Mam taką sytuację.
Dostałem od kogoś Sierrę, którą sobie zrobiłem. Między innymi wsadziłem do niej silnik 2.0 OHC zamiast 1.6 OHC nie zmieniając jeszcze nic osprzętu (także gaźnika). Na to wszystko załorzyłem gaz.
Moje pytanie dotyczy oczywiście gaźnika. Poczytałem i popytałem na jakiś angielskich forach co i jak zrobić z tym samochodem dalej i między innymi polecono mi zmienić gaźnik na Weber 38 Dgas lub Weber 32/36 Dgav z Capri. Teraz mam ten który był z silnikiem 1.6 czyli Weber 2V albo 2V-ISC nie jestem pewny. Nie działa on za dobrze, są problemy z zapalaniem zimnego silnika na gazie (gaśnie, obroty za wolne) i coś jest nie tak z obrotami na benzynie (za wolne na zimnym, za szybkie na ciepłym). Myślę sobie, że to może mieć soć wspólnego z tym automatycznym ssaniem, które nie wiem co robi z gazem :-/ - także ten gaźnik który mam jeśli miałby zostać i tak poszedłby do jakiejś regulacji do specjalistów.
Moje pytanie - proszę o jakieś komentarze, czy faktycznie warto zniemić gaźnik na 38 Dgas albo 32/36 Dgav? A jeśli tak to na który z nich? Czy jest różnica w mocy? A jak ze spalaniem? Szukam czegoś silniejszego jeśli się da, ale nie koniecznie za cenę podwójnego spalania :) bo poruszam się jednak głównie po mieście. No i zależy mi, żeby nie było problemów z gazem (jeśli faktycznie dobrze myślę, że to coś ze ssaniem - ale to być może tylko sprawa regulacji).
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia to proszę o wskazówkę, czy powinienem szukać gaźnika od razu z kolektorem, czy ten który mam da radę? I jeszcze czy otwór obudowy filtra powietrza będzie taki sam? :)
Ewentualnie proszę o jakieś wskazówki gdzie w Wawie szukać takiego gaźnika.
To sporo pytań - będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i z góry dziękuję.
miq / 2004-08-17 20:57:30 /
Mam 2,0 R4 na weberze 32/36 i na gazie pięknie mi chodzi, pali nawet jak jest -15.
Na benzynce to samo i spalanie od 10 do 15 gazu. Najważniesze to trafić dobry nie grzebany i nie kombinowany gaźnik. To jest mój trzeci , dwa wcześniejsze ktoś ruszał i hu... chodził.
Jeżeli bedziesz zmieniał gaźnik na weberka 32/36 to kolektor i filter ma inny rozstaw śrub, także musisz załatwić sobie komplet.
AndrzejKudowa / 2004-08-17 21:38:16 /
weber 38dgas to raczej do v6 ale na r4 tez bedzie to chodzic, jest tylko 1 malutkie ale... znalezienie takiego gaznika graniczy z cudem.
poszukaj 32/36 dgav czy jak tam on ma, powieniens dostac na szorcie od sierrki bez wiekszych problemów a i podejzewam ze bedzie ładniej i ekonomiczniej chodzic od 38dgas
pozdro
W twoim przypadku to zmiana gaznika jest nawet konieczna bo ten gaznik od 1.6 nie byl dedykowany do 2.0 Jesli chodzi o parametry to mozesz liczyc na wzrost mocy okolo 15-20km wiec warto bo taki gaznik plus kolektor kupisz tanio. Pamietaj tez ze obudowa filtra jest inna i filt powietrza. Pozdrawiam
dziękuję za tak szybki odzew :)
w takim razie wiem już co robić - szukam 32/36 dgav z kolektorem i obudową filtra od razu.
mam jeszcze pytanie - czy na gaźniku jest napisane wprost 'weber 32/36 dgav' na przedniej ścianie czy też jest tam jakiś tajny gestapowski kod i trzeba mieć tablicę szyfrów, żeby się połapać ?
i jeszcze - gzdie najlepiej szukać? odwiedziłem już kilka szrotów, ale z reguły robili wielkie oczy i pytali do jakiego samochodu, po czym pokazywali mi właśnie jakiś złom z dziwnymi oznaczeniami ..
szukam w okolicy warszawy, ewentualnie torunia, chyba, że miejsce jest pewne i moż na to załatwić jakoś wysyłkowo ..
na wszelki wypadek zamieszczam też ogłoszenie :)
miq / 2004-08-18 12:55:11 /
oczywiscie, ze tajny gestapowski kod :)
weż suwmiarke i zmierz srednice przelotów .. powinny byc 32 i ..36 mm
albo pytaj poprostu o szroty sierrek 2.0
pozdrawiam
no tak - ale mierzenie nie wystarczy do stwierdzenia czy to dgav, dgev czy dgv ..
jakie powinien mieć oznaczenia dgav ?
miq / 2004-08-18 14:52:48 /
poszukaj na forum krk4m kiedy bardzoładnie opisał znakowanie webera, w skrócie - podwójny dwustopniowy pionowy z sanniem wodnym/elektrycznym o przelotach 32 i 36 - taki potrzebujesz
Gaznik ten latwo rozpoznac po srednicach gardzieli jedna 32mm druga 36mm co jest zauwazalne golym okiem. Oznaczenie gaznika jest na podstawie gaznika zaraz obok wiekszej gardzieli powinno byc napisane 32/36 dgav a ssanie to juz chyba rozpoznasz jakie ma.
DGAV od DGEV rożni się tylko sterowaniem ssania. AV [od AQUA] ma termobimetal grzany płynem chłodzącym, a EV [ELETTRICO] ma drucik oporowy czyli tzw. ssanie elektryczne i stosowany jest w autach, które nie mają zbocznikowania w układzie chłodzącym na gazior.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-08-18 19:11:07 /
no to wiem już prawie wszystko :)
a jeszcze, czy wymiana gaźnika wpłynie w jakikolwiek sposób na moc na gazie ?
miq / 2004-08-20 11:49:37 /
Do tego gaznika bedzie Ci potrzebny nowy mikser gazu gdyz ten gaznik jest zupelnie inny niz jednogardzielowy. Wiem ze niektore firmy maja miksery do tych gaznikow. Co do mocy to prawdopodobnie tez bedzie troche wieksza.
Czego wymaga zmiana ssania z termobimetalem czyli grzanie płynem chłodzącym na ssanie elektryczne/elektroniczne w gaźniku DGAV32/36? Czy zamiana ma w ogóle sens?
Shadow / 2015-05-02 20:20:53 /
Musisz mieć altek z wyjściem na zasilanie ssania i czujnik temperatury w bubozaurze.
Moim zdaniem w ogóle nie warto.
m.kozlowski / 2015-05-02 20:22:12 /
Nie warto , w dodatku mniej trwałe ...
MikeB4 / 2015-05-03 01:13:05 /