Witam serdecznie od jakiegos czasu staram sie poskladac do kupy swojego taunusa z nowym serduszkiem ,i jak narazie wszystko ok silnik upakowany na miejscu elektryka w 90% ogarnieta,jednak mam problem z wlasciwym podpieciem przewodow paliwowych od baku,wiem jak podpiac pompe zeby pracowała i ktory przewod jest zasilajacy do silnika natomiast sa tam jeszcze dwa przewody paliwowe zapewne przelewowe lub zwrotne,ktorych nie wiem gdzie podpiac oraz sa tam tez dwa przewody elektryczne ,ktore tez nie wiem do czego słuza.Zdjecia ponizej przedstawiaja bak oraz 2 inne elementy silnika ,ktore rowniez sprawiaja mi klopot poniewaz nie wiem do czego sluza i gdzie powinny byc podpiete.Prosze o wszelkie porady w tym temacie ,z gory dziekuje i pozdrawaim
gregory20 / 2011-08-29 00:29:08 /
Zdj. 1 - do góry z regulatora masz powrót do baku
Zdj. 2 - to MAP sensor, tam podpinasz podciśnienie z AirBoxa (nie paliwo)
Konrad vel smasher / 2011-08-29 14:55:12 /
dziekuje za wskazówki jednak dalej nie mam do konca jasnosci dlatego troszke poprawilem fotki o pewne wskazówki i ktore mam nadzieje ze sa wystarczajaco czytelne i tak:
1 zdjecie
-mam problem poniewaz nie bardzo sie orientuje ktore przewody powinny byc podpiete
od gory a ktory od dołu sa one zaznaczone pytajnikiem,dodatkowo jest tam zaznaczony kolorem niebieskim kruciec ,z ktorym rowniez mam problem poniewaz nie wim gdzie ma byc podpiety.
2 zdjecie
-problem jaki mam z tym elementem jest opisany na zdjeciu
3 zdjecie
-niestety nigdy nie miałem do czynienia z podpieciem przewodów paliwoych zwrotnych i dlatego zwracam sie o pomoc tutaj,i tak jak na zdjeciu jest zaznaczone z czym mam problem a mianowicie nie wiem gdzie podpiac przewod zielony i niebieski oraz do czego słuzy otwor zaznaczony kolorem zółtym.
Bardzo licze na wasza pomoc i wszelkie wskazówki byc moze juz wkrotce uda mi sie wskrzesic do zycia mojego forda,jest to moj pierwszy swap tego typu dlatego prosze o pomoc i wyrozumiałosc jesli sa to nawet rzeczy proste do zrobienia,z gory dziekuje za wszelkie wskazówki i pozdrawiam
gregory20 / 2011-08-29 18:22:40 /
Airbox masz, to to duże aluminiowe coś z napisem EFI nad kolektorem dolotowym.
Zielony króciec z pierwszego zdjęcia to powrót paliwa do baku-baku. idzie do zielonego króćca z trzeciej fotki.
żółty nie wiem gdzie idzie:)
Niebieskie podciśnienie z pierwszej fotki podpinasz chyba do żółtego króćca z drugiej, ale musisz mieć trójnik, żeby dać tez na serwo do hamulca:)
Obstawiam, że dwa kabelki na zbiorniku to wskaźnik braku paliwa.
I na tym się kończy moja niewiedza.
Pozdro!
Fotka nr 1
Z pierwszej foty łączysz podciśnienia żółty z niebieskim i do tego na trójniku MAP sensor.
Zielony oczywiście powrót paliwa do zbiornika.
Fotka nr 2
Map sensor łączysz jak wyżej napisałem.
Wtyczka jest od zaworu odciągającego opary paliwa ze zbiornika. zostawić nie podpinać do niczego.
Fotka nr3
Kable oznaczone zapytajnikiem, - wskaźnik poziomu paliwa.
Niebieska rurka, odsysanie oparów paliwa ze zbiornika, -nie masz ani zaworu ani filtra węglowego więc i ta rurka nie będzie CI potrzebna.
Trójkąt / 2011-08-29 22:06:43 /
Fota 3
zielony, rurka powrotu paliwa.
Trójkąt / 2011-08-29 22:07:46 /
serdeczne dzieki koledzy za pomoc jutro biore sie do roboty:),jeszcze takie pytanie czy ten otwor w baku zaznaczony kolorem zóltym (zdjecie nr3),moge poprostu zaslepic?
gregory20 / 2011-08-29 22:58:08 /
To z mojej strony jeszcze jedna rada. Zaizoluj porządnie te przewody które idą do zbiornika/obok zbiornika, żeby z samochodu nie został sam szkielet, przez jakieś zwarcie. A najlepiej załóż nowe, w jednym kawałku, bo majątku to nie kosztuje, a będziesz miał pewność że nic nieprzewidzianego się nie stanie.
PiotrekGran / 2011-08-29 23:41:15 /
Tak dokladnie wszystko bedzie zrobione tak jak nalezy z nowymi elementami,tylko narazie to tak wyglada poiewaz jest w fazie ,ze tak powiem testów,mam nadzieje ze uda mi sie to jutro ogarnac,pozdrawiam
gregory20 / 2011-08-30 01:32:22 /
Zdjęcie nr 3 kolor żółty. Odpowietrzenie zbiornika, zaślepienie może spowodować problemy z odbijającym pistoletem przy tankowaniu.
Sprawdzałeś czy upchniesz ten zbiornik do taunusa ?? Może lepiej zostawić oryginalny zbiornik i dać zewnętrzną pompę paliwa.
Trójkąt / 2011-08-30 09:02:50 /
zbiornik po po pewnych przeróbkach dam rade zamontowac w moim taunusie ,stary musiałem wyrzucic poniewaz miał zbyt duzo dziur i do niczego sie nie nadawał,a ten sprawiłem sobie juz z pompa.
gregory20 / 2011-08-30 10:52:50 /
gregory20, z jakiego auta masz zbiornik?
Teraz moje pytanie- gdzie podłączyć podciśnienie na skrzynie c3?
Curtis_Capri / 2011-08-31 00:24:37 /
zbiornik jest z forda scorpio w ktorym siedział taki silniczek jak mój,ale nie bardzo rozumie drugiego pytania,chodzi ci o kompletne polaczenia kabli od podcisnienia?
gregory20 / 2011-08-31 00:57:03 /