Witam mam problem z moim Dziobakiem:( mam silnik 2.8 v6 ,a chłodnice z 1.3 ,poprzedni wlasciciel zalozyl elektryczny wiatrak i czujnik z Kadetta.Dzis po przejechaniu wiekszej trasy samochod sie przegrzal.Mam pytanie czy nadaje sie ta chlodnica do tego silnika i czy nie bylo by lepiej jak bym założyl orginalny wiatrak i podłaczyl stary czujnik? z gory dziekuje za pomoc jestem nowy na forum:)
majkel1993 / 2011-08-26 19:13:04 /
Załóż spodnie o polowe za małe zobacz czy będzie Ci wygodnie :)
Potrzebujesz chłodnicy minimum od 2,3v6. Weź pod uwagę jeszcze fakt że stare chłodnice nie zawsze są idealne, pokorodowane lamelki, zakamieniona/zasyfiona od środka. A to znacząco zmiesza wydajność chłodnicy.
Trójkąt / 2011-08-26 19:33:01 /
:D
zapek??? !G.O.P! / 2011-08-26 20:36:48 /
A wiatrak w ogóle się włącza zawsze ? Na moje to w trasie nie powinien się przegrzać nawet z małą chłodnicą - ale w korku już może być nieciekawie ....
Oryginalnego czujnika włączającego wentylatory nie podepniesz bo to nie było :-) Był wiatrak na sztywno na wale i pracował zawsze -- elektryczny wiatrak to dobry pomysł - zmień chłodnice na większą profilaktycznie , ale sprawdź czy wiatrak zawsze się załącza , w który obwód jest wpięty no i czy jest tam prąd, poczyść bezpieczniki, sprawdź kable :-))
MikeB4 / 2011-08-26 22:53:02 /
wiatrak sie wlacza dopiero jak silnik jest juz cieply i chodzi ok 10min jak wylacze silnik.
majkel1993 / 2011-08-27 08:37:53 /
jest moze mozliwosc zastapienia chlodnicy z 2.3 v6 jakas inna taka ktora by pasowala bez przerabiania bo podejrzewam ,ze ta 2.3 v6 bedzie ciezko dostac.
majkel1993 / 2011-08-27 08:43:38 /
Zastąpić można, zrób szablon uchwytów i wielkości, udaj się na giełdę gdzie handlarze mają duży wybór i sprawdzaj. Zapewne identycznej nie dostaniesz ale coś się dobrze co bez drastycznych przeróbek da się zamontować.
A swoją drogą próbowałeś wystawić ogłoszenie o chęci kupna czy z góry zakładasz że towar jest niedostępny ?
---------
Nie pamiętam dokładnie więc jeśli bzdury piszę to niech mnie ktoś poprawi ale przy tajniakach 1,3 chłodnica była na tyle mała że i otwór w karoserii jest mniejszy niż w v-kach. Tak więc montując nawet oryginalną taunusową chłodnice od 2,3v6 nie obejdzie się bez użycia cięższych narzędzi niż śrubokręt i klucz 10-ka.
Trójkąt / 2011-08-27 10:33:10 /
moze sprobuje najpierw zalozyc orginalny wiatrak i nie bede tego elektrycznego wyciagal moze jak beda dwa to sie nie bedzie grzal:)
majkel1993 / 2011-08-27 11:19:55 /
http://www.capri.pl/market/50588 a taka moze byc czy tez bedzie za mala? bo ona jest ksztaltem dokladnie taka sama jak moja
majkel1993 / 2011-08-27 11:27:19 /
Ja mam chłodnicę z Granady i 2 wiatraki elektryczne -- aczkolwiek u Krzaka w dziobie 2.8 pracowała zwykła chłodnica z 1/6/2.0 plus wiatrak na sztywno i tez dawała rade schłodzić 2.8
MikeB4 / 2011-08-27 16:49:12 /
a jezeli zagotowal sie podczas jazdy to termostat moze trafilo...
leetvoos / 2011-08-27 23:37:56 /
dokładnie, chłodnica w trasie ma male znaczenie, no chyba że trzymasz 5000obr.
ja bym dopatrywał się problemu w termostacie/pompie. ps. to że pompa się kręci to nie znaczy że ma łopatki.
fordofil / 2011-08-28 09:32:43 /
jak sie zatrzymalem to temp. wskoczyła na max i juz nie moglem odpalic;(
majkel1993 / 2011-08-28 14:29:16 /
a średnio ile w trasie jechaleś?? (obr/min)
fordofil / 2011-08-28 14:40:37 /
nie wiem dokladnie bo nie mam obrotomierza ale praktycznie na max bo mam skrzynie czworke
majkel1993 / 2011-08-28 15:02:11 /
no to musisz zacząć od chłodnicy....
fordofil / 2011-08-28 16:21:34 /
i sprawdź czy Ci się termostat po nagrzaniu otwiera!
bad ass boy / 2011-08-28 19:38:02 /
a bedzie sie nadawala chłodnica z 2.0 R4 Capri Mk3?? wystarczy czy bedzie za mala?
majkel1993 / 2011-08-30 15:52:30 /
Jeśli jeździsz spokojnie to starczy. Jeśli lubisz przycisnąć to szukaj większej.
Choć logicznie myśląc nikt nie montuje 2,8 żeby jeździć jak emeryt więc od razu szukaj większej :))
Trójkąt / 2011-08-30 15:59:45 /
odkopuje wątek
sytuacja jest tak: 2,8 i długo stało miało, spuszczony płyn na zimę, teraz nie łapię temperatury nawet w tak gorące dni.
czy mógł sie zawiesić termostat ? nie jest stary ma może ze dwa lata ale mi sie wydaje ze to może być, po prostu nie trzyma
Poproszę o fachowe opinie...
A dolny wąż chłodnicy robi się ciepły chwilę po odpaleniu ?
Wyjmij termostat, jak będzie tak samo jak wcześniej to wiadomo...
PiotrekGran / 2013-07-04 20:32:22 /
Bez termostatu i tak ci się powinien nagrzać, ino chwilkę później
Piosiu. / 2013-07-05 12:37:39 /
pozwolicie, że się podepnę do tego wątku,
szukałem na forum, szukałem w necie, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, a wierzę w tutejszych forowiczów,
mianowicie poszukuję elektrycznej pompy wody do pracy ciągłej w układzie chłodzenia,
czy możecie coś polecić, w jakich autach było (jest) stosowane?
znalazłem pompy z omegi, z VW, ale one pracuje ciągle? czy tylko okresowo?
Pozdrawiam
Szukaj w sklepach 4x4, są takie pompy stosowane w przeprawówkach.
Mysza liil (EM) / 2013-11-21 06:45:35 /
Miałem taką pompę w Scorpio ale była podpięta tylko pod mały obwód, mimo to pracowała w trybie ciągłym odkąd ją do tego przymusiłem i nie narzekała.
zapek??? !G.O.P! / 2013-11-21 06:46:51 /
Szukaj pompki do ogrzewania z autobusu albo najlepiej busa osobowego tylko patrz zeby bylo 12v to jest rada znajomego ofroudowca, oni wywalaja chlodnice na dach o to robi. Albo jal pisal mysza w sklepie 4x4 podobno kosztuje 600zl
Zapek, a to nie był jeden z elementów ogrzewania postojowego ?
PiotrekGran / 2013-11-21 09:58:54 /
czyli żaden z samochodów osobowych po 2000 roku nie ma takiego rozwiązania? Wszystko to pompy mechaniczne, a elektryczne to autobusy, busy ewentualnie tuning?
kurna, życie się komplikuje...
Do Mustangów sie da kupić elektyczne stale działające - zajrzyj na ebay.com .... i niedrogo - nowa nieco ponad 100 $
MikeB4 / 2013-11-21 13:47:24 /
PiotrekGran, Webasto ma swoją zintegrowaną pompę.
Mysza liil (EM) / 2013-11-21 17:11:40 /
vw T4
czyli coś takiego powinno rozwiązać sprawę?
http://allegro.pl/pompa-wody-webasto-vw-t4-lt28-sharan-golf-passat-i3659766663.html
Mam gdzieś taką pompę.Nówka.Oryginalna.
Murmur vel Magman / 2013-11-22 12:25:09 /
tylko ma jeden mankament małe średnice króćca,a wszystkie pompy sprzedawane w sklepach 4x4 są 24V,na 12V działają ale wolniej się kręci ale robi robotę:)
ej, a jaka terenówka ma instalacje 24v-wą?
;p
Ignacy / 2013-11-22 19:48:48 /
Star 266:) i coś by się pewnie jeszcze znalazło
Kropla / 2013-11-22 20:20:40 /
patrol
remi / 2013-11-22 20:39:33 /
nissan patrol ma całą instalacje na 24v? :O
ee, ja nie daje rady z wami, zabieracie mi grunt spod nóg :p
Ignacy / 2013-11-22 20:57:31 /
Ignacy:
Patrol 160, Landcruiser serii 60 (HJ i FJ), nie wiem czy seria 40 nie miała 24V.
Ad rem:
Pompy stosowane w przeprawówkach pochodzą w głównej mierze z autobusów. Średnice węży grają z dużym obiegiem chłodzenia. Ale... Są one jedynie wspomaganiem pompy pędzonej paskiem. Wspomganie to stosuje się z powodu wywalania chłodnic w miejsca mniej dostępne dla błota, co skutkuje dużymi przwyższeniami i kilometrami rur z setką zakrętów.
Niewielu pakuje się w dedykowane ofrojdowi pompy z racji ceny jaką płaci się za napis 4X4...
granadziarz_3M / 2013-11-25 21:52:30 /
no właśnie, znalazłem jedną pompę za 660 zł i była to najtańsza opcja.
Na razie robię wszystko, żeby jednak pompę zmieścić oryginalną, choć to może być problem z powodu ilości miejsca.
autobusy powiadacie, trzeba to sprawdzić.
ale tam zwykle jest 24 V...
No to wstawić taką od centralnego ogrzewania i przetwornicę :D :D
Tanio i na długie lata :D
PiotrekGran / 2013-11-26 23:18:06 /
takiej opcji nie brałem pod uwagę,
ale dziękuję , rozważę...