Witam - Granada ze wspmaganiem
Mam luz miedzy maglem a drążkiem idącym do koła od strony kierowcy, dokładnie w tej gumie osłaniającej. Jeszcze tego nie rozbierałem, może wiecie czy da się to zrobić bez regeneracji magla?
Mam okazje kupić drugi magiel ale bez wspomagania, czy będzie coś pasowało z niego do tego ze wspomaganiem?
AndrzejKudowa / 2004-08-13 16:05:34 /
tam sie wymienia taki teflonowy grzybek ze sprezynka za kilka zl
o ile oczywiscie luz jest na boki
jesli listwa w maglu lata przod tyl, czy gora dol to gorzej
camaro / 2004-08-13 16:19:35 /
Ten drazek nie jest czescia magla i nie trzeba go regenerowac. W maglownicy od granady przed liftingiem mozna bylo skasowac ten luz - byla tam kontrowana nakretka. W nowszych maglach poprostu sie to wymienia. Koszt w sklepie kolo 60 zeta za drazek.
Zdejmij gume i zobaczysz - luz jest prawdopodobie na kulce. Drazek ten powinien podejsc jeszcze od jakiegos forda, roznice dlugosci do 10 mm nie przeszkadzaja gdyz zbieznosc da sie wyregulowac.
Mysza liil (EM) / 2004-08-13 16:23:53 /
Camaro - zgadzam sie, ale tylko starszy typ magla z korekta luzu, nowsze sa nierozbieralne, jak scorpio, sierra.
Mysza liil (EM) / 2004-08-13 16:25:19 /
no i sprawdził się czarny scenariusz, czyli luz jest na maglu :(
Luz nie jest aż taki duży, ale ile moge na nim jeszcze pojeżdzić, żeby mi się w trasie nie rozkraczył?
Czy jest możliwe, że ten luz zrobił się przez wybite silentblocki na górnym wachaczu? Opony 195/60/15
A i jeszcze jedno, czy trzeba zrzucać całą przednią zawieche aby wymienić silentblocka na górnym wachaczu od strony kierowcy? Bo tą długą śrubę buda blokuje i nie można jej wyjąć?
Poradźcie coś, z góry dziękuję.
AndrzejKudowa / 2004-08-14 22:39:26 /
luzy na maglu mozna skasowac.
oczywiscie w pewnych granicach.
Kriss_MustangII / 2004-08-14 23:54:21 /
Luz na maglu to szerokie pojecie.
Mozna skasowac luz na regulowanych "jablkach" dokrecajac lub wymieniajac talerzyk i sprezynke w drazku kierowniczym po stronie listwy.
Mozna docisnac walek do listwy wyjmujac/dodajac podkladke pod zaslepke przykrecana na 2 srubki lub sprezynke znajdujaca sie pod zaslepka.
Jezeli listwa porusza sie w obudowie w gore lub dol(wiekszy problem), nalezy wymienic tulejki lub w przypadku duzego zuzycia samej listwy przeszlifowac ja i dorobic nadwymiarowe tulejki, lub wymienic listwe.
Luz moze pojawiac sie jeszcze wewnatrz walka wchodzacego z kierownicy (oprocz krzyzaka i przegubu gumowego na zewnatrz) Ten luz objawia sie niezwykle lekka praca wspomagania, gdyz po wyrobieniu gumy regulatora cisnienia (stad luz), minimalny moment przykladany do kola kierownicy bedzie powodowal maksymalne otwarcie kanalu cisnieniowego i skierowanie calego cisnienia oleju z pompy na tlok.
Mysza liil (EM) / 2004-08-15 03:00:37 /
Co do wymiany silientblocka gornego wahacza, to trzeba opuscic belke zawieszenia ta strona, po ktorej maja byc wymienione tulejki. Nalezy tez odkrecic druga przednia srube mocujaca belke do nadwozia. Oczywiscie trzeba to robic z podlewarowanym przodem i podlewarowanym silnikiem odkreconym z poduszek. Oczywiscie mozna wyjac cala belke, ale trzebaby rozpiac przewody hamulcowe. Opuszczajac belke z kazdej strony osobno, latwiej nia trafic spowrotem na otwory niz po wyjeciu calej (szczegolnie jak sie naprawia samemu)
Silientblocki wahacza gornego mozna zaadoptowac od lady 2107 (trzeba kupic tulejki dolnego wahacza od lady, te wieksze. Moze i nie oryginal, ale ruska guma wcale nie jest gorsza, a cena tulejki waha sie w granicach 3 do 4 PLN :-) )
Mysza liil (EM) / 2004-08-15 03:07:33 /
mam , właśnie ten "wiekszy problem" jest luz góra-dól na przekładni kierowniczej, rozmawialiśmy o tym w łorsole bgc ale neiwiedzieć czemu zapomniałem wszystko, dokręcałem go kiedyś gubsza podkładką pod ta zaslepką na 2 sruby , ale luz po paru tyg. się odnowił, gdzie są te tulejki o kórych "M" wspomina/sz ? i czy trzeba wyjąć sała przekładnia zeby je zmienic?
zombifordz / 2006-09-20 14:03:25 /
nikt nic na ten temat niewie?
zombifordz / 2006-09-21 16:47:09 /