logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Płaskie klemy

Płaskie klemy

Czy może ktoś wie w jakich spośród interesujących nas modeli Forda i od kiedy do kiedy były instalowane płaskie klemy do akumulatorów? W Capri wydaje mi się, że zawsze, ale mnie najbardziej interesuje Granada.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-12 16:01:20 /


Jeśli chodzi Ci o to oczym myslę to system płaskich klem, jest stosowany u Forda na stany (inne auta też głównie amerykany mają klemy akumulatora płaskie nie okrągłe jak u nas)ale w Capri czy tak występowało to nie wiem...:((

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-12 20:08:30 /


o ile ja sie sie orientuje to plaskie klemy sa specyfika forda jako takiego. inne mocowanie to przerobka.

nie wiem jak w modelach wspołczesnych, moze sie dostosowali do rynku

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-12 20:15:46 /


wiem ze Scorpio i modele rownolegle mialy plaskie klemy, ale zazwyczaj uzytkownicy przy pierwszej wymianie akumulatora zmieniali na okragle bo taki aku kupili w sklepie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-12 20:47:56 /


Capri ma orginalnie płaskie.Ja kupiłem z pierwszych rąk i ma płaskie.Rocznik 1983

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-13 00:17:05 /


Jak kupowałem gienie to też miała płaskie a w sumie to jeszcze ma płaskie tylko,że poprzez specjalną przejściówkę mam do nich podłączony aku zwykły...:)

gilmor / 2004-08-13 00:31:06 /


Wszystkie moje gienie mialy plaskie, scorpio i sierry tez mialy plaskie, a z tego co zaobserwowalem, to w okolicach 95-96 roku ford przeszedl na okragle. Aha, nawet centra robi aku z plaskimi klemami wiec nie rozumiem przerobek.

Mysza liil (EM) / 2004-08-13 09:07:00 /


W latach 80-tych sam zakup akumulatora był sukcesem i szukać aka z płaskimi klemami mógł wtedy albo bogacz (za $) albo bardzo wytrwały maniak. Stąd te przeróbki.

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-13 09:57:28 /


W latach 80 to w granadach pewnie lataly jeszcze oryginalne aku ;D
Pozatym mozna bylo dokrecic oryginalny przewod zakonczony na plasko do zwyklej klemy, ale wiekszosc patenciarzy niestety obcinala koncowki :(

Mysza liil (EM) / 2004-08-13 10:31:41 /


Moja Sierrka z 1989 roku ma płaskie. I ma oryginalny akumulator Motorcraft (oczywiście nie ten sam od nowości ;))

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-13 12:26:04 /


Nie to żebym się czepiał, ale czy jest jakaś różnica w eksploatacji takich czy takich ?
Pewnie, że oryginał to oryginał, ale nie popadajmy w paranoję :)

PS. Transit 92 też ma płaskie.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-13 13:50:23 /


plaskie klemy zapewniaja lepszy styk i nie pekaja, latwiej je sciagac i zakladac

ludzie kupuja na okragle bo takie sa w kazdym sklepie w dowolnych rozmiarach

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-13 14:03:35 /


Dla zaspokojenia ciekawości Szajby i innych: ja i tak mam i akumulator, i klemy, i może coś jeszcze do wymiany, więc jeśli mogę wybierać i lubię oryginał... A płaskie klemy nie wydają mi się złe, co zresztą potwierdził wyżej Camaro.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-13 18:14:00 /


To czy płaskie zapewniają lepszy styk czy nie jest raczej sprawą dyskusyjną. Jakby nie liczył powierzchnia styku klem okrągłych z końcówkami biegunów jest większa (pomijam oczywiście to że następne połączenie klema - przewód ma i tak mniejszą powierzchnię styku niż klema płaska). Jest tylko jedno ale, o klemy okrągłe trzeba bardziej dbać :) Zapewne wielu z was zdaje sobie sprawę z tego że klemy płaskiej nie da się wbić młotkiem ( bo akurat nie ma 10 pod ręką).
Klemy okrągłe sprzedawane na stacjach paliw czy też w supermarketach, to najczęściej kiepskiej jakości odlewy. Dobrej jakości klemy kupujemy za odpowiednio większe pieniądze i one nie pękają.
Obsługa klem okrągłych jest prostsza, gdyż wystarszy jeden klucz, a nie jak do płaskich - dwa klucze.

Mając okrągłe klemy łatwiej znaleźć kogoś kto pożyczy Ci akumulatora do rozruchu zimą.
Okrągłe klemy wyglądają ładniej.
I wreszcie okrągłe klemy ładniej się kojarzą :)


PS. jakie by nie były polecam gorąco smar miedziowy zamiast wazeliny technicznej.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-13 20:27:06 /


"Nie to żebym się czepiał" ale wcale nie trzeba dwóch kluczy do płaskich klem o ile się ma orginalne sruby :P Zgadzam sie że okrągłe klemy fajnie się kojarzą:)
A wogóle to co to za różnica?Ważne aby aku. był sprawny a klemy nie zaśniedziałe.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-13 22:14:55 /


Szajba , mi to jest z grubsza obojetne jakie sa klemy, sam mam okragle

ale styk jest lepszy w plaskich, nie mowie o nowych bo nowe sa tylko przez chwile, pozniej sa uzywane i coraz bardziej znieksztalcone, zasniedziale itp

plaska kleme jakbys nie dociskal bedzie stykala cala powierzchnia i latwiej ja w razie czego wyczyscic

okragla klema to wlasciwie stozek i czesto sie zdarza ze po zacisnieciu styk jest tylko na obwodzie o wysokosci 1mm a reszta jest w powietrzu
ciezej jest je wyczyscic a latwiej sniedzieja przez ten slaby styk, na okraglych ogniwach aku robia sie schodki od nieumiejetnego wbijania itp

ale wlasciwie jak ktos dba to nie ma znaczenia :)
chodzi mi o to ze plaskie nie sa gorsze i nie ma ich co wymieniac na okragle

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-14 08:14:11 /