wycieraczki dzialaly z przerwami, teraz w ogole,nawet tylna- co zrobic
Gromek / 2004-08-10 22:23:06 /
sprawdzić bezpieczniki.
Trójkąt / 2004-08-10 22:35:22 /
styki tez przydalo by sie przejzec
Gleacken / 2004-08-10 22:38:22 /
Az takim lajkonikiem to ja nie jestem!Jestem bliski rozbabrania calej dechy zeby sie do silniczka dostac, ale zastanawiam sie czy jest inny sposob?
Gromek / 2004-08-10 22:38:27 /
Bezpieczniki wiem gdzie sa, ale gdzie sa styki?
Gromek / 2004-08-10 22:40:22 /
pod skrzynka i obok skrzynki, jak padły obie naraz, jak pojedynczo to jeszzcze przy silniku wycieraczek (pod deska), tylnej przy klapie i w klapie
sprawdz najpierw wlacznik zanim rozbierzesz deske
moze ucieka gdzies masa, inne rzeczy dzialaja?
camaro / 2004-08-11 08:12:13 /
Nie dziala tylko przednia i tylna wycieraczka, spryskiwacz normalnie chodzi.
Gromek / 2004-08-11 09:37:16 /
znalezione na stronie
bezp. nr 6 - 16A: światło biegu wstecznego, silnik wycieraczki przedniej szyby, silnik wycieraczki tylnej szyby, pompka spryskiwacza tylnej szyby
(obwód zasilany tylko przy stacyjce w pozycji "zapłon")
tak więc dużo wskazuje na to ze musisz poszperac przy bezpiecznikach, bo spryskiwacz przedniej szyby jest pod innym bezpiecznikiem (1)
Kornik / 2004-08-11 09:52:50 /
ale te wycieraczki nie przestaly dzialac rownoczesnie wiec to dwa oddzielne problemy, tak?
tylna:
po wlaczeniu t.wycieraczki powinienes miec napiecie w styku pod tylna klapa i w przewodzie idacym przez silownik tylnej klapy, nie pamietam ktorym, jeden jest od ogrzewania drugi od wycieraczki, chyba prawy od wycieraczki
(jedno ma byc non stop, drugie po wlaczeniu)
jesli jest tam prad to sprawdz jeszcze styk w klapie, czy siedzi na miejscu
zdejmij oslone od spodu klapy i zobacz czy masa jest przykrecona i czy jest napiecie na wtyczce silnika wycieraczki, jesli jest to silnik jest zepsuty
jesli nie ma napiecia w silowniku lub styku klapy to napisz
przednie wycieraczki byly ostatnio przerabiane , poszukaj na forum
camaro / 2004-08-11 10:03:39 /
Jutro zamykam sie w garazu na pare godzin i zaczne "tuning" wycieraczek. Dziekuje za pomoc. Serdecznie pozdrawiam.
Gromek / 2004-08-11 20:07:32 /
Mam jeszcze malego kleszczona. Czy styk w klapie laczy sie z minusem na masie czy to jest tylko kwestia doprowadzenia pradu po przewodzie tego styku?
Gromek / 2004-08-11 20:18:10 /
nie, styk ten jest izolowany od karoserii i jest to +
na gorze w klapie masz mosiezny talerzyk
na dole ruchomy styk
camaro / 2004-08-11 20:26:42 /
nie będę zakładał nowego wątku, ale pytanie mam następujące.
Prawa wycieraczka nie zbiera syfu tak jakbym sobie życzył, a dokładnie na samym środku gdzie teoretycznie jest największy nacisk wycieraczka zupełnie nie przylega do szyby. Czy może być to wina za słabej sprężyny? Jeśli nie to w czym problem. Pióra sa nowe jakby co...
sołtys / 2010-01-07 10:18:10 /
U mnie podobnie jest a raczej było w Transicie, co się okazało pióro było lekko krzywe przy końcu i nie dociskało środka, szybkie naprostowanie i działa :)
Grzesiek_Rudy / 2010-01-07 10:46:02 /
tylko, że ja mam te ultra super hiper nowoczesne profilowane pióra i tego dogiąć się nie da :(
sołtys / 2010-01-07 10:50:20 /
Kiedyś w Warszawie, podczas ulewy chodził gość z wycieraczkami, a ponieważ miałem podobny problem, postanowiłem zafundować sobie nówki. Facet ustawiał ramiona wycieraczek dobry kwadrans, moknąc na deszczu, ale do tej pory zbierają idealnie w obie strony. Gość mówił, że z wycieraczką jest jak z oponą; musi być ustawiona "zbieżność". Pierwszy raz spotkałem takiego gościa, który podszedł rzetelnie do sprawy, jak to zazwyczaj wygląda, to sami wiecie; wywalenie starych, założenie nowych, kasa i do domu. Wielki szacun dla tego pana.
granadabus / 2010-01-07 11:32:59 /
mam tak w capri :) ja bede skracał albo wymieniał sprężynę na inną.
Kohito_PS / 2010-01-07 12:19:24 /
no to ja ramiona zmienię i zobaczę czy pomoże
sołtys / 2010-01-07 12:21:43 /
nasmaruj "zawias" ramienia, zeby sprezyna miala sile dociskac ramie. pewnie sie zablokowalo i nawet bez wycieraczki ramie nie dotknie szyby.
Leszek "QSi" / 2010-01-07 12:36:54 /
zablokować się nie zablokowało bo jak zmieniałem pióra to ramię mi się złożyło i tak przyje.... w szybę, że myślałem pierdyknęła.
sołtys / 2010-01-07 12:41:27 /
Jesli sprezyny nie skorodowane to trzeba ustawić kształt ramion. Wygiecie w banan spowoduje lepsze zbieranie zewnetrznego konca wycieraczki, a wygięcie "do szyby" spowoduje lepszy docisk na wewnetrzny koniec wycieraczki. Do tego nalezy sprawdzic czy pioro porusza sie swobodnie w uchwycie. I chodzi o taki ruch, zeby w zwrotnym punkcie pioro wycieraczki przewracalo się tak jak pędzel, tj nie moze iść pod prąd.
Mysza liil (EM) / 2010-01-07 15:34:55 /
To i ja się jeszcze dołącze. Jakiś czas temu zauważyłem, że w Transicie wycieraczki po wyłączeniu pierwszego trybu zatrzymują się gdzie popadnie. Jeszcze niedawno powracały bez problemu na swoje miejsce, a teraz klapa ;/. Zastanawiam się czy to przekaźnik czy raczej coś z samym mechanizmem wycieraczek... ?
daniel46 / 2010-01-07 16:31:38 /
granadbus - co dokładnie ten gość regulował? Pierwszy raz o czymś takim słyszę, a może warto się dowiedzieć:)
Wroniasty / 2010-01-07 17:24:05 /
Zakładał stare pióro na ramię wycieraczki, kręcąc nim lekko w tę i nazad i po każdym takim zabiegu kazał mi włączać wycieraczki, patrząc przy tym, jak zbierają. I gdy według mnie było już miodzio, to według niego było do dupy i kręcił nadal, było to w czerwcu ubiegłego roku, ale efekt powalający do tej pory, jeszcze w żadnym aucie tak nie miałem. Chodzi chyba o to, o czym pisał Mysza; efekt pędzla. Ale gość był "miszcz".
granadabus / 2010-01-07 17:45:45 /
a co powoduje, że po pociągnięciu włącznika wycieraczek do siebie spryskiwacz działa, ale wycieraczka nie startuje? po włączeniu biegu wycieraczek działają normalnie, nie robią tylko tej pierwszej rundki po psiknięciu...
W tak starych fordach nie ma tej opcji.
m.kozlowski / 2010-01-08 10:51:55 /
kurde, dałbym głowę, że mi to działało...
ale może za dużo piję?
Cyt.
To i ja się jeszcze dołącze. Jakiś czas temu zauważyłem, że w Transicie wycieraczki po wyłączeniu pierwszego trybu zatrzymują się gdzie popadnie. Jeszcze niedawno powracały bez problemu na swoje miejsce, a teraz klapa ;/. Zastanawiam się czy to przekaźnik czy raczej coś z samym mechanizmem wycieraczek... ?
Jeśli nie robią tak na drugim biegu, to jest to przekaźnik. Jeśli objaw występuje na wszystkich biegach- a raczej tak- winny jest mechanizm wycieraczek; porobiło się coś ze stykami. Generalnie układ elektryczny wycieraczek nie jest zbyt skomplikowany, ale ilość połączeń między wyłącznikiem, przekaźnikiem (jeśli jest), a mechanizmem może doprowadzić normalnego człowieka do rozstroju.
No ok, ale tak czy inaczej wycieraczki, żeby się wyłączyły muszą przejść przez bieg 1-szy, bo z drugiego nie idzie przecież wyłączyć. Gdzieś widziałem wypowiedź camaro, że powinien iść do wycieraczek jeden kabelek, w którym ciągle jest prąd, więc jeśli konstrukcja jest mniej więcej taka sama jak w capri, to w jednym kablu owy prąd ciągle jest. Rozebrałem przekaźnik i okazał się całkowicie zalany i ogólnie nie nadający się do użycia, jutro wymienię, i zobaczę czy wycieraczki będą powracać do poziomu "0". Ale zastanawia mnie jeszcze dlaczego na tym przekaźniku jest napisane Wasch-Intervall-Steuergerat skoro camaro pisał, że intervall jest od pracy przerywanej, a takiej w transicie nie ma... Zapewne był to błąd sprzedawcy lub coś w tym stylu, ale zastanawia mnie, czy to nie ma żadnego wpływu na pracę wycieraczek, tj tryb przerywany ?
daniel46 / 2010-01-08 17:04:14 /
przekaźnik do pracy przerywanej wycieraczek różni się tylko tym, że ma dodatkowy, piąty konektor. Pozostałe cztery konektory spełniają tą samą funkcję jak w zwykłym.
Ergo: Przekaźnik "z interwałem" będzie działał normalnie w instalacji "bezinterwałowej" i vice versa, przy czym w drugim przypadku ma się rozumieć nie będzie działał tryb przerywany.
gryziu liil (EM) / 2010-01-08 21:04:50 /
jak już poruszamy takie poważne tematy, to mam pyt. chodzi mi po głowie od dłuższego czasu taki pomysł co by do tauna zaadoptować system zmiany prędkości przerywania pracy wycieraczek z granady. Niestety nie miałem okazji przyjrzeć się jak to wygląda w granadzie(podłączenie), i nie wiem czy jest to adoptowalne bez zmiany "wszystkiego" tzn nie chciałbym zmieniać ani silniczka ani przełącznika.
fordofil / 2010-01-08 21:56:58 /
Pewnie byłoby adoptowalne, ale pod warunkiem wpasowania kawałka wiązki granadowskiej w taunusowską i domontowania gdzieś granadowskiego potencjometra.
gryziu liil (EM) / 2010-01-08 23:28:27 /
To ja mam pytanie odnośnie wspomnianego trybu przerywanego mechanizmu wycieraczek przednich. Otóż kiedy dźwignie dawałem do dołu to załączał się ów tryb przerywany. Teraz niestety wycieraczki chodzą tak samo jak w trybie kiedy ''dźwignie'' damy do góry raz. Przekaźnik???? Jeśli tak czy dostane takowy w pobliskim motoryzacyjnym???
marcinho / 2010-09-12 20:14:49 /
Przekaźnik, ale w motoryzacyjnym nie znajdziesz. Szukaj oryginalnego używanego.
Trójkąt / 2010-09-12 20:27:27 /
Miałem przypadek, gdzie przyczyna był przełącznik przy kierownicy.
A może kondensatorek od mechanizmu wycieraczek?? Bo doczytałem, że to może być też to. Gdzie on jest dokładnie i czy dostanę się do niego bez zdejmowania deski??
Ale przekaźnik wymienię swoją drogą.
marcinho / 2010-09-13 13:43:03 /