Jeśli ktoś juz pisał, to bardzo przepraszam i poproszę o nakierowanie i skasowanie tego wątku.
Sprawa pilna, bo żona jutro jedzie autem a ja stoję i kwiczę:(
Chodzi o to, że nie ma siły w ogóle wkręcać się na obroty.
Czy na gazie, czy na benzynie - to samo:(
Sprawdziłem BLOS-a, przepustnicę, przewody, świece, aparat, kopułkę - nadal kupa.
Nadmienię, że nie mam żadnego ustrojstwa do czytania kodów i innego kompa:(
Hilfe.:(
Errata.
Jak się rozgrzeje teraz to:
- na benzynie nadal to samo
- na LyPyGy wchodzi OK, tyle, że po gwałtownym dodaniu gazu i puszczeniu spada tylko na 2tys/obr i stoi. Jak wyłączę i znów uruchomię - równo 1tys/obr
Jakieś pomysła?
PzDr
krokowy, tps, lambda ?
Śpiochu / 2011-08-12 06:34:56 /
Lambd nie sprawdziłem są dwie
Tps działa bo jak zdjalem wtyczke i chciałem gazu dodac zgasl
Krokowke rozebralem i przeczyscilem.... moze fakt ona.....
Qzwa nie mam drugiej....
Zresetuj komputer, przejedź kilka km na benzynie, podłącz diodę i zaczytaj błędy z komputera.
Inna metoda to wróżenie z fusów, każdy czujnik może powodować podobne problemy.
Masz do sprawdzenia: MAP, czujki temperatury powietrza i cieczy, TPS, sondy lambda, pompę paliwa czy daje prawidłowe ciśnienie.
TPS-a nie sprawdza się odłączając go podczas pracy silnika bo to żaden test.
Miernika w łapę ustawiony na pomiar oporności, podpinasz się pod skrajny i środkowy styk, powoli otwierasz przepustnice obserwując jak rośnie/maleje opór, musi zmieniać się płynnie bez przerw. Potem ten sam test z drugim skrajnym stykiem.
Trójkąt / 2011-08-12 11:33:40 /
>>>Nadmienię, że nie mam żadnego ustrojstwa do czytania kodów i innego kompa:(
Kup zapalniczkę za 2,5PLN z diodą LED, prościej się nie da.
Resztę info znajdziesz na moim ftp-ie.
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/EFI/kody_usterek.pdf
A tak na marginesie obstawiam padnięta pompę paliwa.
Trójkąt / 2011-08-12 13:41:49 /
na gazie tez nie dobrze wiec czy to pompa?
Mysza liil (EM) / 2011-08-12 14:20:40 /
Miałem podobne symptomy. Okazało się, że padł przekaźnik i był podawany równocześnie gaz i benzyna. Mieszanka była zbyt bogata i stąd był taki słaby. Może masz podobnie.
JarekK / 2011-08-12 15:11:26 /
Doczytałem że na lypidżi działa prawidłowo. Stąd pomysł o pompie.
Trójkąt / 2011-08-12 22:13:48 /
jak już ktoś pisał, podepnij bene omijając całą instalacje lpg. bardzo duże prawdopodobieństwo że to tkwi błąd. a na początek może, sprawdź mase instalacji lpg.
fordofil / 2011-08-12 22:34:28 /
Rozwijam dalej bo nadal kupa:(....
Zresetowałem komputer, próbowałem jechać.... szlag mnie zaraz trafi.
Wczoraj na gazie miałem to samo....
Generalnie jest tak, jak pisałem - objawy są braku wkręcania sie powyżej 3 tys obr/min.
Jak się rozgrzał to tylko na gazie dało jechać, ale wczoraj to samo było co na benzynie:(
Po kilku kilometrach uspokoiło się, ale czułem że jak powyżej 3 tys to sie dusił - tempomat nie dawał rady i sie wyłaczał :(
Zmieniłem krokowy - bez zmian
Sprawdziłem TPS miernikiem - z jednej strony powoli spada, na drugiej rośnie opór (bez skoków)
Zmieniłem MapSensor - bez zmian
Jest możiwośc sprawdzenia jakoś sond bez demontażu? Czy musze zwalać?
PzDr
sprawdz regulator cisnienia paliwa czy przypadkiem membrana nie puscila i nie daje benzyny w podcisnienia.
Pzdr.
młody :) / 2011-08-21 18:27:46 /
regulator ok
W które piny kostki serwisowej mam się wpiąć, żeby czytać błędy???
PzDr
A odłączyłeś gaz jak ktoś wcześniej poradził (może jest zasilany benzyną i gazem jednocześnie)?
brzezin / 2011-08-21 21:49:52 /
sprawdzone - bez zmian
PzDr
... :((
a nie masz przypadkiem przytkanego wydechu?
młody :) / 2011-09-10 14:18:08 /
Wieści z frontu, bo może się komu kiedy przydać...:)
Zlokalizowałem cholerę!!!
Było zwarcie na przewodach od TPS i czujnika temperatury powietrza zasysanego.
PzDr
Problem nowy:(((
Brak wolnych obrotów na zimnym silniku.
Czy to na PB, czy LyPyGy na zimnym po odpaleniu pochodzi max 10 sekund i gaśnie.
próbowałem kilka razy - to samo.
Muszę trzymać przynajmniej ze 3 minuty na obrotach (1,5tys), żeby nie zgasł, ale obroty mam niskie.
Jak się rozgrzeje - problemu nie ma.
Pomysła?
A,ha. Sprawdziłem TPS-a, na wszelki wypadek zmieniłem krokowy - bez zmian.
PzDr
ciungnie luft.
Plak w dłoń i psikaj ;)
michalch83 / 2011-12-26 22:24:58 /
aaaa jaśniej? :))
psikasz plakiem. po kolei cały dolot a później resztę góry silnika.
Plak się pali, jak wzrosną obroty to jest dziura i trzeba ją zalepić.
Sprawdź też podciśnienie na serwo, tam też lubi łapać ;)
michalch83 / 2011-12-26 22:30:51 /
gdzieś ci wciąga fałszywe powietrze.
Odpal silnik i psikaj plakiem/samostartem/innym łatwopalnym sprayem w celu znaleznienia miesjsca nieszczelności
:)
dzianks
lece sprawdzić
PzDr
dupa:(
to chyba nie to.
psikałem wszędzie nic nie dało - jak się rozgrzał przełączyłem na gaz i nic się nie podnosiło.
ściągnąłem przewód przy MAP-ie - wtedy się delikatnie podniosło.
:((
W jaki magiczny sposób ten plak ma zadziałać bo nie kumam tego???Ma sie zapalić i?
Kilgore / 2011-12-27 00:57:51 /
Jak jest dziurka w dolocie to tamtędy silnik zaciąga lewe powietrze, jak to miejsce psikniesz łatwopalnym czymś to to coś zostanie zassane do silnika i się zapali w komorze silnika i wzrosną obroty na chwilę.
zapek??? !G.O.P! / 2011-12-27 01:05:28 /
JAk już Ci się rozgrzeje to sprawdź wtedy TPS, tzn odłącz go i zobacz czy jest jakaś reakcja silnika
mario75 / 2011-12-27 09:50:59 /
Sprawdziłem: odpinałem TPS-a i krokowy (oddzielnie)
Obroty spadły, ale nie zgasł
Jakieś pomysła?
PzDr
Witam
Jak ciągnie fałszywe powietrze to obroty są wyższe (tak po pierwsze), a jeżeli chodzi o problem to zmierz czujnik temperatury wody.
Pozdrawiam
Misiek
fourM 3M / 2011-12-27 18:29:32 /