Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakimi rzeczmi różniły się te dwie wersje silnika 1.6. Wiem że niegdyś w CAPRI MK1 mojego ojca miało rurkowy kolektor oraz sportowy filtr powietrza na gaźnik webera. Natomiast jakie różnice miał taunus w powyższych wersjach. Kolektor od CAPRI (rurkowy) nie pasuje. Wiem że ta wersja silnika 1.6 występowała również w GRANADZIE.
RobRoy / 2004-08-09 22:36:19 /
Ten mocniejszy to zapewne 1.6 GT, ale granada miala ten zwykly (75 konikow), tak przynajmniej tutaj piszą http://www.autocountry.ru/ford/granada/tech8.html
Mysza liil (EM) / 2004-08-09 22:43:28 /
Granada miała obie wersje z tego co mi wiadomo.
Napewno różnica jest w gaźniku zamiast VV jest WEBER ale co jeszcze, bo jak mówie kolektor rurkowy od capri do TAUNUSA nie pasuje, więc pytanie czy 1.6GT w taunusie miało dalej żeliwny kolektor czy jakiś inny rurkowy? No i co z filtrem powietrza.
RobRoy / 2004-08-09 22:49:42 /
Nie wiem czy bylo GT oryginalnie w Taunusie, nie sadze osobiscie. A rozni sie on jeszcze walkiem rozrzadu innym. A roznica mocy w taunusach jest poprostu ze wzgledu na chyba 3 czy 4 silniki 1.6 o roznej kompresji, tak samo byly 3 (albo 2) rozne 1.3. Roznia sie oznaczeniami, nie pamietam jak to idzie LC, HC, cos tam jeszcze. Moje 1.3 to bylo to mocniejsze 54KM JY chyba :)
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-08-09 22:59:49 /
Były. W dziobaku.
JΒ / 2004-08-09 23:03:40 /
www.taunus.pl
z tego co sie orientuje chodz moge sie mylic
- inny kolektor rurowy
- podwojny gaznik
- przestawiony wałek ??
Main(misiek) / 2004-08-10 09:12:01 /
W granadach II i to po FL(na jedynkach się nie znam) była montowana padaka 1,6 z żeliwnym kolektorem i weberem - dziwna hybryda. Nie wiem ile to miała mieć koni, ale za mało do granady.
granadziarz_3M / 2004-08-10 10:09:02 /
A czy te podwójne gaźniki to - Webery DOCE ??
Ma ktoś może jakieś forki lub opisy tego ustrojstwa :-)
Chętnie przyjmę wszelkie info na temat takich gaźników murol@tlen.pl
Murol / 2004-08-10 10:44:11 /
Główna różnica polega na wałku rozrządu. Jesli pytającemu idzie o osiągi to to jest najważniejsze. W moim dziobaku jest właśnie głowica GT a poza tym reszta z wersji normalnej i to z 1973 roku zatem zwykły kolektor oraz śmieszny gaźniczek jednokomorowy.A jak jedzie ? spytajcie Q-back`a ;-)
bogdanw / 2004-08-10 11:15:46 /
te gaźniki to nie DCOE (poziome) tylko IDF(pionowe), a kolektor baranek pasuje bo ja mam.
Z takim barankiem to nawet bez tej fajki na drugim cylindrze idzie jak burza :-)
Mysza liil (EM) / 2004-08-10 11:44:58 /
No... i to nawet nieprzykręcony :))
gryziu liil (EM) / 2004-08-10 12:12:27 /
buahahaha, ta fotka była robiona przed gryźlinami, teraz jest już wszystko jak być powinno.
oj TAK;-)
bobik liil / 2004-08-10 12:28:23 /
Po moim buszowaniu po internecie i ogladnieciu zestawów BOSALA do TAUNUSA nie ma róznicy pomiędzy 75KM a 88KM czyli oryginalnie TAUNUS 1.6GT nie miał rurkowego kolektora. Różnica w gaźnikach też była w miejsce 1-gardzielowego VV był montowany 2-gardzielowy WEBER (ten sam co w 2.0OHC) Co do stopni spręzania w silnikach 1.6. Występowała odpręzoną wersja co miała 68KM bodajze. Sam u siebie mam tą nie odpręzoną 75KM. Więc podsumowywująć różnice 1.6(75KM) a 1.6GT(88KM)napewno inny gaźnik w raz z kolektorem ssącym, kolektor wydechowy ten sam. Zostały tylko dwie niewiadome jaki filtr powietrza i czy aby napewno w wałku jest różnica bo z tego co pisze w książce w silnikach 1.6 nie ma różnicy w wałkach dopiero w 2.0 jest inny.
RobRoy / 2004-08-10 16:46:01 /
ktos gdzie pisal na forum, jest inny walek, poszukaj
pmx (wiewior;) / 2004-08-10 18:23:04 /
dziobak GT jak i GXL miały kolektory wydechowe barany (przynajmniej innych orginalnie nie spotkałem)
A można jeszcze gdzieś dostać takiego "barana" (oczywiście w cenie nie przewyższającej ceny silnika)
Pozdr.
jscoolg / 2004-08-11 20:51:29 /
Czy to prawda że wałek w GT jest taki jak w 2.0 ????
jscoolg / 2004-08-11 20:52:10 /
barana można dostać lub dorobić, jeżeli cena silnika jest powyżej 251zl to można go kupić taniej :)
TO JA CHCE TAKIEGO BARANA , pajak badz czlowiekiem i daj namiary !
.STICH. / 2004-08-15 12:18:08 /
Taunus GT na pewno ma barany,widzialem w ksiazce "ich helfe ich mir selbst".
Przemek S. / 2004-08-15 12:35:23 /
hehe, fajna ksiazka :) cos w stylu: " ja pomagam ja mnie (jam nie?) sam" :)
Mysza liil (EM) / 2004-08-15 12:48:18 /
"Jetz helfe ich mir selbst" lub jakos tak zreszta wiekszosc i tak wie o jaka ksiazke chodzi.
Przemek S. / 2004-08-15 12:52:20 /
"Jetzt helfe ich mir selbst" - dosł. "Teraz [już] radzę sobie sam"
Zupełnie niezły samouczek :)
Pozdro.
KRK 4m / 2004-08-15 14:34:31 /
hehe u mnie baranów nigdy za dużo
Oj misiaczki misiaczki! Z calym szacunkiem dla waszej imponujacej wiedzy ale troche balaganu w tych odpowiedziach. Pozwole sobie napisa dokladnie co i jak. PO pierwsze to kolektor wydechowy rurowy byl w gt a w normalnym zeliwny odlew. Jesli chodzi o gaznik to w gt 2 gardzielowy weber 32/36 dgav lub dgas w zaleznosci od typu ssania wyzsza kompresj bodajrze 9.1:1 inne zawory (czytaj wieksze) i co za tym idzie pewnie inny walek generanie to inna glowica. CO do baranow to lepiej sobie dorobic u kogos kto sie na tym zna i potrafi odpowiednio taki kolektor policzyc mozna wtedy nawet osiagnac lepszy rezultat niz na oryginalnym baranie od gt (patrz david vizard How to modify engines). A koszt oryginalnego barana to sprawdz sobie w oldcarsie. pozdrawiam
Ja tylko zwrócę uwagę, żeby nie mylić silników Pinto i Kent, bo niby oba R4 i mają wersje GT, a w razie pomieszania można się nieźle przejechać. O ile wiem, w Taunusach Kenty nie występowały, ale Capri było już tu wymieniane.
Nie twierdzę, że ktoś pomylił, tak tylko na wszelki wypadek.
Rafał L. / 2004-08-18 12:56:44 /
W "danych regulacyjnych samochodów importowanych" jest wzmianka o silniku
1,3 hc/ohv. czy to nie kent ??
np. w tabelce z rodzajami walów (głupio brzmi nie :P)
http://195.13.39.38/taunus/images/Skany79-A/T79-3.jpg
nmd / 2004-08-18 13:32:16 /
1.3 ohv to kent, ponoc toto nawet do sierrek ładowali w gb ... ale to jakas pomyłka musiała byc ...
Nie nie 1.3 byl taki silnik w sierrach faktycznie choc ja takiej nigdy na oczy nie widzialem ten silniczek byl tez w escorcie ale na pewno nie w taunim chyba w cortince.
1.3 to był Kent OHV w Cortinach i Sierrach do samego końca - tylko na kontynencie pakowali Pinto 1.3 OHC do Capri i Taunusów, a w GB takiego silnika nigdy w życiu nie było na rynku. Ale temat wątku dotyczył motoru 1.6GT, a taki jako Kent występował tylko w angielskich Capri. Taunusy i Cortiny od samego początku miały w wersji 1.6GT/GXL zawsze Pinto OHC, chociaż w wersjach L/XL Cortina do wakacji 1973 miała Kenta OHV [dziobak od samego początku także jako L/XL miał Pinto].
Pozdro.
KRK 4m / 2004-08-18 18:51:53 /
Neon
Co do głowicy nie masz racji
ZTCW różnią się tylko wałkiem rozrządu - obczaj katalog częśći na oldcars
Poza tym oba 1.6 (GT i HC) maja te same spręzanie 9.2 (tak jest napisane we wszystkich folderach)
jscoolg / 2004-09-01 18:41:17 /
To po pierwsze, a po drugie, to części w oldcarsie nie są oryginalne, jeno wytwarzane specjalnie dla nich. Sami to powiedzieli w którymś Motorvision Classic.
JΒ / 2004-09-01 18:47:16 /
co do dziobaka GT, to może ktoś ma przetłumaczony ten test na 50 000km taunusa 1600GT z gazety auto, motor und sport z 1972 roku?....
a jak nie to może ktoś to przetłumaczy..:)..
a .. i jeszcze jedno tak przy okazji..:)
gdyby tak można było iśc do salonu i kupić nowego dziobaka Qpe.. lub Capri 2600RS....:)..
ehehhe to zapewne wiekszości z nas nie było by na niego stać niestety :P sasasa to tak jak byś chciał kupić sobie np Subaru IMPREZE WRX STI 220 :P ....mówietu o RS2600 :P
SKUN_3M / 2004-11-26 00:06:50 /
troche małe te literki podaj na @ ;-)
MikeB4 / 2004-11-26 08:40:09 /
......
MikeB4.. puściłem Ci na maila materiały w lepszej rozdzielczości.. chociaż chyba troche przesadziłem z rozmiarem:).. ale przynajmniej wszystko super widac:).. mam nadzieje że jak przetłumaczysz to się podzielisz ze wszystkimi :)..
Kolektory wydechowe "barany", były na pewno w dziobakach GT i GXL,w późniejszych modelach nie spotkałem, a kupić mozna je np. w Dulmen, ja taki widziałem, z tym że do 2,0 R4 za 20 EUR, a komplet do 2300, V6 za 35 EUR.
EL COYOTE / 2004-11-26 14:13:44 /
w niedziele sie tym spróbuje zająć :)
MikeB4 / 2004-11-26 16:40:57 /
o ile dobrze widzę wynalazek Pająka to coś co kupiłem powinno pasować do Taunusa ?
.STICH. / 2006-04-24 20:12:24 /
to ja sobie sam odpowiem, pasuje /założone/ a z jakiego auta to się wzieło ? śledztwo trwa.
.STICH. / 2006-04-25 23:07:00 /
Pozwole sobie odgrzać ten temat może ktoś przechodził przez niego od tamtego czasu.
Czy ktoś na forum robił już coś takiego i może powiedzieć z doświadczenia jak wygląda modyfikacja 1.6 na 1.6GT ?
Czy faktycznie wystarczy wymiana głowicy, gaźnika, kolektora i wałka na te od GT?
Jak to się ma do zwyklego bloku w poźniejszym użytkowaniu auta?
jacob81 / 2011-08-22 14:52:49 /
Blok jest ten sam ..... nie ma różnicy ....
MikeB4 / 2011-08-22 18:04:33 /
OK. A jak to w końcu jest z wałkami, też te same czy już inne?
jacob81 / 2011-08-22 20:08:20 /
Inne
MikeB4 / 2011-08-22 20:12:36 /
Niby nie taki sam a jednak taki sam ;-)
http://www.motoneo.pl/generowanie/pdfTowarAllegro.php?id=11325f2069b46abe00f73306be856125
bogdanw / 2011-08-22 23:03:42 /
To że da się go zamontować w ramach zamiennika niekoniecznie znaczy , że silnik będzie działał tak samo :-P
MikeB4 / 2011-08-22 23:17:07 /
a gdzieś ja tu czytałem o głowicy z 2.0 na bloku od 1.6 i że sie robi takie 1.6 GT bo zawory większe i coś tam z komorą spalania trzeba poszukać tego na forum
mishq (Mateusz G.) / 2011-08-22 23:22:14 /
1.6 z głowicą od 2.0 robi się odprężony, bo 2.0 ma większe komory spalania, więc idealnie pod turbo. 2.0 z głowicą od 1.6 będzie miało za to wyższy stopień sprężania, więc lepiej się będzie zwijało itp, ale bardzo duże prawdopodobieństwo stukowego i inne takie. to są informacje z forum, wszystko jest już opisane ;)
daniel46 / 2011-08-22 23:24:34 /
Szymal założył głowice od 2.0 na 1.6 --- to nie jedzie :-))) .... ale wałek z 2.0 daje rade w 1.6 :-))
MikeB4 / 2011-08-23 00:02:12 /
no własnie mi o to chodziło mniej więcej :)
mishq (Mateusz G.) / 2011-08-23 00:13:13 /
Nie jestem specem w tej dziedzinie ale jak już miał bym montować głowicę to wolał bym mimo wszystko tą 1.6 od GT niż 2.0
A czy orientujecie się jakie są szanse na znalezienie takiej głowicy i ewentualny szacunkowy jej koszt?
jacob81 / 2011-08-23 08:45:01 /
Mozna wziac ode mnie caly silnik za 250pln;)
Wracając do tematu 1.6OHC-a, Piem skontaktuje się z tobą na priva w kwestii szczegółów jakie mnie jeszcze interesują.
Jeżeli jeszcze chodzi o osiągi w/w silnika posiadam w moim gaźnik jedno gardzielowy, czy są też dwu gardzielowe gaźniki?
Jeśli tak to czy warto taki zamontować, co mogę po takim zabiegu się spodziewać?
Zastanawiam się nad modyfikacją obecnego stanu ponieważ auto po depnięciu gazu lekko się zamula zamiast wkręcać na obroty.
jacob81 / 2011-10-09 15:40:20 /
1.6 GT miało Webera 32/36 dwugardzielowego - w tych silnikach "moc" i moment obrotowy wędrują na wyższe obroty - dół jest "zamulony" nieco bardziej niż na 1 przelocie -- przy wysokich obrotach idzie jak stado dzikich Mustangów (jak na 1.6) i pali też swoje :-)
Ja mam tak w 1.3 ohv z Weberem (prawdopodobnie od 2.0 - za duże dysze). Do 3000 obr/min się strasznie wlecze - powyżej pełen ogień ....
MikeB4 / 2011-10-09 16:27:34 /