Mam pytanie odnośnie maksymalnych obrotów w Pinciaku.
Dziś byłem na porządnej regulacji w warsztacie i auto naprawdę zaczęło się odpychać. :) (do tej pory miałem za bogatą mieszankę, przylewało auto po otworzeniu drugiej gardzieli).
Tak troszkę nim pojeździłem testowo :) i zauważyłem, że teraz silnik spokojnie (według wskazań obrotki) kręci się do 6500 obr/min i chciał by dalej.
Obrotomierz dobrze pokazuje ponieważ wskazania pokrywały się ze wskazaniami machiny z warsztatu.
Tu pojawia się pytanie, jaki jest bezpieczny pułap obrotów?
Maksymalną moc według folderów osiąga przy 5200, jest sens kręcić go wyżej?
...::$nuffy (Grześ) / 2011-07-26 01:02:21 /
ja przy walku do 7500
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-07-26 08:13:59 /
Ja kręcę najwyżej do 7100. Ale najczęściej odpuszczam kapkę wcześniej - jak widzę na obrotku 7. Póki co silnik żyje, choć czasami do ok. 7300 dokręciłem (tylko na owalu w Poznaniu). Jeśli chcesz regularnie kręcić wysoko, to chyba warto pomyśleć o pompie oleju o większym ciśnieniu. To nieduży wydatek (w porównaniu do innych "upgrejtów") a trochę dłużej chyba da pożyć panewkom no i generalnie silniorowi...
bartozłomero / 2011-07-26 08:39:44 /
jeżeli szukasz idealnej wartości to jedź na hamownie, zobaczysz gdzie masz maks według twojego obrotomierza i już wiesz dokąd masz go kręcić. Na zwykłym wałku kręcenie Pinto do 7tys. ma bardzo mało sensu.
valhallen / 2011-07-26 08:52:00 /
racja...
te 7k obrotów to wykorzystuje się w specyficznych sytuacjach właściwie na torze, czy jakichś pojeżdżawkach... kiedy np. do jeżdżasz do nawrotu i nie opłaca się przerzucić na wyższy bieg, a jeszcze trzeba troszkę 'pociągnąć'. pewnie ponad 5500 już właściwie moment spada...
bartozłomero / 2011-07-26 09:09:27 /
u mnie zaczyna spadac przy 6700 ale nir gwaltownie. polecam hamownie
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-07-26 10:10:35 /
Zakres użyteczny obrotów silnika znajduje się pomiędzy obrotami maksymalnego momentu obrotowego a obrotami maksymalnej mocy. Poniżej tego zakresu obie wartości (na ogół) rosną, dlatego da się pojazdem ruszać z miejsca i przyspieszać. Powyżej - obie wartości spadają, więc już się nie powalczy i nie ma żadnego sensu się tam zapędzać.
gryziu liil (EM) / 2011-07-26 10:23:21 /
ja mój stary silnik dokręcałem do 7500 i nie chciał sie popsuć Stich był niejednokrotnie świadkiem.
Zawada1 / 2011-07-26 12:48:55 /
Zresztą z Krzysiem chcieliśmy go "wybuchnąć" przed wyjęciem i też nie podołaliśmy.
Zawada1 / 2011-07-26 12:52:15 /
złośliwość rzeczy martwych i lepiej nie liczyć, że tak samo będzie kiedy nie będziesz chciał zepsuć silnika...
Bartoromero - można i tak, ale jak rozumiem teorie, to powinno być tak samo, w sensie osiągów, jakbyś ten kawałek przejechał trzymając go na 5,5, ale zdrowiej. Choć oczywiście trudno jest w rajdowych emocjach trzymać pedał nie w podłodze a ciut nad ziemią :)
valhallen / 2011-07-27 16:05:31 /
tu jest wykres przed regulacjami bortoromero na moim aucie... tu mozecie poanalizowac ... oze ktos jeszcze ma wykres z pinto?
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-07-27 18:04:33 /
No to wyraźnie widać, że nie ma co go kręcić powyżej 6000 tak naprawdę.
...::$nuffy (Grześ) / 2011-07-27 20:16:48 /
jak bylo 100 koni wczesniej to nie bylo po co.... teraz zanim spadnie moc do 100 koni to sie oplaca krecic
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-07-27 20:30:26 /
chociazby po to zeby lepsze obroty miec na nastepnym biegu
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-07-27 20:30:48 /
seryjne pinto
Grzechu 3M / 2011-07-27 21:37:47 /
Tu jest wykres zdrowej serii - http://www.capri.pl/image/comment/429481/158587
U mnie na stronie Nosorozca tez sa wykresy w miare zdrowej serii i tejze same serii po kuracji odmladzajacej (na weberze 32/36 przed i po). Linka nie wkleje, bo w telefonie, przy slabym zasiegu malo wygodnie to ogarnac. Jak ktos moze,to niech wklei.
Fuszix 3M / 2011-07-28 00:06:13 /
Dobra, udalo sie - proszzz
http://www.capri.pl/image/car/3247/3500/150960
Fuszix 3M / 2011-07-28 00:11:43 /
Co do lepszych obrotów po zmianie biegów - cel jest taki, aby nie spaść poniżej maksymalnego momentu. Kręcąc standardowe Pinto do 5500, tylko przy zmianie na dwójkę ląduje się ciut poniżej. Wkręcenie go do 6000-6500 spowodowałoby bardziej optymalne obroty po zmianie biegu. Pytanie jednak, czy jadąc na jedynce poza zakresem efektywnej pracy silnika, nie straci się więcej, aniżeli zyska potem ?
valhallen / 2011-07-28 09:55:58 /
Stoper do ręki i wio
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-07-28 12:00:39 /