Witam
mam pytanie odnosnie tulei gumowo metalowych w Taunusie MkII.
chodzi mi o to z ktorej strony powinien byc kolniez, od strony komory silnika czy od strony blotnika?
mam zalozone tak ze kolniez tych przy kolach jest od strony blotnika a wydaje mi sie ze powinno byc odwrotnie.
czy ktos wie jak powinno byc poprawnie?
sorki jesli juz bylo takie pytanie ale nie mam czasu wszystkiego teraz przegladac.
z gory dzieki za odpowiedz.
Sopek / 2004-08-07 23:40:16 /
jezeli mowa o tych duzych gumach mocujacych rame pomocnicza /4 szt/ to szersza czesc musi byc od strony komory silnika i nawet nie mam pojecia jak mozna je zalozyc odwrotnie ?
.STICH. / 2004-08-08 11:24:29 /
Te "wyżej" - pancerz na zewnątrz (od strony koła)
te "niżej" - pancerz od strony wewnętrznej (silnika)
marian212 / 2004-08-08 23:20:18 /
jeśli oczywiście mowa o tym
marian212 / 2004-08-08 23:25:37 /
moze i tak , chociaz ja pamietam swoja wersje / tauniego nr1 i 2 / mam w garazach kumpli, ale moze ktos wie gdzie to dranstwo kupic , bo dosc pilnie potrzebny mi jest jeden komplet,...
.STICH. / 2004-08-09 08:30:57 /
dokladnie o te mi chodzi
ale widze ze zdania sa podzielone
czy ktos wie jak jest na 100%, bo jak to wszystko poskladam to raczej nie bedzie mi sie juz chcialo tego zmieniac gdyby sie okazalo ze jednak jest nie tak jak trzeba?
Sopek / 2004-08-09 08:31:21 /
Według haynesa - wszystkie kołnierze od wewnętrznej strony. NA 100% !!!
m.kozlowski / 2004-08-09 08:53:45 /
czyżby haynes kłamał? ja zawsze w taunusach miałem górne kołnierz do koła, dolne kołnierz do komory silnika, a taunusy były i z polski i z niemiec.
Weźcie to na logike - przy przemieszczaniu bocznym kołyski względem podłuznic , jeśli wszystkie kołnierze były by zwrócone w jedną stronę , to kołyska mogła by uderzać w podłużnice. Jeśłi są zwrócone jak ja opisuje, wtedy zawsze któryś z kołnierzy jest "amortyzatorem" ruchów poprzecznych
marian212 / 2004-08-09 09:22:30 /
Chłopaki, sorry! Kajam się - doczytałem i przypomniałem sobie... Rzeczywiście - przednie są kołnierzem do wewnątrz, a te górne kołnierzem do zewnątrz...
Wybaczcie pomyłkę...
m.kozlowski / 2004-08-09 09:24:11 /
Nie wybaczamy !!! - ewentualnie wymierzamy chłoste,he,he.
Potwierdzam hainesa dolna kołnierz od komory silnika,górna odwrotnie.
aro / 2004-08-09 09:31:10 /
czyli wychodzi ze jednak stare tuleje mam zalozone dobrze
dzieki wszystkim za odpowiedzi
pozdrawiam
Sopek / 2004-08-10 15:59:52 /
Mam pytanie :) dotyczy ono tulei mocujących belkę przednią (kołyskę) w granadzie. Z utraconego haynsa pamiętam że ustawiło się je pod jakimś kontem do znaków na nich umieszczonych. Jak by mógł ktoś umieścić tu skan albo przypomnieć mi o co chodzi to bym był wdzięczny.
brzezin / 2011-07-07 11:08:11 /
Tak
Kropką w górę - max odchylenie 15 stopni .... przynajmniej tak jest w Taunusie ...
MikeB4 / 2011-07-07 11:12:40 /
odgrzeję kotleta.
Dziś patrzyłem na moje tuleje i mam odwrotnie, górne mam kołnierz od komory, a dolne od nadkola. Próbowałem to przełożyć na odwrót, czyli dolne, żeby miały kołnierz od komory, tyle że wtedy mi zawieszenie nie chciało wleźć...
Jeżeli mam tak jak mam to zrobię komuś/samochodowi i sobie krzywdę?
Al_Coholik / 2016-02-14 23:01:30 /
Kołnierze są gumowe i bez problemu przejdą przez otwory w karoserii przy złożeniu się belki na studzience, więc pod tym względem nie jest istotny sposób montażu.
Mysza liil (EM) / 2016-02-15 19:54:41 /
taunus lepiej sie prowadzi po montażu tulei resora fiata 125p
mishq (Mateusz G.) / 2016-02-15 20:10:18 /
No dobrze tylko kwestia jest taka że jak chciałem wsadzic według haynesa to kołyska mi się zawierała o przednie tuleje. Możliwe że przód podluznicy mi się zjechał do środka?
Al_Coholik / 2016-02-15 20:20:15 /
ja też mam przednie założone na odwrót. Przejechałem 6000km łącznie z gonieniem po torze i nic się nie dzieje.
wąski77 / 2016-02-15 20:25:13 /
wąski poza objechanymi do gołej blachy progami (jak i u mnie) od jazdy po torze :) wszystko git :D
mishq (Mateusz G.) / 2016-02-15 20:51:05 /
Ok dzięki za odpowiedzi, bo nie chciałbym stwarzać niepotrzebnie zagrożenia na drodze.
Al_Coholik / 2016-02-15 21:07:21 /