Witam ,
W jednym miejscu instalacji po stronie rozrusznika i cewki mam wyjście z instalacji które ma dwa zwoje i wraca spowrotem do instalacji , z obu stron są wtyczki, w jednym miejscu na pętli jest coś co trzyma obydwa "zwoje" w kupie , plastykowa złączka z kuleczkami małymi na końcach. U mnie całość sobie luźno wisiała... Na zdjęciach z innych remontów widzę że tez luźno wisi, lu jest w okolicach cewki. Co to jest ? GDzie to powinno być ?
212
marian212 / 2011-07-09 11:29:25 /
W Fiestach jest tak zrobiony rezystor :-)
MikeB4 / 2011-07-09 11:34:30 /
To na pewno jest kabel o zwiększonym oporze w zasilaniu cewki zapłonowej , powoduje spadek napięcia i polepsza działanie układu , jakkolwiek bez niego też bedzie silnik pracował .
bogdanw / 2011-07-09 16:23:54 /
marian to rezystor balastowy ;)
Zara prześle Ci foty jak to wygląda wszystko...
michalch83 / 2011-07-09 17:08:01 /
bogdanw> powoduje spadek napięcia i polepsza działanie układu , jakkolwiek bez niego też bedzie silnik pracował .
Bez rezystora balansowego układ zapłonowy działał będzie.... ale będziesz raz w miesiącu lub częściej wymieniał przerywacz zapłonu.
Rezystor balansowy nie ma za zadanie polepszenia działania układu tylko sprawniejszy rozruch silnika!!
Podczas normalnej pracy cewka zasilana jest z ok 8V i do takiego napięcia jest przystosowana. Podczas rozruchu rezystor balansowy jest odcinany i na cewkę idzie wyższe napięcie.
To czy będzie on zwinięty w pętle czy rozłożony pod maską nie ma znaczenia.
Trójkąt / 2011-07-10 11:12:09 /
Z tym miesiacem to zależy ;-) nie przypuszczm , że taki wylizany Capri mk1 bedzie robił tyle km w krótkim żeby tak szybko wypaliło . Poza tym zdecydowanie precyzyjniejsze jest Twoje wyjaśnienie temetu tego "kabelka"
bogdanw / 2011-07-17 19:39:15 /