Sopek / 2004-08-05 18:40:00 /
Golden Gate :-)
Ramboost / 2004-08-05 18:54:28 /
W gęstej mgle :P
JΒ / 2004-08-05 18:56:28 /
Ha ha ha bardzo smieszne :P
Sprawa jest taka ze napisalem tresc ale sie nie pojawila
Wiec powtarzam
Witam
Czy jest ktos w stanie rozszyfrowac mi rodzaj tylnego mostu z odczytanych z niego znakow: G24525(male litery) 71BG-4198 AC(duze litery).
Dzieki z gory za wszelkie odpowiedzi
Sopek / 2004-08-05 19:01:22 /
most od jakiego auta ???
Trójkąt / 2004-08-05 21:11:40 /
jest to na 99% do dziobaka, ale koncowka numeru mi sie nie zgadza
opisz go jakos, pstryknij zdjecia
policz zeby albo obroty
napisz gdzie byl ten numer, czy na odlewie, czy na blaszce
camaro / 2004-08-05 21:36:27 /
most ten mam w Taunusie MK II '80
jak go kupowalem siedzial tam silnik 1,3 teraz 1,6GT ale sie sypie i planuje zmiane na 2,0 R4
pytam bo nie wiem czy most jest orginalnie z tego auta czy moze byl zmieniany
i nie wiem jak to bedzie ze soba gralo
co do obrotow to jak sprawdze to napisze
natomiast numery pochodza z odlewu bo blaszki niestety nie ma :(
Sopek / 2004-08-05 21:58:08 /
zdejmując dekiel możesz policzyć zęby na tależu i ataku.. będziesz mógł wyliczyć jakie przełożenie ma ten most
Trójkąt / 2004-08-05 23:13:56 /
mosty od Tauniego II maja numery zaczynajace sie na 76 lub 81
71 to dziobak, literka B po 71 oznacza taunusa
teraz pozostaje Ci zmierzenie/policzenie przelozenia mostu
camaro / 2004-08-05 23:23:36 /
Witam, nie na temat, ale ważne - wejdźcie na http://www.capri.pl/forum/4112a41f45526
i kto wie, niech odpowie dzięki!!!
Arek 3M / 2004-08-05 23:43:16 /
Posrało Cię?
JΒ / 2004-08-06 00:05:13 /
z moich dzisiejszych obliczen wyszlo ze jest to jednak most od silnika 1,3 o przelozeniu 4,11:1 , w zwiazku z tym nasuwa sie pytanie jak bedzie sie zachowywal zestaw: silnik 2,0R4(od Sierry) + skrzynia (i tu nie wiem ale wg. tego co mam o Taunusach to o przelozeniach I-3,66 II-2,19 III-1,43 IV-1,00 wsteczny-4,24 - nie widzialem takiej na tej stronce) + wal jednoczesciowy + most 4,11 ?
dzieki za odpowiedzi
Sopek / 2004-08-06 19:03:01 /
podejrzewam ze most od 1,3 z silnikiem 2,0 raczej niedlugo bedzie sie zachowywac :) zmielisz go szybciutko.
Jabol / 2004-08-06 23:57:12 /
Jezdze na moscie 4,11 i mam 2.3. Jak nie palujesz to jezdzi spoko... ale. Most ma ochote rozerwac sie na wstecznym a przy dodaniu gazu na wstecznym walisz glowa w kierownice. Poza tym 1 musisz zmienic po ok 5m bo przy 20km/h masz jakies 4k obrotow (na sluch), 4 sie konczy przy ok 80, ale do 140 poleci. Niesamowity jest kop 80->140 doslownie ulamek sekundy. No i mozna jezdzic na 4 od 30km/h bez problemu. Oczywiscie jest to u mnie przejsciowe, bedzie wlasciwy most.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-08-08 16:17:24 /
-most jeśli w dobrym stanie to może wytrzymać..
-wał 1częsciowy do wywalenia.. wytrzyma jedynie z 1,3.. przy 2,0 musisz wstawić 2częsciowy z podporą..
ale takie zestawienie będzie bardzo upierdliwe w jeździe na codzień.. chyba że będziesz używał 2 do ruszania a potem przełączał na 4 odrazu ;]
Trójkąt / 2004-08-08 23:19:26 /
Nie wiem czemu 3kat? Ja mam 1 czesciowy i nie ma zadnego problemu, powiem wiecej Karol tez ma 1 czesciowy i rowniez nie narzeka.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-08-08 23:22:53 /
nie narzeka, bo może nie tylko nie jest to wał od 1.3, ale i nie od Capcia... właściwie od żadnego konkretnego auta, tylko budowany specjalnie z różnych ;)
Przy dużych prędkościach obrotowych i jazdy lepszy jest dzielony. Ma to duże znaczenie dla bezwładności od nierówności drogi (masy nieresorowane zawieszenia i siły gnące wał oraz poprzeczne krzyżaków).
A pojedynczy u mnie jest dlatego, że będzie za jakiś czas unieruchomiony w osi, więc wymagany jest w wersji uproszczonej/mniej awaryjnej.
W dobrym stanie wał i most są w stanie wytrzymać nawet dość długo o ile świadomość kierowcy pozwala na zrozumienie, że to musi i ma prawo się zepsuć :)
Każdy wygłup na asfalcie będzie taką pękającą gumeczką banji (czy jak to się tam pisze), co jest ich wiele, ale w końcu za mało ich będzie do utrzymania
lecącego kamikaze głową w dół z mostu (np. kolejowego) ;)
Zestaw na jakim chcesz jeździć (podobny miał chyba Dyra) będzie paliwożerny i głośny.
Skrzynka 5b. ratowałaby trochę tu sytuację dzięki nadbiegowi 0.825 (mniejsze obroty, większa prędk. maks., mniejsze zużycie paliwa, mniejszy moment obr. na wale i moście-większa trwałość itp.)
pozdro
no to wcale mnie nie pocieszyliscie :(, ale przynajmniej wiem co mnie czeka
dzieki wszystkim za odpowiedzi
pozdrawiam
Sopek / 2004-08-10 16:03:37 /
podpinam się do wątku mam takieś coś i podobno z Mustanga ale nie wiem i jeszcze na 4 śruby na koło , ktoś wie to prosił bym o oświecenie :P
TOMEK "MIARQA" / 2012-02-22 11:58:38 /
Może być to mustang z silnikiem R6, one miały rozstaw coś koło 4x114
Szafa !G.O.P! / 2012-02-22 14:04:30 /
mhm muszę sprawdzić rozstaw, ale r6 były dawno a ten wygląda dość świeżo :/ ,na czterech wahaczach i bębny, dalej zagadka ?
TOMEK "MIARQA" / 2012-02-22 18:56:06 /
79-93 .... foxbody kwadraciak ........... R6 mozliwe bo tez w nich byly -- ale ten ma 4x108 ..... stary Mustang R6 mial resory - wiec to nie to.
Jak to ma szpere i przelozenie dluzsze niz 3 to bym taki chcial :-)
MikeB4 / 2012-02-22 19:59:51 /
jutro rozbiorę i zobaczę co to ma w środku , docelowo ma robić z V8 Rovera w Capriciozzie :)
TOMEK "MIARQA" / 2012-02-23 00:00:05 /
Odkopuje temat
Od czego ten most? Salisbury przełożenie 1:3,75. Wygląda jak od Capri ale ma jakieś obejmy dokręcone jakby do odbojnikow i inne gumy które uszczelniają tarcze kotwiczne względem tych ktore kojarzę z mojego MK2
Muszę się czepić - ja już tak mam, znacie mnie.
Po pierwsze mówisz że 3,75 - liczyłeś? Bo dlaczego ktoś napisał 3,22 ?
I drugie pytanie - czy rozstaw kół zgodny jest z Capri? Bardziej z Mk1 czy z "Mk3"?
Dopiero wtedy można szukać w katalogach. Bo na oko to niby Capri, ale....
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 17:10:11 /
Nie mierzyłem szerokości bo musiałbym zmierzyć swój od dwójki dla porównania a za bardzo nie mam jak. Przełożenie na tabliczce 3,75 po zębach też liczone (45/12)
to most od Mk1b
tzn generalnie Mk1 ale ten pochodzi od Mk1b ze względu na stabilizator,
charakterystyczne jest że stabilizator w tych starszych mostach miał szerokie gumy, później je zwęzili,
hamulce mają gumy jak w Mk1, w deklu nie ma przelotki na pręt, ręczny jest na rolce
most jest zapewne wąski jak to w Mk1,
takie były jeszcze montowane w początkowych Mk2 w 74r
camaro / 2024-03-17 18:06:00 /
dziwne tylko to przełożenie, na kole jest zazwyczaj nabite przełożenie lub nasmarowane jak tu, wygląda to oryginalnie, dobrze policzyłeś zęby? w polu widzenia jest tam 17 zębów, jesteś pewien że jest 45?? coś za dużo, w Mk3 o ile pamiętam 3,22 ma 29/9
camaro / 2024-03-17 18:14:38 /
Stąd moje pytania: o szerokość (też posądzałem, że jest to Mk1b) i o przełożenie. Bo na pewno nie jest to 3,22 (29/9), ale gdyby to był 45/12 to aparat ująłby conajmniej 20 zębów, a nie 17. Bo gdyby to był 34/11 to miałbyś białego kruka z RS2600 i RS3100. A czy przypadkiem 3,75 nie powinien mieć 30/8? Bo mówiąc szczerze atak Forda zwykle miał 8 albo 9 zębów, 11 tylko w RS (Escortach i Capri) a 10 w Escorcie 1100 z mostem Banjo 3,90. Ale 12? Cóż - widocznie nie wszystko jeszcze widziałem...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 18:35:19 /
Co do ilości zębów to jestem pewny. Mało tego mam zdemontowany zestaw koła z wałkiem z innego mostu 1:3,75 od MK2 i ilości zębów są identyczne
Zaiste 45 i 12 jako rzekłeś :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 19:03:40 /
O takim samym zestawieniu jest też mowa w komentarzach tu https://www.capri.pl/garage/rear-axles
Może to było stosowane z 1.6 (88-91KM).
PiotrekFCapri / 2024-03-17 20:52:31 /
Podepnę się z pytaniem, bo się potykam o to i nie wiem co to jest
Jak chodzi o rozstaw szpilek, to od środka piasty do środka szpilki było ~77mm czyli rozstaw ~ 5x154mm
rozjechany liil / 2024-03-17 21:04:26 /
Znowu trzeba ocenić rozstaw kół. Nie było w historii rozstawu szpilek 5x154.
A najbliższe mu są albo hiper-szpanerskie wózki z baaaardzo górnej półki, mocne terenówki albo dostawczaki. A precyzyjniej:
5x150 - Toyota Landcruiser J10
5x160 - VW LT (do 96), Transit, Kia K3000 i Iveco Daily
Bo 5x152 miał AstonMartin V8 z lat 71-75, ale to była oś De Dion, a 5x155 miały Rollsy i Bentleye do roku 2005, ale tam był zawias niezależny.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 21:31:17 /
Jednej półosi nie ma, ale może szacunkowo coś podam.
Co do rozstawu szpilek, to zmierzone było 77mm według ostatniej grafiki:
rozjechany liil / 2024-03-17 22:02:27 /
Dla pewności możesz zmierzyć rozstaw sąsiednich szpilek.
Toyota ma 88mm, a dostawczaki - 94mm.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 22:15:44 /
Meits, tak jak pisze PiotrekFCapri, to przełożenie było do pinto 1.6 w Mk1b i Mk2
camaro / 2024-03-18 00:25:59 /
A to nie jest od taunusa Transita ?
Piter M / 2024-03-18 08:39:09 /
FK1250 ma w katalogach 5x160 jak późniejsze Transity.
Nie sądzę, żeby dla FK800 i FK1000 robili mniejsze o raptem 6mm.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-18 08:57:42 /
KRK przyjrzyj się zdjęciu:
Most leży do góry nogami, więc:
ma resory POD mostem
ma mocowania stabilizatora
niegwintowany wspornik amortyzatora z otworem na zawleczkę.
szpilki koła WKRĘCANE w piastę
półosie półobciążone co sugeruje charakterystyczna nakrętka na półosi
grubość gwintu szpilek wizualnie kojarzy mi się z calowym z rodziny UNC
Może na tej podstawie spróbujesz coś wywnioskować?
granadziarz_3M / 2024-03-19 17:47:08 /
Polonez truck??
Ignacy / 2024-03-19 20:48:54 /
To mocowanie amora na zawleczkę mi się z czymś kojarzy. Ja to gdzieś widziałem...
granadziarz_3M / 2024-03-19 21:00:37 /
Warto zwrócić uwagę na kalamitki na końcach mostu, plus mocowanie wg mnie drążka panharda - śmierdzi mi to jakąś terenówką.
Grzesiek_Rudy / 2024-03-19 21:03:52 /
To nie panhard, Grześ, to amor, spójrz na drugą stronę - fota nie załapała trzpienia, ale złapała płaskownik wspornika.
granadziarz_3M / 2024-03-19 21:06:16 /
Ex?
Ignacy / 2024-03-19 21:07:15 /
Co to jest półosie półobciążone?
Sierra pickup
Konrad vel smasher / 2024-03-19 21:31:42 /
Albo jakas inna Cortina P100?
Konrad vel smasher / 2024-03-19 21:34:10 /
Prosiłem Rozjechanego o sprawdzenie odstępu między sąsiednimi szpilkami - jeśli 88mm to Landcruiser, jeśli 94 to może być P100 albo inny dostawczak.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-19 21:45:42 /
Półoś półobciążona to takie skrzyżowanie k*rwy z mułem. Nie chce mi się wykładów robić. Ale...
Tak kminię i :
1. Dekiel wskazuje ewidentnie na DANA 30
2. Dana 30 występowała z tyłu w volvo (i w wielu innych), ale:
3. chyba tylko w volvo występowały kretyńskie piasty na stożku i z wpustem, a cały świat miał w tym moście normalne kute z półosią piasty.
Zapewne błądzę, ale może tym błądzeniem naprowadzę kogoś na coś....
granadziarz_3M / 2024-03-19 21:52:07 /
sorry, do soboty nic nie zmierzę, ale ciekawie się robi :)
rozjechany liil / 2024-03-19 22:00:30 /
Żuk z andrychowskim dieslem albo Lublinek... Honker...
Ignacy / 2024-03-19 22:26:28 /
One też miały piasty kute z półosią a nie zakładane na stożek z wpustem. Taki patent to ja pamiętałem z GAZa 67B. Jak się nie pilnowało tych nakrętek to można było ściąć wpust i koniec jazdy :-)
granadziarz_3M / 2024-03-20 12:05:11 /
Niby tak, ale Gaz 67 i 69 miały 5x140 - przyjmowały Mangelsy z Vitary
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-20 12:26:57 /
i dzieloną pochwę mostu w płaszczyźnie prostopadłej do półosi, a gaz 67 miał 3 częściową tak dzieloną. Ile mostów GAZ/UAZ pomieliłem, to moje...
granadziarz_3M / 2024-03-20 19:42:28 /
sąsiednie szpilki mają dokładnie 90mm między sobą
rozjechany liil / 2024-03-23 09:50:58 /
To ja się poddaję - w moim katalogu są felgi do ponad 800 samochodów, ale rozstawu 5x154 (tyle wychodzi przy rozstawie sąsiednich szpilek 90mm) nie ma żaden.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-23 10:06:14 /
no to jeszcze takie informacje:
rozstaw kół - szacunkowo bo nie ma jednej półosi, 137cm
otwór centrujący felgi to 108mm
mogę się delikatnie mylić biorąc pod uwagę moje narzędzia pomiarowe :)
rozjechany liil / 2024-03-23 10:18:39 /
Może to jakaś maszyna rolnicza, czy Tarpan jakiś?
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-23 10:21:50 /
Ta flansza ze szpilkami to mi wygląda trochę jak ciało obce...
O tym samym pomyślałem , na 50% szans że to był custom pod wiejską bryczkę pod konia i to był rozstaw pod zwykłe drewniane koła ze stalową obejmą 🤔
Tweed / 2024-03-23 10:44:15 /
Flansza raczej robiona z odkuwki, jest nieco przykurzona ale krawędzie wydają się nosić ślady miejsc łączenia matrycy więc to raczej fabryczna rzecz, do tego z lini produkcji masowej.
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-23 11:29:06 /
A może to nie jest piasta ? 🤔 Bywały takie wynalazki że do tego przykręcalo się dopiero piastę. Nie chcę palnąć bzdury ale chyba hanomag tak miał
Piter M / 2024-03-23 11:33:50 /
Chłopaki, ale czy nie łatwiej iść drogą rozstawu , jak znajdziecie auto to most sam się dopasuje ?
Tweed / 2024-03-23 12:24:13 /
Krk dla 90mm to bliżej 5x153
5x152,4 (5x6") to rozstaw starego Astona Martina (między szpilkami 89,58)
5x154,94 to również calowy Astona Martina i Bentleya (między szpilkami 91,07)
gwinty są calowe czy metryczne?
camaro / 2024-03-23 12:55:07 /
Bartek - o Astonach i Bentleyach wiem. Pisałem to tutaj 17 marca o 21:31. Niemniej jednak ani Aston ani Bentley w latach 80-tych nie miały sztywnego mostu :) I jeszcze tak mikrego
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-23 13:57:37 /
pisałeś ale porzuciłeś trop :)
kto powiedział że to lata 80-te, DB2 DB4 miały sztywne mosty, co prawda na sprężynach ale niewiele wiem o tych samochodach więc może jakieś wersje na piórach były,
zresztą jak to Brytyjczycy, pewnie mieli sporo zapożyczeń takiego mostu do innych wynalazków typu Jensen itp, wtedy mocowania mogły być inne, zresztą mocowania ktoś mógł przespawać
na odlewie dyfra jest 3HA004
3HA to oznaczenie mostów Astona Martina właśnie do DB2/4
one tez miały takie dziwne piasty na wieloklinie
pokrywa i układ śrub też pasują do Astona
camaro / 2024-03-23 14:37:16 /
uszczelka dyfra 3HA do DB2
https://www.astonparts.com/catalogue.html?product_id=372802&back=search&category_id=6878
3HA były też w Jaguarach, Morganach
napisałem że na piórach, ale to mogą być wsporniki do mocowań wahaczy na których są sprężyny
camaro / 2024-03-23 15:05:37 /
Daj Ci Boże - może masz rację.
W moim wykazie nie ma Astonów sprzed 1970 - zresztą w tamtej epoce większość wychodziła na kołach Rudge z centralną nakrętką. A po 1970 mam kolejno trzy wielkości:
1970-1975 5x152.4
1975-1989 5x154.9
2009-2024 5x128
Brakuje danych dla lat 1989-2009
Pozdreaux
KRK 4m / 2024-03-23 15:09:35 /
lata 89-2009 można raczej wykluczyć więc szkoda szukać,
celowałbym w lata 50-te 60-te lub ewentualnie ten okres 70-75
DB2 i DB2/4, ewentualnie DB3 to wszystko lata 50-te
Jaguar Mk1 Mk2 50/60-te
camaro / 2024-03-23 15:19:53 /
Rozjechany, zaraz się okaże że trzymasz pod plandeką jakiegoś świętego Graala :D
jakby co to przewidujesz jakąś prowizję? ;))
camaro / 2024-03-23 15:22:51 /
Jaguar Mk1 oraz XK150 mają zawsze mocowanie centralną nakrętką i wielorowkowe gniazdo w feldze.
Mk2 (a w zasadzie już Jag 240 i 340) z ostatniego rocznika mają 5x120.65.
Jedyny Morgan na 5 śrubach to Plus8, ale on ma 5x127.00.
Wszystkie te auta mają sztywne mosty na piórach - Morgan na półeliptykach, Jagi na ćwierćeliptykach.
Dlatego się poddałem.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-23 16:28:07 /
prowizja? oczywiście! o mało to nie pojechało na złom, więc jak to spieniężę wszystko to Wasze prowizje ;) najchętniej w formie przelewu osobistego na PC.
apropo plandeki, to może fakrycznie warto to czymś nakryć... :)
rozjechany liil / 2024-03-23 17:55:01 /
A może pytanie pomocnicze:
Rozjechany, skąd go masz?
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-23 18:26:01 /
To jeśli by to był taki DB2 na przykład to można założyć że ten konkretny już nie istnieje, może warto wtedy do tego mostu dorobić resztę? ;) Reflektory jakby co mam ;)
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-23 18:30:55 /
A śruby dekla są metryczne czy calowe?
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-23 18:32:41 /
O ile Morgan +8 i Jaguar Mk1 mają rozstaw kół 127cm, to wszystkie Astony od DB2 do DB5 mają....
137cm.
Jesteście coraz bliżej :)
Tylko że żaden Aston po II wojnie światowej nie miał resorów piórowych.....
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-23 18:46:31 /
Ale mialy wahacz przykrecany strzemionami co by nawet pasowalo. Patrzac na most od db2. To nie pasują mocowania " osprzętu" bo nie ten kąt....
Szafa !G.O.P! / 2024-03-23 19:26:21 /
O tu. Takie jakby podobne:)
Szafa !G.O.P! / 2024-03-23 19:28:08 /
KRK, usiadłem z brandy, odświeżyłem trygonometrię i wychodzi mi jak w ryj że to jest 5 X 6"
No musiało coś na tym jeździć. Już po zarysie gwintu widziałem, że to calami śmierdzi...
Wyszło 6,02", ale trzeba wziąć poprawkę na "dokładność pomiaru". Średnica zamka 108mm to też jak w ryj 4 i 1/4". No weź Michał, pogrzeb i znajdź co to było.
granadziarz_3M / 2024-03-23 20:21:29 /
Niezła zagadka , się okaże że to jaki Kennedy na tym jeździł :-D
Piter M / 2024-03-23 20:23:12 /
Zgłębiłem wspomniany patent z centralną śrubą:
do mostu, konkretnie do piasty wykutej lub zamontowanej na półosi DOKRĘCA SIĘ taki adapter:
https://www.astonparts.com/db6-parts/transmission/rear-axle/rear-hub-rh-c7276d161282.html
i na to zakłada się felgę i przykręca centralną śrubą. Więc absolutnie istnieje możliwość, że most ów pochodzi od jakiegoś dziwnego brytola latającego na felunku z centralną śrubą.
granadziarz_3M / 2024-03-23 20:45:50 /
MAM
myslałem jeszcze że Jowett, ale te miały inne mocowania
to Daimler Conquest Century (plus może jakieś jego mechaniczne bliźniaki)
camaro / 2024-03-23 20:47:30 /
Camaro, brawo!!!
https://www.ebay.co.uk/itm/134251756100
granadziarz_3M / 2024-03-23 20:53:08 /
https://www.ebay.co.uk/itm/134251756100
https://www.ebay.co.uk/itm/144066250001
teraz kombinuj skąd go masz :)
camaro / 2024-03-23 20:54:53 /
kupiłem niedawno od Pana Rajmunda w Czarnożyłach (https://www.capri.pl/user/10582) miało być trzy mosty z P5/P7 ale są dwa a ten trzeci to to. Zima była, zimno i ze śniegu to wykopaliśmy, więc się nie przyglądałem temu trzeciemu w gratisie :)
rozjechany liil / 2024-03-23 21:00:45 /
no, dobra, za 50 funtów sprzedam lub zamienię na dobrą szkocką, albo jak już ma być na PC to może na nocną podkarpacką, 5L to będzie lepiej podzielić :)
rozjechany liil / 2024-03-23 21:03:37 /
A wiecie jaką minę miała moja żona, jak zobaczyła mnie z kieliszkiem ukraińskiej brandy i kartką zawierającą rysunek trójkąta prostokątnego i rozpisane równanie trygonometryczne pod nim?
Bezcenne :-)
granadziarz_3M / 2024-03-23 21:06:27 /
z dzieleniem to oczywiście żartowałem :) ale jak się będziesz dzielił szkocką na zlocie to nie odmówię :)
zauważ że te z aukcji to się już do niczego nie nadają, a ten wygląda całkiem dobrze
Conquesty to niestety nie Aston Martin, ale jak ktoś takiego ma w PL czy DE to pewnie nie pogardzi
Granadziarz, ten most jest raczej pod zwykłe felgi na śruby a te adaptery są właśnie do Astonów i innych z "pływającymi" półosiami, tu by raczej wyszło za szeroko,
czasami dobrze potrenować łeb, ale jak się sprawdza kilka razy z rzędu to szybciej np tu:
https://www.omnicalculator.com/pl/matematyka/kalkulator-pieciokata
camaro / 2024-03-23 21:15:12 /
Aż sprawdziłem co to za wynalazek ten Daimlera Conquest Century. Zajebiste to jest:).
hehe, komu miałoby się to spodobać - oczywiście Dredowi :) to mostu już wiesz gdzie szukać :)
tu jest opis takich adapterów konwertujących z oryginalnego mało bezpiecznego rozwiązania
https://www.fourashesgarage.co.uk/aston-martin-db2-to-db24-mkii-parts?product_id=892
camaro / 2024-03-23 21:19:00 /
Krk teraz szuka z którego znanego mu Daimlera może on pochodzić i gdzie ewentualnie szukać reszty ;)
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-23 21:39:06 /
no dobra, jak Bartek pojawisz się na PC to będzie szkocka :)
Napisałem w takiej sytuacji do Pana Rajmunda, że mam most od Daimlera Conquest Century do sprzedania 🤣 chyba jest szansa, że kogoś zna? 😄
rozjechany liil / 2024-03-23 21:39:18 /
No i po temacie. Pan Rajmund ma na placu taki wóz, i wydał mi ten most myśląc, że jest od P5/P7, przez pomyłkę. W takiej sytuacji oczywiście nie będę januszyć i mu go po prostu zwrócę. Ale fajna akcja, dziękuję wszystkim zaangażowanym, szkocka na PC tak czy siak będzie. Duch w narodzie nie ginie 💪 a sam Pan Rajmund mi dziś rano powiedział, żeby wyrzucić... (nie wiedząc co to).
rozjechany liil / 2024-03-23 21:51:48 /
No grube i emocjonujące poszukiwania :-D , mam kilka skrzyń biegów które leżą ze 20 lat i nie znalazłem nigdy od czego , może jak już wszyscy rozgrzani to dorzucę :-D;-)
Piter M / 2024-03-23 22:01:37 /
Czyli cały problem polegał na tym, że ów rozstaw 5x154 nie dotyczył szpilek żadnej felgi, tylko szpilek mocujących adapter do centralnego mocowania felgi szprychowej.
A ten Daimler (w sumie to nadwozie pochodziło z Lanchestera, "udaimlerowanie" polegało na wsadzeniu silnika R6 2.4 zamiast R4 2.0) to wyjątkowe brzydactwo. Nie dziwota, że Jaguar Mk2 w tej samej cenie sprzedawał się 10x lepiej.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-23 22:19:27 /
raczej felgi, on nie miał centralnej nakrętki
Rozjechany, jak to nie było u Pana Rajmunda przypadkiem, to oczywiście jedyny słuszny kierunek z powrotem na jego podwórko, i tam powinna dla Ciebie czekać szkocka :)
kiedyś my będziemy zapominać co mamy i do czego to jest...
camaro / 2024-03-23 22:43:01 /
Zaraz brzydactwo. Na daily kozak!
Dred, teraz już wiesz nie tylko gdzie jest most a cała reszta :)
camaro / 2024-03-24 20:55:59 /
Jaki to jest fordowski most ?
Jarek / 2024-04-12 14:57:33 /
nie wiem, ale tak na oko to mam do takiego pełno uszczelek :)
to jest chyba mały most do Taunusa i Escorta? Salisbury/Koeln/Atlas ale ten mały, w Capri takich nie było
camaro / 2024-04-12 15:15:38 /
To jest tzw "mały most" Kóln czyli o przełożeniu 4.44, 4.11, 3.89, 3.78 i 3.45
PL / 2024-04-12 16:03:38 /
Jest jakaś tabela jakie przełożenie było w Escorcie Mk1 1100 ? Jak jest z wytrzymałością tych mostów ? Z jakim najmocniejszym silnikiem występowały ?
Jarek / 2024-04-12 18:25:05 /
Ja mam wprawdzie inne dane, ale nie upieram się, że wiarygodne. Wg tabelki z francuskiego miesięcznika sportów samochodowych Echappement z 1981 r. przełożenia 3.78 (34/9) oraz 3.45 (38/11) są typowe dla mostów Timken (Banjo/English), a w małych Atlasach (Salisbury/Koeln) w ich miejsce stosowano przełożenia 3.75 (30/8) oraz 3.44 (31/9).
Co do Escorta 1100 to w budzie Mk.1 stosowano zarówno mosty Timken/Banjo (English) jak i Atlas/Salisbury (Koeln). Te pierwsze w wersjach 4.44 (40/9), 4.13 (33/8) i 3.90 (39/10), te drugie w tylko w wersji 4.11 (37/9).
W budzie Mk.2 z silnikiem 1100 łączono tylko mosty Atlas/Salisbury (Koeln) w wersjach 4.44 (40/9) oraz 4.11 (37/9). Te pierwsze tylko w egzemplarzach z dwuprzelotowym gaźnikiem Weber.
Inne zestawy przełożeń dla Atlasa/Salisbury to: 5.14 (36/7) i 4.63 (37/8) - oba stosowane tylko w rajdówkach, 3.89 (35/9) dla 1.3, 3.75 (30/8 albo 45/12 - tylko w Capri), 3.56 (32/9) - tylko dla sportu, 3.44 (31/9) - tylko w Cortinie/Taunusie, oraz 3.22 (29/9) i 3.09 (34/11) - oba tylko w Capri.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-04-12 20:02:21 /
Jak nie będziesz palił kapcia w miejscu to ten most zniesie sporo , do przeciętnej jazdy przy około 200KM nic mu się nie dzieje. Najsłabszy punkt to satelity , które przy paleniu w miejscu szybko się rozpadają bo zacierają się na walku
Piter M / 2024-04-13 00:42:30 /