zakupilem oryginalne chromowane lewe lusteko w sklepie forda.prawe na szrocie gdzie mieli czesci z rzeszy.do dnia wczorajszego myslalem ze jest wszystko git.
okazalo sie ze odbicie w lusterku lewym jest jak w normalnym lustrze a w prawym jest pomniejszone.
oba lustra sa nowki sztuki i nie ma mozliwosci zeby ktos wymienil szkla.
Tak powinno byc czy nie koniecznie???
ps.dowiedzialem sie tez ze do ktoregos tam roku robiono zwykle szkla a dopiero pozniej wlasnie oddalajace i byc moze lusterko jest z pozniejszej partii.
Ile w tym prawdy???
♠MAD♥DOG♠ / 2004-08-05 16:09:36 /
A czy ten problem w czyms przeszkadza??
Wygodniej byloby gdyby i lewe pokazywalo w pomniejszeniu, gdyz wtedy wiecej widac, mozna zamowic takie szklo u szklarza - wytnie na wymiar
Mysza liil (EM) / 2004-08-05 16:54:34 /
No nie wiem na pewno ale mi sie wydaje , że wystarczy zobaczyc jak jest w nowych samochodach a zapewniam że w wiekszości właśnie tak jak opisujesz.
bogdanw / 2004-08-05 16:57:12 /
masz chłopie poważny problem teraz
hehe
starrsky / 2004-08-05 19:51:38 /
problem jak problem,ale zagadke to widze ze nie tylko ja mam :) (tak to do Ciebie hehehe)
♠MAD♥DOG♠ / 2004-08-05 20:00:20 /
U mnie w lewym jest powiekszony a w prawym normalnie :)
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-08-05 20:00:23 /
Ludzie pomyslcie..
To podstawy optyki :)
Szajba / 2004-08-05 20:12:52 /
z logiki nic nie wynika Wydmikufel obalil cala teorie ktora mialem :(
Poprosze wyjasnij Szajba jak wg zasad optyki powinno byc :)
♠MAD♥DOG♠ / 2004-08-05 20:21:33 /
Od połowy lat 80-tych jankesi wprowadzili obowiązkowo lutserko szerokokątne po stronie pasażera. A to [tu się właśnie kłania optyka] daje obraz pomniejszony. Czy europrzepisy wymagają tego samego - nie wiem, ale wiem że taniej jest produkować jeden wzór prawego lusterka niż dwa. Przez pierwsze kilka lat [chyba do 1992] wszystkie auta na rynek USA miały nawet na prawym lusterku napis zrobiony małymi literkami: CAUTION ! THE OBJECT YOU SEE CAN BE CLOSER THAN IT APPEARS. Od paru lat już napisów tych nie widuję, skąd wniosek że nowe pokolenie matołów zza Atlantyku już przywykło.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-08-05 20:55:52 /
w/w napis wystepuje rowniez w matizie rocznik ostatni przed wprowadzeniem bialych tablic ;-)
pmx (wiewior;) / 2004-08-05 21:15:45 /
na mikrofilmach jest rozroznienie w lusterkach
flat glass - czyli zwykle plaskie i convex glass co najprawdopodobniej oznacza wypukle, te najpierw byly wymagane w skandynawii nie w anglii i przynajmniej Mk2 od poczatku byly tam sprzedawane z wypuklymi
camaro / 2004-08-05 21:23:12 /
A tak na marginesie to planuje oddac je szklarzowi zeby zrobil mi takie bez martwego pola. Tylko jeszcze kosztow nie znam.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-08-05 22:57:22 /
To nie prościej kupić takie małe prostokątne lub okrągłe wypukłe lusterko w dowolnym sklepie w cenie od 3 do 15 zł (jakość, producent, itp.) i przykleić w rogu wstecznego lewego? Mam takie od kilku lat i doskonale spełnia swoją rolę. Eliminuje ono martwe pole i nie raz uratowało mnie przed zajechaniem komuś jadącemu lewym pasem drogi.
Ramboost / 2004-08-06 13:14:14 /
Odgrzebie trupa bo mam pytanie. Mam ja elektryczne lusterka coś w deseń elgelmanów. Problem jest tego typu że zawieszenie mam strasznie twarde. Nie wiem czy ten typ tak ma bo nigdy innym Capri nie jeździłem. Dochodzi do tego fakt iż wymieniłem uszczelki drzwiowe co spowodowało że trzeba mocno pierdyknąć drzwiami pasażera. (uszczelka zawadza o tapicerkę drzwi (?)). No i problem wygląda tak że ciągle muszę regulować ustawienie lusterek. Za każdym razem jak trzasnę drzwiami czy wjadę w dziurę w lusterkach widzę niebo. Jest na to jakaś rada? :)
UglyKid / 2007-07-11 14:43:57 /