wczoraj przy okazji wymiany płynów ustrojowych, w sensie olejów, naszła mnie taka myśl: co by dało magnetyczne oczyszczanie oleju silnikowego/skrzyniowego.
koncepcja wzięła się z ciągnika Ursus c330 gdzie w korku spustowym jest magnes i przy kazdej wymianie na tym magnesie jest przykklejona klucha brudów różnistych.
czy przyklejenie malego "neodyma" do korka w naszych czy dowolnych samochodach i skrzyniach biegów miało by sens lub dawalo by zysk?
Leszek "QSi" / 2011-06-21 09:35:46 /
W C3 i A4LD są spore magnesy na dnie miski.
m.kozlowski / 2011-06-21 09:45:28 /
Jest wiele aut, które mają na korkach w skrzyni biegów magnes. Niektóre ople mają nawet magnes osobno, nie da się go wyczyścić z opiłków bez rozbierania skrzyni. Ot, taki oplowski patent. Nawet w Trabancie na korku spustowym jest magnes
Bombel92 / 2011-06-21 09:46:31 /
fordy mają w korkach mostów chyba?
Mysza liil (EM) / 2011-06-21 10:07:12 /
Bardzo czesty patent, i w mostach, i w skrzyniach i w silnikach, zdecydowanie warto sie w to pobawic patrzac ile opilkow sie na tym zbiera ...
Hektor / 2011-06-21 10:11:15 /
W C3 raczej magnesu nie ma, przynajmniej nie przyuważyłem nigdzie.
tak sobie wydumałem, że o ile w silniku olej jest filtrowany i opiłki zostają w filtrze (zapychając go dodatkowo) to w skrzyniach pływają sobie swobodnie, smarując bądź dodatkowo scierając ją.
Leszek "QSi" / 2011-06-21 10:30:08 /
To już nie pamiętam, wydawało mi się, że w C3 też jest. Tak czy inaczej warto dać. Do kupienia są też standardowych rozmiarów korki spustowe już z magnesem. Np. kolega dziobak74 pracuje w firmie, gdzie można takie coś kupić.
m.kozlowski / 2011-06-21 10:36:04 /
Jest w C3
Murmur vel Magman / 2011-06-21 10:44:32 /
gdzie? bo moze tez sa rozne wersje?
Leszek "QSi" / 2011-06-21 10:45:45 /
Ano se leży przylepiony do miski.Robiłem sekcje trzem C3 + moja była ,już teraz martwa. i tylko w jednej nie było.
Murmur vel Magman / 2011-06-21 11:57:13 /
to widac ja mam te bez magnesu ;) ale jak bede wymienial olej to sobie dorzuce ;)
Leszek "QSi" / 2011-06-21 12:02:21 /
Ja zawsze przykladam magnesy do filtra oleju.
Mozna nawet kupic takie magnetyczne nakladki, a tutaj sa ciekawe fotki rozcietych filtrow na ktorych widac ile taki magnes moze wylapac syfu z oleju:
http://www.shopfiltermag.com/gallery.php
pmx (wiewior;) / 2011-06-21 13:09:29 /
W silniku nie ma sensu montować magnesu. Opiłki zatrzymuje filtr, w końcu po to jest. Tyle że w filtrze trudniej pokazać co się zatrzymuje bo nikt go nie rozbiera po wymianie.
Jeśli ktoś nie wierzy w skuteczność filtra to niech zamontuje magnes ale w magistrali za filtrem, tyle że tam już nie ma czego zbierać.
W skrzyni biegów i w moście nie zaszkodzi przykleić kilka neodymowych magnesików.
Trójkąt / 2011-06-21 13:52:26 /
w MT 75 tez są...
mario75 / 2011-06-21 15:09:40 /
Jutro rozbieramy most, to może bym dołożył kilka neodymków. Jakiej wielkości i ile Waszym zdaniem będzie OK? Czym je przykleić?
najlepiej na magnes... chyba że masz aluminiowy most
Mysza liil (EM) / 2011-06-22 11:05:06 /
mi się ostatnio opiłek zatrzymł w głowicy w kanaliku smaryjacym wałek nierządu i hydroregulatory zaworów ssącyh co poskutkowało pracą silnika typu silnik dizla i rozbiórką silnika.
także wszelkie wyłapywacze opiłków wskazane.
aaannnd / 2011-06-22 14:00:54 /
I w misce olejowej jak najbardziej wskazane, mimo że filtr wyłapie opiłki to chociaż ochroni się pompę oleju która przecież jest przed filtrem. W mojej 4 biegowej jest magnes w zagłębieniu w dnie, przed przemieszczaniem zapobiegają dwa progi które go dodatkowo dociskają do dna.
brzezin / 2011-06-22 14:26:43 /