Witam
mam pewien problem z weberem w silniku 1.6.
silnik odpala, ale wchodzi od razu na bardzo duże obroty takie w okolicach 3 tysięcy, gaźnik został całkowicie zregenerowany, nowe uszczelki, gumki itp...
ssanie działa poprawnie, na ciepłym silniku otwiera się na maxa, na zimnym jest przymknięte, na pierwszym przelocie dysze Paliwo 130 , powietrze 165 . na drugim przelocie paliwo 130, powietrze 125,
Kolejna sprawa to podciśnienia, nie wiem jak je podłączyć :-( w kolektorze ssącym jest zaworek a w nim 2 wężyki, a gaźniku są trzy wyjścia na podciśnienia, jedno pod ssaniem, jedno po drugiej stronie, i trzecie tak jakby przy jakiejś pompce, aparat zapłonowy normalny z 3 kablami do modułu motocrafta i przyspieszaczem podciśnieniowym,
Nie mam pomysłu co jest nie tak z tym gaźnikiem , może ktoś ma jakiś schemat jak podłączyć te podciśnienia i dlaczego ma takie wysokie obroty ??
Regeneracja nie równa się regulacja ....
MikeB4 / 2011-06-15 21:59:26 /
OK jasna sprawa ale gaźnik nie reaguje na żadną regulację !
Lewe powietrze ?
daniel46 / 2011-06-15 22:24:35 /
wszystko szczelne na maxa, dziwne są te wysokie obroty po odpaleniu około 3 tysi
za mocno dokrecony byl albo cos w tym guscie i pod podstawke bierze powietrze. trzeba go zeszlifowac do rownego :> u mnie takie cos bylo
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-06-15 22:46:34 /
odpalasz i obroty idą na 3tyś, czy po gwałtownym naciśnięciu gazu obroty spadają?
brzezin / 2011-06-15 23:47:17 /
obroty po gwałtownym dodaniu gazu nie spadają :( cały czas trzyma bardzo wysokie, jak zatkam ręką dopływ powietrza do gardzieli to go dławi, jak wyciągnę wężyk podciśnienia z pompki wzbogacającej mieszankę to znowu wkręca się na ogromne obroty
Opanowałem obroty, wolne są Ok bardzo ładnie i równo pracuje silnik, pojawił się kolejny problem po dodaniu gazu silnik gaśnie, nie ważne czy dodam gwałtownie czy powoli jak się otworzy bardziej przepustnica to zdycha , i w dalszym ciągu nie wiem jak podłączyć podciśnienie może ktoś ma fotkę jak to powinno wyglądać
może niezbyt fachowo to narysowałem ... ale po usunięciu tych wszystkich zaworków, przeszkadzajek, to ja mam to podłączone dość prosto:
amator liil (EM) / 2011-06-16 14:13:18 /
Dobra Panowie pojawił się kolejny problem, otóż znowu bohaterem jest weber 32/36, silnik pracował bardzo ładnie, zapłon zrobiony na lampę, świece czyste brązowiutkie. zero problemów - 25 odpalał od strzała.
Postał miesiąc w garaży, odpala ale wolne obroty ma na poziomie 1500 obr/min i nie jak nie idzie tego zbić, śruba od wolnych wkręcona na maxa i cały czas 1500 obr/min, jakiekolwiek regulacje wkrętem składu mieszanki powodują zmniejszenie do 1000-1100 ale pracuje jakby na 2 lub 3 cylindry. generalnie bardzo brzydko pracuję, pali na wszystkie cylindry ale chodzi jakby na 3 no i te wolne obroty na poziomie 1500. ssanie OK.
poratujcie bo mi się pomysły skończyły :-(
może nie trzeba było od razu ruszać gaźnika, tylko sprawdzić wszystkie wężyki, podciśnienia, od serwa, od odmy ... może coś nadpękło, się ukszczyło, czy poluzowało i łapie lewe powietrze? Szukaj jakiejś najprostrzej przyczyny. Możesz też sprawdzić zapłon, jak masz zwykły aparat, bo czasem platynki lubią się na wiosnę wypalić, poluzować i zmienić przerwę ;)
amator liil (EM) / 2012-03-28 22:19:38 /
zapłon elektroniczny, wszystkie podciśnienia przewody itp. w stanie idealnym. połączenia też szczelne.
do głowy przychodzi mi uszczelka pod głowicą, ale w oleju nie ma wody, a w wodzie hmmmm jest taki dziwny szlam...ale na olej to nie wygląda
Wymień płyn, będziesz miał pewniaka.
no to nie wiem ... tak jakby jednak jakieś lewe powietrze się dostawało. Może wykręć i przedmuchaj te boczne dysze, zobacz czy są na nich gumki, sprawdź uszczelkę pod gaźnikiem, do membranek też masz łatwy dostęp ...
amator liil (EM) / 2012-03-29 11:07:22 /
mam jeszcze szybkie pytanie czy druga przepustnica powinna być całkowicie zamknięta ??, w podstawie gaźnika jest śruba od regulacji, ma być minimalnie otwarta czy całkowicie zamknięta ??