Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że na podłodze przed przednimi siedzeniami jest mokry dywanik. Na początku to olałem ale niestety wilgoć nie znikła. Kilka dni temu rozbebeszyłem tapicerkę, wyjąłem wykładzinę i moim oczom ukazał się straszny widok.
Po pierwsze mam całkiem spore dziury w podłodze.
Po drugie okładziny tłumiące są całkowicie przegniłe i rozpadają sie w rękach. Suszę je trzeci dzień i nic.
Po trzecie mam pozaklejane wszystkie okrągłe dziury ( w progach itp.) czarną taśmą. Tak ma być? Czy może ktoś mądry kiedyś je zakleił i przez to wilgoć się zbiera?
I pytanie ostatnie: jak zdemontować konsolę środkową żeby nic nie uszkodzić? Odkręciłem dwie śrubki po bokach i coś trzyma pod zegarkiem; nie chcę urwać.
Jednak jeszcze jedno: jest coś co powinienem wiedzieć chcąc zdemontować resztę tapicerki i deskę?
Pozdrawiam, buziaki.
Młody_wFe / 2004-08-03 23:46:50 /
>Po pierwsze mam całkiem spore dziury w podłodze.
zdaża się to w tak wiekowych autach :))
>Po trzecie mam pozaklejane wszystkie okrągłe dziury ( w progach itp.) czarną taśmą.
zakleja się je ze względu na hałas.. i raczej wpływu nie mają na wilgoś w środku.. poprostu skąś woda dostaje się na dywanik.. albo przez dzióry w podłodze.. albo gdzieś górą.. i w jednym i w drugim porzypadku trzeba nieszczelnosci namierzyć i zaspawać bądź zakleić jeśli są bardzo niewielkie...
>Odkręciłem dwie śrubki po bokach i coś trzyma pod zegarkiem;
trzyma bo pod zegarkiem jest śruba:) wyciągnij zegarek. odkręć srubę i konsola zejdzie bez problemu.
Trójkąt / 2004-08-03 23:54:17 /
pod zegarkiem są dwie śruby :P
zegarek możesz wydłubać podwadzając czarną, plastikową ramkę płaskim wkrętakiem.
Kornik / 2004-08-04 08:39:25 /
Te zaklejone dziury w progach to zależy w którym miejscu i jakiej wielkości, bo to może być np. odwodnienie od szyberdachu. Masz szyberdach?
Rafał L. / 2004-08-04 16:52:26 /
FORD nie używał czrnej taśmy do dziur klejenia, otwory są właśnie do odprowadzania wilgoci tak jak np w bagażniku,a trzymać może linka od szybkościomierza, lub poprostu czegoś nie odkręciłeś. pozdrawiam
andrzejS / 2004-08-04 19:15:41 /
to ciekawe kto mi we wszystkich moich geniach ponaklejał tyle czrnej taśmy na otworki w progach wewnętrznych i nie tylko?
granadziarz_3M / 2004-08-04 22:43:16 /
Dzięki, szyberdachu nie mam, a co do spawania to podłoga i progi na pewno zrobię wkrótce, a jak Bóg da to może cała blachara od razu??? Ściskam.
Młody_wFe / 2004-08-04 23:14:33 /
Nie moge zrozumieć jak lekko tu opisano demontaż zegarka! Toż to nastręczyło mi najwięcej problemów a przy rozbiórce mojego Capri!!Nie wiem jak w innych modelach konsoli ale ta z podłokietnikiem to cholery można dostać jak sie nie wie...Z przodu przed konsolką trzeba rozmontować wykładzine podłogową wsadzić od tamtej strony rękę i nacisnąć taką sprężystą blaszke zabezpieczającą która jest przytwierdzona do zegarka z tyłu i dopiero on wyjdzie.W przeciwnym razie nie ma dostępu do śrób mocujących ramkę zegarka pod którą są 2 śruby mocujące konsole do tunelu w przedniej jej części.Co ja się nagłowiłem przy tym...:)
Trophy / 2004-08-06 00:46:54 /
U mnie w taunusie miałem taki sam problem, znaczy woda na dywaniku pasażera. Okazało się że mam podziurawione nadkole.Radze sprawdzić. Sprawdż też miejsce w którym łączy się podszybie z błotnikiem, tam też miałem szpary. Cieło pod boczkiem więc ciężko było dojść skąd a po demontażu ukazał sie straszny widok...:) Powodzenia.Pozdrawiam
Krayczek / 2004-08-12 18:17:11 /