Witam, czy możecie mi powiedzieć czym różnią się te dwa gażniki. Który lepiej załorzyć do 2,0 R4 pinto?
AndrzejKudowa / 2004-08-03 22:24:43 /
pierwszy to chamski weber od R4, tyle że pozbawiony bimetlu i zespołu dźwigienek od ssania.
Drugi śmierdzi mi solexem 2Bcośtam. Raczej nie od 2,0 R4, chyba że później były o czym nie wiem.
granadziarz_3M / 2004-08-04 00:25:38 /
To jaki gaźnik załorzyć do 2,0 R4 ? Doradźcie coś, może dużo palić, ale musi mieć kopa.
W przyszłości bedzie zmiana silnika na v-ke 2,3 lub 2,8 ale narazie musze sie tym bujać.
AndrzejKudowa / 2004-08-04 01:04:24 /
lepiej to Weber 32/36 DGV :P
ten na gornym zdjeciu
Szajba / 2004-08-04 07:25:48 /
"pierwszy to chamski weber od R4"
Cholera nie wiedzialem, że mam chamski gaźnik w samochodzie, musze go troche kultury nauczyć :-)
Piotra / 2004-08-04 08:38:43 /
Mój "chamski" Weber zasysa na 2,0R4 13L gazu na setkę, to może nie taki z niego gbur? ;-) Fakt, ma ssanie...
Ramboost / 2004-08-04 08:47:54 /
Ten chamski weber ladnie lata na gazie z mikserem od poldka ;D, ten drugi jest od nowszych R4 i rozwija dobre moce pozostajac oszczednym. Jesli masz od niego kolektor do rzedowki, to zaloz ten drugi (ma inny- mniejszy- rozstaw szpilek mocujacych, niz ten chamski ;D )
Mysza liil (EM) / 2004-08-04 14:01:41 /
to jednak czegoś nie wiedziałem.
granadziarz_3M / 2004-08-04 18:11:05 /
Hej
Ten dolny to chyba WEBER 85HF z elektrycznie sterowanym ssaniem. Montowany seryjnie do sierry 2,0 pinto. Ma silnik krokowy do wolnych obrotow (czarna puszka), ale bez kompa chyba tez polata. Bardzo podobny jest gaznik sierry 1,6 (bodaj WEBER 84), ale nie ma owej "czarnej puszki". Osobiscie preferowalbym ten z dolnego zdjecia nawet nie majac komputera sterujacego, wszak starsze gazniory radzily sobie bez tego ustrojstwa, a zasada dzialania identyczna. (pardon za chaos wypowiedzi, ale'm dzis troche zalatany)
Pozdrawiam Mikolaj
WROC! Ta czarna puszka to wlasnie elektr. ssanie. Teraz sie przyjrzalem. nie ma el. sterowania wolnych obr. wiec to wg mnie gaznik do sierry 1,6.
weber o ktorym piszesz z silniczkiem krokowym wyglada tak jak weber z 1 fotki tylko ma dodatkowo silniczek krokowy, do sterowania wolnych obrotów, chyba mysza w tym temacie jest najbardziej obcykany.
Teraz mam tego pierwszego weberka, ale jest rozlegulowany i dojechany. Mam okazje na szrocie ze sierry wymontoać ten drugi razem z filtrem powietrza i kolektorem, widać , że nie grzebane w nim było.
AndrzejKudowa / 2004-08-04 19:12:16 /
to bierz jak Mysza powiedział.
granadziarz_3M / 2004-08-04 22:41:11 /
weber od sierry z silniczkiem krokowym(bog wie po co??) wyglada tak jak tez z drugiej foty, jest on dwuprzelotowy, a nie podwojny tak jak ten na pierwszej focie. w tym dolnym druga gardziel jest sterowana podcisnieniowo i otwiera sie dopiero po przekroczeniu pewnego polozenia przepustnicy...powinna byc na nim taka aluminiowa blaszka, spisz z niej symbole, a powiem Ci jaki to jest gaznik.
Ten z gornej foty to jest weber 2V(przynajmniej tak sie w sierce nazywa).
A ten z dolnej foty to(jezeli jest ze sierrki) to najprawdopodobniej weber 2V-TLD, a ten z silniczkiem krokowym to 2V-ISC.
cubestone / 2004-08-04 23:36:11 /
aha. na obu gaznikach dwolitrowe silniki R4 osiagaly te sama moc-tzn 105KM. pozostaje jeszcze pytanie czy ten rzekomy weber 2V to rzeczywiscie ten sam gaznik co w sierce.
cubestone / 2004-08-04 23:38:10 /
2v oznacza 2 venturi(dobrze pamietam?) = 2bbl czyli na nasze dwuprzelotowy, na tak słabej fotce trudno powiedzec czy to gaznik podwojny czy dwustopniowy, sterowanie 2 gradziela w przypadku 2stopniowego niekoniecznie musi byc sterowane podcisnieniem.
Z tego co mi wiadomo to weber stosował dość przejżyste nazewnictwo gazników, które krk4m sewgo czasu dokładnie opisał na forum
http://www.capri.pl/forum/3e5dc45a2fc66#3e5fc948704b2
unifikacja czesci i wzorów 'zewnetrznych' jest na tyle posunieta ze na takiej fotce imho nie okreslicz czy to gaznik podwujny czy dwustopniwy.
pozdro
Jeszcze jedna sprawa, te webery byly jakby prawe i lewe, czyli lustrzane odbicia patrzac od gory, i obudowy filtrow powietrza nie zawsze chca pasowac :/
Silnik krokowy przy 2.0 regulowal wolne obroty (zamiast elektrycznej dyszy wolnych obrotow) i wspolpracowal z nieskomplikowanym a calkiem dobrze dzialajacym modulem zaplonu, ktory na podstawie podcisnienia regulowal takze kat wyprzedzenia zaplonu - ten uklad napewno ma lepiej dobrana "mape" niz uklad mechaniczno-podcisnieniowy przy aparacie zaplonowym. Silnik krokowy wolnych obrotow to dodatek, nie wystepowal przy wszystkich ukladach z takim modulem-sterownikiem.
Mysza liil (EM) / 2004-08-05 01:24:14 /
posiadam identyczny gaznik u siebie w samochodzie(tyle ze z silniczkiem krokowym) i jest to gaznik dwuprzelotowy...co do silniczka krokowego jest to zbedny dodatek(dziala tak samo w trzech samochodach z ktorymi sie spotkalem), a nawet dodatek bardzo upierdliwy. Co do zespolu zaplonowego ISC to rzeczywiscie jest to dobra rzecz i procz podcisnienia w kolektorze ssacym bada takze obroty silnika i jego temperature i z tych wszystkich danych wylicza kat wyprzedzenia zaplonu.
cubestone / 2004-08-05 15:17:42 /
co do nazewnictwa obydwu gaznikow to zostalo ono zasiegniete z ksiazki do sierry
cubestone / 2004-08-05 15:19:23 /
dwuprzelotowy to widac, ale masz na 100% dwustopniowy - 2 przelot otwiera sie w jakims tam momencie , przy pewnym otwarciu przelotu głównego, lub jakims tam podcisnieniu, jedna z gardzieli jest wieksza od drugiej. takie gazniki 'standartowo' montuje jest w silnikach rzedowych.
Gaznik dwuprzelotowy podwojny - oba przeloty masja takiesame srednice (gardzieli i przelotów) i działaja jak 2 identyczne gazniki ale maja wspólna komora pływakowa itp. czyli 2w1
jeszcze raz:
Ten na gorze to gaznik podwojny, a ten na dole to gaznik dwuprzelotowy stopniowy...(wedle Jurgena Kasedorfa)
w sumie to nie wazne jest nazewnictwo, tylko to, ktory z gaznikow wybrac. ja bym polecil ten dolny(co do filtra powietrza to pasowac bedzie stansardowy od sierry)
cubestone / 2004-08-05 16:15:42 /
Witam
A czy czasem w Weberze 2V ISC silniczek krokowy nie zapobiegal rowniez samozaplonowi, domykajac przepustnice w momencie wylaczenia silnika??
gogoad / 2004-11-15 00:44:50 /