rozlozylem sobie gaznik na czesci pierwsze, zlozylem wymieniwszy co sie dalo i teraz mam pytanie o to czy ktos ma doswiadczenie dotyczace ustawienia wkretow regulacyjnych- jezeli chodzi o dysze skladu mieszanki dodatkowej to wiem, ze kazda wykreca sie o 5 obrotow po wkreceniu "do konca", przepustnice ustawia sie tak, zeby widac bylo otwor obejsciowy. Pytanie jest o to jak ustawic wkret ilosci mieszanki dodatkowej (ten z najwiekszym lbem w gazniku:) i wkret skladu mieszanki dodatkowej- chodzi mi o to zeby tak to ustawic, zeby moc odpalic i dopiero potem dostrajac gaznik na samochodzie. Acha i jeszcze jedno-kto moglby poradzic, jak ustawiac automat od ssania wodnego (nie chodzi mi o regulacje obrotow,bo to wiem jak zrobic, ale o rade w sprawie ewentualnych patentow na dostrojenie tego ustrojstwa, ktore uczenie nazywaja "tarcza stopniowa"). Ufff sie rozpisalem.....Pozdrowienia
Yendrek / 2004-07-28 15:47:26 /
Wszystko co potrzeba do regulacji solexa od v6, jest na stronce http://grandzia.imedia.com.pl/ a dokładnie to tutaj: http://grandzia.imedia.com.pl/Technika/gazniki.htm
pozdrawiam
cOke dzieki, ale ja juz to znam :) chodzi mi o to zeby po wrzuceniu gaznika do samochodu mozna bylo go odpalic, poza tym zastanawiam sie nad tym czy do tego tekstu nei powinno byc eratty, bo szczerze mowiac w jednym miejscu nie zgadza mi sie opis najpierw "wykrecenia" wkretu ilosci mieszanki, a nastepnie (n adrugiej stronie dalszego "wykrecania" tegoz wkretu.....
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-07-28 16:49:23 /
Tak ja też to studiowałem.
Ale poradziłem sobie po prostu najpierw go WKRĘCAJĄC...a nie jak piszą wykręcając
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-07-29 18:20:50 /
Wlasnie tak bede kombinowal coby go najpierw wkrecic:) i jeszcze jedno pytanie- czy jest jakakolwiek roznica pomiedzy dyszami skladu mieszanki biegu jalowego i dysza skladu mieszanki dodatkowej? "Na oko" nie wyglada zeby czymkolwiek sie roznily,ale moze jednak czyms sie roznia. Ktokolwiec wie prosba o info
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-07-30 10:05:41 /
Umiejscowieniem w gazniku ;) tak powaznie to nieróżnia sie niczym, ilość reguluje stożkowy koniec wkretu, wiec mozna je zamiennie stosowac.
Pozdrawiam
Dzieki, tak je sobie porownywalem i porownywalem i tez mi wychodzilo, ze sa identyczne, ale nie szkodzi zapytac :)
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-07-30 14:42:55 /
Zlozylem i odpalilem... ustawienia dysz- wkretki biegu jalowego- jak odpuszczone 5 obrotow, sklad miekszanki dodatkowej- cztery, ilosc mieszanki dodatkowej- cztery, przepustnice- "tak zeby byl dobrze widoczny otwor obejsciowy". Silnik z tym gaznikiem odpalil "na dotyk" potem tylko troche to wszystko podregulowalem i.... wlasnie pojawil sie problem na trasie. Powyzej 3,5 tys obrotow zaczyna dostawac "czkawki" i nie wkreca sie wyzej. W zwiazku z tym kolejne pytanie- czo moze byc tego przyczyna zbyt bogata/uboga mieszanka? Zaclem sie tez zastanawiac nad zbyt niskim poziomem paliwa w komorze plywakowej tzn. przy szeroko otwartych przepustnicach zaczyna brakowac paliwa, bo plywak je za szybko odcina. Jakies sugestie?
Pozdrowienia
Yendrek
Yendrek / 2004-08-02 09:21:12 /
????
Nigdy nawet na najbardziej rozregulowanym gaźniku czegoś takiego nie miałem.
Może kwestia ILOŚCI mieszanki dodatkowej?
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-08-02 19:30:50 /
Moze pompa podaje za malo paliwa. Bodo chyba tak mial.
pmx (wiewior;) / 2004-08-02 22:13:37 /
Co do pompy- bede ja sprawdzal w dalszej kolejnosci, jak skoncze z gaznikiem :) Dlaczego? elementem, ktory "ruszalem" byl tez plywak tzn. staralem sie wyregulowac poziuom plynu w komorze plywakowej i wydaje mi sie,ze zbytnio przedobrzylem (poziom jest za niski). Pogooglowalem troche i tego typu zachowanie samochodu jest sygnalizowane wlasnie przy zbyt niskim poziomie paliwa w komorze. Coz zobaczymy, wrzuce sprawdzony plywak i sprawdze. Jezeli to nie pomoze sprobuje wziac sie za pompe paliwa, jednak na razie nie chce jej ruszac, bo wszystkjo zaczelo sie od wymiany gaznika, wiec najpierw powalcze z gaznikiem, a potem z pompa (a moze nie bedfzie trzeba?)
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-08-03 08:24:30 /
Sprawdz poziom, ale z drugiej strony skoro był ustawiony tak jak miał byc, to moze kwestia nieszczelnego pływaka?,
Wkretem ilosci mieszanki dodatkowej _chyba_ na wysokich obrotach nic nie robi, tym mozna ładnie podregulowac wolne obroty, alemzoe sie myle, tak czy siak, wolne trzebabybyło na nowo robic.
Bodo miał walnieta membrane w pompie i nie odpalał samochodu bo miał benzyne w oleju, po wymienie pompy z tego co pamietam było ok.
pozdrawiam
No i tak- kto byl w Gryzlinach widzial ile czasu zajela mi zabawa z gaznikiem w sobote (Palio- dzieki za stolik, Bombi dzieki za wkrety) Orzel przejechal sie ze mna po tej zabawie i wie jak "pieknie" zachowywal sie gaznik po wrzuceniu do samochodu. W drodze powrotnej z Gryzlin, po 17 km pozim adrenaliny skoczyl mi tak, ze na najblizszej stacji wyp;.. rzujcilem tego sk... gaznika i zalozylem stary, i o witaj nam szczesliwa godzino jakos tak nagle wszytko zaczeloi funkjonowac OK. 130-150 w trasie nie jest problemem i tak magiczna granica 3000 obrotow tez jest jakos do przeskoczenia. W ramach rewanzu na gazniku, z ktorym tak sie nap... bawilem postanowilem ze rozbiore go do inmmentu i moze wtedy dowiem sike co go tak przydusza. W zwiakzku z tym pytanie-czy ktos moze wie/ ma pomysl jak wydlubac broki(zalepki/plomby) ktorymi sa pozaslepiane kanaly gaznika? czy to sie wydlubuje, czy moze da rade palinikiem wytoipic? Moja zemsta bedzie straszna- albo sie dowiem co siedzi w tym skur... gazniku i go przytyka, albo zginie....
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-08-09 10:02:59 /
chyba najbezpieczniej wywiercić otworek i wyciągnąć broki jakimś haczykiem :))
a próbowałeś potraktować gaźnik preparatem do rozpuszczania kamienia ?? mam cosik takiego i jest to skuteczne :)) jak dotre do domu to spiszę nazwe preparatu i wżuce na stronkę.
Trójkąt / 2004-08-09 10:26:43 /
Po tym co zaserwowalem temu skur... gaznikowi to nie powinno byc w nim ani grama kanmienia, cos po prostu siedzi w srodku i wyjsc nie chce :( ale jakbys Trojkat wrzucil te nazwe to i tym specyfikiem potraktuje (przed zatopieniem w stezonym HCl......)
Pewnie po mojej sek
cji tego piep.... gaznika nie bedzie sie juz do niczego nadawal za to ja bede bogatszy w wiedze (mam nadzieje....) jak na razie to "odkrylem" bardzo ciekawa rzecz- kulke w srodku kanalu laczacego komore paliwowa z jedna z kwadratowych membran- te sterowana mechanicznie z jednej z przepustnic. Poza tym ciekawe polaczenie zaslepionych kanalow powietrznych (sruby niedaleko dysz biegu jalowego) z podstawa gaznika (rowek wokol kazdej z gardzieli patrzac z dolu gaznika... czlowiek uczy sie przez cale zycie.... tylko dlaczego przy tym musi stracic tyle adrenaliny????
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-08-09 10:56:45 /
kulki w kanale nieznam/niepamietam a z tymi połaczeniami to odp. tutaj :) http://www.capri.pl/forum/409a9ce881bfa
jakis wyjatkowo oporny typ z tego gaznika, no chyba ze mu strasznie podpadłes ;)
cOke- dzieki, a gaznik (na razie) mnie bardzo nie lubi, co zreszta po moich ostatnich przejsciach odwzajemniam..... dlatego sie zawzialem. Wiem ze to nie oglosznia, ale szukam sprawnego 35/35 albo i 38/38 jakby ktos mial/wiedzial gdzie jest to prosba o info. ( o kolejnych postepach w sekcji bede informnowal na biezaco). Ciekawe czy kiedykolwiek dojde co sie z nim dzieje ze tak szarpie????????
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-08-09 12:04:27 /
Sprawdz czy dobrze zlozyles przyspieszacz. Ja mialem w swoim taunim gaznik jedno gardzielowy i tez go rozebralem na srubki zeby wyczyscic itd. Po zalozeniu mialem ten sam objaw powyzej 3000 zdychal i straszne spalanie okazalo sie ze przyspieszacz zle zlozylem tam jest tak podkladka ktora jes z jednej strony wylozona materialem i wlozylem ja odwrotnie po zamianie jak reka odjal. Z regulacja to do mechanika dla niego 3minuty roboty i bedzie tak jak nalezy. Pozdrawiam
cytuję
Coke napisał
Wszystko co potrzeba do regulacji solexa od v6, jest na stronce http://grandzia.imedia.com.pl/ a dokładnie to tutaj: http://grandzia.imedia.com.pl/Technika/gazniki.htm
Te linki już chyba nie działają, ma to ktoś może u siebie?? może mi ktoś podeśle??
GAŹNIKI OPADOWE PODWÓJNE
typu 32/32 do 38/38 EEIT
http://www.taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=1