Zimny silnik ok, ale ciepły nie trzyma wolnych obrotów, podczas jednostajnej jazdy zajebiscie szarpie...., przyspiesza bezproblemowo.
Platyny ? Dysza wolnych obrotów ?
Konrad Szyperski / 2011-05-17 09:25:01 /
Zbyt małe luzy na zaworach ??
Trójkąt / 2011-05-17 10:00:14 /
Jeżeli nie trzyma do tego stopnia, że działa cały czas ta pompka działająca na podciśnienie, zabezpieczająca przed zgaśnięciem silnika (anti stall device) - dość charakterystyczne falowanie obrotów od 500 do 1500 - to z dużą dozą prawdopodobieństwa jest to problem w kanale wolnych obrotów. Może być to zapchana dysza, ale także śmieć latający w kanałach w samym gaźniku.
Odkryłem, że do czyszczenia dysz nieźle się sprawdza miedziana linka (kabelek do elektryki), po zdjęciu izolacji, można dobrać sobie grubość "przetykaczki" z pojedynczych włosków.
valhallen / 2011-05-17 10:22:06 /
przy ssaniu jest otwarta przepustnica i mieszanka paliwowo-powietrzna wchodzi inną drogą - tak samo jak przy obciążeniu, przez dyszę pośrodku gardzieli, a nie prze te małe dziurki pod przepustnicą. Stąd poprawne działanie na ssaniu.
valhallen / 2011-05-17 10:27:37 /
miałem podobnie, problem był w dyszy wolnych obrotów czy jak to tam zwał :)
Kohito_PS / 2011-05-17 11:22:44 /
Nie mam filtra powietrza tylko siatkę i miałem ten sam objaw. Szarpał/zdychał przy nagłym obciążeniu, później ciągnął bez problemu, chlał benę jak smok. Zdjąłem ta siatkę i okazało sie że opierała się o nią i blokowała jedna klapka gażnika i blokowała, dodatkowo przeczyściłem dysze i nie to auto. W drodze na SO wychlał mi chyba cały zbiornik a podczas powrotu po modyfikacjach 1/3 z tego. Skutkiem ubocznym tych zabiegów jest jedynie brak wolnych obrotów ale nie zawsze, jak ma humor. Taki filtr powietrza to chyba bez sensu jednak nie był montowany :)
CRUISER / 2011-05-17 11:37:15 /
A ja bym jednak opcję Trójkąta poparł.
gryziu liil (EM) / 2011-05-17 11:58:15 /
cruiser w twoim przypadku to akurat chodziło o to, że przez tą siatkę nie otwierały ci się klapki ssania, więc jeździłeś na ssaniu. To oczywiście powoduje z jednej strony zwiększone zużycie paliwa, ale też nierówna prace z powodu zbyt bogatej mieszanki. Owszem dopasowanie sobie puchy filtra - wskazane. Przejrzenie gaźnika również. Powrót do standardowego webera - jeszcze bardziej :)
valhallen / 2011-05-17 12:28:39 /
Panowie mam podobny problem, silnik 2.0 OHC weber 32/36
Na ciepłym gaśnie na wolnych, chodzi chodzi i powoli zdycha...
na zimnym trzyma obroty
- aparaty zapłonowe sprawdziłem 2 z modułem, jeden platynkowy za każdym razem taka sama sytuacja
- pływak ustawiony na 41 mm
- zawory dałem 0,05 większe luzy niż książka pisze, nie pomogło
- dysze kanały wyczyszczone przedmuchane bardzo wysokim ciśnieniem
, auto przyspiesza przyzwoicie, pali poniżej 10 litrów / 100 km ale ten brak wolnych jest wkurzający
może ktoś ma jakiś pomysł ??
Zawory przyciasne
gryziu liil (EM) / 2012-05-18 08:46:12 /
ssący zrobiłem 0,25 a wydech 0, 30 dalej będzie za ciasno ??
a może skład mieszanki nie dobry? Na ssaniu na bogatej jeszcze jako tako trzyma wolne, a jak się ssanie skończy, to już lipa. Odpalić odpali, pojechać pojedzie, ale wolnych obrotów może nie mieć. A zawory bym jednak ustawił normalnie 0,20 i 0,25 ...
amator liil (EM) / 2012-05-18 09:15:04 /
a jak kompresja?
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-05-18 09:55:09 /
hmmmm kompresji nie mierzyłem, robiłem głowice splanowałem ja o 1mm, gniazda zawory, prowadnice uszczelniacze, wszystko nowe, przed zdjeciem czapy wszystko było OK, jest ostrzejszy wałek 280, dysze paliwowe trochę większe 130/ 140, oliwy nie bierze żadnych niepokojących objawów nie ma, poza brakiem wolnych
na srube od składu mieszanki to on bardzo nie chce reagować ;-(
to może wykręć całą i zobacz, czy jest ;)
amator liil (EM) / 2012-05-18 11:15:17 /
może masz to co ja?
http://www.capri.pl/image/comment/504056/182976
bartozłomero / 2012-05-18 11:15:32 /
wykręcałem, sprawdzałem, śruba jest cała nie wykazuje śladów zużycia ;-(
jak to tylko na rozgrzanym silniku to trzeba sprawdzic kompreche
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-05-18 13:26:12 /
Jak to na rozgrzanym?
Jak ja chciałem sprawdzic to mi mówili żebym zostawił im na noc bo najlepiej sprawdzić miarodajnie na nierozgrzanym. Jak to w koncu?
marcinho / 2012-05-19 19:45:02 /
ale na rozgrzanym wolnych nie ma
i mowie o tym ze przy tym objawie ja bym sprawdzil kompreche
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-05-19 20:04:53 /
Domyślam się że bieg jałowy ustawiony prawidłowo według książki (2 śrubki). Poza tym podejrzewałbym za małe dysze jałowe, przy ostrzejszym wałku i większej kompresji też bym je dał większe.
Przemek S. / 2012-05-19 21:51:10 /
luzy na przepustnicy I stopnia.
Dostaje lewe powietrze przez luz, poza układem wolnych obrotów i suma jest taka, że dysza wolnych nie wyrabia.
granadziarz_3M / 2012-05-20 17:50:56 /
Chyba Granadziarz ma rację, kompresja na każdym cylindrze powyżej 11, zawory ustawione prawidłowo, założyłem zestaw naprawczy gaźnika, tulejki na oś przepustnicy ale chyba na nic się to nie zdało, trzeba regenerować gaźnik ;-(
Panowie mechanicy poradźcie,
czy kompresję powinno sie mierzyć na zimnych czy rozgrzanym silniku?
marcinho / 2012-05-22 11:51:08 /
Jest kilka wersji:)
Zmierz i tak i tak i będzie po kłopocie.
ta gorsza będzie właściwa.
michalch83 / 2012-05-22 13:13:38 /
Ja bym mierzył na ciepłym, ale się mało znam.
m.kozlowski / 2012-05-22 13:20:00 /
Na zimno jest zazwyczaj większa. Więc mierząc na zimno możesz chwalić się przy piwie jakie dobry masz silnik a do właściwych pomiarów nagrzej i mierz :)
Trójkąt / 2012-05-22 13:36:18 /
Na zimno wynik jest nieco większy/lepszy . Prawidłowo powinno się mierzyć na ciepłym ...
MikeB4 / 2012-05-22 14:46:44 /
podepnę się tutaj.
prosze o pomoc - juz nie wiem gdzie szukać. chodzi o 2.0 OHC z dwoma poziomymi gaźnikami.
w moim capri silnik pracuje na dwa cylindry. czasami ,,zaskoczy" i jest ok ale za chwilę znowu chodzi na dwa. wyczaiłem, że pracują tylko 3 i 4 cylinder a 1 i 2 nie - czyli jakby jeden gaźnik podawał paliwo, a drugi nie. przy przyspieszaniu troche go przydusi a po chwili ciągnie dobrze i jakby pracował na cztery, przy jeździe ze stałą predkością czuć delikatne szarpania.
czasem strzeli w gaźnik ( najczęściej na ssaniu )
dodatkowo strasznie falują wolne obroty - raz jest 800, raz jest 1000 a raz jest 1200. ustawie a za chwilę znowu są inne.
sprawdzone zostało:
- paliwo do gaźnika na 1 i 2 cylindrze dopływa bo jest w komorze pływakowej.
- na wyłączonym silniku sprawdziłem czy paliwo leje się w gardziele - leje.
- wszystkie dysze przedmuchane dwa razy ( początkowo było trochę syfu ale różnicy to nie zrobiło )
- wymieniłem pompę paliwa na tę ze starego silnika gdzie dolot był i działał dobrze - bez zmian, początkowo dobrze później znowu na dwa
- zawory sprawdzone,
- zapłon ustawiony
- iskra na świecach jest
pytanie - przyczyny szukać tylko w gaźniku czy gdzie indziej?
wąski77 / 2012-05-22 17:43:59 /
to że iskra jest to jeszcze o niczym nie świadczy, zamień świece (jeśli nie masz innych na podmiankę) z 3 i 4 na 1 i 2, jeżeli będzie zmiana w niepracujących cylindrach to już wiesz co dalej
brzezin / 2012-05-22 18:00:21 /
a rozbierałeś te gaźniki? Ja swoich nie rozbierałem - teraz ten błąd naprawiłem.
W dyszach, w które wkręca się śruby składu mieszanki utkwiły betonowo końcówki tych wkrętek - iglicowe takie. Nie dało się zupełnie wystroić silnika - dopiero kiedy to naprawiliśmy silnik pięknie i równo zaczął chodzić....
A jeśli auto przyspiesza i jeździ - a na wolnych nie chodzi na 1, 2 garze - to na bank coś z gaźnikami...
bartozłomero / 2012-05-22 18:07:23 /
Zacznijmy od tego jakie masz gazniki. Jaki rozmiar dysz glownych i powietrznych? Synchronizowales przepustnice? Jak masz ustawiony zaplon? To co bart mowi, jak stan wkretow regulacji mieszanki na biegu jalowym? Walek masz jakis wyczyn, seria, czy GT? Planowales glowice, o ile?
Piem - nie chodzi mi o jekies strojenie, więc wałek który jest seryjny nie ma wg mnie znaczenia. problem polega na pracy na dwa cylindry.
wkrety mieszanki wykreciłem - sa całe.
cały dolot ( gaźniki z kolektorem ) bez grzebania w nim przełożyłem ze starego silnika w którym nie było takich problemów.
zaplon jest ustawiony na 2 stopnie ale zmiana wyprzedzenia była już sprawdzana i nic nie zmienia więc to nie to.
wąski77 / 2012-05-22 18:22:13 /
Jak gazniki dzialaly na innym silniku i nic z nimi nie zmieniales, to to nie bedzie przyczyna. Choc i tak nalezaloby sprawdzic, czy nie podwiesza Ci sie gdzies przepustnica i jak wyglada ich synchronizacja. Nie ciagnie gdzies lewego powietrza? Wiem, ze irytujace pytanie, ale czy zaplon dobrze podlaczony? Platynki, czy modul? Jak modul to sprawdz polaryzacje kabelkow, jak platynki to przerwe na przerywaczu. No i zdecydowanie przestaw zaplon na 12stopni
Myślę, że jeśli to zwykły wałek - to ustawienie na 8 do 10... 10-12 to już na wałki typu fast road... Ptasiorowi ustawiałem na 15 i mówił, że jest lepiej - ale ona ma dość ostry już wałek...
A zresztą - Pająk zawsze na ucho ustawia i też mu zapiertego aż miło... ;)
bartozłomero / 2012-05-22 19:17:06 /
Bo tylko na ucho da się poprawnie nastawić. Ostatnio jak przestawiałem zapłon po fachowcu, ustawiony na lampę, to przestawiłem ponad 10 stopni i dopiero silnik odżył...
m.kozlowski / 2012-05-22 19:34:50 /
Albo wyprzedzić na maxa zeby nie było spalania stukowego... Ja tak ustawiłem ostanio moje 1.6, po ostatecznych korektach z ciekawości sprawdziłem lampą i wyszło ponad 14 stopni...
Więc 2 stopnie to chyba dużo za malo a i mocy pewnie niema..
Kilgore / 2012-05-22 20:55:29 /
no ja ustawiłem na ok 2 stopnie bo tak wyczytałem w garażu ( ale dla bezołowiówki )
jutro spróbuję
wąski77 / 2012-05-22 21:03:40 /
no co Ty - w książkach dla oha-ców podają chyba 8 dla gaźnikowców, 10 dla efi...
bartozłomero / 2012-05-22 23:55:34 /
http://www.capri.pl/garage/engine-2000-r4
4 +- 2. czyli w granicach tolerancji
wąski77 / 2012-05-23 18:44:49 /
Sam naprawiam - Ford Sierra (dla ohc)
bartozłomero / 2012-05-23 20:34:17 /