mam mały dylemat chodzi o most w papirach silnik mam 1,6 gość od którego kupiłem twierdzi że był 2,3 i most też jest od takiego silnika . Czy jest jakaś mozliwość żeby sprawdzic od jakiej pojemności jest?
musisz sprawdzic jakie przełozenia ma most (powinno to być wybite na nim) most od 1.6 ma przełożenia 3:14
Tomek vel Kołtun&Karollka / 2004-07-28 07:14:09 /
a gdzie to mogę znaleść?
powinno być na pokrywie
Tomek vel Kołtun&Karollka / 2004-07-28 07:31:32 /
raczej na blaszce, pod jedną ze śrubek od tylnego dekla mostu. jak nie ma blaszki to pozostaje chyba zdjąć dekiel i policzyć zęby na talerzu i ataku.
bobik liil / 2004-07-28 08:00:37 /
Dekiel gruchy mostu jest na srubki na jednej z nich powinna byc zalozona blaszka wielkosci 3/1.5 cm, zazwyczaj na jednej z dolnych srubek tam sa sygnowane przelozenia mostu. Natomiast mosty od 2,3 byly wieksze i mialy wzmocnienia widoczne na zewnatrz. Zasadniczo rooznil sie dekiel zamykajacy od tylu w mniejszych mostach dekiel wkreca sie w gruszke w wiekszych grucha ma do okola taki pierscien/rant do ktoorego przykreca sie dekiel wyglada on na duzo wiekszy. Nie moglem jakos znalesc zeby Ci pokazac tu na stronie /moze ktos natrafi i podepnie linke/. U nas na Belzebubs.org w "garazu" jest most starrskiego jak go robil w Capri jest b zblizony do Taunusowskiego, roozni sie mocowaniem do bydy ale gruchy sa takie same. Ta jest wlasnie ta wieksza od 2,3, ktoora twierdzisz ze masz. Looknij czy masz taka sama.
NARRA
Q_Back / 2004-07-28 08:39:14 /
Parę razy był już opisywany na stronce sposób "organoleptyczny", ale nie chce mi się teraz szukać. Jeżeli nie ma żadnej blaszki, bo ktoś kiedyś zgubił lub wyrzucił, a nie chce Ci sie rozbierać gruszki i paćkać w Hipolu, to stawiasz auto na kanał, lekko podnosisz jedno koło i znakujesz jekiś element wału - choćby robiąc kreskę na krzyżaku. Potem dajesz na luz i powolutku kręcisz podniesionym kołem. Jedna osoba liczy obroty koła, a druga - obroty wału. Jeśli na 10 obrotów koła wypadnie 82 obroty wału, to most jest z dziobaka 1.3. Wersja 1.6 będzie miała 78 obrotów, a 2.0 - tylko 69. Nie wiem natomiast jakie przełożenie miał 2.3, ale wynik powinien być w granicach 63-65 obrotów (20 razy wartość przełożenia dyfra wg katalogu).
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-28 09:07:48 /
ja na taunusach sie nie znam, ale jeżeli chodzi o 'mały' i 'duzy' most to w capri to wyglada tak: http://www.capri.pl/forum/402a6fca237bf#402cd639723f4
a co do blaszki z przełożeniami to wyglada tak:
oki dzięki wszystkim za odpowiedzi
mam blaszke i jest naniej 3,89 to od jakiego to silnika
3.89 - to dla 1,6 LC (50 KW)stosowany w nadwoziu typu lim. dla aut. i mech skrzyni.
PiotrekFCapri / 2004-07-28 19:39:49 /
pod ten most jaki silnik mogę podpiońć czy tylko 1,6 ?
Do Piorka FC:
A inne 1.6 miały jakie przełożenie dyfra? Bo w Cortinie MkIII [rówieśnik dziobaka] wszystkie 1.6 - nawet GT - mają taki właśnie dyfer 3.89.
Do Banana:
Oczywiście dyfer ten może hulać z motorem 1.3, ale przyspieszenia będą słabsze niż przy dyfrze 4.11. Można także zapiąć go pod motor 2.0 [seryjnie dyfer 3.44], ale furka będzie więcej palić, straci prędkość a zyska przyspieszenia.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-28 20:25:45 /
napisałem dla nowszego Taunusa na podstawie:
http://195.13.39.38/taunus/images/Skany79-A/T79-2.jpg
PiotrekFCapri / 2004-07-28 20:59:10 /
Thnx - broń Boże nie twierdziłem że coś pokićkałeś, jeno ciekawość mnie zżerała jak to było na kontynencie [90% mojej literatury pochodzi z GB].
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-28 21:48:24 /
nie wiem czy mosty w takiej konfiguracji jak dla mk2,3 były takie same w dziobaku? (ale raczej tak)
skan pochodzi z witryny www.taunus.prv.pl.
PiotrekFCapri / 2004-07-28 23:55:31 /
czy ktos mi pomoze i zidentyfikuje jaki mam wal ?????
♠MAD♥DOG♠ / 2004-12-19 12:47:30 /
kur... most sory ale dzis jeszzcze nie spalem
o czym innym pomyslalem
♠MAD♥DOG♠ / 2004-12-19 13:09:57 /
odszukaj tabliczkę przykręconą do jedną z śrób mocujących dekiel.. na tej tabliczce są najważniejsze dane identyfikacyjne...
Trójkąt / 2004-12-20 01:06:44 /
niestety nie posiadam jej
♠MAD♥DOG♠ / 2004-12-20 10:10:42 /
no to przeczytaj ten wątek od początku uważnie i sprawdź jaki masz most. z tych numerów na obudowie chyba nikt Ci nie powie jakie masz przełożenie.
bobik liil / 2004-12-20 10:23:11 /
Jak nie masz tabliczki, to niestety pupa.
Abo musisz zdjąć dekiel i policzyć zęby, albo kręcić kołem i skrupulatnie liczyć obroty wału (bądź na odwyrtkę). Z odlewu na obudowie nie wywnioskujesz przełożenia, bo nie ma tam takiej informacji.
powodzenia i pozdro
dOFt
gryziu liil (EM) / 2004-12-20 11:57:45 /
:(
no to niestety bede musial liczyc
♠MAD♥DOG♠ / 2004-12-20 15:03:09 /
Pitbull napisz co Ci wyjdzie bo może to 3,444? - ale to tylko taki strzał (S w prawym dolnym rogu - ale powtarzam to tylko gdybanie)
PiotrekFCapri / 2004-12-20 20:17:09 /
poco liczyc jak zdejmiesz dekiel to będzie namalowane przełożenie lub wybite.
ale przecież mozna policzyć - mnóstwo frajdy ;-)
MikeB4 / 2004-12-20 20:51:33 /
:) tylko licząc pamiętaj.. jeśli kręcisz wałem i obserwujesz jedno koło.. a drugie jest zablokowane to to pierwsze bedzie się kręcić 2x szybciej :] więc wynik podziel przez 2 :)
Trójkąt / 2004-12-20 21:48:12 /
dzieki za info :)
co ja bym bez Was zrobil heheh
♠MAD♥DOG♠ / 2004-12-21 09:52:38 /
Pilne pytanie: Namierzyłem most od Taunusa Ghia 2.3 V6, ale na automacie. Powiedzcie mi czy jest różnica w przełożeniach mostów od Taunusa 2.3 V6 w zależności od rodzaju skrzyni? Jakie oryginalnie były przełożenia mostów w 2.3 V6 manual, a jakie w 2.3 V6 automat?
z góry dzięki
♠Zoggon♠ / 2004-12-21 11:06:29 /
Z tego co wiem, wszystkie Taunusy 2.0 i 2.3 mialy most 1:3,44. Aha, jakbys sie go pozbywal czy cos to ja jestem chetny :)
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-12-21 14:43:08 /
nie wszystkie bo no 2.0 kombi miał 3,45 a nie 3,44
a czy były w Taunusach jeszcze szybsze mosty niż 1:3.44?
♠Zoggon♠ / 2005-01-02 14:57:28 /
Chyba wolniejsze ?
No i jak widze napisalem tez zle, bo 2.0 R4 mial 3,75 wg ksiazki.
Byly ogolnie takie: 4.44, 4.11, 3.89, 3.75, 3.45, 3.44 Moze cos wolniejszego bylo w XR5 albo P100 ?
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2005-01-02 16:18:56 /
Zoggonowi jednak chodziło o szybsze. Wolniejsze niż 4.44 nie są potrzebne, a zresztą zawsze można jeszcze dać mniejsze kółka - chocby 175/50R13.
Więc ja ponawiam pytanie: były jakieś szybsze niż 3.44:1 ? Bo w Capri i łamańcach (Sierra, Scorpio, Granada) jest kilka szybkich dyfrów, a Tauni miałby najszybszy 3.44 ?? Smutno...
4.444 wynika z 40/9, 4.111 to 37/9, 3.889 to 35/9, 3.750 to 30/8, 3.454 to 38/11 a 3.444 to 31/9
Capri ma jeszcze:
3.091 czyli 34/11, 3.222 czyli 29/9, 3.545 czyli 39/11, 3.700 czyli 37/10, 3.778 czyli 34/9, 3.900 czyli 39/10 oraz 4.125 czyli 33/8
A dalsza żonglerka atakami i talerzami powinna dać jeszcze:
40/8=5.000, 39/8=4.875, 38/8=4.750, 37/8=4.625, 36/8=4.500, 35/8=4.375, 39/9=4.333, 34/8=4.250, 38/9=4.222, 32/8=4.000, 36/9=4.000, 40/10=4.000, 31/8=3.875, 38/10=3.800, 33/9=3.667, 40/11=3.636, 29/8=3.625, 36/10=3.600, 32/9=3.556, 35/10=3.500, 34/10=3.400, 37/11=3.364, 30/9=3.333, 33/10=3.300, 36/11=3.273, 32/10=3.200, 35/11=3.182, 31/10=3.100, 30/10=3.000, 33/11=3.000, 32/11=2.909, 29/10=2.900, 31/11=2.818, 30/11=2.727 oraz 29/11=2.636
Niektóre z tych zestawień występują w Sierrach, Scorpio i Graniach. Czy ktoś próbował przekładać takie wkłady do sztywnych mostów w Capri lub Taunusach?
Pozdro.
KRK 4m / 2005-01-02 18:26:42 /
To ja sie podepne tutaj.
Mianowicie wlaśnie czytając ten wątek dowiedzialem sie ze mam w taunusie most z kombiaka 3,45.Dzieki Pająk.Ale mam inne pytanie.Otóż chce w tym moscie wymienić łożyska na półosiach i chodzi mi o te zabezpieczenia do łożysk(wkladane na gorąco).Gdzie takie dostane?
Ewentualnie czy podejdą z innego auta?
A jesli bede musial dorobić to z jakiego materiału i jakie wymiary mają byc na zimno?
Licze na fachowe wypowiedzi.Z góry dziekuję.Pozdrawiam
Zabezpieczenia są w komplecie z łożyskami.
gryziu liil (EM) / 2005-05-15 17:01:54 /
A za ile i gdzie dostane takie łożyska?
Zgłoś się np. do Chudera.
gryziu liil (EM) / 2005-05-15 17:11:58 /
mam most z tauniego 4d z 81 z ( z tym mocnijszym silnikiem 1.6 ) 3.78 ??
był w tym autku orginalnie ? a jeżeli nie to z jakiej wersji pochodzi ? bo nie ma go w tabelce ani w haynesie ani w obsłudze poj. imp ( jej skany są na taunus.prv ) a do silnika 2.0 pinto + skrzynia 5 powinien być idealny .
Lukruś / 2005-05-15 17:51:08 /
jak masz most od kombi to lozyska kosztuja sporo ale cos miedzy 120-200 na strone nie pamietam dokladnie :)
pozdro
Zakrzak! / 2005-05-15 18:03:35 /
A same zabezpieczenia gdzieś dostanę?
Bo łożyska to po wymiarze dokupie.Jest taki sklep w Kraku na ul. gromadzkiej. I tam kiedyś kupowałem łozyska do przodu(komplet na dwie strony z uszczelniaczami ok.50 zl.)Także niestać mnie na orginały i bede szukał zamienników.Tylko powiedzcie mi skąd dorwać te zabezpieczenia?
A musze zrobic ten most bo narazie założyłem wyrypany 3,89 i mam go dość.Fajne kopyto ma ale chuczy i licznik to mi tak przekłamuje że szkoda gadać.
obawiam się ze po wymiarze niedobierzesz.. to jest specjalne łożysko z jednej strony jest kryte plastikowym pierścieniem z drugiej ma simmering.. do tego łożysko musi być z fabrycznym luzem.
do takiego mostu łożysko kosztuje ok 100-120PLN za komplet na jedno koło.
Trójkąt / 2005-05-15 23:11:11 /
Dzięki to przynajmniej wiem na czym stoję.A jaki jest ten fabryczny luz?
Witam
Czy most z dziobaka podejdzie do Mk3? Wydaje mi się, że są te same ale wolę się upewnić . Dziękuje i pozdrawiam
leciej / 2005-09-05 12:41:17 /
tak
bobik liil / 2005-09-05 12:49:06 /
Dzięki. A wiesz może jak sprawdzić bez zakładania na samochód czy most jest sprawny w sensie czy nie wyje i nie szumi :)? Domyślam się że może być cięzko ale są może jakieś metody.
leciej / 2005-09-05 12:56:00 /
chyba nie bardzo:) założyć sprawdzić:) ale praktyka podpowiada mi, że cichy nie będzie:( można sprawdzić chyba tylko czy nie ma luzów na ataku i po zdjęciu dekla sprawdzić czy nie jest ścięte zabezpieczenie wałka satelitów. Jeżeli jest oki to będzie żył;-)
bobik liil / 2005-09-05 13:02:27 /
dopisze pytanko most z kombiaka 4:11 jakos na oko mi sie nie różni od mostu z sedana 3:44...?? czy most od kombi przy katarynce r4 rózni się od sedana??
Burza / 2006-05-19 10:08:39 /
Przelozenia ma inne .
Do zainstalowania w kopii Lotusa Sevena potrzebuję solidny most od Taunusa, który przeniesie power rzędu 170PS i moment 180Nm. Wiem że wszystkie Taunusy mają szerokość mostu 137cm, ale ponoć są 2 wielkości gruchy, a co za tym idzie 2 stopnie odporności na zakatowanie satelitów.
Pytanie brzmi: które z mostów [znane są mi przełożenia 4.44, 4.11, 3.89, 3.75, 3.45 oraz 3.44] są delikatne, a które katoodporne?
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-07-08 17:30:29 /
3.44 katoodporny AFAIR, tylko jak znajdziesz na sprzedaz to sie pochwal, wysle pisemne gratulacje ;) O ile sie orientuje pochodzi z kombi 2.3
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2006-07-08 17:35:16 /
3.44 jest deko za szybki - na 16-calowych kołach nawet czwórki nie dokręcę do końca [Seven ma Cx jak międzywojenna etażerka]. Prawdę mówiąc wolałbym coś krótszego :( Czy pozostałe wszystkie należą do grona delikatnych?
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-07-08 17:40:45 /
Ja mialem od 4.11 i przy 2.3 dal rade, tylko ze delikatnie jezdze. Zapytaj wlasciciela "rozowego" Taunusa II, ktory wlasnie slicznie ukrecil wal na Gryzlinach przy pomocy 2.8 jaki ma most - wytrzymaly to on jest.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2006-07-08 17:45:30 /
Aha, wlasnie ten z duza grucha to 3.44 jest; moze tez Pajak cos wiedziec nt mostow w koncu przy drifcie troche je meczy.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2006-07-08 17:47:32 /
most 1:3,44 występował tylko w taunusach mk2/3 w wersji Ghija, przy silnikach 2.0 lub większych.. i jest to "duży most" wszystkie inne mosty są "małe". W Taunusach kombi były mosty najwolniejsze 1:4,44 i 1:4,11. Ponadto most 1:3,44 ma duże bębny... tak samo jak 1:3,45 z tym że ten ma już małą gruchę.
♠Zoggon♠ / 2006-07-08 18:04:23 /
Znam magika, który z jednego kompletnego taunusowego mostu i worka bebechów- resztek z innych mostów (w tym od caprii) złożył mi most, który od ponad 3 lat jeździ z silnikiem 2.8 i nie zdradza - jak do tej pory - żadnych niepokojących objawów. Polecam go jako ostateczność, na wypadek gdyby nie udało ci się jednak znaleźć mostu jakiego poszukujesz :) Pozdrawiam!
Śmietan / 2006-07-08 18:48:48 /
w oryginalnym taunusie 2.3 ghia z 82r mam duży most 3.44. w kombiaku 2.0v6 którego pociołem miałem 3.45, w taunusach 1.6 i 2.0 r4 miałem 3.75, a sam ujeżdżam cały czas 4.11 z taunusów 1.3 i 1.6.
Krk4M musisz szukać mostu taunusowego "z dużą gruchą", ma on przełożenie 3,44. do tego mostu pasuje przekładnia od capri więc przełożenia możesz wsadzic inne od capri bo rozumiem że 3,44 nieco zaszybki :))
Trójkąt / 2006-07-10 00:00:10 /
W tym samym moscie od tauniaka byly jeszcze przelozenia 3,75.
I wystepowaly tez w dziobakach i cortinach. Jedyny plus tego mostu ze pasuja bebechy od capri , mitycznego transita (na 4 satelitach) . No i oczywiscie latwiej o szpere do takiego.
W ostatecznosci jak nic nie znajdziecie to mam cala obudowe z pulosiami ale bez mechanizmu .
Zastanawiam się jaki most mam u siebie z zapewnień poprzedniego właściciela wychodzi że to most od wersji 2.3 V6 Kombi czyli wychodziło by 3.44 lub 3.45 niestety niemam blaszki znamionowej na pokrywie i zastanawiam się odkręcanie chwilowo też niechodzi w grę, z autopsji mogę tylko powiedzieć że na silniku 2.0R4 zbiera się bardzo żwawo, pali gumy przy lekkim przyciśnieciu gazy na skrzyni 4 biegowej wyciagnie pewnie jakies 130 ja jechałem 100 ale byłem mocno załadowany gratami w bagażniku i felgami z oponami na tylnych siedzeniach, więc jeśli się dobrze zbiera to wskazywało by na most od wersji V6 mam rację?
Oczywiście najlepiej policzyć żeby postaram się cyknąć mu fotke to ktoś może odgadnie co mam za most po samym wyglądzie gruszki i pokrywy, powiem tylko tyle że ostatnio montowałem hamulec ręczny i miałem go od wersji V6 kombi i pasował bez problemu
BirdDog / 2006-07-30 19:30:45 /
Mam pytanie być może ktoś mi będzie w stanie pomóc. Zamierzam wymienić wyjący mechanizm w tylnym moście mego dziobaka i tu pojawia się pytanie:
co to jest za model bądź jak to się może nazywać jakie może mieć przełożenia?
Udało mi się doczyścić numer na nim umieszczone być może to coś więcej podpowie.
jacob81 / 2011-10-31 18:21:36 /
numer na nim to numer odlewu obudowy
by poznać przełożenie należałoby posiadać tabliczkę - blaszkę przykręcaną pod jedną ze śrub dekla
Mysza liil (EM) / 2011-10-31 19:10:56 /
na pewno nie 3.44 bo to mały most
mateush (proko) 3M / 2011-10-31 19:34:22 /
zdejmij dekiel i na kole zebatym bedzie wybite
mateush (proko) 3M / 2011-10-31 19:34:50 /
OK. dzięki wróce ze szczegółami jak faktycznie dekiel odkręcę.
Jeszcze takie zapytanie:
żeby te bebechy wyciągnąć z obudowy mostu to muszę z tego co zdążyłem się zorientować wysunąć półosie no i wiadomo dekiel odkręcić a czy ta flansza z przodu do której jest wał przykręcany jest też na śrubę zafiksowana czy po prostu wsunięta na jakiś wieloklin?
czy są jeszcze jakieś zatyczki wewnątrz obudowy które trzymają cały mechanizm, nie wiem w okolicy np. półosiek?
jacob81 / 2011-10-31 21:31:45 /
Podpory łożysk kosza trzymają od tyłu ...
MikeB4 / 2011-10-31 21:36:19 /
Odkrecasz: półośki (po 4 śruby na strone), nie zawsze chcą wyjść po dobroci,
dekiel z tyłu (miej przygotowaną michę na olej), i sam koszyk jest przykrecony za pomocą takich mostków po 2 śruby na sronę, od drugiej strony jest przykrecony wałek atakujący i żeby wyjąć mechanizm różnicowy nie potrzeba tego ruszać, ale skoro chcesz wymieniać łożyska to na wałku też są 2, ale nie zawsze sama wymiana łożysk pomaga bo trzeba to jeszcze odpowiednio złożyć na odpowiednich podkładkach i śrubę ataku też trzeba z odpowiednią siłą dokrecić aby nie zabić łożysk na dzień dobry
mateush (proko) 3M / 2011-11-01 11:41:50 /
Jeśli tego wcześniej nie ogarniałeś, to niech ktoś kto to już robił pomoże, bo inaczej to mission failed... http://demotywatory.com/3290
Mysza liil (EM) / 2011-11-01 13:44:34 /
Nie,nie ,nie spoko. Nie zamierzam kasować luzów i ustawiać wszystkiego w mechanizmie. Jedynie co zamierzam to go zdemontować, zidentyfikować co to jest i ewentualnie ratować stary (zlecając mechanikowi który takie rzeczy robił) lub go zastąpić innym, mniej zmęczonym.
W każdym bądź razie póki co dzięki za cenne sugestie i wskazówki. Jak go wyciągnę wrócę ze zdjęciami w celu identyfikacji i pomocy czego mam ewentualnie szukać.
jacob81 / 2011-11-01 16:28:30 /
Dyfer wywalony, jeżeli się sugerować trzecim zdjęciem to jest pewnie 3,89 przełożenie.
Jeszcze dziś odstawie go do znajomego mechanika, który kiedyś złożył mi jeden z dwóch rozwalonych mostów do 125p. Może da się to uratować. Ogólnie nie zauważyłem w nim sporych luzów, wiem że luzy to pojęcie względne ale być może łożyska są tylko trafione w nim.
jacob81 / 2011-11-05 16:44:21 /
gdyby sie nie udalo to 266zl
Classmobile / 2011-11-05 18:35:15 /
Dzięki Class dobrze wiedzieć jak co.
Póki co próbuje wraz z moim mechanikiem jeszcze walczyć z obecny mechanizmem.
I tu mam pytanie, czy w miejscach oznaczonych poniżej powinny być jakieś podkładki, pierścienie dystansowe?
Druga sprawa to czy półośki nie powinny być oryginalnie jakoś dodatkowo zabezpieczone również (oprócz tych 4 śrub pod bębnami hamulcowymi)?
jacob81 / 2011-11-07 18:50:03 /
zdjęcie poniżej
jacob81 / 2011-11-07 18:53:58 /
jakie zdjęcie? ;P
brzezin / 2011-11-07 18:54:30 /
kurde coś wykrzacza się, nie wiem czemu ale coś wolno mi strona chodzi ;|
jacob81 / 2011-11-07 18:57:17 /
znowu się skończyła quota
Konar / 2011-11-07 19:21:05 /
spróbuje jeszcze raz zdjęcie poniżej :
jacob81 / 2011-11-07 20:33:05 /
półośki są zabezpieczone pierscieniem wciskanym na gorąco za łożyskiem i przykręcone blachą na 4 śruby i to wszystko...jedna rada, nie stawiaj auta na kołach bez koszyka :)
mateush (proko) 3M / 2011-11-07 22:15:49 /
no to akurat z tym stawianiem jasne jest, co do pierścienia to zgadza się ale z tego co się już zdążyłem zorientować to trzyma on łożysko na półosi a nie samą półośkę względem obudowy mostu.
Czemu pytam o te pierścienie, mechanik który kiedyś mi regulował most w DF-ie i zresztą w innych autach też, twierdzi że zazwyczaj są takie montowane pierścienie, podkładki, są one niezbędne do ustawienia całości i ewentualnej likwidacji luzów.
jacob81 / 2011-11-07 22:30:45 /
podkładki takie idą pod łożyska ustawiające mechanizm różnicowy w koszu. Łożyska dochodzą na max w swoje miejsce.
nie chcę być kontrowersyjny... :)
bartozłomero / 2011-11-07 22:58:30 /
Żebym cię dobrze zrozumiał
jacob81 / 2011-11-07 23:20:04 /
i tak i nie... to tak w skrócie... :)
Podkładki pod atakiem oczywiście są też - i regulują luz, jaki powinien być między atakiem, a wieńcem mechanizmu różnicowego.
Drugie miejsce, w którym są podkładki - to przestrzeń na czopie na którym siedzą łożyska - czopy samego mechanizmu różnicowego. łożyska włażą w swoje miejsce w koszu, a podkładki mają za zadanie zafiksowanie mechanizmu we właściwym miejscu.
I jedne i drugie podkładki mają za zadanie takie ustawienie ataku względem wieńca, żeby odległość była taka, jaka jest potrzebna.
Generalnie to ciężko chyba takie rzeczy tłumaczyć, nie wodząc brudnym palcem nad szpejami... :/
Zresztą - jak masz fachowca - to zostaw mu to - przecież się do cholery na tym powinni znać... :)
bartozłomero / 2011-11-07 23:29:15 /