Zdawało mi się ( mam nadzieje że nie ) że widziałem w taunusie zegary od grandzi. Czy to jest możliwe? Na moje oko one są troche większe. Pytam bo chciałem do swojego taunusa wmontować oryginalne zegary z obrotomierzem, ale nie mogłem nigdzie dostać, więc może wpasuje od Grandzi? Czy nie??
Krayczek / 2004-07-26 18:06:39 /
taunus i granada ma gabarytami takie same zegary.. a nawet w starszych traznitach do 91r byłe takie same i pasujące
Trójkąt / 2004-07-27 00:07:43 /
Wszystko elegancko pasi, trzeba tylko poprzerabiać kostki. Mam tak u siebie. Pozdrawiam
Śmietan / 2004-07-27 08:57:49 /
Tego Taunusa widziałem chyba w rubryce nasze samochody. Tylko teraz musze znalezć zegary od grandzi:) . Pozdrawiam
Krayczek / 2004-07-27 19:17:42 /
Sam zakladalem zegary od grandzi po liftingu do taunusa mkII przed liftingiem, wyglada ciekawie, podpasowac sie da - trzeba podszlifowac mocowanie w liczniku. Kostki to nie problem, oby byla oryginalna od grandzi z kawalkiem kabla, wtedy odcinasz 2 taunusowe kostki i spinasz przewody po kolorach (prawie wszystkie pasuja)
Mysza liil (EM) / 2004-07-28 10:30:14 /
Podpinam się pod wątek - czy da się jakoś 'obrócić' obrotmierz z Granady poliftingowej tak, żeby wskazówka leżała tak jak w przedlifcie lub Taunusowych? Druga sprawa - czy brak Granadowskiej kostki na tyle utrudnia montaż w miejsce TC2jkowskich bez obrotka, że warto jej poszukiwać?:>
Beddie / 2008-02-24 22:45:40 /
jeżeli masz tarczę z przedlifta to tak, bo na oryginalnej poliftowej to głupio będzie wyglądać wyłączony silnik a 2500rpm :D
Kwestia założenia wskazówki
zgoniok / 2008-02-25 08:23:02 /
Możesz założy inaczej wskazówkę, ale tarczy nie przekręcisz, więc musiał byś jeszcze wydrukować sobie podziałkę we właściwej orientacji i nakleić.
Co do kostki, to nie wiem, nie przerabiałem. Podpytaj Przemka, bo ostatnio robił taki myk
gryziu liil (EM) / 2008-02-25 08:44:21 /
Tarcze właśnie będe robił nowe, bo chce zbliżyć się czcionką do tych z dziobaka polift lub pierwszych TC2, dużo bardziej mi się podoba niż późniejsza :) Czyli to tylko kwestia wskazówki? To elegancko, a Przemka będe męczył ;)
Beddie / 2008-02-25 17:10:51 /
A może ktoś łopatologicznie napisać jaka jest kolejność kabelków (kolory itd.) przy zegarach od przedlifta do tauniaka?
radzieckii / 2008-02-25 23:15:06 /
Postaram sie do konca tygodnia schemat zrobić i wstawić foto ale nieobiecuje..Obrotomierz juz chodzi:)
Przemek. / 2008-02-25 23:29:32 /
Opis kabli do zegarów TC - deska bez obrotomierza:
Mała wtyczka:
czerwono biały - do wskaźnika temperatury
czarno żółty - 12V do rezystora wskaźników temperatury i paliwa
szaro czerwony i szaro żółty - podświetlenie
2 brązowe - masa
niebiesko czarny - do wskaźnika paliwa
Duża wtyczka
szaro żółty - podświetlenie
czerwony - 12V do zegarka
czarno zielony - kierunkowskaz prawy
niebiesko biały - kontrolka długich
niebieski - kontrolka ładowania
czarno żółty - 12V do kontrolek ładowania i ciśnienia oleju
niebiesko czarny - kontrolka ciśnienia oleju
czarno biały - kierunkowskaz lewy
brązowy - masa
gryziu liil (EM) / 2008-02-26 16:28:16 /
Gryz, czy masa idąca z czujnika cisnienia oleju do kontrolki ciśnienia oleju na pewno jest w kolorze takim jak piszesz? Bo mi się kojarzy jakoś niebieski z zielonym paskiem!
Mysza liil (EM) / 2008-02-26 20:52:20 /
O kutwa! Faktycznie. Mój błąd :/
gryziu liil (EM) / 2008-02-27 09:05:51 /
Podepnę się do wątku. Mam takie oto zegary od granady i nie mam wtyczki. Czy mógł by ktoś mi opisać po kolei co do którego złącza podłączyć, ponumeruje je żeby było przejrzyście. instalację mam od scorpio więc jest inna bajka a nie będę zgadywał bez wtyczki to ciężka sprawa ....
A chcesz takie wtyczki? zdaje się że mam.
Arek 3M / 2009-02-16 20:21:44 /
Jadę jutro do magicznej szopy jak tam w wiązkach nie znajdę to dam znać ale mimo to opis by się przydał ;)
Wtyczki znalazłem już wszystko śmiga ale mam kosiarę 2.9 z instalacją scorpio i tu pytanie :
- skąd podłączyć impuls do obrotka bo jak podłączam do cewki albo kompa, lub edis to na jałowym mam wskazówkę ok 2 mm powyżej zera a na ok 5 000 obr wskazuje na 1 000
Osobiście myślę że jest inna oporność w zegarach od grani i dla tego to nie współgra ale może się mylę?
- Zaniża mi również temperatura wody to myślę, że jest przez inny czujnik wody ale też poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie.
- Prędkościomierz wsadziłem bebechy elektryczne od scorpio więc musiał śmigać ;)
- Paliwo też ok bo oryginalny pływak ;)
z pinu 2 edisa do obrotka granadowego/taunusowego na 6 cyl
Mysza liil (EM) / 2009-02-17 22:00:41 /
Mysza jak zwykle na posterunku ;) dzięki jutro jeszcze raz edisa pomencze ...
Czyt takie zegary (licznik i obrotomierz) występowały w granadzie po lifcie? Czy tylko w przedliftach?
jeśli w Granadzie to na moje oko tylko w przedliftach
Śpiochu / 2010-04-24 20:08:22 /
Przedlifty. Podświetlenie żołte mają zamiast tego zielonkawo-turkusowego i właśnie taką ładniejszą czcionkę.
żbik / 2010-04-24 20:48:25 /
Czy w zegarach od Granady jest na porządku dziennym, że wskazówki od temperatury płynu i paliwa idą sobie bardzo powoli do góry ? Trwa to około 40-50sek, zanim dotrą do właściwego położenia. W zegarach od Transita (tych samych co Taunus), wskazówki momentalnie po przekręceniu kluczyka leciały na swoją pozycję.
Generalnie taki problem to nie problem, ale zastanawia mnie to, czy tak jest w każdych zegarach, czy u mnie jest coś skopane (prawdopodobnie ten rezystor z tyłu zegarów na taśmie przewodzącej ?).
daniel46 / 2013-06-25 10:34:18 /
U mnie w Granadzie działa to szybko i sprawnie, w czasie rzeczywistym rzekłbym.
żbik / 2013-06-25 10:42:58 /
u mnie w obu granadach +/- 1 min.
bartek nowakowski / 2013-06-25 12:51:01 /
Żbik, a masz z tyłu na zegarach ten rezystor wpięty ?
daniel46 / 2013-06-25 22:53:21 /
To nie rezystor tylko stabilizator napięcia. W starszych licznikach bimetaliczny, a w nowszych tranzystor. Daje 5v na zasilanie wskaźników temp i paliwa.
Mysza liil (EM) / 2013-06-26 08:19:11 /
Aha, czyli te powolne wznoszenie się wskazówek jest normalne ?
daniel46 / 2013-06-26 14:44:53 /
Tak
A jeśli podnoszą się wg Ciebie zbyt długo to proponuje sprawdzić masę na wsporniku przełączników zespolonych na kolumnie kierowniczej. Wystarczy odkręcić obudowę stacyjki.
brzezin / 2013-06-26 17:41:12 /