witam.moze nieoryginalne pytanie ale zaryzykuje...montując v8 w grandzi (mam na mysli mk2,pewnie w mk1 jest to samo) jest koniecznosc podwyzszac tunel srodkowy na skrzynie biegów czy jest opcja uniknac tej operacji...wiadome ze tez zalezy od czego te v8. ma ktos jakies mądrosci na ten temat ktorymi chcialby sie podzielic? wolalbym nie ingerowac w blacharke az tak bardzo zeby zostawic sobie mozliwy powrót do oryginału jakby co kiedys.myslalem o v8 3.6 z audi v8 bo jest bardzo tani w częsciach.pozdrawiam
fortuna / 2011-05-03 23:15:05 /
To czy będziesz ciął tunel zależy bardziej od skrzyni biegów a nie od silnika. W granadzie miejsca dużo w tunelu. Większość skrzyń siądzie bez przeróbek.
Trójkąt / 2011-05-03 23:28:52 /
kolega rozjechany miał 3,5 z Rovera: http://www.capri.pl/car/2246
O ile mi wiadomo tunel był chlastany i to srogo.
zapek??? !G.O.P! / 2011-05-03 23:30:39 /
ale zakładać v8 z audi dlatego ze są tanie części to jak kupić Hammera i założyć gaz żeby tanio jeździć
mitrov / 2011-05-03 23:50:13 /
albo silnik diesla z w123:P
Szafa !G.O.P! / 2011-05-03 23:52:10 /
Oj Mitrov ale jesteś krótkowzroczny. Nie myślisz chyba że my wszyscy (wszyscy którzy zakładają) zakładamy gaz żeby jeździć taniej? Tu chodzi o ekologię człowieniu, ekologię ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-05-04 00:07:09 /
Zapek..... nie zaczynaj mi tu gadki o ekologi ... bo mnie się gazy rozprężają:P
Szafa !G.O.P! / 2011-05-04 00:09:18 /
I o to chodzi właśnie żeby się rozprężały, inaczj nigdzie nie jedziesz ;P
zapek??? !G.O.P! / 2011-05-04 00:32:59 /
jak audi to 4.2
Mysza liil (EM) / 2011-05-04 06:42:42 /
jak 4.2 to biturbo :>
Leszek "QSi" / 2011-05-04 09:10:11 /
W granadzie niby dużo miejsca pod maską ale nie do końca tak jest, problem jest z prawidłowym umiejscowieniem silnika. Z doświadczenia wiem że problemem jest konieczność umieszczenia silnika dość wysoko ze względu na trawerze co za tym idzie skrzynia też jest wysoko i dalej... wał nie może być łamany bo będzie go regularnie urywać i to też może być koniecznością podniesienia całego tunelu. Wszystko zależy od silnika, głównie od miski olejowej, można się pokusić o przerobienie miski jeżeli w ogóle jest taka możliwość ale nie zalecam tego przy tych silnikach. Moim zdaniem jak ma być dobrze to trzeba ciąć ścianę grodziową i tunel. Inne kombinacje ciągną za sobą wiecej problematycznych konsekwencji.
Medy / 2011-05-04 11:01:24 /
sugerowałem motor 3.6 v8 z audi v8, BO: 3.6 to konstrukcyjne połączenie dwóch golfowskich 1.8 16v a poza tym to v8 i to chyba 2 mocne i wystarczające powody, a akurat nie wiem za duzo o roverze 3,5 v8 i fordowskich v8...więc dlatego mysle o audi,częsciowo takze z malego doswiadczenia,a poza tym dostepnosc silnikow z audi v8 a z rovera czy fordow v8... zastanawialem sie takze o jakiejs flanszy+oryginalna skrzynia grandzi...a co do motoru v8 to ewentualnie tzw.sucha miska olejowa+zewnetrzna pompa olejowa na pasku-słyszałem ze takie patenty sa dosc popularne wsród tuningowej braci z zachodu.Szkoda mi ciąc budy i spawac,ewentualnie wstawic fragment tunelu i grodzi od dawcy silnika i skrzyni.to tak w teorii... co sądzicie? czy lepiej bez pier... wstawiac 2.9 24v??? ciezko mi stwierdzic jak jezdzilo by sie z takim v8 VS. 2.9 24v o ile lepiej i ile wiecej frajdy:)
fortuna / 2011-05-04 16:57:42 /
jak już motać to bym szukał 4.0 z BMW (coś pod 300 KM). A do granady zanabyłem 5.0 V8 ze stanga gt.
sołtys / 2011-05-04 17:26:48 /
Oj, jeśli zaletą czegoś ma być jakaś konotacja z golfem, to chyba jednak nie to forum :)
gryziu liil (EM) / 2011-05-04 17:34:17 /
A mi chodzi po glowie 1UZ-FE z lexusa. 4 litry, 400KM i dosc przystepna cena.
m.kozlowski / 2011-05-04 17:36:12 /
dokładnie leksus jest tani, lekki i V8 :)
fordofil / 2011-05-04 20:52:41 /
Swoje jakies tam mini doswiadczenie opieram własnie na fordzie,vw i bmw bo tych aut kilka miałem.4.0 z bmw (m60b40) ma około ,a nie ponad 300koników a dokładniej 286:) ale jesli motor z bmw bym do grandzi wciskał to tylko m70 v12 z e32 ,motor mega kozak pod wieloma względami oprocz zuzycia paliwa (kopułki,kable,identyczna jak w starym 2,5litra skok i średnica cylindra itp.itd wiec bez dorabiania od ręki duuuuzo zamienników) ja biorę przede wszystkim pod uwagę dostępnosc częsci do takiego silnika bo zmieniajac na cos wiekszego to tylko po to zeby ostro posmigac...chocby raz w tygodniu ale porzadnie.mam na wierzchu blok i skrzynie 2.3 v6, potrzebny teraz v8 z audi do pobrania wymiarów i wysokosci. tak jak pisałem nie chciałbym silnika z mustanga czy innych amerykanów w obawie ze mogę nie ogarnąc wszystkich częsci do tego potrzebnych a zbierac je 2 lata...bezsens a z audicy czy bmw...za 3tysiące z niemiec całe autko:) i wszystko co potrzebne do swapu. No ale do rzeczy...nie będę sie rozpisywał o zaletach v8 3.6 z audi czy m70 v12 z bety bo pewnie kazdy wie swoje na ten temat a najwiecej będą mieli do powiedzenia Ci którzy v12 znają ze słyszenia i plotek...:) , chodzi mi głownie o wpasowanie skrzyni w tunel grandzi bo taki własnie mam problemik. dziękuje za podpowiedzi.pozdrawiam.
fortuna / 2011-05-05 19:20:02 /
A no właśnie, że w kombi z linku Zapka żadna blaszka nawet przeszlifowana nie była, ale za to w 2d była ostra jatka ze szlifierką i migomatem :)
http://www.capri.pl/car/1909
w 2d silnik bez przeróbek, w kombi cięta miska, skrócenie pompy wody + wywalone wisko.
rozjechany liil / 2011-05-05 21:22:20 /