logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Węże podciśnienia Capri 2.3 - jak to powinno być + zagadka

Węże podciśnienia Capri 2.3 - jak to powinno być + zagadka

Rozrysowałem sobie schemat jak to u mnie wygląda i pytanie do osób oblatanych czy to jest tak jak ma być oraz co to są 2 elementy oznaczone znakiem zapytania.


Element 1 wygląda jak poniżej. Jest to coś co wygląda dla mnie na ciało obce w moim silniku. Jest podpięty do tego przewód przy pomocy złączki znanej raczej z nowszych samochodów, lub też instalacji wtryskowych. Dokąd prowadzą kable - nie wiem. Ale w samochodzie żadnych dodatkowych wskaźników nie ma

Element 2 wygląda jak poniżej. To jest na pewno rzecz oryginalna, ale pytanie do czego to służy ? Czy to jest tylko miejsce mocowania przewodów podciśnienia z kolektora, czy ma jakieś jeszcze inne zadanie / właściwości ? Do czego jest ten element ze śrubką ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 15:02:16 /


1- czasami nie jest to sterowanie podciśnieniowe reduktora gazu?
2- ekologia, na niektóre rynki recyrkulacja spalin(?)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 15:27:14 /


gazu w samochodzie nie ma i mam nadzieję, że nigdy nie było.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 15:41:41 /


Zdjęcie nr4, podstawa pod gaźnikiem, to bimetaliczny zaworek który w ujemnych temperaturach przełącza zasysa powietrza na ciepłe znad kolektora wydechowego.

Drugie to jakiś elektrozawór ale jego funkcja ??

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 15:56:45 /


3k, bimetaliczny owszem. na zimnym silniku rozszczelnia kolektor dolotowy dajac dodatkowe powietrze, szczegolnie gdy silnik chce zgasnac.

a to na wezu paliwowym to zawor, pompka lub miernik przepływu. nie oryginał.

Mysza liil (EM) / 2011-04-26 16:05:40 /


Bimetaliczny zaworek wydaje mi się, że jest w puszce filtra. Do niego powinna być doprowadzona rurka z kolektora, a od niego rurka do klapki w puszce sterującej zimnym/ciepłym powietrzem do gaźnika. Po nagrzaniu się otoczenia do ustalonej temperatury ten zaworek powinien się zamknąć co powinno spowodować, że klapka opadnie i będzie do gaźnika szło powietrze z komory a nie znad kolektora wydechowego.


Po co aż dwa ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 16:23:28 /


to odnośnie odpowiedzi Trójkąta było - długo szukałem rysunku

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 16:24:47 /


Czy w oryginale jest jakiś przewód idący do środka obudowy filtra ?
To elektro-coś wygląda jakby porównywało ciśnienie w kolektorze z ciśnieniem atmosferycznym (czy raczej tym panującym w puszcze filitra). Ktoś kojarzy taki miernik w nowszych konstrukcjach samochodów ?

Acha, bo może to pomoże - samochód ma zamontowany zdaje się katalizator.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 16:33:40 /


a czy może to być wakuometr, np. od osobnego ekonomizera?

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 18:05:34 /