Cześć
W swoim niedawnym nabytku znalazłem wycieraczki w chromie. Początkowo założyłem, że się zawieruszyły z jakiejś mk2jki. Ale przejrzałem foldery i tam 2jki pomimo chromowanych listem wycieraczki mają czarne. Doszedłem do wniosku, że to jakiś wymysł właściciela i już zanabyłem czarne celem wymiany.
Jednak przeglądając strony samochodów okazało się, że jednak w późnych modelach 2.3S takie się zdarzają:
gnieciuch/chart: http://www.capri.pl/image/car/5115/162485
piem: http://www.capri.pl/image/car/1988/106451
danek: http://www.capri.pl/image/car/4547/139273
cwiety: http://www.capri.pl/image/car/2836/151068
Jest tylko jeden katalog z 83 pokazujący zdjęcie czarnej Ski - tam czarne wycieraczki. Ktoś ma jakąś teorię na ten temat ?
Ponieważ wygląda na to, że jadnak mam to co fabryka dała, to: jak odświeżyć chrom i czy ktoś chce czarne ? :)
valhallen / 2011-04-12 10:21:08 /
Ja w oryginale mialem czarne i takie Ci zalecam. Chetnie za to odkupie chromy;)
A zalecasz mi takie bo chcesz chromy, czy z jakiegoś innego powodu ? :)
No i po co ci drugie chromowane ?
Tak naprawdę chce się upewnić co to było w oryginale i takie założyć / odnowić.
valhallen / 2011-04-12 10:48:06 /
granady miewaly chromowane, może są takie same?
Leszek "QSi" / 2011-04-12 11:16:41 /
Wycieraczki w Dankowym, czyli byłym moim to były najprawdopodobniej zwykłe, tylko spolerowane.
Ananiasz / 2011-04-12 12:21:59 /
Aaaaa... i jeszcze jedno. Była to jedna z niewielu rzeczy, która mnie w tym bolidzie irytowała - jak dobrze słońce zaświeciło, to nic nie widziałem, rażony prosto w gałki promieniami :)
Ananiasz / 2011-04-12 12:24:21 /
Otóż to. Ja też wywaliłem chromowane na rzecz czarnych z tego powodu.
m.kozlowski / 2011-04-12 12:25:28 /
Potwierdzam - w Taunusie mam to samo, ramiona z nierdzewki -- i czasem potrafią przyświecić zajączka w oczy ..... ale wystarczy wewnętrzną część ramienia trysnąc czarnym matem albo nakleić tasiemkę :-)
MikeB4 / 2011-04-12 12:58:03 /
to mi nie wygląda na przypadek - myślę że to cecha "S"ki lub jakiś dodatek dodawany przez dilera jak antena...
greenhorn / 2011-04-12 13:09:02 /
Jak się jeszcze mocno interesowałem oryginalnością Capri S, to we wszystkich materiałach promocyjnych itp z epoki były czarne. U Angoli też w większości przypadków w eskach są czarne. W moim w ogóle była kombinacja, bo jakiś patafian wstawił oprócz tych wycieraczek chromowany zamek tylnej klapy. Wyglądało to jak pół dupy zza krzaka. Niestety nie zdążyłem podmienić na jedyne słuszne...
Ananiasz / 2011-04-12 13:16:51 /
Ja w angliku 1.6 Laser z 1984 też chromy miałem. Niestety poza bagażnikową pozostałe w złą stronę wygięte.
Konrad vel smasher / 2011-04-12 13:19:09 /
Ananiasz, wiesz chyba tym patafianem był jednak Ford-Werke Aktiengesellschaft, D-5000 Koeln, Deutschland.
W każdym razie jeżeli mówisz o czymś takim:
Niespodziewanie chromowane detale zaczynają jednak mieć coraz większe znamiona regularności...
valhallen / 2011-04-12 13:50:43 /
No dobra, kwestia gustu. Mi zdecydowanie bardziej podobają się czarne detale na jasnym aucie. Z tego, co zauważyłem "eski" nawet przed liftingiem zamiast chromów miały czarne elementy wykończenia:
Ananiasz / 2011-04-12 14:11:00 /
No właśnie zaskakujące jest, że nie ma tego w żadnym folderze. Czyżby opcja u dealera ?
Mi też coś te wycieraczki nie pasują, ale skoro to oryginał to aż tak bardzo ich nie chcę przemalowywać. Sprawdzę najpierw jak bardzo oślepiają :)
Przy okazji jaka to jest technologia - stal nierdzewna, stal pochromowana, stal wypolerowana ?
valhallen / 2011-04-12 14:50:01 /
mogą być też tak jak pisałem przekładki z granady, a wyglądają chyba na nierdzewki.
Leszek "QSi" / 2011-04-12 15:18:26 /
Przejrzałem foldery Granady i mk2 także nie miały (na folderach) chromowanych...
valhallen / 2011-04-12 16:10:08 /
Zalecam czarne, bo ladniej wygladaja w oryginalnym mk3 i do tego potrzebuje jednej sztuki, bo mi sie popsula;)
W granadzie te ramiona są o 1/3 dłuższe
gryziu liil (EM) / 2011-04-12 17:57:55 /
Ja mam chromy bo sobie pochromowałem ale faktycznie czasem strasznie po oczach dają przy mocnym słońcu, rozważam opcje czarnego lakieru od strony kierowcy albo czarnej okleiny. Ale i tak wyglądają nieźle. Tak przy okazji, chromował mi Hervol ale nie polecam bo z napisów i łączeń rude idzie a reklamacja nie przyjęta, trzeba czyścić na bieżąco.
CRUISER / 2011-04-12 18:20:30 /
moja teoria:
Fabryka wypuściła to z stali nierdzewnej pomalowanej na czarno.
Tak jak w większości samochodów.
Nierdzewka żeby nie straszyły po pół roku korozją, + czarny mat aby uniknąć refleksów światła.
Tak jak w innych samochodach okazało się, że po jakimś czasie farba odłazi i tu jak właściciel miał 'fantazję' na błyskotki to 'ośrupał' do końca i tyle.
Jak by było inaczej to:
tutaj powinna być opisana jako czarna lub srebrna:
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/A04.60
a nie jest.
pzdr
Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Ale teoria Coke wydaje się najsensowniejsza.
Z moich też złaziła farba, jakieś 5 lat temu pomalowałem proszkowo i do dzisiaj nic nie odłazi.
A co to jest typA i typB wycieraczki z mikrofilmu ?
valhallen / 2011-04-13 09:36:29 /
fakt, w tym co cOke mowi jest chyba racja, bo mialem takie ramiona z ktorych farba nie odeszla a sie starla i czesciowo spod spodu blyszczala nierdzewka.
Leszek "QSi" / 2011-04-13 10:31:56 /
no jest to dość zgrabna teoria. Choć fakt, że np. zamek tylnej klapy chromowany / niepomalowany dziwnym trafem zbiega się z obdrapanymi wycieraczkami jest pewną skazą na niej :)
Jeszcze Konrada do kolekcji (: http://www.capri.pl/image/car/912/121097
oraz Dreda http://www.capri.pl/image/car/3540/115891
Może to jednak przypadłość samochodów po 84r. A folderów albo nie ma, albo zawierają dokładnie te same zdjęcia co 2, 3 lata wcześniej, więc dowodów nie ma.
valhallen / 2011-04-13 12:04:39 /
u mnie też są chromy pomalowane na czarno..
MichałPoznań / 2011-04-13 12:11:26 /
W 1984r. Capri w niemczech dostawało wycieraczki niestety nie czarne.
Czy to chrom czy nikiel nie wiem ale nie czarne.
Konrad Szyperski / 2011-04-13 16:12:09 /
Niektóre wersje dostawały też naklejkę 56 jak widzę :P
CRUISER / 2011-04-13 16:37:15 /
Bystrzacha ;) ale dawali ja tylko razem z polskimi tablicami jak widzisz ;P
PS. mat na górnej powierzchni robi robotę, chrom w słońcu bywa bardzo oczojebny!
Mysza liil (EM) / 2011-04-13 16:48:17 /
Ja ogólnie rzecz biorąć nie rozumiem wersji 84r. i tych wycieraczek i tylnego zamka klapy w innym kolorze niż czarny.
Konrad Szyperski / 2011-04-13 21:03:06 /
Jestem jednak bliski potwierdzenie teorii Coke :)
Trochę wczoraj padało, więc nie chciało mi się dokładniej gapić, ale powoli doszedłem do wniosku, że to co wziąłem za poczerniały chrom to jednak sa pozostałości czarnej farby na nierdzewnym ramieniu wycieraczki :) Od spodu są czarne. Bok, czyli to co mogłoby najbardziej oślepiać jest cały czas świecące więc wykluczam próbę antytuningu w celu poprawienia bezpieczeństwa w słoneczne dni.
Moja nowa teoria jest taka, że pod koniec produkcji Capri Ford zaczął robić gówniane wycieraczki ! A przynajmniej gównianie je lakierować... Dzięki czemu bez mała w każdym Fordzie w oryginalnym stanie z tego okresu lakier zdążył już odejść...
Być może z zamkami jest analogiczna sytuacja ?
Co oznacza, że ci co chcieli moje "chromowane" mogą kupić zwykłe i je obdrapać :)
Pozostaje więc pytanie - jak to pomalować, żeby było dobrze i trwale. Papier ścierny, podkład plus akryl dadzą radę, czy raczej piaskowanie i proszkowe lakierowanie ? Tego typu delikatne elementy nadają się do piaskowania i wypalania proszkowego lakieru ?
valhallen / 2011-04-14 11:30:07 /
i jeszcze jedna rzecz - plastikowe osłonki mocowania. W większości srebrnych wycieraczek są takie szare. Z daleka może to wyglądać jak celowy szary kolor, ale z bliska to jednak wygląda na wypłowiałe. W starszych modelach ten materiał jest jednak czarny. To też mogłoby potwierdzać dziwne pogorszenie jakości tego elementu nadwozia...
valhallen / 2011-04-14 11:34:36 /
to podobnie było w moim taunusie na zderzakach były czarne ale sciagnąłem farbe scansolem i pod spodem był chrom brzydki bo brzydki ale chrom
mishq (Mateusz G.) / 2011-04-14 14:06:07 /
Z tym obdrapywaniem to tak nie do konca, bo kiedys to robilem. Farba trzymala sie piekielnie mocno, a potem trzeba bylo jeszcze to wypolerowac, a jak powszechnie wiadomo KO jest troche twardsza od aluminium;)
Jesli chodzi o ten zderzak, to na 100% wyszedl z fabryki chromowany, a jakis kmiot go pomalowal;)
Wycieraczke juz kupilem.Dzieki;)
Nie są czarne od wewnątrz. Niemozliwe by tak dokładnie schodziła farba zewsząd.
Konrad Szyperski / 2011-04-14 15:18:46 /