mam 2.3v6
padła mi cewka .. 6V, jezeli zamontuje cewke 12V to z czym musze sie liczyc, ?
musisz zamontować cewke 12v... jeśli masz modół to musi to byś cewka niskooporowa.. przy przerywaczu zwykła cewka na 12v
Trójkąt / 2002-08-13 15:12:22 /
juz ok ... cewka była 12V .. nie wiem co mi z tym 6V wyskoczyło, władowałem od 126p i smiga :)))
cewka mogła być 6V tylko dla instalacji 6V z oporem rozruchowym lub bez. Cewke 6V i opór posiadam (nówki , cewka lukas , opór Motorcraft).
Jeżeli masz modół to tylko 12V i cewka musi być do elektroniki (to nie to samo co na przerywaczu). Pochodzi pare miesięcy i padnie bo się przegrzeje)
cwiety_3M / 2002-08-14 23:22:24 /
Nie jestem pewien do końca ale wydaje mi sie że cewki szły takie same do 2.8 jak i np.do 2.3 , tak przynajmniej by wynikało z katalogo boscha numery są identyczne .
mam pytanie gdyz u mnie na cewke powinno leciec 6v
niestety leci prosto z akumlatora 12v co przegrzewa mi cala kopulke i przerywacz sie zuzywa w zasakujaco szybkim tepie!! jesli polacze przez drugi obwod tak jak powinno byc na 6v to nie moge odpalic-wienc musze zostawic na tym 12v-jak to moge zmienic co mozeb byc przyczyna?
Hoover 3M / 2002-08-15 14:22:57 /
Jeśli masz podejście na cewkę 6V to wstawiasz 6-tkę + opór no i mostkujesz z włącznikiem elektromagnetycznym, co w rezyltacie daje mocniejszą iskrę przy rozruchu.-To są słowa mojego mechanika , jeśli Tobie coś mówią to korzystaj dla mnie to było zbyt mgliste i wymieniam dalej przerywacz.Wiem natomiast że w Eurocarze na Cisowej w Gdyni mają schemat instalacji 3.0 z podejściem na cewke 6V ( sam ich kiedyś zmusiłem do jego ściągnięcia ale nie miałem kiedy i za co skorzystać) więc może jakaś analogia by Ci pomogła .
Ps. Pozdrowienia , ostatnio coś ucichłeś jak autko?
cwiety_3M / 2002-08-15 23:41:37 /
dzieki dla mnie tez mglisto;)
wienc chyba tez bede zmienial przerywacz;)
u mnie luzik -dziekuje
autko ma generalke teraz-nowa glowica bedzie z utwardzonymi gniazdkami i pierscionki itd.
P.S. Ładnie sie prezentowaliscie na zdjeciach z gryzlin;)
Hoover 3M / 2002-08-16 10:43:35 /
generalnie jest to prosta sprawa... jeśli masz cewkę 6v musisz założyć do niej opornik... przy normalnej pracy cewka zasilana jest przez opornik i ma te swoje 6v... co do rozruchu to w elektromagnesie masz 3 styki... jeden główny zasilający [śruba 8 z przykręconym grubym kablem] ,masz też styk rozruchowy -z reguły z konektorkiem do podłączenia do stacyjki, i po przeciwnej stronie jest wystający styk do cewki [zazwyczaj śrubka 5-ka] -jest to styk który łączysz bezpośrednio z cewką... zasila on cewke pełnym napięciem podczas rozruchu.....
-proste jak konstrukcja cepa :)) i nie trzeba co tydzień wymieniać przerywacza...
Trójkąt / 2002-08-19 09:33:32 /
moze i jestem zawiniety
ale nic z tego nie zakumalem
trojkat bedziesz w jastarni?
jesli tak powiedz co mam wziasc ze soba to mi pokazesz (jesli masz ochote) o co biega
na gazie
Hoover 3M / 2002-08-19 14:46:11 /
niestety nie dotrę do Jastarni... mamy ślub kumpla "Pająka" i chcemy mu zorganizować orszak weselny :)) ale mogę zobrazować to graficznie i podesłać na priva... jak umiesz się obchodzić z kombinerkami i chociaż raz kopnął cie prąd to będziesz wiedział o co chodzi :))
Trójkąt / 2002-08-19 15:23:51 /
wieklie dzieki -jesli kiedys znajdziesz troche czasu bede wdzieczny:)
Hoover 3M / 2002-08-19 23:42:27 /
male pytanko odnosnie cewki:
jak odroznic cewke do zaplonu elektronicznego od zwyklej cewki ?
konk / 2002-09-25 08:32:50 /
Fordowskie cewki dało się rozróżnić po kolorze etykiety - cewka od zapłonu elektronicznego miała bodajże etykietkę czerwonego koloru. Można także po numerach - cewka od elektronicznego zapłonu to 78 GB 12024 AA (Finis 6048698), lub 79 BB 12024 AA (Finis 6077429). Co do cewek innych producentów, to nie mam pojęcia.
Michał Konieczny / 2002-09-25 12:06:05 /
ktoś mi kiedyś pisał że cewka od fiata 125p pasuje ale mogę się mylić- chyba że to chodziło o silnik 2.8i
Albi_Poznan / 2002-09-25 12:53:08 /
Pasuje do obejmy :-) Przy zapłonie przerywaczowym zasadniczo (prawie) każda cewka się nada, szczególnie od innego układu z przerywaczem, o ile da się podłączyć przewody. Tu nie ma żadnej filozofii: rozwarcie styków przerywacza w obwodzie pierwotnym, iskra w obwodzie wtórnym. Cewka taka czy inna, działa tak samo. Różnica polega na tym, że dana konkreta cewka jst obliczona do konkretnego zastosowania: czasu zwarcia styków przerywacza, szczeliny świecy, zaplanowanej przez konstruktora energii iskry, jak również maksymalnych obrotów - gdyż im większe obroty silnika, tym iskra słabnie, a przy obrotach V6 cewka pracuje jak przy obrotach R4 razy półtora, więc ciężej jej przy wysokich obrotach. A potem silnik słabnie na wysokich obrotach, i pytanie czemu ? Przecież cewka jest nowa ? Zaufałbym jednak temu, kto nad tą cewką choć chwilę pomyślał.
Michał Konieczny / 2002-09-25 14:59:44 /
kurde, nie wiedzialem ze taka filozofia z ta cewka
w takim razie zadaje precyzyjne pytanie:
jakie powinna miec oznaczenie cewka do rzedowki z elektronicznym modulem zaplonowym?
konk / 2002-09-25 15:18:22 /
Podepnę się po latach...
Czy cewka mająca part number 79 BB12034AA (na zdj. poniżej) tez jest do elektronicznego modułu zapłonowego?
PiotrekFCapri / 2011-11-22 17:40:33 /
A ten numer to z cewki, czy z tej nakładki plastikowej?
Mysza liil (EM) / 2011-11-22 18:16:04 /
Nr z cewki, sprawdziłem jeszcze raz. Wcześniej pomyliłem dwójkę z trójką. Czyli cewka jest do bezstykowego aparatu.
PiotrekFCapri / 2011-11-22 20:00:11 /
z tymi cewkami do stykowego/bezstykowego aparatu to jakaś bzdura,jeździłem no obu rodzajach we wtrysku i niema żadnej różnicy.
bon / 2011-11-22 20:02:55 /
a ile czasu?
PiotrekFCapri / 2011-11-22 20:09:13 /
a długo,bardzo;amieniłem tylko z tego powodu że poprzedni właściciel cewkę pięknie wypolerował papierem ściernym rust-tunning czy co:)
bon / 2011-11-22 20:27:20 /
Odnośnie cewek... Jest jakaś różnica w użyciu cewki do R4 czy V6? Czy to nie robi różnicy ile cylindrów będzie obsługiwać?
DaiKaioshin / 2013-03-25 21:16:58 /
Różnica jest między przerywaczem a elektronikem. Liczba cylindrów nie ma znaczenia.
Trójkąt / 2013-03-25 22:47:52 /
To spoko:) dalej mogę spokojnie śmigać na cewce z golfa I:D
DaiKaioshin / 2013-03-27 20:03:11 /