logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » cewka ...

cewka ...

mam 2.3v6
padła mi cewka .. 6V, jezeli zamontuje cewke 12V to z czym musze sie liczyc, ?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-13 14:46:17 /


musisz zamontować cewke 12v... jeśli masz modół to musi to byś cewka niskooporowa.. przy przerywaczu zwykła cewka na 12v

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-13 15:12:22 /


juz ok ... cewka była 12V .. nie wiem co mi z tym 6V wyskoczyło, władowałem od 126p i smiga :)))

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-14 00:09:20 /


cewka mogła być 6V tylko dla instalacji 6V z oporem rozruchowym lub bez. Cewke 6V i opór posiadam (nówki , cewka lukas , opór Motorcraft).
Jeżeli masz modół to tylko 12V i cewka musi być do elektroniki (to nie to samo co na przerywaczu). Pochodzi pare miesięcy i padnie bo się przegrzeje)

cwiety_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-14 23:22:24 /


Nie jestem pewien do końca ale wydaje mi sie że cewki szły takie same do 2.8 jak i np.do 2.3 , tak przynajmniej by wynikało z katalogo boscha numery są identyczne .

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-15 11:16:49 /


mam pytanie gdyz u mnie na cewke powinno leciec 6v
niestety leci prosto z akumlatora 12v co przegrzewa mi cala kopulke i przerywacz sie zuzywa w zasakujaco szybkim tepie!! jesli polacze przez drugi obwod tak jak powinno byc na 6v to nie moge odpalic-wienc musze zostawic na tym 12v-jak to moge zmienic co mozeb byc przyczyna?

Hoover 3M / 2002-08-15 14:22:57 /


Jeśli masz podejście na cewkę 6V to wstawiasz 6-tkę + opór no i mostkujesz z włącznikiem elektromagnetycznym, co w rezyltacie daje mocniejszą iskrę przy rozruchu.-To są słowa mojego mechanika , jeśli Tobie coś mówią to korzystaj dla mnie to było zbyt mgliste i wymieniam dalej przerywacz.Wiem natomiast że w Eurocarze na Cisowej w Gdyni mają schemat instalacji 3.0 z podejściem na cewke 6V ( sam ich kiedyś zmusiłem do jego ściągnięcia ale nie miałem kiedy i za co skorzystać) więc może jakaś analogia by Ci pomogła .
Ps. Pozdrowienia , ostatnio coś ucichłeś jak autko?

cwiety_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-15 23:41:37 /


dzieki dla mnie tez mglisto;)
wienc chyba tez bede zmienial przerywacz;)
u mnie luzik -dziekuje
autko ma generalke teraz-nowa glowica bedzie z utwardzonymi gniazdkami i pierscionki itd.
P.S. Ładnie sie prezentowaliscie na zdjeciach z gryzlin;)

Hoover 3M / 2002-08-16 10:43:35 /


generalnie jest to prosta sprawa... jeśli masz cewkę 6v musisz założyć do niej opornik... przy normalnej pracy cewka zasilana jest przez opornik i ma te swoje 6v... co do rozruchu to w elektromagnesie masz 3 styki... jeden główny zasilający [śruba 8 z przykręconym grubym kablem] ,masz też styk rozruchowy -z reguły z konektorkiem do podłączenia do stacyjki, i po przeciwnej stronie jest wystający styk do cewki [zazwyczaj śrubka 5-ka] -jest to styk który łączysz bezpośrednio z cewką... zasila on cewke pełnym napięciem podczas rozruchu.....
-proste jak konstrukcja cepa :)) i nie trzeba co tydzień wymieniać przerywacza...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-19 09:33:32 /


moze i jestem zawiniety
ale nic z tego nie zakumalem
trojkat bedziesz w jastarni?
jesli tak powiedz co mam wziasc ze soba to mi pokazesz (jesli masz ochote) o co biega
na gazie

Hoover 3M / 2002-08-19 14:46:11 /


niestety nie dotrę do Jastarni... mamy ślub kumpla "Pająka" i chcemy mu zorganizować orszak weselny :)) ale mogę zobrazować to graficznie i podesłać na priva... jak umiesz się obchodzić z kombinerkami i chociaż raz kopnął cie prąd to będziesz wiedział o co chodzi :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-19 15:23:51 /


wieklie dzieki -jesli kiedys znajdziesz troche czasu bede wdzieczny:)

Hoover 3M / 2002-08-19 23:42:27 /


male pytanko odnosnie cewki:
jak odroznic cewke do zaplonu elektronicznego od zwyklej cewki ?

konk / 2002-09-25 08:32:50 /


Fordowskie cewki dało się rozróżnić po kolorze etykiety - cewka od zapłonu elektronicznego miała bodajże etykietkę czerwonego koloru. Można także po numerach - cewka od elektronicznego zapłonu to 78 GB 12024 AA (Finis 6048698), lub 79 BB 12024 AA (Finis 6077429). Co do cewek innych producentów, to nie mam pojęcia.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-25 12:06:05 /


ktoś mi kiedyś pisał że cewka od fiata 125p pasuje ale mogę się mylić- chyba że to chodziło o silnik 2.8i

Albi_Poznan / 2002-09-25 12:53:08 /


Pasuje do obejmy :-) Przy zapłonie przerywaczowym zasadniczo (prawie) każda cewka się nada, szczególnie od innego układu z przerywaczem, o ile da się podłączyć przewody. Tu nie ma żadnej filozofii: rozwarcie styków przerywacza w obwodzie pierwotnym, iskra w obwodzie wtórnym. Cewka taka czy inna, działa tak samo. Różnica polega na tym, że dana konkreta cewka jst obliczona do konkretnego zastosowania: czasu zwarcia styków przerywacza, szczeliny świecy, zaplanowanej przez konstruktora energii iskry, jak również maksymalnych obrotów - gdyż im większe obroty silnika, tym iskra słabnie, a przy obrotach V6 cewka pracuje jak przy obrotach R4 razy półtora, więc ciężej jej przy wysokich obrotach. A potem silnik słabnie na wysokich obrotach, i pytanie czemu ? Przecież cewka jest nowa ? Zaufałbym jednak temu, kto nad tą cewką choć chwilę pomyślał.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-25 14:59:44 /


kurde, nie wiedzialem ze taka filozofia z ta cewka
w takim razie zadaje precyzyjne pytanie:
jakie powinna miec oznaczenie cewka do rzedowki z elektronicznym modulem zaplonowym?

konk / 2002-09-25 15:18:22 /


Podepnę się po latach...
Czy cewka mająca part number 79 BB12034AA (na zdj. poniżej) tez jest do elektronicznego modułu zapłonowego?


PiotrekFCapri / 2011-11-22 17:40:33 /


A ten numer to z cewki, czy z tej nakładki plastikowej?

Mysza liil (EM) / 2011-11-22 18:16:04 /


Nr z cewki, sprawdziłem jeszcze raz. Wcześniej pomyliłem dwójkę z trójką. Czyli cewka jest do bezstykowego aparatu.

PiotrekFCapri / 2011-11-22 20:00:11 /


z tymi cewkami do stykowego/bezstykowego aparatu to jakaś bzdura,jeździłem no obu rodzajach we wtrysku i niema żadnej różnicy.

bon / 2011-11-22 20:02:55 /


a ile czasu?

PiotrekFCapri / 2011-11-22 20:09:13 /


a długo,bardzo;amieniłem tylko z tego powodu że poprzedni właściciel cewkę pięknie wypolerował papierem ściernym rust-tunning czy co:)

bon / 2011-11-22 20:27:20 /


Odnośnie cewek... Jest jakaś różnica w użyciu cewki do R4 czy V6? Czy to nie robi różnicy ile cylindrów będzie obsługiwać?

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-25 21:16:58 /


Różnica jest między przerywaczem a elektronikem. Liczba cylindrów nie ma znaczenia.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-25 22:47:52 /


To spoko:) dalej mogę spokojnie śmigać na cewce z golfa I:D

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-27 20:03:11 /