logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Jak zdemontować Wisko?

Jak zdemontować Wisko?

Consul2.3V6 / 2004-07-20 13:54:05 /


Lewy gwint nakrętki.Blokujesz koło pasowe pompy i odkręcasz.Wnioskuje że pytasz o forda?

aro / 2004-07-20 14:09:42 /


Mam właśnie wisko w Consulu zdjętę z Granady
ale chyba będzie potrzebyny jakiś powyginany klucz bo nakrętka jest jakby głębiej pod obudową wisko.

Consul2.3V6 / 2004-07-20 14:15:28 /


jak będzie kłopot kluczem (bywa), lub brak takiego klucza to:
lekko, lecz zdecydowanie musisz puknąć przecinaczkiem w nakrętkę, później powinno sie palcami odkręcić.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-20 14:16:14 /


trzeba odpowiednio wygiac cienki klucz 32mm
albo puknac w nakretke
pamietaj ze ma lewy gwint

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-20 14:28:17 /


długi wkrętak z utwardzoną końcówką do bicia, najpierw zaciosujesz sobie taki ząbek na nakrętce a potem jeden pewny zdecydowany strzał z młotka we wkrętak i sprawa załatwiona. przyznam się osobiście, że nigdy mi się nie udało odkręcić tego kluczem, zawsze młotkiem ;)

Speedo / 2004-07-20 14:33:05 /


Szkoda kaleczyć nakrętkę. Jak masz dojście do spawarki to potnij klucz powyginaj i pospawaj. Taki klucz jeszcze nie raz może ci się przydać. Ja tak właśnie zrobiłem i jest ok.

Piotr Nowak / 2004-07-20 15:01:39 /


A jak zablokować koło pasowe pompy, żeby go w jakiś sposób nie uszkodzić?

Consul2.3V6 / 2004-07-20 15:09:44 /


najlepiej jak jedna osoba mocno nacisnie na pasek klinowy, a druga puka w klucz

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-20 15:30:53 /


popieram jednego z przedmówców.
Patent kupiony od Trójkąta. Młotek przecinak i zawsze działa - jeszcze mi się nie zdayło uszkodzić nakrętki lubnie odkręcić wiskozy.
pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-20 16:07:11 /


Mnie wystarczyło zeszlifować z jednej strony typowy 32 - tak aby pocienić. Oczywiście najpierw odręć wiatrak.

mtango / 2004-07-20 19:03:52 /


Zaczyna robić się tłoczno :)
Czyli najpierw odkręcać tą nieszczęsną nakrętkę (32) czy poluzować śruby przy wiatraku.Przy kole pasowym też są 4 śrubki.Od czego zacząć,będę robił to po raz pierwszy i nie wiem jak do tego podejść.

Consul2.3V6 / 2004-07-20 23:36:44 /


bo to może być taki wiatrak, w którym się nie odkręca tej dużej nakrętki żeby go zdjąć, tylko te 4 śrubki którymi przykręcone jest kółko paska do pompy!!
są takie wiska (nie ma gwintu na wałku pompy!!)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-20 23:51:02 /


jesli sprzeglo jest zamocowane do pompy duza nakretka 32 to ja odkrec
jesli masz miejsce pomiedzy chlodnica a wentylatorem i dasz rade najpierw odkrecic wentylator od sprzegla to bedzie lepszy dostep, w Capri jest za blisko chlodnicy

srub kola pasowego nie ruszaj , chyba ze sprzeglo jest na tych srubach to nie ma wyjscia

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-21 06:13:47 /


piszesz, że: "bo nakrętka jest jakby głębiej pod obudową wisko"
i to mi pasuje na ten typ wiska o którym pisałem post wcześniej.
po prostu dobrze się przyjrzyj;-) to widać bez problemu...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-21 06:52:33 /


"jesli masz miejsce pomiedzy chlodnica a wentylatorem i dasz rade najpierw odkrecic wentylator od sprzegla to bedzie lepszy dostep, w Capri jest za blisko chlodnicy"

Jesli to zolty wentylator to nic z tego, bo wychodzi wlasnie w strone pompy a nie chlodnicy... :( Tylkok czerwony da sie zdjac w strone chlodnicy.

Mysza liil (EM) / 2004-07-21 08:50:52 /


mam żółty :)
Będę próbował dziękuję za pomoc

Consul2.3V6 / 2004-07-21 08:55:52 /


Podepne sie pod wątek.Mam pytanie dotyczące Wisko.Czy sa jakieś sposoby sprawdzenia czy działa,nie montując go w aucie?Dzieki?

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-02 10:46:43 /


jesli kreci sie luzno lub wydaje jakies dziwne dzwieki to jest zepsute
musi stawiac dosc mocno wyczuwalny opor

nie wiem czy gotowanie mu nie zaszkodzi, najlepiej rozgrzej piekarnik do 100C (nie wiecej) i sprawdz czy kreci sie ciezej

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-02 12:05:50 /


z przodu na samym środku wisko jest spirala [z bimetalu] średnicy ok 2-3cm.. podgrzej np opalarką lub płomieniem tę spiralkę po chwili wisko powinno obracać się bardzo ciężko.. po ostygnięciu "poluzuje" się...

jeśli tak jest to wisko jest sprawne...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-02 14:32:02 /


Dzieki za podpowiedzi.Probowalem rozgrzewac,ale ciężej się raczej nie kręci.Ma wyczuwalny opór,ale jest on taki sam przed i po rozgrzaniu.Jeszcze go pogrzeje dzisiaj:)

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-03 09:58:44 /


pamietaj ze nie wystarczy go rozgrzac do np 60C , wydaje mi sie ze piekarnik to najlepsze wyjscie bo regulujesz w nim temperature

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-03 10:17:02 /


na 3 'zdrowaśki' :)

Mysza liil (EM) / 2005-02-03 10:54:45 /


4.0V6 OHV - wiskoza ma PRAWY gwint. Klucz 36.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-31 14:39:30 /


Ja przy 2.8 efi zablokowałem kółko paskiem klinowym szczypcami morsa a w klucz założony na wisko trzeba walnąć konkretnie młotkiem i puści ;)

Kilgore / 2018-03-31 17:48:03 /