Mam Escorta 1,4 od pewnego czasu mam dziwne wolne obroty chodzi bardzo nierówno przerywa tak jakby nie na wszystkich cylindrach swiece i kable niedawno zmienialem filtr powietrza tez na wysokich obrotach jest wszystko ok ale przy wcisnieciu gazu najpierw troche poprzerywa zanim wskoczy na wieksze obroty a podczas jazdy czasami strzeli na benzynie pracuje bez problemów. Myslalem ze to jest moze kwestja wyregolowania bylem w warsztacie ale regulacja na nic sie zdala chodzi tak samo zle, nie wiedzieli co sie dzieje.
drewus / 2004-07-18 12:53:24 /
:-P
Zakrzak! / 2004-07-18 18:38:22 /
:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-07-18 20:19:53 /
:-D
Wojdat / 2004-07-18 20:26:03 /
:-(
Ola / 2004-07-18 20:57:49 /
nie wiem czy 4 ostatnie odpowiedzi ci pomogly (ale chyba nie :) )
jak widzisz ciezko tu o odpowiedzi! sam tez ci nie pomoge bo nie mam pojecia co moze tym byc nie tak ale podpowiem ci zebys poszukal innej stronki z bardziej przyjaznymi ludzmi
POWODZENIA
Trzanek / 2004-07-18 22:44:36 /
<rotfl>
Trójkąt / 2004-07-18 23:30:15 /
a sprawdzałeś luz zaworowy moze luzy ma za małe ???? a jeżelitakie objawy są tylko na gazie to może masz parownik padnięty albo gdzies lewe powietrze łapie
michałP / 2004-07-18 23:54:35 /
A nie gubi ci tak od czasu do czasu jednego obrotu? Mój Toonek cierpiał na to samo. Oddałem go w ręce fachowca (Grandziarza) i pomogło. Nie mam pojęcia co zrobił, może wymienił mi silnik? ;) W każdym bądź razie nie było to nic wielkiego. Reasumując - to jest kwestia regulacji tylko znajdź ludzi którzy się na tym znają.
a_patch / 2004-07-19 08:07:09 /
Nie było Escorta 1.4. Klasyczne Escorty miały 1.1, 1.3 i 1.6. Ten ma chyba nieoryginalny silnik. :-)))
Rafał L. / 2004-07-19 15:44:34 /
Drewus ma Escorta poprzeczniaka z przednim napędem, a takie bywały 1.4 przez prawie 10 lat.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-19 17:39:53 /
Klasyczne Escorty miały też 1.8 i 2.0 :-) również 16v aluminiowy i dohc :-) wówczas kosmiczna technologia to chyba była ;-)
MikeB4 / 2004-07-19 18:04:03 /
MikeB4: masz rację, zapomniałem. Ale na moje usprawiedliwienie: to były krótsze serie.
Krk4m: Nieprawda! Nie było Escorta poprzeczniaka ani z przednim napędem! ;-)))
(Pytanie pomocnicze: przez które 10 lat one były?)
Rafał L. / 2004-07-19 19:02:56 /
Miało nie być odpowiedzi w takowych tamatach.
Skoro prawie nikt się do tego nie stosuje to wyjaśnię krk4m-owi dlaczego nie było Escortów 1,4....
Oglądałem kiedyś pewien piękny program rodem z Ameryki, o prawdziwych amerykańskich autach, wypowiadali się głównie ortodoksyjni motoryzacyjni południowcy jeżdżący takimi sprzętami jak Ford Crown Victoria itp...
I co gościu mówi?-cytuję
-"nigdy przedniego pedalskiego napędu!.....tylko prawdziwy męski tylny"
Wielu może się to nie spodobać co ten gość mówił
Ja napiszę tylko tyle-dlatego NIE BYŁO Escortów 1,4
Już wiesz?
Potraktujcie to trochę z przymrużeniem oka...i proszę się nie obrażać..przednionapędowcy:)))))
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-07-19 19:41:36 /
OK - istotnie PRAWDZIWE Escorty miały motory 940, 1100, 1300, 1600, 1800 i 2000cc. A te co miały w poprzek dostały motor CVH 1.4 w październiku 1986 i dotrwał on w ofercie do samego końca produkcji - co wiecej, odziedziczył go po Escortach także Focus. A więc nie 10 lat, a całe 14.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-19 20:50:46 /
A o tych 940 to nie wiedziałem. Naprawdę były takie w klasycznych Escortach? Nie tylko w Fiestach?
PS. Takiego modelu Forda jak Focus też nie było. Były Capri, Granady, Taunusy, Consule, Escorty itp. ;-))
Rafał L. / 2004-07-20 15:05:40 /
w Escorcie Mk1 był taki malutki silnik ;-)
MikeB4 / 2004-07-20 16:36:21 /
Silnik Kent 940 o mocy 40 PS wystepował zarówno w Escorcie MkI jak i MkII - przynajmniej na rynku włoskim i francuskim. na innych - nie ustalałem, ale w GB na pewno go nie było w żadnej budzie. Jest to uczciwy Kent "crossflow" na 5 łozyskach, a nie ten 3-panewkowy badziew 957cc z Fiesty. Zresztą Fiesta MkI ma Kenty dopiero 1300 i 1600 - zarówno 957 jak i 1117cc to motory z rodziny Valencia. Maja one mniejszy rozstaw cylindrów, a więc i mniejszą długość kadłuba, toteż dlatego lepiej pasowały do poprzecznego układu.
Czyli generalnie małe silniki Forda z wałkiem w bloku dzielą się na:
- stare Kenty "pre-crossflow" na 3 łozyskach z tłokiem 81.0mm:
997cc (skok 48.4mm), 1198cc (58.1mm), 1342cc (65.1mm) i 1498cc (skok 72.7mm)
- nowe Kenty "crossflow" na 5 łożyskach z tłokiem 81.0mm:
940cc (skok 45.6mm), 1098cc (53.3mm), 1298cc (63.0mm) i 1598 cc (skok 77.6mm)
- Valencia na 3 łożyskach [montowana zawsze poprzecznie] z tłokiem 74.0mm:
957cc (skok 55.7mm), 1117cc (skok 65.0mm) i 1298cc (skok 75.5mm)
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-20 19:59:40 /
A skoro o Kentach mowa, pozwolę sobie wtrącic małe pytanko: jak ustalić, czy mamy do czynienia z wersją 54PS czy 60PS? Mowa oczywiście o Kencie 1,3.
JΒ / 2004-07-20 20:07:40 /
a w czym bo np. w Escorcie były to 54 57 i 70 KM :-)
w Capri - wałek rozrządu o oznaczeniu 116E - wersja GT 109E nieco słabszy wariant tego silnika
MikeB4 / 2004-07-21 03:08:35 /
W Escorcie. I nie mów mi że nie było 60PS, bo mam przed sobą oryginalną instrukcję do tego auta (tą taką rozkładaną).
JΒ / 2004-07-21 10:05:07 /
może chodzi Ci o Mk1 - ja pisałem o Mk2 sorry
http://www.capri.pl/library/folder/escort/mk1-d-1972-02/13.l.jpg
tu jest 57 i 72 KM dla Escorta Mk1 1.3 kent
w Fieście też były różne warianty Kenta 1.3 - 66 KM i nieco inne moce - 3 typy gaźników na nim i sporo takich "drobnych" różnic
jeśli chodzi o Escorty w wersjach GT to miały gaźnik 2 gardzielowy (nie wiem czy Mk1 też ale z dużym prawdopodobieństwem tak) - a pozatym jak je odróżnić to napisałem - tylko to troszku kłopotliwe wyjmować wałek z bloku ....
MikeB4 / 2004-07-21 10:40:50 /
Powienienem był od razu napisać że chodzi o Mk2...
JΒ / 2004-07-21 10:46:49 /
nie spotkałem sie jeszcze z oznaczeniem 60 i 73 KM - oba mają przekłamanie o 3 KM w góre ;-)
http://mikeb4.w.interia.pl/Esc/EscortMk2_Zapowiedz.jpg
pierwszy raz takie moce widze ;-)
MikeB4 / 2004-07-21 11:26:07 /
Po pierwsze, Pany, to brytyjski "horse" [nawet w wersji "net", odpowiadającej normie DIN] jest o 1.4% mocniejszy od "pferda", czyli ten sam silnik 100PS ma u JKM Elki II raptem 98.6 net HP.
Po drugie - Escort MkI miał 3 motory 1300 - LC, HC i GT, o mocach w GB 53, 57 i 72 HP, a w D odpowiednio 54, 58 i 73 PS.
Po trzecie - Escort MkII też miał 3 motory 1300, o mocach w GB 53, 57 i 69 HP , co daje w D kolejno 54, 58 i 70 PS. Od modelu 1979 zastosowano wiskozowy wiatrak, jednocześnie usuwając z oferty model najsłabszy [LC], toteż moce wersji HC i GT skoczyły u angoli do poziomu 59 i 72 HP [w helmutowie 60 i 73 PS].
Więc w sumie oba mocie recht.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-21 16:22:28 /
Wyczerpujące informacje przedmówcy nie przybliżyły nas do odpowiedzi na moje pytanie, ale znalazłem ją sam, i to tutaj, na Capri.pl :-)
Rozwiązanie tyleż oczywiste, co słuszne jedynie w niektórych przypadkach. Na szczęście to jest właśnie ten przypadek :-)
JΒ / 2004-07-21 16:37:53 /
to napisz nam co je różni te 54 i 57 KM czy 54 i 60 jak kto woli ;-) ja niestety ksiażki o Escorcie jeszcze nie mam - jest tylko o Capri 1.3 i 1.6 kent - chcemy wyjasnień skoro juz na to wpadłes.....
widac ze jezdzi na lepszą benzyne (stąd też inny kąt wyprzedzenia zapłonu) - co pewnie spowodowane jest tym że 54 jest LC a 57 (60) KM jest HC czyli ma wyższy stopień sprężania
MikeB4 / 2004-07-21 23:51:06 /
Nie wiem, co je różni - wiem jak sprawdzić który jest w aucie. Gdybym wam powiedział, że silnik jest zamontowany i jest to oryginalny motor z którym auto wyjechało z fabryki, też byście wiedzieli jak mi odpowiedzieć na pytanie. Mój błąd, że tej informacji zabrakło.
A odpowiedź brzmi - tabliczka znamionowa.
JΒ / 2004-07-21 23:54:41 /