logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Dziwne objawy na gazie, nierówne wolne obroty

Dziwne objawy na gazie, nierówne wolne obroty

Mam Escorta 1,4 od pewnego czasu mam dziwne wolne obroty chodzi bardzo nierówno przerywa tak jakby nie na wszystkich cylindrach swiece i kable niedawno zmienialem filtr powietrza tez na wysokich obrotach jest wszystko ok ale przy wcisnieciu gazu najpierw troche poprzerywa zanim wskoczy na wieksze obroty a podczas jazdy czasami strzeli na benzynie pracuje bez problemów. Myslalem ze to jest moze kwestja wyregolowania bylem w warsztacie ale regulacja na nic sie zdala chodzi tak samo zle, nie wiedzieli co sie dzieje.

drewus / 2004-07-18 12:53:24 /


:-P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-18 18:38:22 /


:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-18 20:19:53 /


:-D

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-18 20:26:03 /


:-(

Ola / 2004-07-18 20:57:49 /


nie wiem czy 4 ostatnie odpowiedzi ci pomogly (ale chyba nie :) )
jak widzisz ciezko tu o odpowiedzi! sam tez ci nie pomoge bo nie mam pojecia co moze tym byc nie tak ale podpowiem ci zebys poszukal innej stronki z bardziej przyjaznymi ludzmi

POWODZENIA

Trzanek Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-18 22:44:36 /


<rotfl>

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-18 23:30:15 /


a sprawdzałeś luz zaworowy moze luzy ma za małe ???? a jeżelitakie objawy są tylko na gazie to może masz parownik padnięty albo gdzies lewe powietrze łapie

michałP / 2004-07-18 23:54:35 /


A nie gubi ci tak od czasu do czasu jednego obrotu? Mój Toonek cierpiał na to samo. Oddałem go w ręce fachowca (Grandziarza) i pomogło. Nie mam pojęcia co zrobił, może wymienił mi silnik? ;) W każdym bądź razie nie było to nic wielkiego. Reasumując - to jest kwestia regulacji tylko znajdź ludzi którzy się na tym znają.

a_patch Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-19 08:07:09 /


Nie było Escorta 1.4. Klasyczne Escorty miały 1.1, 1.3 i 1.6. Ten ma chyba nieoryginalny silnik. :-)))

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-19 15:44:34 /


Drewus ma Escorta poprzeczniaka z przednim napędem, a takie bywały 1.4 przez prawie 10 lat.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-19 17:39:53 /


Klasyczne Escorty miały też 1.8 i 2.0 :-) również 16v aluminiowy i dohc :-) wówczas kosmiczna technologia to chyba była ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-19 18:04:03 /


MikeB4: masz rację, zapomniałem. Ale na moje usprawiedliwienie: to były krótsze serie.

Krk4m: Nieprawda! Nie było Escorta poprzeczniaka ani z przednim napędem! ;-)))
(Pytanie pomocnicze: przez które 10 lat one były?)

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-19 19:02:56 /


Miało nie być odpowiedzi w takowych tamatach.
Skoro prawie nikt się do tego nie stosuje to wyjaśnię krk4m-owi dlaczego nie było Escortów 1,4....
Oglądałem kiedyś pewien piękny program rodem z Ameryki, o prawdziwych amerykańskich autach, wypowiadali się głównie ortodoksyjni motoryzacyjni południowcy jeżdżący takimi sprzętami jak Ford Crown Victoria itp...
I co gościu mówi?-cytuję
-"nigdy przedniego pedalskiego napędu!.....tylko prawdziwy męski tylny"
Wielu może się to nie spodobać co ten gość mówił
Ja napiszę tylko tyle-dlatego NIE BYŁO Escortów 1,4
Już wiesz?
Potraktujcie to trochę z przymrużeniem oka...i proszę się nie obrażać..przednionapędowcy:)))))

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-19 19:41:36 /


OK - istotnie PRAWDZIWE Escorty miały motory 940, 1100, 1300, 1600, 1800 i 2000cc. A te co miały w poprzek dostały motor CVH 1.4 w październiku 1986 i dotrwał on w ofercie do samego końca produkcji - co wiecej, odziedziczył go po Escortach także Focus. A więc nie 10 lat, a całe 14.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-19 20:50:46 /


A o tych 940 to nie wiedziałem. Naprawdę były takie w klasycznych Escortach? Nie tylko w Fiestach?

PS. Takiego modelu Forda jak Focus też nie było. Były Capri, Granady, Taunusy, Consule, Escorty itp. ;-))

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-20 15:05:40 /


w Escorcie Mk1 był taki malutki silnik ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-20 16:36:21 /


Silnik Kent 940 o mocy 40 PS wystepował zarówno w Escorcie MkI jak i MkII - przynajmniej na rynku włoskim i francuskim. na innych - nie ustalałem, ale w GB na pewno go nie było w żadnej budzie. Jest to uczciwy Kent "crossflow" na 5 łozyskach, a nie ten 3-panewkowy badziew 957cc z Fiesty. Zresztą Fiesta MkI ma Kenty dopiero 1300 i 1600 - zarówno 957 jak i 1117cc to motory z rodziny Valencia. Maja one mniejszy rozstaw cylindrów, a więc i mniejszą długość kadłuba, toteż dlatego lepiej pasowały do poprzecznego układu.

Czyli generalnie małe silniki Forda z wałkiem w bloku dzielą się na:
- stare Kenty "pre-crossflow" na 3 łozyskach z tłokiem 81.0mm:
997cc (skok 48.4mm), 1198cc (58.1mm), 1342cc (65.1mm) i 1498cc (skok 72.7mm)
- nowe Kenty "crossflow" na 5 łożyskach z tłokiem 81.0mm:
940cc (skok 45.6mm), 1098cc (53.3mm), 1298cc (63.0mm) i 1598 cc (skok 77.6mm)
- Valencia na 3 łożyskach [montowana zawsze poprzecznie] z tłokiem 74.0mm:
957cc (skok 55.7mm), 1117cc (skok 65.0mm) i 1298cc (skok 75.5mm)

Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-20 19:59:40 /


A skoro o Kentach mowa, pozwolę sobie wtrącic małe pytanko: jak ustalić, czy mamy do czynienia z wersją 54PS czy 60PS? Mowa oczywiście o Kencie 1,3.

/ 2004-07-20 20:07:40 /


a w czym bo np. w Escorcie były to 54 57 i 70 KM :-)

w Capri - wałek rozrządu o oznaczeniu 116E - wersja GT 109E nieco słabszy wariant tego silnika

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-21 03:08:35 /


W Escorcie. I nie mów mi że nie było 60PS, bo mam przed sobą oryginalną instrukcję do tego auta (tą taką rozkładaną).

/ 2004-07-21 10:05:07 /


może chodzi Ci o Mk1 - ja pisałem o Mk2 sorry
http://www.capri.pl/library/folder/escort/mk1-d-1972-02/13.l.jpg
tu jest 57 i 72 KM dla Escorta Mk1 1.3 kent

w Fieście też były różne warianty Kenta 1.3 - 66 KM i nieco inne moce - 3 typy gaźników na nim i sporo takich "drobnych" różnic

jeśli chodzi o Escorty w wersjach GT to miały gaźnik 2 gardzielowy (nie wiem czy Mk1 też ale z dużym prawdopodobieństwem tak) - a pozatym jak je odróżnić to napisałem - tylko to troszku kłopotliwe wyjmować wałek z bloku ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-21 10:40:50 /


Powienienem był od razu napisać że chodzi o Mk2...

/ 2004-07-21 10:46:49 /


nie spotkałem sie jeszcze z oznaczeniem 60 i 73 KM - oba mają przekłamanie o 3 KM w góre ;-)
http://mikeb4.w.interia.pl/Esc/EscortMk2_Zapowiedz.jpg

pierwszy raz takie moce widze ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-21 11:26:07 /


Po pierwsze, Pany, to brytyjski "horse" [nawet w wersji "net", odpowiadającej normie DIN] jest o 1.4% mocniejszy od "pferda", czyli ten sam silnik 100PS ma u JKM Elki II raptem 98.6 net HP.
Po drugie - Escort MkI miał 3 motory 1300 - LC, HC i GT, o mocach w GB 53, 57 i 72 HP, a w D odpowiednio 54, 58 i 73 PS.
Po trzecie - Escort MkII też miał 3 motory 1300, o mocach w GB 53, 57 i 69 HP , co daje w D kolejno 54, 58 i 70 PS. Od modelu 1979 zastosowano wiskozowy wiatrak, jednocześnie usuwając z oferty model najsłabszy [LC], toteż moce wersji HC i GT skoczyły u angoli do poziomu 59 i 72 HP [w helmutowie 60 i 73 PS].
Więc w sumie oba mocie recht.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-21 16:22:28 /


Wyczerpujące informacje przedmówcy nie przybliżyły nas do odpowiedzi na moje pytanie, ale znalazłem ją sam, i to tutaj, na Capri.pl :-)
Rozwiązanie tyleż oczywiste, co słuszne jedynie w niektórych przypadkach. Na szczęście to jest właśnie ten przypadek :-)

/ 2004-07-21 16:37:53 /


to napisz nam co je różni te 54 i 57 KM czy 54 i 60 jak kto woli ;-) ja niestety ksiażki o Escorcie jeszcze nie mam - jest tylko o Capri 1.3 i 1.6 kent - chcemy wyjasnień skoro juz na to wpadłes.....

widac ze jezdzi na lepszą benzyne (stąd też inny kąt wyprzedzenia zapłonu) - co pewnie spowodowane jest tym że 54 jest LC a 57 (60) KM jest HC czyli ma wyższy stopień sprężania

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-21 23:51:06 /


Nie wiem, co je różni - wiem jak sprawdzić który jest w aucie. Gdybym wam powiedział, że silnik jest zamontowany i jest to oryginalny motor z którym auto wyjechało z fabryki, też byście wiedzieli jak mi odpowiedzieć na pytanie. Mój błąd, że tej informacji zabrakło.
A odpowiedź brzmi - tabliczka znamionowa.

/ 2004-07-21 23:54:41 /