czytałem poprzednie wątki, ale w sytuacji takiej jak moja u poprzednika okazał się zły czujnik oleju. Ja mam nowy.
Problem mam z ciśnieniem oleju w 2.8 V6. Konkretnie, na zimnym silniku jest wszystko ok, kontrolka gaśnie nawet na rozruszniku, a w miarę rozgrzewania silnika kontrolka najpierw mruga, a jak się całkiem rozgrzeje to na wolnych obrotach pali się ciągle. Przy nawet nieznacznym dodaniu gazu lampka gaśnie.
Olej nowy Lotos mineralny (na przepłukanie), filtr też, poziom oleju ok.
Poza tym silnik sprawuje się w miarę dobrze, ładnie się wkręca, dobrze odpala, nie trzęsie się, pracuje równo. Jest słyszalne jeszcze klepanie, ale z tym zobaczę jak wyreguluję zawory. Gdybym niedawno nie podłączył kontrolki to niewiedziałbym, że jest problem. Jeździ się super, tzn. jeździło się...
Głównie chodzi mi o to, czy warto to naprawiać, czy to już jest jego koniec ?
Jeśli naprawiać, to co ? I orientacyjnie za ile ?
Pozdrawiam;
baaati / 2004-07-16 01:55:10 /
A może masa gdzieś nie łączy, albo sprawdz bezpiecznik.
u mnie tak klepal walek rozrzadu bo sobie latal luzno w panewkach, ale cisnienie mialem cacy tylko smarowania na klawiaturze nie bylo
Kriss_MustangII / 2004-07-16 07:52:03 /
zeby sprawdzic cisnienie trzeba podlaczyc manometr w miejsce czujnika,
byc moze miales sporo syfu w silniku i trzeba ten olej i filtr wymienic
a byc moze klasyczne zuzycie, ale V-ki zanim zaczna tracic cisnienie na czujniku mocno klepia glownie klawiaturami, masz cos takiego? czy klawiatury sa dobrze smarowane?
camaro / 2004-07-16 08:04:31 /
niestety jestto klasyczny objaw zużycia silnika.. w sumie masz 2 wyjścia :))
1- odłączyć kontrolkę, zaleć gęstszy olej i się nie stresować :). silnik może zrobić jeszcze z 50 tyś km.. tyle że jak się obróci panewka to może narobić sporo szód :((
2- zmierzyć dokładnie ciśnienie oleju manometrem i jeśli jest baardzo słabe to decyzja o szlifie wału i zmianie panewek na wale korbowym i wałku rozrządu..
prze takiej operacji z regóły trzeba też zmienić pierścienie i wałek rozrządu :(( tak więc koszty remontu mogą podskoczyć dość drastycznie.
Trójkąt / 2004-07-16 08:11:51 /
ja mialem zajechany silnik a jak wkrecilem manometr w miejsce czujnika cisnienia to bylo ono jak malina a na klawiaturze zero oleju, jak dla mnie to na to czy jest silnik zuzyty trzeba wziac pod uwage brak smarowania i podejzane stuki w okolicy aparatu zaplonowego- ostatnia panewka byla najbardziej wyrobiona.
niestety koszty takiego remontu sa bardzo wysokie jesli ma byc dobrze zrobiony, ale warto moim zdaniem
pozdrawiam
Kriss_MustangII / 2004-07-16 09:54:03 /
Dzięki;
Czujnika nie ma co się czepiać - jest zrobione solidnie, poza tym te objawy się powtarzają regularnie. Zimny - dobrze. Ciepły - źle.
Chciałbym mimo wszystko spróbować, go uratować;
Pojadę go pomierzyć; Jeśli ciśnienie na tłokach będzie dobre, i klepanie da się usunąć regulacją zaworów, to jeszcze powalczę.
Pozdr;
baaati / 2004-07-16 09:54:40 /
już miałem jechać na regulację, ale za namową Camaro sprawdziłem smarowanie klawiatur. Odkręciłem tylko jedną pokrywę i... - sucho !!! Wogóle tam olej nie dochodzi...
Nie ma się co czarować - w tej sytuacji chyba i tak trzeba silnik cały porozkręcać i od środka zobaczyć co się jeszcze nadaje a co nie.
Coś mi się zdaje że chyba wrócę do poczciwej rzędóweczki...
baaati / 2004-07-17 07:58:18 /
nie łam sie ja jusz siedze czwarty dzien nat tyn stukiem i kanwły wyczysciłem i przemyłem i smarowanie jest ale dalej cos klepie??????????
dzisiaj zdarłem mise i niewiem co mie jutro czeka bo jusz nie wnikałem bo ciemno sie zrobiło ?????
ale wmisie niezły burdel i syf stwierdziłem.......
ale jak w dole nic nie znajde to biore sie za głowice,prawo bo mie szlak trafia od tego pukania>>>>>>>>jak w esku<<<<<<<<.
pozdro dla wszystkich>>>>>>lucyfer<<<
lucyfer / 2005-06-02 00:28:41 /
jesli masz syf w misce to olej nie byl za czesto zmieniany, wiec nie jest dziwne ze cos stuka, pewnie ktoras z panewek
camaro / 2005-06-02 08:28:46 /
Podczepię się pod wątek.W Grandzi 2,8 cisnienie oleju mam ok.Jak robiłem gniazda zaworów to przy okazji wymieniłem pierścienie.Sprawdziłem stan panewek.Wszystko w silniku wygląda bajecznie.Brak rys,progów,szlamu.W czasie pracy silnika nie słychać żadnych stuków.Jest natomiast jeden szkopuł.Jak rozgrzeje sie olej to na wolnych obrotach drży wskazówka manomenru.Jest tak od czasu jak tylko kupiłem to auto.Dla ułatwienia dodam że,na łączeniu manometru z wężykiem jest wyciek.Jak demontowałem zagary to wszystko było tam tłuste od oleju,a wygłuszka która jest przyklejona do tej blachy pod kokpitem nasączona olejem.
Murmur vel Magman / 2006-01-13 23:01:40 /
Drżeć z tego co mi się wydaje to może. Jedyne co istotne to "gdzie" drży. No i oczywiście jaką masz prędkość biegu jałowego?? Jak w okolicach czerwnego pola to nie nalepiej (ale w to wątpie jeżeli zrobiłeś taką kuracje odmładzaącą silnika).
Co do cieknącego przewodu. Jeżeli mnie pamięć nie myli to jest to przewód plastikowy (taki jak do wtryskiwaczy paliwa w 2.8i). Najlepiej udać się z jego kawałkiem do sklepu z częściami do ciężarówek i tam poprosić o takelan (czy tekalan... jakoś tak) do paliwa/oleju (nie powietrzny). Potem wystarczy podgrzać końcówke przewodu zapalniczką i ładnie nasunąć na króćce. Ja przynajmniej tak powymieniałem popękane przewody do wtryskiwaczy w K-jetronik'u.
bartek nowakowski / 2006-01-14 03:20:35 /
Skoro cieknie przy manometrze, to poprostu nakretka mozee byc poluzowana. Jesli nie, sptawdz czy olej znajduje sie takze w srodku wskaznika. Jesli tak, to prawdopodobnie manometr jest uszkodzony. Mialem przypadek ze rurka Burdona sie rozlutowala... Zalutowalem i jest OK.
Mysza liil (EM) / 2006-01-14 08:18:48 /
Brałem pod uwage manometr i jak będę składał auto po odnowie ,to w planach jest wymiana zegara.No i z tym wyciekiem musze coś zrobić bo mnie to wkurzyło.A co do ciśnienia oleju (10w40 semi)na wolnych to jest daleko za czerwonym polem:)
Murmur vel Magman / 2006-01-14 17:41:04 /
A podlacze sie tutaj...
W grani jakos dziwnie spadlo mi cisnienie oleju (na wskazniku)... nie bylo by to nic dziwnego gdyby nie to, ze stalo sie to przez jeden dzien w sumie noc. Caly czas wskazowka byla ciut za polowa skali podczas jazdy a na jalowym tak troszke nad czerwonym polem... A teraz jest tak jakos 1/3 skali podczas jazdy a na jalowym tak jak bylo (troszke nad czerwonym)... Hmm olej jest 3/4 stanu na bagnecie, w obu przypadkach sprawdzalem cisnienie na goracym silniku... O i dodam ze smarowanie na klawiaturze raczej jest bo slychac tylko zaworki... takze chyba nie panewki ;)
I moje pytanie czemu takie slabe cisnienie???
PiotrekGran / 2009-09-20 20:55:15 /
Może wężyk do zegarów spadł lub ma wyciek ...
MikeB4 / 2009-09-20 21:12:50 /
Ooo, widzisz tego nie sprawdzilem... ale jak tam wali cisnienie to raczej by sie olej skonczyl, a jest, dzis zrobilem 100km.
PiotrekGran / 2009-09-20 21:15:55 /
moze sie konczy silnik:P
tazzman / 2009-09-21 11:19:00 /
No ale tak z dnia na dzien...???
PiotrekGran / 2009-09-21 16:44:57 /
Nie ma co debatować na necie. Zmiana oleju, jak się nie poprawi to do osłuchania. A później debatować. Jeżeli będzie słyszalny szelest korb, to wiadomo, że właśnie osiągnął punkt krytyczny, po którym zostaje tylko remont.
granadziarz_3M / 2009-09-22 09:11:50 /
No ale ten olej co jest to on ma moze rok i 3000km przebiegu... No ale nic zmienie olej i dam znac;)co tam z tym...
PiotrekGran / 2009-09-22 12:52:02 /
A nie przybyło Ci oleju?
Bo tak się może stać (spadek ciśnienia i wzrost poziomu oleju) jak padnie pompa paliwa i paliwo przedostaje się do oleju.
granadziarz_3M / 2009-09-22 15:03:29 /
Only LPG ;)))
PiotrekGran / 2009-09-22 17:36:31 /
Ale w zbiorniku nic nie masz? To że na gazolinie jeździsz, to nie znaczy że pompa nie pompuje paliwa.
granadziarz_3M / 2009-09-22 19:27:21 /
jarek masz wlaczone gg??(sory za ot)
tazzman / 2009-09-22 19:29:09 /
nie
granadziarz_3M / 2009-09-22 19:48:36 /
i tel też zdechł. a siedzę w warsztacie
granadziarz_3M / 2009-09-22 19:49:13 /
no to e mail:D
tazzman / 2009-09-22 19:54:50 /
Nie no nic nie mam w zbiorniku juz dlugawo, a pompa i tak nie chodzi;( Wiesz mysle tak ze jak bede w weekend olej zmienial to moze bym przy okazji miske odkrecil i luknal tam na pompe oleju:D (przy okazji na wal) moze sie tam naszlo syfu jakiego i juz nie daje dobrze... tylko uszczelke bym chyba potrzebowal do takiej akcji :) bo na silikon to wiocha bedzie straszna... ;)
PiotrekGran / 2009-09-22 20:27:34 /
jak nie masz gdzie dostac uszczelki... a potrzebujesz szybko miske zrzucić to kup mase uszczelniającą do nowych aut :) tą którą stosuje się zamiast uszczelki w nowych badziewiach
tazzman / 2009-09-22 20:47:08 /
http://allegro.pl/item728060665_elring_masa_uszczelniajaca_miska_alu_vw_audi_seat.html
Takie cos to przeciez jak ten sylikon czerwony tylko tu pisze ze do misek...:)
PiotrekGran / 2009-09-22 21:11:32 /
no chyba nie wiesz co mowisz/:P
tazzman / 2009-09-22 21:15:39 /
to jest ok... to z linka
tazzman / 2009-09-22 21:25:00 /
Aaa, tam jutro sie przejade do sklepiku ford-motorcraft :))) (raj) i zamowia mi panowie nowke uszczelke... hmm ciekawe ile???:) krzykna, pewnie tyle ze wybiore pierwsza opcje;/
PiotrekGran / 2009-09-22 21:39:25 /
hmm, w sobote zmienilem olejek,filterek i swiece przy okazji... no i cisnienie jest w polowie skali (srodek) no niby troche lepiej...
PiotrekGran / 2009-09-27 21:33:00 /
Już ponad rok od ostatniej zmiany oleju i posta wyżej :) I mam takie pytanie czy warto przed zmianą oleju zastosować płukankę do silnika ? Czy może to pomóc czy bardziej zaszkodzić ? Wiadomo silnik jest stary, nie wiadomo jak ze zmianami oleju wcześniej, może tam być trochę "śmieci", jest jakiś sens użyć tego specyfiku ?
http://allegro.pl/liqui-moly-super-plukanka-do-silnika-warszawa-i1420905064.html
PiotrekGran / 2011-02-13 13:30:59 /
Ja bym się nie odważył :))
Chyba że razem ze specyfikiem dają komplet uszczelek i uszczelniaczy. :)
Trójkąt / 2011-02-13 15:50:48 /
To nie jest dobry pomysl, jesli nie planujesz ew. wymiany uszczelek przy okazji. Ten konkretnie srodek jest bardzo skuteczny, ale po jego uzyciu moze wystapic ta przykra koniecznosc. Mozna tez po uzyciu na "czysty" silnik zalozyc nowe uszczelki, chociaz historia zna przypadki poprawnego dzialania silnika po jego uzyciu. Do preparatu tej firmy jest takie specjalne urzadzenie , ktorym wykonujesz skomplikowana procedure, po ktorej silnik diesla w golfie 3 dostal takiego pierd********, ze bylem pod duzym wrazeniem tej prezentacji.
Classmobile / 2011-02-13 20:25:37 /
ja sie odważyłem,wlałem to do 2.9, silnik jak wcześniej był mokry od oleju tak i po :)
Endryou / 2011-02-15 00:29:38 /
Ja przy każdej wymianie oleju w wielu swoich i nie tylko samochodach używam płukanki STP. W granadzie również. Nic mi nie wybuchło, nie zatkało się i nie wypłynęły uszczelniacze. Kompresja też zostaje jak była. Jak nie ma w silniku żużlu od przejeżdżonego oleju to można lać wg mnie.
Johnny81 / 2011-02-19 18:59:07 /
A ja leje mobil i zadne plukanki nie sa potrzebne, bo sam olej myje silnik.
Mysza liil (EM) / 2011-02-21 02:10:16 /
jak półsyntetyk/syntetyk to wiadomo
Endryou / 2011-02-22 20:52:40 /
Znów ja :)
Zmieniłem ostatnio olej. I teraz jak odpalam silnik po nocy, to zaraz po odpaleniu słyszę klawiatury, wskaźnik ciśnienia leży, i jest tak przez dobre 3-4 sekundy, po czym wskażnik się podnosi wychodzi trochę za połowę skali, klawiatury cichną i jest OK.
Czy to normalne ? Znaczy napewno normalne ale wcześniej ten okres wynosił dosłownie sekundę, odpaliłem i wskazówka w momencie zajmowała swoją pozycję.
Zauważyłem jeszcze to że, zaraz po wymianie nie było widać oleju na bagnecie, a po około 300km olej jest już dość brązowy.
Mam się spodziewać tego że jak wcześniej był Lotos, a teraz zalałem Mobila to mi silnik wyczyściło ? ;) Zmieniać olej jeszcze raz ??
PiotrekGran / 2011-07-25 21:12:15 /
Jaki dokladnie olej wlałeś?
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2011-07-30 11:22:28 /
Był lotos mineralny 15w40, a wlany mobil super 15w40.
PiotrekGran / 2011-07-31 12:00:42 /
A o jaki to samochód chodzi ?
Bo niektóre samochody maja filtry oleju z zaworkiem zwrotnym. Jeśli założyłeś podróbkę bez tego zaworka to taki będzie efekt. Przerabiałem to kiedyś.
Jeśli oldford no to nie ma tematu :)
Aldaron / 2011-07-31 15:33:33 /
No pewnie że oldford :)
PiotrekGran / 2011-07-31 16:36:47 /
Założyłeś filtr oleju bez zaworków jednokierunkowych i rano masz pusty jak po wymianie oleju. Załóż zwykłego filtrona OP533 i będzie ok.
granadziarz_3M / 2011-08-01 10:01:08 /
Dzięki Granadziarz :) Założyłem co prawda nie filtrona, bo nie było ale jakiś inny, pomarańczowy i zaraz po odpaleniu wskazówka zatrzymuję się w połowie skali :)
PiotrekGran / 2011-08-04 17:15:37 /
Dziwna sprawa dziś u mnie nastąpiła, ruszylem taunusa dziś trochę pl autostradzie, 130 nie przekroczyłem, generalnie jechalem kolo 110 przez jakieś 30km. Przy zjeździe i zatrzymaniu się na światłach zaczęła mi dosyć mocno mrugać kontrolka oleju, przy delikatnym dodaniu gazu hasła, więc trzymałem go na obrotach, żeby jakoś dotrzeć do domu. Pod domem go zgasilem, postal z 10 mibut, odpalam, i kontrolka się nie zapala
Olej w silniku jest. Jakiś problem prądowy? Bo nie mam teraz możliwości ściągnięcia miski olejowej, ani podłączenia manometru.
Al_Coholik / 2016-05-20 19:48:23 /
Zagrzał się porządnie olej i stracił cisnienie:/
Nie wiem jaki masz olej (może kiepski?), może paliwa trochę do niego poszło? A może panewki się upominają.
bobik liil / 2016-05-20 19:50:58 /
Podłącz manometr :)
Kontrolka w zasadzie mówi, że coś jest nie tak, jak już jest za późno.
Możesz zdjąć pokrywę zaworów i odpalić silnik. W ciągu minuty, dwóch powinieneś mieć tam już olej. Jeśli nie masz, to masz problem. Ale to tylko z grubsza sprawdzisz, czy coś jest nie tak. Dokładniej tylko z manometrem.
m.kozlowski / 2016-05-20 19:54:58 /
Jezu Marcin, minuty? Max 30 sekund.
A poza tym jak wyżej napisane, pora zmienić 15w40 mineralny na 15w50 syntetyczny.
Silnik będzie wdzięczny.
michalch83 / 2016-05-20 20:01:12 /
Olej jest, wyjalem korek olejj na włączonym silniku i było widać olej, silnik przejechal od remontu może ze 4k kilometrow, były robione pierścienie, oleju nie bierze, nie kopci, olej ładny na oko. Olej w zeszłym roku był zalany 10w40 i teraz w zimę dodałem dodatku z molibdenem. Panewki właśnie były ładne, przy remoncie dlatego ich nie robiłem. Ktoś z kolegów mógłby się tego podjąć w najbliższym czasie w razie jakbym sam nie dał rady?
Al_Coholik / 2016-05-20 20:01:36 /
Michał, 30 sekund to po remoncie ok, nie znam tego silnika, a widywałem i takie, co miewały tam sucho :)
m.kozlowski / 2016-05-20 20:11:23 /
Zaobserwowałem coś dziwnego dziś. Na włączonych światłach mijania kontrolka mruga, a jak wylacze światła to jest ok. Możliwe to?
Al_Coholik / 2016-06-01 00:14:29 /
podłącz manometr i będziesz wszystko wiedział.
ewentualnie czy jak włączasz światła to obroty spadają?
jak tak to paneweczki się kłaniają :)
Mordian / 2016-06-01 09:03:00 /
Dziś to sprawdze, jeszcze jedna rzecz mk przyszła do głowy mianowicie, jak wymieniałem kolektor dolotowy, to wyciągnąłem aparat zapłonowy w związku z czym musiałem jeszcze raz ustawić kat wyprzedzenia zapłonu - moze tu byc coś nie tak?, a przed wymiana tej uszczelki tego mrygania nie zaobserwowalem. Jest opcja że obroty mogą być za niskie? Właśnie dopiero w weekend będę miał możliwość podłączenia manome tru niestety. A panewki mogą się zajechać pr
Al_Coholik / 2016-06-01 09:18:05 /
aparat raczej tu wiele nie zmienia, napędza pompę albo nie.
co do kolektora to już może, jak dostawał lewe powietrze przez uszczelkę co się zdarza to obroty mógł mieć wyższe.
sprawdz cisnienie ewentualnie wymień olej
Mordian / 2016-06-01 12:38:09 /