witam chce pozbawić silnik 2,9efi całej elektryki ma chodzić tylko na gazie mam pytanie czy jak podłącze sam aparat zapłonowy pod komputer to będzie chodzić
pejek3 / 2011-01-15 18:35:12 /
Super tytuł wątku. Gratuluję pomysłowości.
Gościu, kto to później ma w wyszukiwarce znaleźć jak nie wiadomo o co chodzi?
Pomijając fakt, że można by to podpiąć pod inny wątek, żeby nie zaśmiecać.
Calej elektryki to mozesz pozbawic Diesla, takie stare są w stanie pracować unplugged :) Ale nie powiem, plan masz zacny, tylko po cholere komputer w czyms co nie ma prądu?
Mysza liil (EM) / 2011-01-15 18:48:51 /
Do swojej wydumki potrzebujesz aparatu zapłonowego platynkowego od starego v6 (np. 2.0) z ośką i zębatką przerobioną na nowsze v6 (tj. 2.9.). Zadne komputery, zadne aparaty zaplonowe od nich. Do odpalenia na gazie to wystarczy podpiac zasilanie i cewkę do modulu ktory masz na aparacie, ale nie bedzie regulacji kata wyprzedzenia zaplonu. Chodzic będzie, ale nie bedzie sie regulował wiec dupa. Dlatego potrzebny aparat z odsrodkowym i podcisnieniowym regulatorem, ale w 2.9 takich nie było, dlatego trzeba przerabiać.
Mysza liil (EM) / 2011-01-15 18:54:25 /
A gaz wogóle wykazuje jakiekolwiek chęci do poprawnej pracy na przerywaczu? U mnie coś to kuleje i szukam przyczyn.
Mysza, ile wyprzedzić zapłon wspoczynku do gazu?
"czy jak podłącze sam aparat zapłonowy pod komputer to będzie chodzić"
To zależy pod jaki komputer. Jeśli z Windą XP to ponoć jeszcze podziała, ale pod Vistę i "siódemkę" jeszcze nie ma sterowników :p
gryziu liil (EM) / 2011-01-15 19:25:11 /
gryziu masz niezaktualizowane dane - mi lata na siódemce :)))
wąski77 / 2011-01-15 19:27:28 /
łoo.. wypuścili nowego cracka? To z rana gonię na Wolumen w krótkich obcugach :D
gryziu liil (EM) / 2011-01-15 19:29:52 /
podłączyłem aparat zapłonowy pod komputer według schematu na forum i działa iskra super silnik wkręca się na obroty
pejek3 / 2011-01-15 19:58:17 /
Aparat z EFI spiąłeś z komputerem z EFI i się wkręca? Reszte wywaliłeś?
Wkręca się, ale czy ma moc na tych obrotach?
tak z całej instalacji od komputera zostawiłem tylko kostkę do aparatu resztę wyciąłem
pejek3 / 2011-01-15 20:20:32 /
A jeździłeś tym, czy na razie tylko postój? Ma to jakieś kopyto?
na razie postój ile mogą wynosic max długosci przewodów lpg miedzy mikserem a parownikiem
pejek3 / 2011-01-15 20:36:06 /
generalnie im krótsze, tym lepsze, ale spokojnie możesz je układać swobodnie pod maską
O takiej kpinie z EFI to jeszcze nie słyszałem. A zdawałoby się, ze juz wszystko bylo na forum...
Mysza liil (EM) / 2011-01-15 22:28:39 /
Mysza, nie bądź sztywniak - nie każdy od razu wiedział co i jak =]
ps. jak z tym wyprzedzeniem?
W spoczynku to nie wiem ocb. Jak 2.9 Efi z gazem, to na odpiętym SP-OUT nastaw na 15 BTDC. A koledze zaproponowalem platynki, bo niech sie do kabli juz lepiej nie dotyka...
Mysza liil (EM) / 2011-01-15 22:58:01 /
W spoczzynku - czyli na nieporacującym silniku.
A o przerywacz pytałem, bo sam mam 2.9 na przerywaczu i sie zastanawiam, czy się wogóle w to bawić, czy od razu naprawić przez wyrzucenie i szukać elektronika.
Przy wydumce nie wiadomo. Regulujesz ze stoperem... Jak osiagniesz maksymalne parametry pracy, czyt. najlepsze przyspieszenie do setki, to tak zostaw.
Mysza liil (EM) / 2011-01-16 00:06:49 /
Ale sensowne wyjściowe to 15 btdc?
Dla Efi tak, dla wydumanego nie wiadomo od czego aparatu - niekoniecznie.
Mysza liil (EM) / 2011-01-16 00:25:39 /
aparat przerywaczowy od 2.3 rzekomo....
panowie 2,9 z tego co ja jakies 2 lata jezdzilem mialem tylko na gazie i tylko kabele byly podlaczone do aparatu i profilaktycznie do czujnika cieczy i silniczka krokowego ktory nie dzialal a i jeszcze cewka byla gdzies wpieta o przekaznikach nie pisze bo musza byc zeby papalil przynajmniej u mnie musialy byc. reszta kabli nie wycieta ale upakowana w folie :)) czekala na lepsze czasy az uklad paliwowy bedzie. nawet wtryskow nie bylo a dziury zaslepione. Smigalo to konkretnie i zima nie bylo problemow. wkrecalo sie na obroty i to ladnie jedyny problem to slaby parownik ktory mialem i wkrecal sie do 4tysi ale po wymianie na wiekszy wszystko dzialalo do odciecia i nawet podczas jazdy
Baytek / 2011-01-16 23:19:10 /
Ale jeździł tak jak powinien? Ile palił?
a było jakieś odcięcie na samym gazie?...
Bartuś / 2011-01-17 10:15:51 /
Jeździł bardzo długo u nas pewien sedan 2.9 z przerobionym aparatem zapłonowym.
Sierra robiła z tym zestawem konkretnie, w aucie było też kilka innych fajnych rozwiązań, po szczegóły do "markokrk"
szalony / 2011-01-17 10:27:27 /
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3ecaae92e7dbd
nie widze potrzeby wymieniać aparatu na zwykły dla mnie chodzi dobrze na oryginalnym
pejek3 / 2011-01-17 20:03:56 /
> tak z całej instalacji od komputera zostawiłem tylko kostkę do aparatu resztę wyciąłem
A co z MAPem? TPSem?
Konar / 2011-01-17 20:17:29 /
Kolego pejek3 żeby to działało prawidłowo na komputerze od efi musisz mieć podłączony TPS i MAP. Bez tych czujników komputer nie będzie opóźniał zapłonu przy gwałtownym dodaniu gazu. Owszem silnik będzie wkręcał się zajebiście..... dopóki nie wypali dziury w tłoku albo nie wypluje tłoka przez wydech :] Bez opóźnionego zapłonu przy dodaniu gazu będzie występowało spalanie stukowe.
Twój problem przerabiało na forum wielu ludzi i najlepszy patent jest z hybrydą aparatów zapłonowych gaźnik-wtrysk.
Trójkąt / 2011-01-17 22:23:35 /
jezeli ten tps to jest ten czujnik polozenia przepustnicy to byl u mnie podlaczony a MAP nie wiem gdzie i co to jest z tego co pisalem wczesniej tylko o tym jednym czujniku polozenia przepustnicy zapomnialem
z tego co jeszcze sobie przypominam to nawet kabli oryginalnie nie bylo wiecej zeby jeszcze jakis czujnik podlaczyc tylko do przeplywek
smigal z turbo a wiec o spalaniu moge powiedziec tyle ze od 20 litrow do ....
maksimum nie wiem po PC w 2007 wolalem nie liczyc ile spalil na stacji dotankowalem ok 20litrow po naszych wyczynach a za daleko nie doszedlem :))
Baytek / 2011-01-17 23:53:03 /
W porownaniu do ruskiego silnika moze i chodzi dobrze, ale podejrzewam ze silnik 2.9 tak okrojony z czujnikow i oszalały przez to komp nie ma polowy osiągów co w scorpio. Jak wspomnialem, "chodzic" zawsze będzie, nawet jak do aparatu podlaczysz tylko zasilanie a od aparatu kabel do cewki. I to wszystko. Komputer nie jest potrzebny jesli ma zostac tak jak teraz. A to nie ma "chodzić" tylko "fruwać". Ameryki tu nie odkryles obcinajac polowe kabli. Ale mowie Ci ze ten sam efekt bedzie po obcięciu wszystkich. Jedynie czarny od aparatu pod zaplon, a zielony do cewki... To samo dno, ale kabli mniej.
Mysza liil (EM) / 2011-01-18 00:18:14 /
Macie chłopaki racje ma ktoś może przerobiony aparat z modułem
pejek3 / 2011-01-18 07:16:36 /
dobra Mysza pewnie masz racje ze fruwac powinno i tak chce zrobic ale moze byc z tym problem
ty te silniki znasz na wylot a wiec problemu nie bedzie dla ciebie
mam taka wiazke i czujniki jak na zdjeciu
pytanie brzmi czy czegos w tej wiazce brakuje bo szczerze mowiac to nic nie wycinalem chyba ze juz ktos wycial wczesniej no i czujnikow wiecej tez nie mam ;))
Baytek / 2011-01-18 18:36:59 /
pejek ja chyba gdzies znajde zebatke i walek od 2,9 przerobiona na aparat od 2,3
jak jestes zainteresowany to pisz
Baytek / 2011-01-18 18:40:12 /
nie wiem czy na zdjeciu ktos cos wyciął... masz dwa przeplywomierze do tego? to slaba opcja..
Mysza liil (EM) / 2011-01-18 21:15:57 /
mialem zdjecie wiazki gdzie bylo wiecej czujnikow ale zebym mogl jakos podlaczyc to co ja mialem na stole i zeby mi sie nie mylilo to najpierw wymazalem to czego nie mialem
a przeplywki mam dwie i wiem ze lepsze rozwiazanie jest na sondach tymbardziej ze w planach mam uturbienie na benzynce i na gazie no chyba ze bedzie ciezko to odpuszcze
Baytek / 2011-01-18 22:06:41 /
jak mierzone jest ciśnienie oleju w 2,9efi na dole w bloku wystaje mi kawałek rurki czy to jest to? jeśli tak to można zastąpić go elektrycznym
pejek3 / 2011-01-19 07:25:53 /
tak, możesz zastąpić elektrycznym, chociaż to na rurkę przecież fajniejsze :)
2.9 efi nie mialo nigdy rurki tylko zawsze elektryczny czujnik od kontrolki. z czego masz ten silnik?
Mysza liil (EM) / 2011-01-19 08:22:34 /
Pewnie już raz był swapowany :]
silnik jest ze scorpio 89r z silnika na dole pod filtrem powietrza wystaje centymetr zaklepanej rurki widać że nie było podlączone ,od czego będzie pasować elektryczny
pejek3 / 2011-01-20 08:01:49 /