logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Czy da się pozbawić 2,9 EFI całej elektryki, ale tak, żeby chodził na gazie?

Czy da się pozbawić 2,9 EFI całej elektryki, ale tak, żeby chodził na gazie?

witam chce pozbawić silnik 2,9efi całej elektryki ma chodzić tylko na gazie mam pytanie czy jak podłącze sam aparat zapłonowy pod komputer to będzie chodzić

pejek3 / 2011-01-15 18:35:12 /


Super tytuł wątku. Gratuluję pomysłowości.
Gościu, kto to później ma w wyszukiwarce znaleźć jak nie wiadomo o co chodzi?
Pomijając fakt, że można by to podpiąć pod inny wątek, żeby nie zaśmiecać.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-15 18:39:45 /


Calej elektryki to mozesz pozbawic Diesla, takie stare są w stanie pracować unplugged :) Ale nie powiem, plan masz zacny, tylko po cholere komputer w czyms co nie ma prądu?

Mysza liil (EM) / 2011-01-15 18:48:51 /


Do swojej wydumki potrzebujesz aparatu zapłonowego platynkowego od starego v6 (np. 2.0) z ośką i zębatką przerobioną na nowsze v6 (tj. 2.9.). Zadne komputery, zadne aparaty zaplonowe od nich. Do odpalenia na gazie to wystarczy podpiac zasilanie i cewkę do modulu ktory masz na aparacie, ale nie bedzie regulacji kata wyprzedzenia zaplonu. Chodzic będzie, ale nie bedzie sie regulował wiec dupa. Dlatego potrzebny aparat z odsrodkowym i podcisnieniowym regulatorem, ale w 2.9 takich nie było, dlatego trzeba przerabiać.

Mysza liil (EM) / 2011-01-15 18:54:25 /


A gaz wogóle wykazuje jakiekolwiek chęci do poprawnej pracy na przerywaczu? U mnie coś to kuleje i szukam przyczyn.
Mysza, ile wyprzedzić zapłon wspoczynku do gazu?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-15 19:09:33 /


"czy jak podłącze sam aparat zapłonowy pod komputer to będzie chodzić"
To zależy pod jaki komputer. Jeśli z Windą XP to ponoć jeszcze podziała, ale pod Vistę i "siódemkę" jeszcze nie ma sterowników :p

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-15 19:25:11 /


gryziu masz niezaktualizowane dane - mi lata na siódemce :)))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-15 19:27:28 /


łoo.. wypuścili nowego cracka? To z rana gonię na Wolumen w krótkich obcugach :D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-15 19:29:52 /


podłączyłem aparat zapłonowy pod komputer według schematu na forum i działa iskra super silnik wkręca się na obroty

pejek3 / 2011-01-15 19:58:17 /


Aparat z EFI spiąłeś z komputerem z EFI i się wkręca? Reszte wywaliłeś?

Wkręca się, ale czy ma moc na tych obrotach?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-15 20:06:52 /


tak z całej instalacji od komputera zostawiłem tylko kostkę do aparatu resztę wyciąłem

pejek3 / 2011-01-15 20:20:32 /


A jeździłeś tym, czy na razie tylko postój? Ma to jakieś kopyto?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-15 20:27:01 /


na razie postój ile mogą wynosic max długosci przewodów lpg miedzy mikserem a parownikiem

pejek3 / 2011-01-15 20:36:06 /


generalnie im krótsze, tym lepsze, ale spokojnie możesz je układać swobodnie pod maską

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-15 20:41:13 /


O takiej kpinie z EFI to jeszcze nie słyszałem. A zdawałoby się, ze juz wszystko bylo na forum...

Mysza liil (EM) / 2011-01-15 22:28:39 /


Mysza, nie bądź sztywniak - nie każdy od razu wiedział co i jak =]

ps. jak z tym wyprzedzeniem?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-15 22:38:40 /


W spoczynku to nie wiem ocb. Jak 2.9 Efi z gazem, to na odpiętym SP-OUT nastaw na 15 BTDC. A koledze zaproponowalem platynki, bo niech sie do kabli juz lepiej nie dotyka...

Mysza liil (EM) / 2011-01-15 22:58:01 /


W spoczzynku - czyli na nieporacującym silniku.
A o przerywacz pytałem, bo sam mam 2.9 na przerywaczu i sie zastanawiam, czy się wogóle w to bawić, czy od razu naprawić przez wyrzucenie i szukać elektronika.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-15 23:09:24 /


Przy wydumce nie wiadomo. Regulujesz ze stoperem... Jak osiagniesz maksymalne parametry pracy, czyt. najlepsze przyspieszenie do setki, to tak zostaw.

Mysza liil (EM) / 2011-01-16 00:06:49 /


Ale sensowne wyjściowe to 15 btdc?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-16 00:11:32 /


Dla Efi tak, dla wydumanego nie wiadomo od czego aparatu - niekoniecznie.

Mysza liil (EM) / 2011-01-16 00:25:39 /


aparat przerywaczowy od 2.3 rzekomo....

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-16 00:33:09 /


panowie 2,9 z tego co ja jakies 2 lata jezdzilem mialem tylko na gazie i tylko kabele byly podlaczone do aparatu i profilaktycznie do czujnika cieczy i silniczka krokowego ktory nie dzialal a i jeszcze cewka byla gdzies wpieta o przekaznikach nie pisze bo musza byc zeby papalil przynajmniej u mnie musialy byc. reszta kabli nie wycieta ale upakowana w folie :)) czekala na lepsze czasy az uklad paliwowy bedzie. nawet wtryskow nie bylo a dziury zaslepione. Smigalo to konkretnie i zima nie bylo problemow. wkrecalo sie na obroty i to ladnie jedyny problem to slaby parownik ktory mialem i wkrecal sie do 4tysi ale po wymianie na wiekszy wszystko dzialalo do odciecia i nawet podczas jazdy

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-16 23:19:10 /


Ale jeździł tak jak powinien? Ile palił?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-16 23:22:15 /


a było jakieś odcięcie na samym gazie?...

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-17 10:15:51 /


Jeździł bardzo długo u nas pewien sedan 2.9 z przerobionym aparatem zapłonowym.

Sierra robiła z tym zestawem konkretnie, w aucie było też kilka innych fajnych rozwiązań, po szczegóły do "markokrk"

szalony Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-17 10:27:27 /


http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3ecaae92e7dbd

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-17 16:52:08 /


nie widze potrzeby wymieniać aparatu na zwykły dla mnie chodzi dobrze na oryginalnym

pejek3 / 2011-01-17 20:03:56 /


> tak z całej instalacji od komputera zostawiłem tylko kostkę do aparatu resztę wyciąłem

A co z MAPem? TPSem?

Konar / 2011-01-17 20:17:29 /


Kolego pejek3 żeby to działało prawidłowo na komputerze od efi musisz mieć podłączony TPS i MAP. Bez tych czujników komputer nie będzie opóźniał zapłonu przy gwałtownym dodaniu gazu. Owszem silnik będzie wkręcał się zajebiście..... dopóki nie wypali dziury w tłoku albo nie wypluje tłoka przez wydech :] Bez opóźnionego zapłonu przy dodaniu gazu będzie występowało spalanie stukowe.

Twój problem przerabiało na forum wielu ludzi i najlepszy patent jest z hybrydą aparatów zapłonowych gaźnik-wtrysk.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-17 22:23:35 /


jezeli ten tps to jest ten czujnik polozenia przepustnicy to byl u mnie podlaczony a MAP nie wiem gdzie i co to jest z tego co pisalem wczesniej tylko o tym jednym czujniku polozenia przepustnicy zapomnialem
z tego co jeszcze sobie przypominam to nawet kabli oryginalnie nie bylo wiecej zeby jeszcze jakis czujnik podlaczyc tylko do przeplywek
smigal z turbo a wiec o spalaniu moge powiedziec tyle ze od 20 litrow do ....
maksimum nie wiem po PC w 2007 wolalem nie liczyc ile spalil na stacji dotankowalem ok 20litrow po naszych wyczynach a za daleko nie doszedlem :))

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-17 23:53:03 /


W porownaniu do ruskiego silnika moze i chodzi dobrze, ale podejrzewam ze silnik 2.9 tak okrojony z czujnikow i oszalały przez to komp nie ma polowy osiągów co w scorpio. Jak wspomnialem, "chodzic" zawsze będzie, nawet jak do aparatu podlaczysz tylko zasilanie a od aparatu kabel do cewki. I to wszystko. Komputer nie jest potrzebny jesli ma zostac tak jak teraz. A to nie ma "chodzić" tylko "fruwać". Ameryki tu nie odkryles obcinajac polowe kabli. Ale mowie Ci ze ten sam efekt bedzie po obcięciu wszystkich. Jedynie czarny od aparatu pod zaplon, a zielony do cewki... To samo dno, ale kabli mniej.

Mysza liil (EM) / 2011-01-18 00:18:14 /


Macie chłopaki racje ma ktoś może przerobiony aparat z modułem

pejek3 / 2011-01-18 07:16:36 /


dobra Mysza pewnie masz racje ze fruwac powinno i tak chce zrobic ale moze byc z tym problem
ty te silniki znasz na wylot a wiec problemu nie bedzie dla ciebie
mam taka wiazke i czujniki jak na zdjeciu
pytanie brzmi czy czegos w tej wiazce brakuje bo szczerze mowiac to nic nie wycinalem chyba ze juz ktos wycial wczesniej no i czujnikow wiecej tez nie mam ;))

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-18 18:36:59 /


pejek ja chyba gdzies znajde zebatke i walek od 2,9 przerobiona na aparat od 2,3
jak jestes zainteresowany to pisz

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-18 18:40:12 /


nie wiem czy na zdjeciu ktos cos wyciął... masz dwa przeplywomierze do tego? to slaba opcja..

Mysza liil (EM) / 2011-01-18 21:15:57 /


mialem zdjecie wiazki gdzie bylo wiecej czujnikow ale zebym mogl jakos podlaczyc to co ja mialem na stole i zeby mi sie nie mylilo to najpierw wymazalem to czego nie mialem
a przeplywki mam dwie i wiem ze lepsze rozwiazanie jest na sondach tymbardziej ze w planach mam uturbienie na benzynce i na gazie no chyba ze bedzie ciezko to odpuszcze

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-18 22:06:41 /


jak mierzone jest ciśnienie oleju w 2,9efi na dole w bloku wystaje mi kawałek rurki czy to jest to? jeśli tak to można zastąpić go elektrycznym

pejek3 / 2011-01-19 07:25:53 /


tak, możesz zastąpić elektrycznym, chociaż to na rurkę przecież fajniejsze :)

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-19 08:14:09 /


2.9 efi nie mialo nigdy rurki tylko zawsze elektryczny czujnik od kontrolki. z czego masz ten silnik?

Mysza liil (EM) / 2011-01-19 08:22:34 /


Pewnie już raz był swapowany :]

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-19 09:09:25 /


silnik jest ze scorpio 89r z silnika na dole pod filtrem powietrza wystaje centymetr zaklepanej rurki widać że nie było podlączone ,od czego będzie pasować elektryczny

pejek3 / 2011-01-20 08:01:49 /