zetec i gazniki motocyklowe czy myslal ktos nad takim czyms?i jak zozwiazqac problem zaplonu? w takim wynalazku
elcomendante / 2011-01-08 09:39:21 /
chodzi o swapa tego silniczka do escorta mk2
elcomendante / 2011-01-08 09:44:45 /
Poczytaj sobie angielskie fora tam jest wszystko napisane.
Zacznij np. od tego http://www.turbosport.co.uk/forumdisplay.php?143-Zetec-Installations
Cały dział poświęcony wkładaniu zeteców do oldfordów.
Ligacz 3M / 2011-01-08 10:12:10 /
Jak już tak kombinujesz, a komputera się nie pozbędziesz raczej, to może lepiej przepustnice motocyklowe i wtryski ? Do tego jakiś wirus do kompa żeby to wystroić i masz nawet lepsze efekty niż na gaźnikach. No chyba, że chcesz gaźniki bo tak i już. To prawdopodobnie zostawiasz całą instalację silnika i tylko nie podpinasz wtrysków których nie ma ; ) ewentualnie podpinasz układ "okłamujący" silnik ale nie wiem czy to potrzebne przy kompie z zeteca.
wlasnie chodzi mi o instalacje jakis schemat co podpiac a co wyzucic jak przerobic instalacje od forda np 1.8 zetec np: instalacja silnikowa zostaje komputer tez a reszta jak to podpiac co wyrzucic itp ktos to robil?
elcomendante / 2011-01-08 10:26:04 /
Ford ma tak porypane instalacje elektryczne, że różnią się między sobą i między schematami z neta ; ) Samemu trzeba dojść co do czego jest. Na początek możesz spróbować podpiąć wszystko poza wtryskami i sprawdzić czy odpala/jest iskra. Jeżeli tak to pozbywasz się tej wiązki co idzie do wtrysków.
to, że bedzie tak działać to pewne, wszystkie instalacje lpg działają na tej zasadzie, problem polega na tym że jest przy tym silniku cała masa czyjników, włącznie z przepływką. a bez nich komp zgłupieje....
fordofil / 2011-01-08 11:47:32 /
jest tyle kombinacji zeby to odpalic, ze az mi sie nie chce o tym pisac. Chocby wiazka od tego zeteca odrobine zmodyfikowana pod komp od DOHCa czy RS2000, ktory nie uzywa przeplywomierza. Albo sterownik zaplonu od fiesty z wbudowanym mapsensorem, albo mnostwo innych tematow, roozne moga byc fantazje. Ford jest piekny w przerobkach, tylko odrobine kreatywnosci potrzeba.
Mysza liil (EM) / 2011-01-08 13:03:02 /
codzi mi o to np mam silnik i wiazke i kompa od mondeo 2.0 jak to uruchomic co jest jeszcze potrzebne
elcomendante / 2011-01-08 13:31:49 /
Przy motorze od Mondeo pamiętaj o problemie z pompą wody, którą o ile dobrze pamiętam trzeba zmienić na taką od Escorta i nieco przerobić układ paska...
Co do instalacji elektrycznych to tak jak Mysza mówi - opcji jest milion :)
Wciągasz dowolną wiązkę od komputera EECIV z zestawem czujników jaki Ci pasuje - zakładasz na wszystko jakiegoś Ecumastera, którym zmieniasz mapy (jak kupisz wersje 3 to od razu masz sterownik zapłonu tez mapowalny) i zaczynasz zabawe.
Akurat komputer Mondeo informację o obciążeniu silnika pobiera z przepływomierza (MAF) więc nie jest to najlepszy wybór bo przepływomierz będzie Ci ciężko zmusić do współpracy z kilkoma gaźnikami. Trzebaby MAPa mieć.
Jeśli zdecydujesz się na ITB z wtryskami (czyli najpopularniejsza droga w Zetecu) to MAP też nie wydoli i trzeba posiłkować się samym TPSem, a obciążenie ustalać via AlphaN, ale to też nie problem.
Jeśli chodzi o czysto fizyczne założenie gaźników na Zeteca to oczywiście można kupić ładny odlany kolektor z flanszami pod DCOE - tylko kosztuje :)
Jeśli chodzi o wtryski to oczywiście można kupić przepustnice Jenveya do założenia na w/w kolektor - ale też koszują (i to niemało).
Opcja chałupnicza to połowa kolektora od Focusa ST170 (w Polsce niekupowalny albo za chore pieniądze), który ma ładnie ukształtowane, łatwo przerabialne kanały wlotowe albo wycięcie na laserze flanszy na dolot (w razie czego mam rysunek w CADzie) i dospawywanie kanałów z rurek :)
a na wszystko motocyklowe przepustnice - preferowane są z Suzuki GSXR-a z okolic roku 1999-2000 bo łatwo demontowalne do pojedynczych bloków i bardzo zbliżony rozstaw kanałów mają :) O!
Konar / 2011-01-08 13:48:19 /
pompa paliwa i bak... oraz kawalek dolotu z przeplywomierzem.
Mysza liil (EM) / 2011-01-08 13:48:51 /
ja osobiście jak już miałbym pchać zeteca z gaźnikami, do klasyka, to na klasycznym aparacie zapłonowym. a napęd można wyprowadzić choćby z tyłu wałka nierządu (choćby z miejsca na blokade i aparat w poziomie)
fordofil / 2011-01-08 14:07:17 /
pytanie tylko, gdzie znajdziesz aparat, który ma charakterystykę przyspieszenia zapłonu odpowiadającą danemu silnikowi i zestawowi gaźników :)
Konar / 2011-01-08 14:10:53 /
a gdzie znajdziesz kompa pod 4 gaźniki :)
i to i to można ustawić.
albo 2 halotrony + zapłon motocyklowy(od gaźnikowca)
fordofil / 2011-01-08 14:19:58 /
na zwykłe EECIV zakładasz to:
http://allegro.pl/ecumaster-det-3-ecu-master-turbo-tunig-fmic-pl-i1397566631.html
i masz wszystko mapowalne co tylko chcesz :)
Konar / 2011-01-08 14:23:45 /
to jest tylko urządzenie do edycji mapy zapłonu, co do jego skuteczności nie ma wątpliwości, ale nadal pozostaje opcja zgrania mapy z powstałym silnikiem. równie dobrze moge zrobić ci zdjęcie pilnika i kilku sprężynek, pełnią to samą funkcje co ten zestaw, a mają tą zalete że nie kosztują tyle co cały zetec z gaźnikami :)
fordofil / 2011-01-08 14:36:39 /
Forodofil - w Escorcie Zetec niemal opiera się tyłem o przegrodę (niektórzy nawet robią w niej wnękę, żeby go cofnąć), więc aparat z tyłu to dobry pomysł dla Granady albo Taunusa z Zetekiem :)
Najtańszy patent to wiązka i quasi-komputer ESC2 z gaźnikowej Fiesty 1.1/1.3 HCS.
A jak masz ciut więcej kasiory, to pakuj Megajolta.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-01-11 11:18:19 /
quasi-komputer ????co to??
elcomendante / 2011-01-11 21:44:22 /
Electronic Spark Control - taki moduł elektroniczny, który moim zdaniem nie zasługuje na miano komputera. Chociaż u Francuzów komputerem jest nawet liczydło z koralików na żyłce nylonowej, więc może to i komputer?
Ja w każdym razie polecam taką skrzynkę jak na skanie
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-01-13 13:26:48 /
jako ze jestem ostatnio na etapie przemysleń jak poskładać to można tez zrobic zapłon w taki sposób jak na poczatku filmiku i wtedy zwykły aparat od ohc i wystarczy
http://www.youtube.com/watch?v=NZHFDceqLF8
H2O patryk_3M / 2013-01-13 20:12:15 /
Ja bym w to celował i nie babrał się w mechanicznie zawodne kombinacje.
Mysza liil (EM) / 2013-01-13 20:57:32 /
i tak bedzie najłatwiej :-)
a tak nawiasem jak podeją gazniki od kawasaki zzr1100 śr 44 mm to najlepiej z jakimi wałkami to spiac zostawic seryjne i czekać co bedzie czy lepiej odrazu kupić jakiś fast road albo supersport??
H2O patryk_3M / 2013-01-13 21:02:25 /