Jaka skrzynia transita (musi byc mocna i krotka) podejdzie do silnika 2.9 v6 ?
Da sie do skrzyni od 2.5 D przykrecic kielich od skrzyni V6 ?
Z gory dzieki za info
piotrek_uaz / 2010-12-15 10:16:31 /
Fabryczne Transity 2.9 miały skrzynię z 2.5 diesla przykręconą do silnika za pomocą odpowiedniego adaptera. Podobnie jak starsze Transity 2.0 OHC.
http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=1835
Czyli kombinacje alpejskie - bo takich zestawow do v6 to u nas chyba nie ma...
Szukam jakiegos gotowca do 2.9v6 - krotka (na dlugosc) i mocna na katowanie zeby byla - do terenowki. Najchetniej bez kombinacji w dorabianie blach, kielichow, toczenie walkow itp.
Czego szukac ?
piotrek_uaz / 2010-12-15 16:04:05 /
MT75 do V6
już to kiedyś pisałem, skrzynia gazikowa+ pierwszy wał = n9(+ - 2cm) a więc wywalasz pierszy wał i masz reszte plug&play. mt-k jest jest krotszy, ale nie na tyle co by zmieścić wał pomiędzy nią a reduktor(nawet po max obcięciu owego wału).
fordofil / 2010-12-15 20:17:53 /
Ja mam u siebie przerobiony wal pod koelna ze skrzynia typ E aby pazowalo do Gazika 69M, ale watpie zeby to samo siadalo w uazie, tam jest zupelnie inna konstrykcja.
Poproś aktualnego właściciela mojego byłego transola o sprawdzenie oznaczeń skrzyni.
Było tam spięte co prawda 2,8 (mocowanie przecie takie same jak 2,9) ze skrzynką od 2,5TD. Jedyna różnica to zamontowanie bocznego wybieraka, a nie na końcu.
PzDr
P.S. chodziło super :)
Ja mam coś takiego jak PieM. Mam złożone z dwóch wałków jeden. Częśc wchodząca w silnik jest z typu F (u mnie), zaś druga jest Uazowska. Skrzynia od Uaza jest spięta z V6 Forda taką płytą dystansową. Spróbuję znaleźć zdjęcie wałka, to go tu wrzucę.
No i takie rozwiazanie jest powszechnie stosowane, ale tutaj chodzi o polaczenie silnika i skrzyni fordowskiej (rozumiem z powodow wytrzymalosciowych) ze skrzynia redukcyjna z Uaza/Gaza. Do konca tez nie wiadomo, czy calosc bedzie jezdzila w Uazie, czy innym aucie. Mozemy jedynie zasugerowac sie nickiem, ale nie musi tak byc;)
Czesc!
Wiec jest tak. Skrzynia UAZa nowa w pelni synchronizowana wkurzyla mnie, reduktor tez mnie wkurzyl, odechcialo mi sie z tym walczyc :)
Teraz bedzie reduktor od toyoty, tyle ze zamkniety z flansza na wał + chcialem jakas normalna ludzka skrzynie, w ktorej synchronizatory maja szanse podzialac dluzej niz dwa rajdy itp. Nie chce zadnych ruskich skrzyn :) Z ruskich rzeczy zostaja mi rama + mosty na zwolnicach (awgany) ktore uwazam ze sa ok :)
Dlatego szukam normalnej skrzyni od normalnego samochodu, ktora bedzie ogolnie dostepna w cenie 500-1000 PLN, z flansza na wał, długości mniej wiecej skrzyni transita.
Piotrek
piotrek_uaz / 2010-12-16 09:10:41 /
Palio: czy skrzynia podchodzila bez kombinacji, czy robiles plyte laczaca ?
piotrek_uaz / 2010-12-16 09:17:31 /
Klocki lego - nic nie trzeba było dokładać.
Szkoda,że nie robiłem dokumentacji jak przerabiałem....
A się mi przypomniało - krzynkę załatwiałem od Tymona - może będzie pamiętał dokładnie od czego to było:)
PzDr
:) No i zdecydowalem sie na rzezbiarstwo i polaczenie skrzyni toy toya z fordem v6 ;)
piotrek_uaz / 2010-12-20 19:40:02 /
Czy ktos testowal ile Nm zniesie zwykla skrzynia biegow type J z Transita Mk1? Wg info na stronie byla nawet z V6 essex spinana oraz 2,4 D , ale czy wytrzyma np wysokie 280 Nm?
marian212 / 2021-05-28 16:22:21 /
Chodzi Ci o skrzynię na wodzikach zamontowaną w Transicie?
Ta skrzynia fabrycznie była montowana w Reliant Scimitar którego napędzał Essex 3.0 więc do słabych raczej nie należy a 240Nm zjada na śniadanie.
zapek??? !G.O.P! / 2021-05-29 11:10:44 /
no właśnie to jest skrzynia zagadka trochę , nie jest opisana za bardzo, widzę tylko że była serwowana z V6 a Ty chyba mówisz o Typ F
marian212 / 2021-06-02 08:16:00 /
Albo o "Zodiac". CHyba że typ J to wersja skrzyni "Zodiac" ???
marian212 / 2021-06-02 08:37:44 /