Witam od jakiegoś czasu sierra 2.0v6 1982 zaczęła gorzej palić .Rok temu przed zimą ustawiłem zaworki i paliła dobrze na gazie nawet przy niskich temperaturach (-10-20)
Aktualnie zawory dość mocno klekoczą i są problemy z paleniem jak jest -3 .Pale na gazie po przekręceniu kluczyka do gaźnika dostaje się gaz po ok 4 s gaśnie kontrolka i można kręcić , jeśli auto nie odpali w ciągu pierwszych 3-6 s to już nie ma mowy ze zapali . Kręcę kilka razy i nic nawet się nie odezwie , a śmierdzi gazem już dość mocno . Razem z betem zapaliliśmy go na zaciąg, tzn brat pchał było z górki to miał lekko :) Paliłem go na 2 biegu po 2metrach zapalił a jak kręcę to się nawet nie odezwie . Czemu na pycha pali po 2 m a na rozruch się nie odzywa większe przełożenie i dla tego pali ? Mam nadzieje ze to przez zawory . ////////// .Wykręciłem wszystkie świece i ku mojemu zdziwieniu 3 od strony lewej maja biały nalot a 3 po prawej są ewidentnie ciemniejsze ( brązowawe ) czemu ? wina zaworów?//////// jak ostygnie to ustawie luz zaworowy 40-35 .
Marek cz / 2010-11-26 15:32:56 /
Tez tak mam niechce czasem zapalić na gazie a czasem pali od szczała, ale jest sposob czyli kręcisz, zerujesz lpg krecisz i powinien zaskoczyc. Poprostu parownik juz sie chyba kończy.
afro !G.O.P! / 2010-11-26 15:54:12 /
Jak Ci za pierwszym razem nie załapie odczekaj dobrych kilkanaście sek. bo znając życie parownik już ma swoje lata i gumy twardnieja... przy kręceniu naciśnij delikatnie pedał gazu.
Grzesiek_Rudy / 2010-11-26 15:56:58 /
Nikt tu chyba nie chce się czepiać, ale swoją drogą o co chodzi z tym "szczałem" ? Dużo tu się mówi o ortografii, a zainstalowanie słownika w MF nie zajmuje dużo czasu.. :(
daniel46 / 2010-11-26 16:01:38 /
Ustawić zawory, zregenerować/wymienić parownik, ustawić gaż i będzie ok.
Trójkąt / 2010-11-26 19:13:53 /
oj to i ja sprawdze parownik.
czasem lepiej czytac
niz tylko pytac.
Spróbuj krecić od razu po przekręceniu zapłonu - przez 4s dosyć dużo gazu pójdzie, więc pewnie go zalewa. Podczas kręcenia dawaj delikatnie gazu. Membrany swoją drogą-zapewne do wymiany. Ustaw też na parowniku odpowiednią mieszanką na wolnych obrotach - chociaż na słuch (najwyższe z możliwych obrotów do ustawienia na reduktorze)- jak się zagrzeje. Dobra regulacja na ciepłym silniku zapewni w miarę optymalną mieszanką na zimnym. Ale ogólnie j.w - regeneracja parownika, zaworki, dobre świece i jak Vka zdrowa, to pali z gazu przy minus 30st.
Bartuś / 2010-11-26 20:34:24 /
mam jeszcze jedno pytanko czy przy -4 (troszkę zimno) ustawiać zawory? Mogę troszkę podgrzać suszarka :)
Marek cz / 2010-11-27 11:46:12 /
mam podobny problem, rozwiazuje to w ten sposób że:
-przestawiam gaz na pozycje "zero"
-zaczynam kręcić silnikiem
-przestawiam na pozycje "gazolina" w momencie gdy kręcę :)
i wszystko jest gitara
Tom'ash / 2010-11-27 12:05:12 /
a mam nowy parownik generalnie...
a co do zaworkow to przeca sie na zimnym ustawia? wiec chodzi o "zimny" silnik czyli majacy temp okolo tej otoczenia? wiec ja bym sie nie pierdzielil a ustawial ;)
Tom'ash / 2010-11-27 12:07:15 /
Mam jeszcze jedno pytanko świeca wskazuje zawór ssący? bo nie jestem pewnie np na 6 cylindrze świeca pokazuje ze ssący to ten przy wydechu. Ale z tego co pamiętam to świeca wskazywała zawór ssący.Mam rację?
Marek cz / 2010-11-27 13:18:23 /
Nie masz racji. Świeca w fałce wskazuje wydechowy. http://www.capri.pl/forum/2537 poczytaj ten wątek.
Apropo regulacji gazu nadal polecam jedno z lepszych opracować dla kowalskiego.
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf
Trójkąt / 2010-11-27 13:58:36 /
Marekcz. Mozliwe ze jak krecisz rozruchem załącza się centralka i podaje gaz. Silnik sie zalewa i nie pali.
Sproboj tak: cyknij gazem, centralka na 0, zacznij krecic. Jak zaskoczy szybko wlacz centralke na gaz.
Albo tak: zacznij krecic, wcisnij lekko gaz, a po kilku obrotach wlacz gaz.
Generalnie z zaworami nie ma to nic wspolnego. Raczej obadaj stan elektryki zaplonu. Poczysc styki, sprawdz czy masz podpiete zasilanie cewki z rozrusznika.
pmx (wiewior;) / 2010-11-27 17:52:24 /