Z góry informuję, że wiem o tym, iż podobny temat był już tu wałkowany
( http://www.capri.pl/forum/3f4f30f37503c ), ale nie padły tam konkretne rozwiązania (po za jednym polegającym na odginaniu (?). szukałem. u mnie nie ma czego odginać). Chodzi o dorobienie ramki pod uszczelkę bocznych szyb uchylnych w miejsce klasycznych szyb wklejanych. Wiem, że Panowie Szajba (dorobił) i Jabol (miał z pociętej budy od 2,8i) uporali się z tym problemem. Może jednak komuś pozostały jakieś notatki, szablony, wymiary lub rysunki po tego rodzaju operacji. Chętnie odkupię ten patent (6-cio-pak ?). Próbowałem to zrobić sam, ale wiecie... po co wyważać otwarte drzwi? Tym bardziej, że sprawa jest dość precyzyjna. Na tyle aby w deszcz, czy w czasie mycia auta nie przechodzić "próby wody". Nadmienię, że mam cały zestaw instalacyjny: zawiasy (gumki) w słupkach, uszczelki (oryginalne), no i same szyby z klamkami.
Zbliża się PC2004, więc może to być doskonała okazja aby wymienić 6-cio-pak za wiedzę i doświadczenie. Z góry dziękuję za pomoc. Browar się chłodzi.
domin / 2004-07-01 12:24:05 /
mam taka jedna oryginalna blache
napisz mi maila na priva, odrysuje to na kartce i wysle
PS mogles kontynuowac tamten watek skoro go znalazles
camaro / 2004-07-01 13:34:22 /
Camaro ! Jesteś wielki. Już piszę maila do Ciebie.
P.S. Masz rację. Mogłem kontynuować tamten wątek.
domin / 2004-07-01 13:38:37 /
I jeszcze jedno: jaki browar preferujesz?
domin / 2004-07-01 13:50:43 /
hehe, nie jestem wybredny
wszystko oprocz karmi :)
a swoja droga jakbym dostal teraz wszystkie obiecane browarki to starczylo by na cale lato :)
postaram sie to szybko odrysowac
camaro / 2004-07-01 13:57:09 /
Czmaro. Jeszcze raz dzięki... i życzę upojnego lata.
domin / 2004-07-01 14:04:50 /
...No oczywiście, że Camaro, a nie "Czmaro".
domin / 2004-07-01 14:07:51 /
hmmmm.... ja tam lubie karmi - jak cos robie w gazazu a pozniej mam jezdzic to jest jedyne piwo :) po jakim mozna ganiac.
Jabol / 2004-07-01 14:17:49 /
Wiesz Jabol, z tego co słyszałem, to Camaro ostatnio więcej siedzi w garażu niż jeździ, tak więc nie musi się katować karmi. Słyszałem też, że niedługo proporcje garaż/jazda mają się u niego zmienić, tak więc zobaczymy...
Póki co, proponowany 6-cio-pak nie był wyrażony w walucie "Karmi".
Pozdrawiam.
domin / 2004-07-01 14:35:20 /
Odświeże troszkę temat. Mam ten sam dylemat co kolega powyzej, jeśli ktoś posiada szablon powyższych blaszek to będę wdzięczny za przesłanie. Oczywiście stawiam sześciopaczek przy pierwszej nadarzającej się okazji :).
No to ja się również dołączę do prośby. Może mi ktoś podpowiedzieć jak te szybki zamontować? Może jakiś szablon? :)
Drugie pytanie to takie: na co trzeba uważać przy montażu? Są jakieś pułapki? Wiem, że to nie nagrzewnica ale zapytać nie szkodzi.
Wklejam info z ogłoszeń:
Ja mam uchylne. Jak chcesz to sobie obczaj dokladnie na zywo, pomierzysz jak trza. ;)
Curtis [2009-04-25 20:46:35]
---------------------------------------------------------------------------------
Ale Ty masz Mk1, a ja Mk3. Nie wiem czy to takie same szybki... :/
Ktoś się orientuje? Shadow już mi wysłał fotki (dziękuję) i jutro będę rozkminiał jak to wygląda.
MILO [2009-04-25 23:50:41]
---------------------------------------------------------------------------------
moze joko ma jakies zdjecia :) a jego caprik teraz rozebrany wiec mozna lepsze porobic :)
Kohas 3M_U [2009-04-25 23:59:35]
---------------------------------------------------------------------------------
Może głupi jestem ale o spawaniu "jakiś" elementów nic nie wiem. Napewno trzeba wypiłować dwa podłużne otwory na słupkach w osadzić tam gume a z tyłu jest to przykręcone wajchą bezpośrednio do budy. Przynajmniej w dwójce.
garazowiec [2009-04-26 07:06:28]
---------------------------------------------------------------------------------
A w trójce jest w takim razie całkiem inaczej i bardzo do dupy. Muszą być dodatkowe ramki pomniejszające otwór :)
Mysza liil (EM) [2009-04-26 08:33:15]
---------------------------------------------------------------------------------
No co Ty mówisz Mysza.. :/ Przecież Mk2 i Mk3 ma te same wymiary budy, szyb itd. Różny jest przód i detale ale otwory szyb?
No kurde, co osoba to inna teoria.. :)
MILO [2009-04-26 10:46:24]
---------------------------------------------------------------------------------
ściągasz zewnętrzne osłonki słupków 'B' - ukazują się otwory na gumki będące zawiasami szybek.
odkręcasz wewnętrzną maskownice słupków 'C' ukazują się otwory na klamry/zatrzaski szybek, (maskownice trzeba przerobić albo założyć taka od uchylnych szybek).
nie wiem jak w mk2, ale w mk3 a kilka już miałem, wersje z uchylnymi szybkami maja otwór okienny pomniejszony o 'ramkę' do mocowania uszczelki. Ramkę tą należy pozyskać z innego capri, albo dociąć z arkusza blachy, odrysowując uprzednio wyjęta szybkę i uszczelkę.
Ramkę można wspawać albo przykręcić.
Po montażu szybek możemy cieszyć się zajebiście niefunkcjonalnymi szybkami, które zamknięte ciekną, a otwarte odpadają.
cOke [2009-04-26 11:36:27]
---------------------------------------------------------------------------------
Mysza dobrze prawi, na 100 % trzeba wspawać dodatkowe blachy. Mam szablon w skali 1:1 tych blach, ale u blacharza. Około środy mogę odebrać ten szablon, odrysować na karton i wysłać Ci pocztą.
Pozdrawiam.
Badyl [2009-04-26 11:37:38]
---------------------------------------------------------------------------------
Dzięki CoKE. Teraz już mam pewność. No, ja mam taki sajgon z szybkami, że i tak ciekną, więc nie będę bardziej narzekał a przynajmniej będę miał uchylne :) A postaram się je zrobić tak, żeby nic nie ciekło.
Badyl, chętnie skorzystam, dzięki z góry. A będziesz na SO? Bo coś mi się zdaje, że nie uda mi się wcześniej ich zrobić, więc odebrałbym to osobiście..
MILO [2009-04-26 11:51:02]
---------------------------------------------------------------------------------
PS. moje uchylne szybki w Mk2 nie ciekły - oprócz mniejszego otworu szyby (zmniejszała go taka dodatkowa blacha wsadzana w słupek ? albo i blachy nie było) innej uszczelki - to na tylnym słupku były 2 otwory z gwintem żeby dokręcić zawias ....
ogólnie zajebiście wentylują wnętrze i nie szumią aż tak bardzo ... fajna sprawa ...
Mike B4
Z racji pojawienia się nowego członka rodziny i nadmiaru nowych obowiązków, nie będe w tym roku na Spring - Open :(. W zamian mogę przekazać szablonik któremuś z chłopaków z Warszawy.
To zrób to proszę i daj mi jakoś znać kto to będzie miał to go będę ścigał :) Z góry dziękuję.
Oj szablon od razu :) Milo dodajesz po 1 cm na około i zakładasz uszczelkę. Przecież szybka dotyka uszczelki jak za duża pokrywka na garnek i tak wystaje poza uszczelkę to co Ty chcesz tam spasować na równo z obwodem szyby?? U mnie szyba poza obręb uszczelki wysteje jakieś 2-3 mm.
Shadow / 2009-04-26 22:09:09 /
No racja Shadow, ale wykonując tą ramkę z blachy, kładziesz szablonik na w/w blachę odrysowujesz mazakiem, dobre nożyczki i po kłopocie :). A zdejmując wymiar z szyby masz powiększony wewnętrzny obwód. Zewnętrzny obwód powinien być dopasowany do nadwozia, więc znowu kombinacja. Szablon zrobił mi kiedyś Bartek Camaro z fabrycznej oryginalnej ramki, więc napewno będzie ok.
Zobacz oryginał a precyzja że strzelać można ;)
Shadow / 2009-04-26 22:55:52 /
Bon Jovi to wyreguluj :P
się da
Wojdat / 2009-04-28 22:40:41 /
Shadow kiedy lecisz na S.O.? Mógłbym Ci jutro podrzucić ten szablon dla Milo. Daj cynk jak coś!
Badyl, jak ostatnio z nim gadałem to się wahał :/ Więc nie wiem czy pojedzie.
Odgrzeje ta stara kotlete..
Planuje zamontowac tylne szyby uchylne do swego Capri.. Szyby, uszczelki oraz nowe gumowe "zawiasy" w slupku "B" juz mam.. Zostalo tylko zrobic ta dodatkowa ramke w nadwoziu. Moze ktos jeszcze ma trafarete i moglby zrobic skan lub rysunek z wymiarami? Bede bardzo wdzieczny :)
Arunas / 2021-01-14 15:56:01 /
Ja wycinałem do siebie N lat temu, ale na strychu chyba mi się coś walało z resztek tych wycinanek... Spróbuję zobaczyć czy znajdę.
Konrad vel smasher / 2021-01-14 18:00:32 /
No to wracamy po latach... zachciało mi sie to uruchomić. Zapasowe oczywiscie głeboko zakopane, ale może ktos z Was ma pod ręką albo robił i pamięta? Wyglada na nieruszane, ale czy dobrze? Nasi tu byli... ?
Pytanie nr 1 jak gleboko powinna siedzieć szyba w metalowej ramce? Powinna dojsc do konca, czy ma byc jak na zdjeciu?
Pytanie 2, mocowanie do otwieracza, mam dwie roznej długosci sruby, pod nimi plastikowa podkladke, plastikowa tuleje w szybe i kolejna podkladke przy otwieraczu, czy tak ma byc? Na fiszkach to wgl. Inaczej jest rozrysowane, z szpilka i regulacja, nasi tu byli? Czy ford cos pozmieniał? ale jak byc powinno?
https://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/A09.20
Pozdrawiam
u mnie ta szyba podobnie wygląda od góry, pewnie nie jest prosta i na środku się opiera,
zawias powinien mieć chyba gwintowany kołek od wewnątrz, z obu stron szyby plastik, na środku uszczelkę coś jak oring i z zewnątrz nakrętkę, ale może coś pozmieniali
camaro / 2024-04-21 01:20:15 /