Panowie potrzebuję waszej opinii. Mam silnik 2,0 V6. Czy chłodnica od Taunusa z silnikiem 1,3, która oczywiście gabarytowo jest mniejsza wystarczy do schłodzenia tego silnika? Zaznaczam, że będę miał elektryczny wiatrak do chłodzenia.
Taunus Coupe / 2004-07-01 10:37:14 /
Moze wystarczyc do chlodzenia podczas jazdy (woda w obiegu na granicy zagotowania) ale jak sie zatrzymasz i wylaczysz silnik moze ci wywalic.
Kumpel mial dokladnie taki problem w lato z za mala chlodnica, prawie caly uklad wymienil na nowy i odkamil(lacznie z nagrzewnica) i nic. Zmienil na wieksza i jak reka odjal.
pozdro
fireone / 2004-07-01 11:10:58 /
Ja załozyłem chłodnice od poloneza gli w capri3.0v6 i nie gotuje ale temperaturka skacze nie polecam no moze na jakis czas ale nie mozna szalec bo nie wyrabia moze wentylator elektryczny by pomogł.
Krzysiek.c / 2004-07-01 23:20:49 /
ja w koncu po dlugim czasie meczenia sie mam normalna chlodnice - w oryginialna obudowe trafil ciut grubszy (3 rzedy rurek zamiast 2) wklad od uaz-a. i jak na razie jest rewelacyjnie - zobaczymy co bedzie w zime....
Jabol / 2004-07-01 23:23:31 /
chłodniaca w 2.0v6 i 1.3r4 ma zupełnie z innej strony wejścia i wyjścia węży więc nawet jak by wydała to będzie problem z połączeniem tego w jakiś sensowny sposób.
Do Pająka.
Wszystkie połączenia są takie jakie powinny być do Taunusa. Zostały przelutowane i wszystko pasuje.
Taunus Coupe / 2004-07-02 15:09:50 /
chłodnica od 1,3 będzie za mała do 2,3
auto może i będzie jeździć ale na granicy zagotowania... przy upałach czy przy większym obciążęniu będzie się gotować... tym bardziej ze chłodnica którą montujesz raczej nie jest nowa.. ma już jakieś osady i jeszcze mniejszą sprawność...
czy taki problem jest z chłodnicami ze trzeba kombinować z przelutowywaniem ??
Trójkąt / 2004-07-02 15:37:15 /
Do Trójkąta
Owszem jest problem finansowy
Taunus Coupe / 2004-07-02 15:50:41 /
zapakuj poziomą aluminiową chłodnię od golfa w atrapę, i załóż wentylator na pasku z oryginalnym tunelem od V6 - o szczegóły poproś Wydmikufla - niech ci machnie fotki. Nie ma żadnej szansy go przegrzać.
granadziarz_3M / 2004-07-02 15:58:01 /
Nie ma szansy, zadnej. Chcesz to pisz.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-07-02 20:31:31 /
A wie ktoś może albo umie obliczyć czy nowa chłdnica od 2.0 v6 wystarczy do 2,9?
I czy ewentualnie da się wstawić po przróbkach chłodnic orginalną od scorpio??
Dzięki i pozdrawiam
leciej / 2005-10-02 20:08:17 /
w normalnych warunkach nawet chłodnica od 1,3 schłodzi silnik 2,9.. ale to przy normalnej eksploatacji.. gdybyś chciał pomęczyć nieco auto to już może okazać się niewystarczająca.
co do montażu to orginalna chłodnica scorpio wchodzi bez większych problemów do capri, do taunusa już jest zaszeroka. u mnie całkiem dobrze radziła sobie chłodnica od 2,3 automat. ale przy extrim obciążeniach silnik 2,9 potrafił się zagotować. na chwilę obecną w taunusiku jest włożona chłodnica od BMW bodajże 2,8 i wszystko śmiga jak należy.
Trójkąt / 2005-10-03 08:39:43 /
Silnik właśnie kupiłem 10 min temu bez chłodnicy. Reszta wyjdzie w praniu.Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam Stef.
leciej / 2005-10-03 20:03:00 /
niechce zakłądac nowego tematu więc tutaj umieszcze swoje pytanie, ile może wyniesć wymiana rdzenia w chłodnicy + przelutowanie otworów z dla R4 do V6?
BirdDog / 2007-03-06 17:54:36 /
nowy rdzeń z wymiana to 400-500zł, przelutowanie otworów 50-100zł
to taniej będzie kupić nową:/
BirdDog / 2007-03-06 19:08:25 /
Podłączę się : szukam informacji z jakiego samochodu pasują chłodnice do Capri MK1 V4. Nie jestem pewny swojej i chcę jakąś mieć w bagażniku na dłuższe wycieczki.... A może ma ktoś kto zdemontował takie coś z Capri MK1 V4 i chce się pozbyć ?
marian212 / 2018-07-18 13:55:07 /
weźli swoją i zawieź do czornego, albo wlutuj nowy rdzeń do zbiornoków. Też czorny. On co to ogarnie.