hej czy cale przednie zawiesznie w tc3 jest takie samo jak w tc2 i tc1 na zywo nigdy nie widzialem w tc3 na fotkach niby takie samo ale chce sie upewnic
Mag_szymek / 2010-10-24 10:54:56 /
Tc I III III Jest takie samo. A teraz reklama: Cale zawieszenia jak i ich poszczegolne czesci i inne elementy posiadam i sprzedam w dobrej cenie........ i po reklamie.
Classmobile / 2010-10-24 11:09:50 /
ok dzieki:) a co do reklamy towjej to ewentualnie interesowalo by mnie ale tylko stan jak najbardzoej zblizony do idalnego :P
Mag_szymek / 2010-10-24 12:01:26 /
ponoc wlaśnie belka w tc1 jest inna troche jak w tc3...ktoś ostatnio pisał
mateush (proko) 3M / 2010-10-24 12:09:36 /
Zapek pisał. I to raczej pewna sprawa.
bobik liil / 2010-10-24 12:17:10 /
Co nie zmienia faktu ze zalozyc sie da. Granady przykladowo mialy 4 rodzaje belek.
Mysza liil (EM) / 2010-10-24 12:18:14 /
Założyć się da - ale prawie zawsze kończy się to sporym negatywam... /--\
bartozłomero / 2010-10-24 12:25:04 /
class....twoj marketing operacyjny powinien zaczynac sie od teleranka na capri.p az do wieczorynki hehe :P pozdrop.s. wysłalem ci foty
Zakrzak! / 2010-10-24 12:31:43 /
Przekładałem całą belkę z wahaczami z TC3 do TC1, wchodzi bez problemu, jeździ jak trzeba.
Trójkąt / 2010-10-24 14:02:49 /
bart, sporym negatywem to sie konczy wlozenie zgnitej rozjechanej (nic wspolnego z liil) belki od dziobaka do trojki... 1 na 5 tc ma belke do niczego :D
Mysza liil (EM) / 2010-10-24 15:31:02 /
Idealna sie znajdzie bez klopotu , ale chwilowo tylko tel albo capriwiadomosci bo mi sie laptop zesral i nie mam hasla do maila do odwolania.
Classmobile / 2010-10-24 15:47:43 /
U mnie belka nie pasowała, różnice w wymiarach otworów były rzędu 20mm, różne są wysokości belek a negatyw to kwestia tylko i wyłącznie belki. Ja założyłem w końcu belkę z Tc3 do dziobaka ale na sztywno, wywaliłem gumy z podłużnic i wspawałem tam tuleje stalowe wg wymiarów belki Tc3. Zaznaczam, że moja belka w dziobaku należy do niespotykanie prostych belek, która nie posiada cienia negatywu więc jej wymiary raczej są wzorcowe. Według tych obserwacji, moim zdaniem belka od dziobaka nie spasuje do TC2 i TC3.
zapek??? !G.O.P! / 2010-10-24 18:00:44 /
Co sie tyczy marketingu to mam też oczywiście cały ww. zawias do sprzedania, cały kompletny z mojego dziobaka, wybitnie prosty:
http://www.capri.pl/market/42969
zapek??? !G.O.P! / 2010-10-24 18:03:00 /
zapek, jak teraz ta belka na sztywno wstawiona zachowuje sie w aucie, jakieś zauważalne zmiany w prowadzeniu np? jakieś minusy takiej operacji? i czy to bezpieczne dla budy?
mateush (proko) 3M / 2010-10-24 18:32:16 /
Zachowuje się zajebiście w stosunku do poprzedniego gumowego układu, jest dużo stabilniejszy ale i tak daleko mu do zawieszenia sierry. Co na to buda? Nie wiem, nie pytałem, trzyma się narazie a lekko nie ma ze mną i z cossą więc chyba nie szkodzi jej to za bardzo ;D
zapek??? !G.O.P! / 2010-10-24 18:49:41 /
hmm mowicie ze pasuje inni ze nie zabardzo:P a jeszcze chodzi o to ze ja to do cortiny mk3 musze wlozyc :P
Mag_szymek / 2010-10-24 22:12:14 /
Z cortiną mk1 jest fajnie bo z niemca nic nie pasuje.
bialy1976 / 2010-10-24 22:22:00 /
Pasuja wszystkie do takiej cortiny, wkladalem z 2ch totalnie skrajnych rocznikowo pozycji. U Zapka bylo inaczej, ale w dziobaku wiec ciezko odnalezc kompromis.
Classmobile / 2010-10-24 22:27:40 /
czyli co wloze kolyske z tc3 do mojej cortiny? na takiej by mi najbardziej zalezalo
Mag_szymek / 2010-10-24 23:35:48 /
Włożysz włożysz, w najgorszym przypadku będziesz musial dwa otwory w przedniej części kołyski "przesunąć" i to wszystko. Pozostają jeszcze mocowania stabilizatora, które też są różne ale to już inna histeria;P
zapek??? !G.O.P! / 2010-10-25 00:22:15 /
A z moich doświadczeń z kołyskami wynika, że od dzioba jest inna - górne mocowania belki wypadają w innym miejscu podłużnicy niż w tc2/3. Najlepiej zapytać Mniśka :)
Śmietan / 2010-10-25 00:23:12 /
Żeby raz na zawsze zakończyć dyskusję przygotowałem ilustrację :)
Kołyska dziobakowa jest mocowana wyżej w podłużnicach, natomiast rostaw pomiędzy otworami jest identyczny dla obu wersji.
Dane za Werkstatthandbuchami.
Konar / 2010-10-25 02:27:20 /
brawo Konar
kołyska - trafna nazwa w tym przypadku
.STICH. / 2010-10-25 20:18:44 /
tylko niech jeszcze moderator w tyule dopisze "taunus"
granadziarz_3M / 2010-10-25 21:17:58 /
Potrzebowałbym wymiary otworów dla tulei belki przedniej...chodzi o wersje z mniejszymi tulejami
mateush (proko) 3M / 2010-11-24 17:52:58 /
Mam pytanie, bo z tego co zauważyłem już pare osób tak robiło.
Kończe tył i zastanawiam się nad piaskowaniem i malowaniem przedniego zawieszenia w dziobaku.
Czy dużo jest roboty jak bym chciał odkręcić cały zawias podnieść budę do góry i wysunąć przednią zawiechę wraz z silnikiem i skrzynią?
Do czego zmierzam zależy mi na wyczyszczeniu, polakierowaniu całości (zawiecha, silnik, skrzynia) a przy okazji wyczyszczeniu, umyciu przedniej komory i zabezpieczeniu podłużnic.
Jeszcze jedno co do uniesienia przodu nie mam żadnego wyciągu nic, w związku z tym czy dużo waży karoseria jak bym chciał to podnieść w górę po odkręceniu zawiechy?
jacob81 / 2012-01-01 22:24:23 /
To sa 4 glowne sroby + stabilizator, dowolna konfiguracje wykonasz szybki i sprawnie pod domem przy pomocy na upartego 1 podnosnika typu duza zaba, dobrych checi i czegos co podlozysz pod spod aby cie nie polamalo w razie bledu w umieszczeniu. Wyjazd samego zawieszenia jest mozliwy bez ruszania silnika, tylko trzeba go na czyms podwiesic, podlozyc cos pod spod itp itd. najlepiej do kogos zadzwon po szczegoly. Na upartego moge to byc ja. Bedzie szybciej niz przez forum i moze odbywac sie w czasie " rzeczywistym "
Classmobile / 2012-01-02 12:01:48 /
Buda bez silnika nie jest ciężka ale trzeba ją bardzo wysoko unieść aby wyjachać wraz z silnikiem.
Jak silnik podwiesisz w komorze to zdejmując dodatkowo koła nie będziesz musiał wysoko dzioba windować ale za to będzie cięższy. najlepiej pożycz sobie żurawia do silników i nim podnieś przód auta wyjeżdżając całym zawiasem na kołach, wraz ze skrzynią i silnikiem. Trzeba pamiętać o odpięciu hamulców, wydechu i kolumny kierowniczej. Wydaje się ta operacja prostą ale wbrew temu jest co robić.
zapek??? !G.O.P! / 2012-01-02 16:53:16 /
Warto też odpiąć linki - sprzegła i gazu oraz kabelki - oprócz czujników oleju i temperatury , rozrusznika , masy od silnika , alternatora itp no i węże od chłodnicy i nagrzewnicy , podcisnienie z serwa - w skrócie wszystko co przeszkadza :D bez tego będzie ciezko --- żurawia nie potrzebujesz - 2-3 osoby spokojnie podniosą nadwozie na tą wysokość a czwarta podłoży coś pod podłużnice ... tylko trzeba uważać na końcówkę wydechu przy podnoszeniu a bez wydechu na tylny pas :-)
MikeB4 / 2012-01-02 17:48:55 /
OK. Dzięki wielki za cenne porady.
Póki co rozważam podniesienie przodu w górę, to wydaje się być na chwilę obecną największym mankamentem z uwagi na brak żurawia (nikt ze znajomych nie ma również), jak i możliwości przywiązania się do sufitu z jakimś kołowrotkiem (strop może nie wytrzymać 2 długie szyny zamiast jednej ktoś zespawał ze sobą w samym środku).
Pozostaję więc jednak opcja paru chłopa :)
jacob81 / 2012-01-02 18:17:16 /
Zapek, ale kaszaniaste halogeny :D
Mysza liil (EM) / 2012-01-02 19:00:36 /
Czy ten spoiler ma dziurę czy źle widzę?
A co to za rurka na podłużnicy? Nie gadaj że hamulcowa :(
Mysza liil (EM) / 2012-01-02 19:06:14 /
No i szkoda ze nie diesel... :(
Aldaron / 2012-01-02 19:08:30 /
przewód paliwowy schowany w podłużnicy?
brzezin / 2012-01-02 19:10:05 /
Z pewnych względów przewody sobie przewędrowały, nie pamiętam już dlaczego ale hamulec i paliwo lecą prawą stroną. Nieważne ;)
zapek??? !G.O.P! / 2012-01-03 20:43:38 /
Choć może jednak lewą ;D
zapek??? !G.O.P! / 2012-01-04 19:12:30 /
A ja ma takie pytanie, a może nawet trzy pytania, dotyczą zawieszenia tc2/3:
1) Pierwsza fotka - Mocowania belki do podłużnic - z jednej strony widać że otwory, przez które przechodzi śruba mocująca belkę do podłużnicy, mają kształt "fasolki". Czy tak powinno być?
2) Na drugim zdjęciu te same otwory z drugiej strony - z lekka wyrobione, czy ma to jakiś negatywny wpływ?
3) Miejsce łączenia drążków reakcyjnych z belką zawieszenia - oryginalnie są tam przyspawane podkładki ale moje jak widać przegniły - pytanie czy są potrzebne?
bad ass boy / 2013-12-17 21:29:51 /
otwory to masz raczej wybite przez nie dokręcone śruby.A ta podkładka pełni jedynie funkcję utrzymania gumy od drążka.Po ściśnięciu gum żeby nie przesuwały się podczas pracy
PSIAŁA / 2013-12-17 22:13:30 /
Na drugim zdjęciu są wybite, ale te na pierwszym mają oryginalny kształt czy też są zniekształcone?
bad ass boy / 2013-12-17 23:26:50 /
Mam pytanie w kwestii zawiechy TCI, czy to jest normalne?
W dziobaku od czasu do czasu zdarza mi się przyhaczyć belką poprzeczną zawieszenia o jezdnie.
Zazwyczaj zdarza się to gdy:
- jadę w średniej głębokości koleinie i hamuje gwałtownie;
- w lesie to nawet bez hamowania zbieram glebę ale to las;
- na prostej bez kolein równej drodze asfaltowej jeżeli jadę dość szybko i zdarzy się uskok siada mi i potrafi przyhaczyć.
Dziwne to trochę jest dla mnie bo auto stoi raczej normalnie , mam tu na myśli prześwit koło - nadkole.
Nic nie kombinowałem, żadnych ciachanych sprężyn itp wynalazków.
Sprawę rozwiąże wymiana amorków czy raczej sprężyny też będą się kwalifikowały?
Od razu pisze że nie chciał bym wprowadzać zmian które sprawią że auto będzie taczką (typu utwardzone sprężyny czy amorki gazowe).
jacob81 / 2014-10-05 22:19:27 /
U mnie wali kolyska na kazdym uskoku. Kupilem nowki sprezyny ale czasu na zmiane brak.
Ale z objawow to wlasnie kako pierwsze zmienilbym sprezyny
Szafa !G.O.P! / 2014-10-05 22:54:34 /
Prawdopodobnie efektem tego co piszesz sa juz zużyte sprezyny i amortyzatory. Wymiana na nowe sprezyny fabryczne i amortyzatory gazowo olejowe rozwiążą problem. Chyba ze chcesz miec auto obniżone wtedy raczej wiele sie nie zmieni. Napisz jeszcze jaki rozmiar opon masz?
CHUDER / 2014-10-06 05:27:31 /
Opony R13. Nabyłem już amorki olejowe (jak to w oryginale bywały montowane) z tym że firmy KYB ale też z braku czasu jeszcze ich nie zamontowałem. Polować teraz będę na KYB tył też olejowe. A sprężyny hmm na to wygląda że będą następne. Dzięki w każdym razie za pomoc.
jacob81 / 2014-10-06 08:10:11 /
na pewno jest trochę niżej ze względu na stare sprężyny, nowe amorki gazowe pomogą bo nie będzie tak nurkował... a z oponami to chodzi o wysokość opony....
boncky / 2014-10-06 16:12:56 /
Opony dosc wysokie bo 70
jacob81 / 2014-10-06 16:22:07 /
podaj rozmiar opony, bo jej wysokosc zalezy od szerokosci (podane 70 to % szerokosci a nie wymiar). I tak 185/70R13 bedzie ok, ale juz 165/70R13 to pomylka.
granadziarz_3M / 2014-10-06 21:52:53 /
Takie mam obecnie 185/70 R13
jacob81 / 2014-10-06 22:34:18 /
Na tej oponie powinieneś mieć wszystko ok. Jak jedziesz belką po glebie to masz padnięte sprężyny, amory i pewnie jeszcze nie masz odbojników.
granadziarz_3M / 2014-10-10 20:02:59 /
to jest prawie nie możliwe. jest jak pisze Granadrziasz, lub jeszcze gorzej
zenonDWR / 2014-10-11 21:37:00 /
Mam pytanie bo nie za bardzo wiem od czego zacząć.
Przód w dziobaku siedzi mi dosc nisko, tzn belka jest jakies 10cm od gleby o ile nie hamuje bo wtedy jest dramat co widac po obrypanej belce. Tak mam od poczatku jak go nabyłem.
Jaki nominalnie powinien byc przeswit belka vs gleba?
Czy wymiana sprezyn załatwi sprawe? Nowe amory jeszcze nie zakładałem bo nie ma to póki co sensu chyba.
jacob81 / 2015-01-31 16:18:27 /
.
jacob81 / 2015-01-31 16:21:18 /
Apony jaki rozmiar? Bo widzę tylko 70R13 I kapcia masz:)
bobik liil / 2015-01-31 16:23:24 /
wymiana sprężyn i amorków na pewno nie zaszkodzi :)
mishq (Mateusz G.) / 2015-01-31 16:25:31 /
Oponki R13 185/70 cisnienie 1.8-1.9bar. Ale to by było chyba zbyt proste. Ogólnie przód buja się jak murzynska fura. Zeby pod niego podłożyc lewarek typową zabe trzeba auto bez wysiłku za nadkole dzwignąć :/.
jacob81 / 2015-01-31 16:28:51 /
Co do spreżyn to od TC 2/3 podejdą czy od czegos innego szukać?
Nówki dziobak pewnie słabo z dostępem a jak sie trafią to nie ma szans pewnie jak za mniej niz milion złotych... :)
jacob81 / 2015-01-31 16:31:47 /
opona 2.2 - 2.3 bar, nowe sprężyny od tc1 - tc3 to samo, tyle ze jak kupisz sam przod to pewnie bedzie jak motorowka bo i tyl wyklepany zapewne, jak chcesz przymiezyc cos to moge poszukac moich starych sprezyn, byly na pewno wyzsze od tego co ty masz, z reszta tutaj na fotce cos tam widac ze wyzej jest http://www.capri.pl/image/car/1301/2333/96735
mateush (proko) 3M / 2015-01-31 17:14:23 /
pytałeś praktycznie o to samo 3 miesiące temu w tym samym wątku... Wymień wreszcie sprężyny i amorki na nowe, nawet olejowe a poprawa będzie znacząca.
Grzesiek_Rudy / 2015-01-31 18:15:29 /
I porządne amory gazowe, najlepiej od granady.
Mysza liil (EM) / 2015-01-31 18:33:56 /
tylko na padniętych sprężynach będzie siedział na ziemi. amortyzatory maja inne zadanie to chyba wie każdy
zenonDWR / 2015-01-31 20:24:45 /
Opony za niskie chyba. A spręzyny pasują podobno od wagonu kolejowego. Nisko, ale nie nurkuje - tutaj trzeba zapytać;-)
bobik liil / 2015-01-31 20:47:47 /
bobik liil / 2015-01-31 20:49:33 /
185/70 są ok -- gorzej jak 175/70 bo są troszke niższe ...
MikeB4 / 2015-01-31 21:24:25 /
W ostatnim Taunusie miałem Fuldę 185/70 i było super /licznik dochodził do końca, nie w kraju/
zenonDWR / 2015-01-31 21:40:09 /
Ok dzieki Panowie za cenne sugestie, zwłaszcza twoją Bobik :). Proko jestem zainteresowany, zwlaszcza ze jestes blisko. Daj znac jak odkopiesz jestem chetny co do $ mysle ze na prv sie dogadamy. Jak co podjade do ciebie po to :).
jacob81 / 2015-01-31 21:48:12 /
165sr13=135,3 185/70R13=129,5
5,8mm nie jest dużo, ale są za niskie;-) To może być "być albo nie być" dla kołyski.
Z rozwiązań mniej radykalnych od sprężyn z wagonu polecam jeszcze klocki gumowe co sie wtyka między zwoje. Miałem w Granadzie. Licznika nie zamykała nawet poza krajem, ale stała wyżej niż bez nich.
bobik liil / 2015-01-31 22:09:19 /
Nie są za niskie -- po pierwsze na wysokość kołyski oddziałuje tylko połowa z 5,8 :D po drugie niższy profil mniej się ugina więc wyjdzie prawie na jedno :)
MikeB4 / 2015-01-31 23:55:08 /
Wow wow wow z tego co sie orientowałem wczesniej to R13 185/70 to jedno "z" jak nie głòwne zalecenie fabryki więc już nie kminie o co kaman. Przecie niskiego profilu nie bede teraz pchał to nie vw :/ ...
jacob81 / 2015-02-01 00:05:37 /
Mike dlaczego tylko połowa? Przecież opona jest z dwóch stron felgi chyba:)
Ale tak dla jasności to ja sobie trochę jaja robię. Sam we wszystkic trzech kombiakach miałem 185/70 i było gitara. Tylko, że miałem dobre sprężyny, a o to tu chyba idzie od początku;-)
bobik liil / 2015-02-01 10:00:23 /
Wymień sprężyny na nowe. Twoje stare kilkudziesięcioletnie na pewno są już od dawna do wymiany.
Swoją drogą idzie gdzieś dostać na przód do Tauniaka sprężyny progresywne?
paras / 2015-02-01 10:53:19 /
albo do kowala i sprężyny OK na następne 100 tyś.
zenonDWR / 2015-02-02 19:25:52 /
Ok dzięki za info. Jeszcze takie tylko pytanie.
Dziś obejrzałem obecne sprężyny. żeby je wyciągnąć na pewno będzie trzeba wyjąć amortyzator co jest mi po drodze.
Czy jednak sworzeń dolny też trzeba będzie zrzucać czy da się sprężynę po skręceniu ściągaczem wyjąć bokiem ?
jacob81 / 2015-02-03 22:08:04 /
Górny tak, dolny nie.
Mysza liil (EM) / 2015-02-03 22:53:02 /
Czemu górny? Ja odkrecalem dolny i amora i wymiana sprężyn.
Czy cos spartolilem?
Szafa !G.O.P! / 2015-02-04 00:19:29 /
sworzen mozna wybic ze zwrotnicy, tak jest nawet latwiej niz skrecac ta sprezyne, ja wymienialem te sprezyny bez sciagaczy, tylko auto trzeba wyzej podniesc zeby wahacz dolny mogl zejsc nisko
mateush (proko) 3M / 2015-02-04 13:04:55 /
Zobacze czy te sworzenie będą wogóle do ruszenia.
Choc jak tak patrze to przyszedł pomysł mi do głowy czy nie łatwiej będzie podlewarować wachacz dolny i założyć sciagacz z jednej drugiej strony sprezyny i lewarkiem opuscic spowrotem wachacz. Ktos tak próbował ?
jacob81 / 2015-02-04 21:29:04 /
I zdjecie :)
jacob81 / 2015-02-04 21:30:57 /
.
jacob81 / 2015-02-04 21:33:11 /
Nie wiem jak wyobrażasz sobie wymianę sprężyny bez zbicia co najmniej dolnego sworznia.
ja tak robiłem kiedyś z braku ściągaczy,śrube z dolnego wachacza i lewarek,troche sie trzeba najebać przy takiej operacji,i nowa sprężyna trochę mocniejsza ciężko celnąć,generalnie nie polecam takiej pornografi,zważywszy że sciągacze teraz grosze kosztują
Da się wyciągając wahacz dolny
WAHACZ :D
ale po co :D rozpięcie sworznia wcale nie jest takie ciężkie .... Da się bez ściągacza tylko lewarkiem , ale założyć to juz niekoniecznie :D Ja scisnąłem sprężyne pod stołem warsztatowym - razem z wahaczem i spiąłem ją paskami -- chociaz nie polecam tej metody bo trzeba wiedziec jak później nią nieść żeby w razie w nie wybiła zębów ....
MikeB4 / 2015-02-04 21:44:00 /
Zmieńcie tytuł wątku na: "jak skonstruować bombę kinetyczną"..
Mysza liil (EM) / 2015-02-04 21:58:14 /
Heh bomba dobre :)
Ok dzieki. Zobacze jak pojdźie w pierwszej kolejnosc z tym sworzeniem.
Kiedys to przerabiałem i konczyło się na tym że albo wylazł z trudem albo przy próbie pózniej przykręcenia trzpień sworznia się obracał.
jacob81 / 2015-02-04 22:11:29 /
sworzeniem czy sworzniem? nie podkreśla Ci na czerwono jak piszesz?
mishq (Mateusz G.) / 2015-02-04 22:32:01 /
Sworzniem :) nie podkresla bo głównie z kalkulatora pykam zamiast pc.
jacob81 / 2015-02-04 22:51:33 /
Udała się jedna strona. Co prawda zwaliłem sworzeń dolny bo łatwiej go wybić niż górny.
Jednak muszę przyznać, że gdyby górny udało się wyczepić to było by o wiele prościej.
Tak czy owak demontaż jednego ze sworzni jest jak najbardziej wskazany.
jacob81 / 2015-02-05 21:48:28 /
Odkręcasz nakrętkę, uderzasz mocno młotkiem najlepiej /2 kg/ w obejmę górną lub dolną
Sworzeń odpada.
Oczywiście można stosować specjalistyczne narzędzia do ściągania sworzni
zenonDWR / 2015-02-06 00:01:22 /
Tak, jak mocno uderzysz to pozniej z otoworu robi sie jajo, sworzen nie lapie sie stozka i sie obraca przy dokrecaniu, mocowanie poobijane itp, nie prosciej zrobic sobie narzedzie do tego z drazka i koncowki drazka, ktore bedzie rozpychac sworznie?
mariolotnik / 2015-02-06 09:51:40 /
z tego otworu tak łatwo jaja nie zrobisz, zwłasza jak siedzi w nim sworzeń, a nie zawsze sie uda wypchnąć sworzeń nawet ze ściągaczem, zwykle trzeba i tak sie wspomóc młotkiem, nie trzeba od razu napi***alać żeby uszkodzić, poza tym nawet nie ma miejsca za bardzo na zamach, chyba ze masz zdjęte błotniki ;)
mateush (proko) 3M / 2015-02-06 12:39:46 /
2kg ok, a z drugiej strony otworu przystawić taki młotek 3kg, wtedy sworzeń nie ma szans. Dwa dobre strzały i fru. Błotniki nie przeszkadzają.
Mysza liil (EM) / 2015-02-06 12:58:17 /
Pytanie o sprężyny:
Czy sprężyny (wszystkie) między Taunusami tc1 z tc2 są zamienne? Tzn, czy mogę zamówić sprężyny od jedynki i bez problemów z montażem umieścić w dwójce?
Curtis_Capri / 2016-02-26 18:05:13 /
Tak.
Na tył polecam od kombi.
Szafa !G.O.P! / 2016-02-26 18:13:06 /
Tylko skąd wziąć te od kombi?
Bo w ogóle to chciałem zamówić dorobione, bo jedyne jakie są dostępne w sklepach to obniża mtsy -40mm co mi się trochę nie widzi. Choć grubość mają fajną: prawie po 16mm.
Curtis_Capri / 2016-02-26 18:22:59 /
Najprościej - Oldcars albo Chuder ew eBay. Nie wiem czy dobrze kojarze ale na Ebay.com.au możesz dorwać sprężyny pod ciężkie silniki.
bad ass boy / 2016-02-26 20:42:42 /
mam jakieś spręzyny na przód do taunusa pod v6, są to jakieś tuningowe sprężyny ale nie ma na nich żadnych oznaczeń, wiem tyle że jak było 2.9 to stało to na poziomie seryjnego taunusa a nie było oklapniete jak na minusach, jak cos to pisz
Piter M / 2016-02-26 20:51:45 /
Piter lepiej od razu sprzedaj patent na sprężyny z wagona;-)
bobik liil / 2016-02-26 21:11:07 /
o tak, polecam spręzyny z wąskotorowego wagoniku kolejowego :D osobiście uzywam tego patentu, nie polecam jesli ktos ma protezy bo po wypadają i polecam zastanawianie sie gdzie się jedzie żeby kołyska nie złamała sie na pół :)
poza tym całkiem fajnie sie jezdzi , nawet da się pżezyć upadek z lotu w powietrzu :D
Piter M / 2016-02-26 21:36:31 /
Te mtsy jakoś bardzo nie obniżają, jeżdże na tym już dłuższy czas i nie było problemu ze studzienkami ;)
mateush (proko) 3M / 2016-02-28 12:27:49 /
Mateush,do tych mtsów Masz amorki gazowe czy olejowe?
WOJTAS 74 / 2016-02-28 15:46:48 /
Gas shocki, tyle że one olejowe z tego co wiem sa
mateush (proko) 3M / 2016-02-28 18:41:11 /
olejowe są z takim fajnym pokrętełkiem :)
mishq (Mateusz G.) / 2016-02-28 20:09:02 /
No właśnie z pokrętłami są do regulacji twardości
mateush (proko) 3M / 2016-02-29 18:59:29 /
Proko - masz jakieś aktualne zdjęcie z mtsami już na samochodzie? Bo chyba finalnie zdecyduję się na taką opcję. Tylko na osiedlu mam strasznie wysokie garby i nie chciałbym ciągle o nie zahaczać.
Pytanie do znawców:
Czy gumy wahacza dolnego są takie same jak gumy wahacza górnego?
Power flex w zestawie na cały samochód nie ma tych na górne wahacze właśnie i zastanawiam się, czy po prostu nie wziąć dolnych x2.
Curtis_Capri / 2016-02-29 21:49:54 /
dolne całkowicie inne różne od górnych http://allegro.pl/tuleja-poduszka-zawieszenia-wahacza-przod-taunus-i6006882775.html drugie od góry to do dolnych wahaczy i czwarte od góry to do górnych wahaczy
mishq (Mateusz G.) / 2016-02-29 22:08:13 /
nie znalazlem nic w bezruchu, wszystkie jakies spaczone przez manewry ;P, a dolne tuleje od górnych się różnią na pewno, dolne są mniejszej średnicy
mateush (proko) 3M / 2016-02-29 22:48:42 /
O kurde, wysokość taka jak mój na fabrycznych.
Dzięki za informacje o gumach. No to niestety powerflex odpada i trzeba kupić w Anglii komplet...
Curtis_Capri / 2016-02-29 23:03:56 /
Odświeżę kotleta.
Zamontowałem kupioną belkę po kompletnym odświeżeniu, wszystkie gumy nowe, nowe sprężyny, amortyzatory gazshock i są przespawane mocowania górnego sworznia. Zbieżność, ani geometria jeszcze nie są ustawione, ale zauważyłem, że koła stoją w sporym negatywie i samochód jakoś wysoko stoi(ale to obstawiam, że nowe sprężyny są za to odpowiedzialne).
Pytania:
- Kornik zrobił rysunek różnic w miejscach mocowania kołyski do podłużnic, ale nie ma nigdzie wzmianki jaka jest różnica wysokości otworów w belce, a to podobno belki się różnią. Skoro udało mi się zamontować belkę plug&play, to raczej nie ma możliwości, że to belka od dzioba?
- z czego negatyw może wynikać? Kwestia regulacji na drążkach reakcyjnych?
Al_Coholik / 2019-07-03 15:10:57 /
Pokaż co wg. Ciebie oznacza spory negatyw.
W Taunusie nie masz regulacji kąta pochylenia koła. Obstawiam w Twoim przypadku za wysokie sprężyny, albo jeszcze "nieulozone". Czy po poskładaniu ruszyłeś autem przód - tył ?
Grzesiek_Rudy / 2019-07-03 19:21:44 /
Spory negatyw to mi zalatuje krzywą kołyską.
bobik liil / 2019-07-03 20:36:02 /
Nie zrobiłem zdjęcia... Ale na taunus.pl znalazłem wymiary belki i belka chyba faktycznie miała strzał, bo dolne mocowania do budy zeszły się o jakies 2cm, ale w piątek to wyprostuje, bo faktycznie naginaja trochę nawet tuleje. Reszta wartości "w normie". Po naprostowaniu powiem mechaników, żeby spróbował ustawić geometrie i zbieżność i zobaczy się co dalej.
Al_Coholik / 2019-07-03 22:26:10 /
Dzień dobry. Czy tuleja drążka reakcyjnego powinna być taka luźna?
ste-fun / 2023-10-25 08:05:25 /
Nawet musi być
Piter M / 2023-10-25 08:19:16 /
A jaka długość ma ta rurka?
Litvin / 2023-10-25 13:31:21 /
Proszę.
ste-fun / 2023-10-25 19:16:41 /
Proszę
ste-fun / 2023-10-25 19:17:33 /
Dzięki;)
Litvin / 2023-10-25 20:52:47 /