logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Zawory, kilka pytań.

Zawory, kilka pytań.

1. Jeśli odnośnie zaworu podana jest taka wartość:
Intake: Head Diameter np. 2.09"
Exhaust: head Diameter np. 1.57"
to czy te wartości (średnice) odnoszą się do samych zaworów, czy do max. średnicy gniazd zaworowych (bo to znaczna różnica)?

2. Co oznacza "Stem Diameter" Czy jest to średnica "nóżki" zaworu, czy może zew. śr. prowadnicy zaworu?

3. Co da założenie zaworów wydechowych większych o 5mm, jeśli standardowe mają 39,6mm oraz zaworów ssących większych o 1mm jeśli standardowe mają 51mm? przy niezmienionym rozrządzie i gaźniku...

4. Czy krawędzie zaworów, przylegające do gniazd zaworowych zwykle można szlifować, frezować itp. jeśli są uszkodzone, czy może poprostu wymienia się cały zawór?

5. Co daje zastosowanie twardszych sprężyn odciągających zawory? Jak sprawdza się, czy sprężyna nie straciła swoich właściwości?

6. Czy jest możliwe, że podczas pracy silnika zawór może się obracać wokół własnej osi?

Zależy mi na uzyskaniu odpowiedzi na te pytania, z góry dziękuję.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-16 18:31:33 /


podajac te dane w mm miales na mysli obwod tak??..:)
twardsze sprezyny zaworowe powoduja szybsze i mocniejsze zamykanie sie zaworu co zmniejsza "przedmuchy " miedzyzaworowe ale tez ma wplyw na szybsze zuzycie walka rozrzadu
jesli chodzi o obracanie sie podczas pracy to pewnie sie obraca ale po co ta informacja?..do czego? nie bardzo rozumiem?
zalozenie wiekszych zaworow da np. lepsze(wieksze) napelnianie komory czyli wiecej moze mieszanki dostac sie do komory czyli wiecej spali czyli wieksza moc
pozatym jesli masz wieksze wydechowe to szybciej oprozni komore zwiekszy elastyczniosc itp
krawedzie docierasz zaworem (za pomoca pasty do docierania) a jak zeszlifujesz "tak sobie" to nie bedzie szczelny..nie wiem czy cie dobrze zrozumialem
ale jeszcze jesli chodzi o powiekszanie srednicy zaworow dobrze jakby za tym szly w parze inne przerobki
:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-16 21:53:08 /


w mm podałem średnicę...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-16 22:10:27 /


Zakrzak-jak chcesz starym zaworem docierać nowe gniazdo zaworowe to gratuluję pomysłu!
Nie pomyślałeś o tym że taki zawór wyklepany przez lata może mieć już zły/niewłaściwy kąt przylgni?
Ad2-lepsze napełnianie cylindra/lepsze opróżnianie cylindra/większe spalanie
Ad5-trudno chyba dostać twardsze sprężyny-lepiej zrobić typowy rajdowy patent-podłożyć podkładkę pod zawór, twardsza sprężyna-silnik nie "pływa" przy wysokich obrotach(w rajdowym żargonie)
Ad6-tak

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-17 17:44:37 /


ale zoggona nic nie pisal o nowych gniazdach co ty piotrze?..hehe slabo cos widzisz

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-18 17:11:41 /


Bo zakładam że jak zakłada większe zawory to musi wymienić gniazda na większe....mylę się?
I zawory oczywiście też lepiej nowe.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-18 17:14:29 /


gdyby to byla rozmowa 2 laikow to rozumiem ale wiadomo o co chodzi wiec skad przypuszczenie ze chodzilo mi o stare zawory na nowe gniazda??? zastanow sie?:D

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-18 17:22:17 /


Bo napisałeś żeby docierać........mylę się.........laiku?:::)))))

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-18 17:23:30 /


Wyjaśnię mój problem bo już doszedłem do tego... Odnośnie pierwszego pytania, to poprostu źle pomierzyłem zawory... natomiast dostępne na rynku najczęściej sportowe są nieco większe od standardowych fabrycznych, i wobec moich pomiarów, te nowe nie weszłyby wogóle w głowice. Problem polegał na tym, że na niektórych suwmiarkach cal dzielony jest na osiem części, a na niektórych na 10 części (tak jak centymetr na 10mm). I tak przy podawaniu wymiarów zaworów, podaje się przeważnie średnicę nóżki zaworu w ósmych części cala (np. 3/8 cala) a średnice "grzybków" w dziesiątych częściach cala... złapałem suwmiarkę i dla przykładu zmierzyłem zawór wydechowy. Wyszło mi 1.45 cala, podczas gdy oferowane na rynku mają przeważnie 1.65 cala. Odmierzyłem na suwmiarce (z podziałką gdzie cal jest dzielony na 8 części) 1.65 cala i przymierzyłem do gniazda zaworowego... później przymierzyłem jeszcze zawór ssący (2.09 cala) i wyszło mi że takie zawory po założeniu niemal zachodziłyby na siebie, nie mówiąc już o samym rozfrezowaniu gniazd pod takie wymiary. Stąd zastanawiać się zacząłem czy te większe zawory mają może inny kształt, może sam "grzybek" zaworów jest ustawiony pod kątem (lajkonikiem jestem w tych sprawach)? Sprawa dopiero wyjaśniła się w szlifierni, gdzie zmierzyłem zawory suwmiarką z podziałką cala na 10 części... okazało się, że zawór wydechowy ma 1.56 cala a nie 1.45 i w takim wypadku zawór o średnicy 1.65 zmieści się spokojnie w głowicy... z resztą i tak będę wymieniał zawory ssące tylko bo są kiepskie (z 2.029 cala na 2.09 cala). Pojawiło się teraz takie pytanie:
Czy gniazda zaworowe można rozfrezować pod wymiar 2.09" bez ich zmiany? Czy może wymiana gniazd jest zawsze konieczna?
Z góry sorki za zamieszanie :)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-18 17:51:47 /


nie jest konieczna ale lepiej skoro juz wymieniasz na nowe to wszystko....no i zeby mialo to rece i nogi kanaly tez doprowadzic by trzeba bylo do porzadku..:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-18 19:11:27 /


zależy od grubości wstawionych gniazd, to będzie wiedział/może ocenić zakład który na codzień się tym zajmuje. Sporo gniazd można bez problemu rozwiercić na zawory o 1 oczko więcej. W innym przypadku wymiana gniazd, najlepiej od razu na utwardzane.
Dla żeliwnych głowic, bez gnizazd, oczywiście problem ten nie istnieje ;)

Ze wzrostem średnic zaworów, szczególnie ssącego, spada elastyczność silnika z powodu słabszego zawirowania mieszanki na wolnych obrotach. Dlatego dla dostawczaków i terenówek zmniejsza się zaworki, a osobówkom w tych samych silnikach zwiększa.
Zwiększając zaworki - zwiększa się współczynnik napełnienia cylindrów, czyli silnik może się wkręcać na wyższe obroty.
Należy pamiętać przy rasowaniu (gdybyś zamiast remontu, to miał na myśli), by wraz z większymi obrotami wyważać lepiej ukł. korbowo-tłokowy.
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-21 08:17:41 /


pilne pytanie mam bo nie moge nigdzie znalesc odpowiedzi, jaki jest skok zaworow w 2.0 v6 przed i po 79 roku, bo mam glowice 82 a reszte 79, niewiem ile moge splanowac glowice zanim bedzie ... bum ... pilnie mi to potrzebne bo dzisiaj chce pomeirzyc pojemnosci i obliczyc powienienem splanowac

DeMaDeS / 2004-09-02 17:24:19 /


splanowac wiecej jak 2mm i tak nie mozesz bo to nie bedzie dzialalo
a zawory wtedy na pewno sie jeszcze nie spotkaja z tlokami bo te silniki sa standardowo bezkolizyjne
sugeruje najpierw zapoznac sie z dzialaniem silnika zanim bedziesz robil takie radykalne kroki jak planowanie glowicy "ile wlezie"
skok zaworu to 9,1mm niezaleznie od rocznika

wystarczy zmierzyc skok walka rozrzadu 6.5mm i pomnozyc przez przelozenie dzwigienki zaworowej 1.4:1

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 20:03:36 /


"sugeruje najpierw zapoznac sie z dzialaniem silnika zanim bedziesz robil takie radykalne kroki jak planowanie glowicy "ile wlezie" "
mam rozumiec ze masz mnie za debila ? ...
gaz pozwala na wiekszy stopien sprezania niz benzyna dlatego z 8.2 chce podjechac troche w gore .. mniejwiecej do 9.5 jak w standardowym ohc ale jeszcze nie policzylem ile mm musze splanowac dlatego sie pytam zebym sie nie zblizyl zabardzo

DeMaDeS / 2004-09-02 23:17:19 /


nie uwazam Cie za wyzej wymienionego ;), tylko wydaje mi sie ze zbyt napalasz sie na tuning poprzez planowanie glowicy, byly juz tutaj podobne przypadki i konczyly sie spalaniem stukowym lub marnymi osiagami
2.0 ma mniejszy stopien sprezania od np. 2.3 i odrobine mozna go w ten sposob podniesc, ale na oko nawet nie zblizalbym sie do 2mm
pamietaj ze po kazdym planowaniu grubszym niz "lizniecie" trzeba tez splanowac kolektor ssacy, zarowno od spodu jak i z bokow bo go po pierwsze nie uszczelnisz a po drugie beda progi w kanalach,
a o zawory sie nie martw, no chyba ze masz w planach 3-4mm :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 08:01:05 /


DeMaDeS, po Twojej reakcji i lakonicznym podejściu do sprawy można mieć dość jasny pogląd na Twoją osobę :(
To nie jest forum osobistych frustracji, tylko problemów technicznych.

Z 2mm planowania głowicy w 2.0 podejrzewam, że wyjdzie dużo więcej niż 9:1

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 09:30:40 /


zawory mam tak blisko tloka ze moge tylko 0.5mm splanowac zeby nie zrobic z tego silnika kolizyjnego, nie robie rajdowki tylko troche poprawiam co sie da...
a co do kanalow w glowicach to ni cholery nie pasuja do kanalow w kolektorze bo kolektor jest 79 a glowice 82, bede musial to poprawic ...
zostlao mi malo czasu na zlozenie samochodu do kupy dlatego tkai nerwowy jestem...
pozatym dzieki za ten skok zaworow

DeMaDeS / 2004-09-03 14:56:01 /


kanały to nie kwestia rocznika a mocy - te śmiesznie małe to 85 koni, a te większe, to 90 koni kompatybilne z 2,3 108 koni.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-05 20:32:12 /


Nie wiem czy w dobrym wątku to pisze, bo o zaworach jest tyle tematów, że głowa mała, ale do rzeczy. Zacząłem polerować zawory, i zastanawiam się, czy one się jeszcze nadają. Na grzybku są delikatne wżery, i nie wiem czy je szlifować dalej aż do gładkiej powierzchni.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-19 17:44:08 /


Wżery w tych okolicach są bez znaczenia.
Istotna dla pracy zaworu jest ta skośna powierzchnia .
Na niej nie powinno być wżerów, progów, odgnieceń itd. Powinna być gładka o błyszcząca, podobnie jak analogiczna powierzchnia w gnieździe.
Jeśli sa na nich niewielkie uszkodzenia to można je usunąć poprzez docieranie zaworu do gniazda.
Przy wiekszych konieczne jest frezowanie gniazd i szlifowanie zaworów lub ich wymiana.
Ale tu jest wszystko OK

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-19 18:02:09 /


Jeszcze raz foto bo tamto coś małe sie zrobiło :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-19 18:04:51 /


Ok, dzięki za odpowiedź :]

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-19 18:16:13 /