Witam!
Mam pytanie:
1. Czy, dzwon w skrzyni Typ F która prawdopodobnie była z rzędówką w Transicie , można wymienić na dzwon pod V6 ?
2. Dalej, co ze sprzęgłem ?
3. Proszę o opinie o tejże skrzyni, poza tym jeśli dzwon pasuje będę go szukał w celu zakupu.
P.S. Skrzynia ma zostać zaprzęgnięta do pracy z silnikiem 2.3, w aucie transportowym, więc mile widziane opinie użytkowników Transit'ów z w/w skrzynią biegów.
Pozdrawiam.
Nie wiem jak do R-ki to wygląda bo zawsze mialem do czynienia z takimi skrzyniami z pod V-ek. Ale jak byś chcial całą szkrzynkę pochodzącą od V-ki to chyba mam nadprogramową.
Killer vel M-maniac / 2010-09-28 20:41:21 /
A jakie masz przełożenie mostu w tym Transicie ? Bo one miały krótkie dyfry, więc jeśli masz przełożenie 5,14 to szukaj od razu skrzyni 5. Połączenie 4-ki skrzyni i tak krótkiego mostu jest bardzo męczące i dla podróżujących ( a ma być to auto transportowe ) i dla silnika...
daniel46 / 2010-09-28 20:50:07 /
Pisząc o aucie transportowym miałem na myśli samochód ze skrzynią do przewozu materiałów ciężkich w zasadzie wykorzystując max ładowność, prędkość/komfort to sprawa drugorzędna tu liczy się siła. Przełożenie mostu to 5,125 - most od Żuka.
Aha, ja pomyślałem o czymś w stylu lawety i jeżdżeniu po Polsce i za granicę. Skrzynia sama w sobie jest chyba dobra, czasami potrafi trochę porzępolić przy obciążeniu, ale po kilku sekundach ustaje. W moim jak na razie wszystko ok i sugerując się na zdaniu ojca i dziadka w ich Transitach również skrzynie dawały rade, a lekko nie miały ;) A co do sprzęgła to mam nadzieje, że ktoś mądry Ci odpowie.
P.S. jakim cudem wepchnąłeś most od Żuka do transita ? Dawałeś dystanse aby wszystkie felgi były takie same :P ?
daniel46 / 2010-09-28 22:50:48 /
hehe :))
nie, nie mam Transita, kolega miał i to na bliźniakach ale to już inna historia
ja tak na boku kombinuje sobie pojazd ,bo mam za dużo V-łek (brakuje mi skrzyń i sprzęgieł)
a teraz skrzynka biegów mi może wpadnie w łapy.
Witam,
Nie wiem czy dobry temat, ale nowego nie chciałem zaczynać, więc podpinam się tutaj:) W capri mk3 z silnikiem 2.0 OHC mam skrzynie 4 biegową typu F z zewnętrznymi wodzikami. Skrzynia ogólnie mi cieknie i jest dość głośna, więc w najbliższym czasie szykuję się raczej wymiana, bo do remontu to raczej nie... A pytanie do Was takie, Jaka skrzynia podchodzi na wymianę beż żadnego problemu? Czyli coś na zasadzie Plug & Play. Obiło mi się o uszy, że 5 biegowa typ 9, ale jak przeglądałem forum to wychodzi na to, że trzeba skracać wał.
Kropla / 2011-08-24 14:03:06 /
Nie tylko skracać , nie pasuje tez końcówka wkładana w skrzynię -- po prostu trzeba wymienić na wał od N9 *drobny frez ząbków na wyjsciu ze skrzyni ........
MikeB4 / 2011-08-24 14:40:58 /
Kontynuując temat wymiany skrzyni, to dzisiaj moją trafił szlag w czasie drogi z pracy. Nie wiem czym auto się zbuntowało, ale do listopada i planowanej przerwy zimowej nie wytrzymała. Objawy jak dla mnie dziwne, bo z metra na metr skrzynia/sprzęgło się posypało. Temperatura z rana nie zachęcała do jazdy, ale trzeba było wrócić. Przejechałem 4-5km od parkingu i nagle na 4 biegu zaczęło niemiłosiernie trzeć i hałasować jakby zęby i dało się wyczuć, że sprzęgło się ślizgało przy dodaniu gazu. Biegi wchodziły ze zgrzytem i siłowo. Zatrzymałem się i od nowa, jedynka, dwójka zgrzyt po chwili trzeci bieg i znów to samo, tak, że się jechać nie dało... Trzy postoje dalej to sumując dało się tylko jechać na jedynce z prędkością 15km/h przez prawię 5km. Nie wiem czy to wina samego sprzęgła, które nie było ruszane x lat, czy skrzyni (typ F) która tez jest na wykończeniu i z 1,5 litra pojemności oleju, zostaje może połowa bo reszta skrupulatnie na każdym postoju zostaje na drodze. Skrzynia i sprzęgło miało być zakupione przez zimę, także liczyłem się z tym wydatkiem. Prośba moja jest do Was taka, aby doradzić jaką skrzynie kupić? Czy pakować się w to samo, czyli typ F na zewnętrznych wodzikach, czy coś innego tylko co? Oczywiście chodzi o jak najmniej problemową wymianę. I pytanie jeszcze czy skrzynia typ F do V6 2.0 będzie pasować po zmianie dzwonu na R4/2.0 OHC bo jest takowa do kupienia. Generalnie jaka jest najlepsza skrzynia do capri 81r R4/2.0 OHC bez większej ingerencji. Proszę o pomoc
Kropla / 2011-10-15 23:11:14 /
najlepsze :
N9 od R4 + wał napędowy będziesz musiał wymienic - ale warto ...
w skrzynie od v6 się nie pakuj - mają dłuższy wałek sprzegłowy ....
MikeB4 / 2011-10-16 19:17:33 /