Ma ktoś doświadczenie z metalowymi uszczelkami po kolektor wydechowy w V6?
W sklepach Forda mają tego pełno zarówno do 2,0; 2,3; 2,8 jak i do 2,4; 2,9. Jest to wytłoczona uszczelka z kawałka blachy (arkusza). Stosował ktoś to? Ma to jakiś sens, bo jakoś nie bardzo jestem przekonany ze względu, ze to raczej nie będzie chciało się zgniatać przy przykręcaniu i uszczelniać poprawnie. Ale może się mylę....
I jeszcze pytanie.
Czy warto posmarować uszczelki kolektora przed montażem pasta uszczelniającą do wydechów (taki cement w tubce)? Zdarzyło mi się niestety, ze po montażu nowej uszczelki występowały lekkie przedmuchy, gdyż były jakieś wżery na powierzchniach styku głowicy i kolektora z uszczelką. Może taka pasta tutaj pomoże?
Dred ja mogę coś opowiedzieć o tym cemencie...
To jest fajna sprawa ale tak szczerze to na 2-3 dni... potem mi się wykruszał nawet przy najdelikatniejszych wibracjach układu wydechowego, po czym był po prostu wydmuchiwany...
slon666 3M / 2010-09-19 23:12:07 /
Tylko, że ja to chcę zastosować pomiędzy kolektor a głowicę i jakoś nie wyobrażam sobie, że stamtąd coś zostanie wydmuchane.
ja na łączenia elementów też dawałem "auspuffreperatur paste" i robotę robiło
JoKo 3M_U / 2010-09-19 23:19:44 /
Mowa o kleju pewnie. Dred, jesli uszczelki owe (metalowe) są z miedzi to fajna sprawa pod warunkiem, że po założeniu rozgrzejesz wydech pożądnie tak, aby miedź stała się bardziej plastyczna po czym szybciutko podociągasz śruby aby uszczelka "popłynęła". Wtedy ma to szansę na szczelność. Jeśli to uszczelki stalowe, to słabo to widzę.
zapek??? !G.O.P! / 2010-09-19 23:20:36 /
Uszczelki są stalowe z okrągłym przetłoczeniem okalającym kanał wylotowy. Po dokreceniu to przetłoczenie sie sciska i robi robote. Jesli masz wzery to smaruj pastą. Oryginalnie nie ma tam nic, zadnej pasty ani uszczelki. Mozna na sama paste i tez zadziala.
Mysza liil (EM) / 2010-09-20 03:33:02 /