Automobilklub Krakowski zaprasza byłych zawodników, działaczy, sympatyków sportów motorowych na 44 Międzynarodowy Rajd Żubrów, który odbędzie się 23 października 2010 r., Rajd Żubry jest jedną z najstarszych imprez samochodowych w naszym kraju; tradycja zawodów sięga listopada1966 r., gdy rozegrano je z inicjatywy Sobiesława Zasady, który właśnie w sezonie 1966 zdobył pierwszy ze swych trzech tytułów Mistrza Europy. Sobiesław Zasada przez wiele lat był komandorem, teraz jest wiernym uczestnikiem imprezy.
Do wieloletniej tradycji nawiązuje trasa z metą w Zakopanem. „Żubry” są jednym z głównych wydarzeń w dorocznym kalendarzu działalności Automobilklubu Krakowskiego, który liczy już 102 lata. Te zawody są ważnym elementem, składającym się na tradycję i tożsamość najstarszej na polskich ziemiach organizacji samochodowej.
Tegoroczna rajd wystartuje z Myślenic i będzie liczyć ok. 250 km. Rajd będzie polegał na przejechaniu siedmiu prób sportowych i dwóch slalomów. Próby sportowe przeciętnie o długości ok. 1, 3 km. biegnące pod górę, próby slalomowe zlokalizowane na wydzielonych placach. Organizator ze względów technicznych ogranicza udział w imprezie do 100 samochodów
Zakończenie w hotelu „Kasprowy” w Zakopanem, a nagrody będą wręczane podczas tradycyjnego Balu Żubrów.
UWAGA !!!
Regulamin rajdu uległ zmianie w stosunku do regulaminu lat ubiegłych. Najważniejsze zmiany to minimalny wiek kierowców 40 lat (nie dotyczy pań, uczestników, którzy brali udział w poprzednich edycjach rajdu oraz startujących w samochodach zabytkowych), do startu dopuszczone będą wyłącznie samochody seryjne (bez klatek i innych modyfikacji sportowych), zakaz korzystania z serwisu na trasie, obowiązek stosowania wyłącznie opon seryjnych i tankowania paliwa jedynie na ogólnodostępnych stacjach.
i wycinek z regulaminu by wyjaśnić sprawę kryjąca się pod UWAGA
"6. UCZESTNICY „RAJDU ŻUBRÓW”
Załogę stanowi wyłącznie kierowca i pilot. Kierowcą może być osoba, która nie posiada aktualnej licencji sportu samochodowego i w ostatnich 3-ech latach nie brała udziału w zawodach samochodowych jakiegokolwiek szczebla oraz ukończyła 40 rok życia. Ograniczenie wieku kierowcy nie dotyczy kobiet, Grupy III oraz uczestników poprzednich edycji rajdu.
Pilot musi mieć ukończone 18 lat.
Pod czas trwania „Rajdu Żubrów” zabrania się przewożenia osób trzecich.
Uczestnicy zawodów mogą brać udział tylko i wyłącznie w jednej z niżej wymienionych Grup, co winno znaleźć potwierdzenie na zgłoszeniu do zawodów
GRUPA I
Byli Zawodnicy i działacze sportu samochodowego oraz zaproszeni goście, którzy ukończyli 60 rok życia
GRUPA II
Byli zawodnicy i działacze sportu samochodowego oraz zaproszeni goście, którzy ukończyli 40 rok życia.
GRUPA III
Uczestnicy startujący na samochodach wyprodukowanych przed 1986 rokiem.
7. POJAZDY DOPUSZCZONE DO „RAJDU ŻUBRÓW”
7.1 Do udziału w „Rajdzie Żubrów” dopuszcza się samochody osobowe o nadwoziu zamkniętym w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym lub osobowo/towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP. Samochody muszą być standardowe tzn., takie jak proponowane w normalnej sprzedaży, bez żadnych modyfikacji („klatka”, brak siedzeń, brak tapicerki itp.)
7.2 Organizator dopuszcza tylko opony seryjne homologowane, zgodne z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym. Załoga może mieć dwa koła rezerwowe
7.3 Samochód biorący udział w „Rajdzie Żubrów” musi być obowiązkowo wyposażony w następujące
elementy:
- gaśnicę o masie min. 1.8 kg środka gaśniczego,
- trójkąt odblaskowy,
- apteczkę
Załoga musi być wyposażona w kaski ochronne przeznaczone do sportów motorowych (mogą mieć utraconą homologację)
7.4 Podczas „Rajdu Żubrów” bezwzględnie zabrania się serwisowania pojazdów pod karą wykluczenia
Za serwisowanie uważa się użycie lub otrzymanie przez załogę części zamiennych, narzędzi lub wyposażenia innego niż przewożone w startującym samochodzie,.
Tankowanie pojazdu dozwolone jest wyłącznie na stacjach paliwowych .
7.5 Punkt 7.1 i 7.4 nie dotyczy Grupy III"
Ostatnio edytowane przez Gurden (Dzisiaj 16:59:29)
Gurden / 2010-09-15 17:47:58 /
Wszystko cudownie, tylko wpisowe TYSIĄC złotych - kogoś solidnie pogięło...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-09-15 17:55:26 /
no jada ostro z tym 1000
regulamin pod adresem http://www.automobilklub.krakow.pl/
Gurden / 2010-09-15 19:40:20 /
cały czas się bije z myślami, ekipa się szykuje a my nie wiem, wystąpiłem o zaproszenie ale jeszcze nic nie postanowiłem.
ja się szykuję- gram w Lotto.
Tekla / 2010-09-16 07:18:29 /
też wczoraj zagrałem w totka :)
Wpisowe od kilku lat wynosi tysiąc. Z doświadczenia wiem, że warto poczekać i potem kupić za 700 albo 750 bez balu żubrów (impreza raczej taka sobie, tyle, że rozdanie nagród jest wtedy więc jak komuś się poszczęści, to trzeba się wbijać "służbowo po puchar").
Mnie bardziej martwi niezgodność między opisem a regulaminem. W opisie jest mowa o 7 OES-ach i jakiś dwóch kręciołkach na placach (sic), a w regulaminie o 10 OES-ach. Jak się już buli taką kasę, to 7 OES-ów to grube przegięcie... A kontakt z automobilklubem mocno utrudniony, ale próbuję się tam dodzwonić.
greenhorn / 2010-09-16 09:39:37 /
dobra postanowiłem, odpuszczamy, za drogo dla nas :(
cała impreza to minimum 2500zł więc wolę to wpakować w auto na przyszły sezon.
Pająk - masz spokojnie jeszcze miesiąc na takie deklaracje, zgłoszenia zawsze są mozliwe jeszcze po terminie więc spokojnie się zastanawiaj - może Marta wygra w totka i wszystko się odmieni... ja też zdecydowałem, że czekam z decyzją na ostatnią chwilę, ba nawet się jeszcze zastanawiam czy nie jechać na dębicę choć to już pojutrze, wlasnie tam dzwonilem i mozna sie zgłosić chocby jutro :)
greenhorn / 2010-09-16 14:21:36 /
wszystko wskazuje na to, że uda mi się w tym roku wystartować!
ROCKY BALBOA / 2010-09-28 18:23:50 /
A co z:
"UWAGA!!!
Regulamin rajdu uległ zmianie w stosunku do regulaminu lat ubiegłych. Najważniejsze zmiany to minimalny wiek kierowców 40 lat (nie dotyczy pań, uczestników, którzy brali udział w poprzednich edycjach rajdu oraz startujących w samochodach zabytkowych), do startu dopuszczone będą wyłącznie samochody seryjne (bez klatek i innych modyfikacji sportowych), zakaz korzystania z serwisu na trasie, obowiązek stosowania wyłącznie opon seryjnych i tankowania paliwa jedynie na ogólnodostępnych stacjach." ?
To przekreśla potfoora i tweety-feniksa, chyba że nie dotyczy zabytków, ale nie doszukałem się tego...
bez paniki -nie dotyczy zabytków :D
ROCKY BALBOA / 2010-09-28 21:24:36 /
Ok ok teraz widzę punkt 7.5. Nie ma to jak studiować prawo i dokładnie czytać paragrafy :/
tez skonczylem prawo, na uw..:)
ROCKY BALBOA / 2010-09-28 22:16:30 /
Witam.
Czy ktoś z Was ma jakieś informacje na temat lokalizacji odcinków? Szperałem już wszędzie, ale nawet nie zabardzo są jakieś przecieki. Z tego co wiem, to ma być na pewno Zawoja, a co z resztą? AK milczy (jak w zeszłym roku) :( Wiecie coś?
Howorski / 2010-10-15 08:43:17 /
Ja wiem, że na pewno pojawię się jako kibic :) wydaje mi się Łukaszu że os Lanckorona też będzie rozgrywany
Mam nadzieje, że Lanckorona będzie ;)
Beddie / 2010-10-15 21:48:13 /
Beddie jak będziesz w Lanckoronie to znów jedziemy pod ruiny pokrecić bączki ;)
beddie wtedy będzie w lancko:) zapewne będzie tez dobre szkoło a jak sie uda będą tez dwa taunusy:P
Szafa !G.O.P! / 2010-10-16 10:49:23 /
Greenhorn mowił mi że się wbił na listę i jedzie! Trza mu kibicować!
Ja w tym roku odpuszczam.
Gnieciuch / 2010-10-17 23:18:06 /
No niestety nie w tym roku Lanckorona ani Zawoja Przysłop, te dwie trasy wypadły w tym roku jak wynika z harmonogramu
http://www.rajdzubrow.pl/documents/2010/harmonogram.doc
44 Międzynarodowy Rajd Żubrów
Harmonogram czasowy
23.10.2010
PKC LOKALIZACJA PS
km PKC
km Suma
km Czas.
Przej. Godz.
I zaw.
PKC 0 START-MYŚLENICE - - - - 9.00
PKC 1 JAWORNIK - 4,45 4,45 10’ 9.10
PS 1 JAWORNIK 1 0,60 - - - 9.13
PKC 2 SUŁKOWICE - 14,45 18,90 21’ 9.34
PS 2 SUŁKOWICE 1 1,10 - - - 9.37
PKC 3 HARBUTOWICE - 7,24 26,14 11’ 9.48
PS 3 HARBUTOWICE 1 1,10 - - - 9.51
PKC 4 ZACHEŁMNA - 13,40 39,54 20’ 10.11
PS 4 GÓRA CHEŁM 1 1,10 - - - 10.14
PKC 5 JAWORNIK - 31,67 71,27 45’ 10.59
PS 5 JAWORNIK 2 0,60 - - - 11.02
PKC 6 SUŁKOWICE - 14,45 85,72 21’ 11.23
PS 6 SUŁKOWICE 2 1,10 - - - 11.26
PKC 7 HARBUTOWICE - 7,24 92,96 11’ 11.37
PS 7 HARBUTOWICE 2 1,10 - - - 11.40
PKC 8 ZACHEŁMNA - 13,40 106,36 20’ 12.00
PS 8 GÓRA CHEŁM 2 1,10 - - - 12.03
PKC 9 SUŁKOWICE - 18,56 124,92 28’ 12,31
PS 9 SUŁKOWICE 3 1,10 - - - 12,34
PKC 10 HARBUTOWICE - 7,24 132,16 11’ 12.45
PS 10 HARBUTOWICE 3 1,10 - - - 12.48
PKC 11 META - ZAKOPANE - 95,00 227,16 120’ 14.48
SUMA 10.00 - 227,16 -
Gurden / 2010-10-18 15:32:25 /
Hm, tak więc zapewne obstawię jakoś Sułkowice, bo pod nosem też ;)
Beddie / 2010-10-18 18:20:23 /
Jade jako kibic napewno, Beddie, Szafa, Gurden dawać znać :)
Ja się wybieram najprawdopodobniej do Zachełmnej
Gurden / 2010-10-20 07:26:06 /
ja chyba będe, tylko jeszcze nie wiem gdzie :)
Kuki.vel.Krzak / 2010-10-20 09:21:14 /
A Góra Chełm to nie jest to miejsce na którym z gnieciuchem w zeszłym roku przeskoczyliśmy?
http://www.youtube.com/watch?v=_jCJPBRXPgg
Tam są emocje, polecam :D jeżeli to ten odcinek to go obstawiam na bank.
Kto jedzie z Krakowa?
...to byla lanckorona. Z tych znanych oesów to Harbutowice są super - moim zdaniem najciekawszy odcinek zubrow - najbardziej rajdowy, wąsko, dość szybko i z syfem na zakrętach. Dla kibiców jednak jest tam spory minus. Żeby sie dostać w ciekawe do oglądania miejsce, to trzeba się sporo przedzierać przez las i pod górę. Zachełmna z kolei to największe szanse na pooglądanie dzwonów, bo tam zawsze jest ich najwięcej, ale ciężko się ustawić żeby zobaczyć więcej niż kawałek prostej i jeden zakręt. Jak będę juz po objezdzie tras, to dam znać jak jest w Sułkowicach - w końcu to najbliżej Krakowa więc może to będzie fajna opcja.
greenhorn / 2010-10-20 09:53:14 /
łał!! jest lista startowa - startuje az 40 zabytków i po dwóch latach przerwy przyjezdzaja wlosi a tym samym mozna zobaczyc w akcji prawdziwe rarytasy jak Porsche 356 lub Jaguary E-type - oczywiscie profi przygotowane do sportu. Widzielismy ich dwa lata temu - to zupelnie zmienia oblicze tego rajdu!
greenhorn / 2010-10-21 16:52:00 /
Tego włocha z BMW znam osobiście i nawet ta BMka jezdzilem i nawet ta BMW ma tablice rejestracyjne KOS ;)
ok, dośc żartów BMW nie jest włoskie :)
Gurden / 2010-10-21 18:48:11 /
faktycznie nie jest ale w tym roku Włosi przywożą takie samo :)
tak czy siak zazdroszczę przejażdżki - świetne auto
greenhorn / 2010-10-21 21:07:24 /
no to dajcie czadu i cało do mety!!!
Pojechali!
Oby szczęśliwie napili się piwka w Kasprowym :- )
Włosi narobili dużo hałasu i dodali kolorytu.
Gnieciuch / 2010-10-23 14:24:10 /
Gnieciuch / 2010-10-23 14:29:58 /
z trasy - Zachełmna
Gurden / 2010-10-23 20:29:08 /
Fakt.
Włosi dodali kolorytu i to nie tylko na starcie. Pamiętam jak na dojazdówkach któryś Włoch zawrócił i pojechał w drugą stronę, potem wyprzedzanie w strefie. Podobno nie oddał karty drogowej na poprzednim PKCu. Na trasie OSów też dodali swoje: http://www.youtube.com/watch?v=uX0_XeI7lBM
Są też już wyniki Żubrów: http://www.rajdzubrow.pl/documents/2010/wyniki.pdf
Filip 1 miejsce w fordzie
Kuba 2 miejsce w fordzie
My 3 miejsce w fordzie.
W klasyfikacji grupy 3 fajnie się ułożyło, że 3 capriki były pod rząd na miejscach 9, 10, 11.
Rajd fajny, nowy odcinek w Sułkowicach naprawdę super: wąski, szybki i śliski. Czego chcieć więcej :)
Gratuluje wszystkim wyników.
Link do naszych przejazdów: http://www.youtube.com/watch?v=C2VYqmKbfLQ
Howorski / 2010-10-24 11:57:57 /
cało w domu. Tym razem walczylismy na ostro. Jakiś taki miałem bojowy nastrój. Szło genialnie do przedostatniego oesu na którym jakieś 50 metrów przed metą obróciło mi się Capri. Jakimś cudem w nic nie walnęliśmy i do mety pognałem na wsteku :) Jeśli chodzi o wynik, to chyba ten błąd kosztował nas miejsce w pierwszej piątce rajdu i pudło w klasie, ale jak się ryzykuje, to się trzeba liczyć z tym że błąd się przytrafi. Z resztą w tym samym miejscu pogięła się porządnie jedna śliczna Alfa, więc raczej cieszę się że wyszło bez strat.
Wielkie podziękowania dla mojej dzielnej małżonki za świetny pilotaż i fordowej ekipie zarówno wśród załóg jak i kibiców.
greenhorn / 2010-10-24 18:04:13 /
Ja mam takie dwa zdjęcia, niestety Łukasza nie zdążyłem ustrzelić-widać za szybko jechał :)
To i ode mnie Fordy. Chyba ten sam odcinek co kicok - Sułkowice. Przejazd drugi.
Czy wiecie co z Alfą Marka Biłyka? Jak patrzyłem na czasy to szedł na drugie miejsce w generalce zabytków. Z silnikiem 1.3 :D
podobno trochę połamanych plastików ale będzie żyć.
poleciał na tym samym zakręcie co my tylko miał troszkę mniej szczęścia i utknął w rowie, ale rajd ukończył, więc z autem nie jest chyba źle.
greenhorn / 2010-10-26 22:07:29 /
kurde jeszcze Wam nie gratulowałem co właśnie czynię :)
dzieki! najfajniejszy moment rajdu to jak na obróciło a mój dzielny pilot na całe gardło: Na wstecznym! jedz na wstecznym do mety! Od przyszłego roku trzeba robić onboardy dla takich właśnie chwil :)
Poki co filmik z naszymi przejazdami - materiał trochę nie za fajny tym razem. Chłopaki z Rallyvideo sie nie postarali, więc dołożyłem muzyczkę i nieco to skróciłem.
http://www.youtube.com/watch?v=sUtnP5AdYUY
greenhorn / 2010-10-27 10:15:07 /
Haha prawda że trzy kapcie zajęły całe pudło w klasyfikacji Fordów, ale tylko te trzy Fordy startowały w ogóle :D
Filmik zdecydowanie ciekawszy niż oryginalna relacja, szkoda że trochę rozciągnięty...
nie mam nic przeciwko żeby w przyszłym roku Mikko Hirwonen strzepał nam tyłki, niech pokaże, że potrafi hehe :)
greenhorn / 2010-10-27 11:46:38 /
szkoda, że nie ma zdjęć z Sułkowic w okolicach mostku :( Tam byłyby jedne z najładniejszych wraz z szorowaniem wydechem po hopie na mostku.
Chłopaki z rallyvideo faktycznie się nie popisali. Najlepsze ujęcia moim zdaniem byłyby z Sułkowic z mostku, albo z ostatniego zakrętu przed metą, gdzie Filipa obróciło. My też tam lecieliśmy slajdem.
Howorski / 2010-10-27 19:36:10 /
Ja właśnie stałem na mostku w Sułkowicach, ale kurde Łukaszu tak przedarłeś, że nie zdążyłem załadować aparatu :/ a tam faktycznie leciały iskry :D