logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » nierówne obroty silnika (zywa) 2.3 V6

nierówne obroty silnika (zywa) 2.3 V6

Witam wszystkich mam problem z moją odremontowana v6 nie trzyma obrotów na biegu jałowym jak i w czasie jazdy jak przyśpieszam konie graja pod maską i nie ma problemów ale gdy che jechać z stałą prędkością zrywa tak samo na jałowym chwile pracuje normalnie ładnie równo i od czasu do czasu dostanie zryw może to być spowodowane jakimś problemem z aparatem zapłonowym ?

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-13 23:07:21 /


może klaczek w dyszce wolnych obrotów ? ewentualnie któreś podciśnienie może nie być szczelne albo dla odmiany rurka jest zbyt delikatna i ja "zasysa" ? po remoncie to się zdarza i trzeba bez nerwów wszystko obejrzeć.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-13 23:54:45 /


Gaźnik z przelewem czy bez ?
Jak masz z przelewem i robiłeś regeneracje to sprawdz czy nie zgubiłeś dyszy dławiącej z przelewu.
Ja tak własnie zrobiłem i mało nerwicy nie dostałem przez to.
Gaźnik nie trzymał poziomu paliwa i silnik chodził jak chciał.
Jak sie mu depło to szedł ale na równych obrotach gdy spadało podcisnienie w gaźniku zaczynał głupiec.
Jesli nie to, to może być nieszczelność podstawy gaźnika.
Sprawdzić to można psykając carbocleanerem (czy jak to sie tam pisze) po uszczelkach u podstawy.
Jesli jest tam nieszczelność i ciągnie lewe powietrze to po psyknieciu silnik sie wkreci na obroty. I nie rób tego w garazu tylko na wolnym powietrzu bo to niebezpieczne.
I na koniec uszczelnij jeszcze puche filtra. A dokładnie przejscie miedzy gaźnikiem a puszką filtra oraz obowiązkowo plastikowa osłonka mechanizmu ssania.
Jak nie masz oryginału to zmajstruj cos.
Ja wykonałem przy pomocy lutownicy z kawałka denka z banki po oleju.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-14 10:06:41 /


Jak juz sie w osłonki bawic, to oprocz tej kopulastej na mechanizmie ssania jest jeszcze jedna - z przodu gaźnika, taka w kształcie dzióbka ktory wchodzi między dwie przepustnice.

Mysza liil (EM) / 2010-09-14 10:17:45 /


No własnie.
Też tak sie mi wydawało ze tam powinna być osłonka.
Ale jak ja wymajstrowałem i zamontowałem tam to silnik zaczął głupieć.
Co ona własciwie osłania i jakie ma zadanie ?

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-14 10:31:46 /


przyjrzyj się uważnie całej konstrukcji gaziora i puchy filtra. zauważysz, że brak tych osłonek powoduje zasysanie duuużej ilości powietrza, zwanego lewym

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-14 19:08:29 /


Raul.
To ze brak osłony mechanizmu ssania powoduje zasysanie lewizny to jest oczywiste jak to ze lata w tym roku nie było.
Ale jakie zadanie ma ta osłonka która jest tak jakby pomiedzy gardzielami. Ona zasłania z tego co pamietam jakieś dwie dziurki. Przez nie sie lewizna nie zasysa.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-14 19:34:18 /


posiadam gaźnik z przelewem była robiona regenercja ale żadna część mi nie pozostała, i faktycznie brakuje mi tej osłony od mechanizmu ssania po powrocie z pracy co nastąpi pewnie w przyszłym tygodniu będę musiał ja zrobić może co w czymś pomoże sprawdzę ten gaźnik czy wszystko jest na swoim miejscu i czy nie ma nieszczelności ale wszystkie podkładki pod gaźnik są nowe, jeśli po tych zabiegach nic się nie zmieni to będę pisał dziękuje za pomoc pozdrawiam

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-14 21:25:55 /


lewe powietrze to jest nieszczelnosc pod a nie nad gaznikiem
dla pracy gaznika nie ma roznicy czy jest ta oslonka ssania czy jej nie ma, jedyna kwestia to taka ze do silnika leci syf :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-15 16:43:16 /


w każdym razie sprawdzę czy czegoś mi nie wciągnęło

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-16 00:31:14 /


nic nie znajdziesz, chyba ze jakas mucha nadziala sie na przepustnice
silnik wciaga pyl, kurz, brud... a potem zaczyna stukac i brac olej ;)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-16 00:43:02 /


Nie masz racji Wiewiór
Osłonka ssania ma bardzo duże znaczenie dla prawidłowości pracy gaźnika w pełnym zakresie obrotów.
Opisywałem to juz tu kiedyś.
Brak tej zaslepki oraz uszczelki pod puszka filtra powoduje zmiane wartości podcisnień w gaźniku a co za tym idzie nieprawidłowe tworzenie mieszanki. Fakt ze z tym można jeździć i nic sie nie stanie ale nie da sie bez tego prawidłowo wyregulować gaźnika.
Filtr powietrza jest nie tylko po to aby oczyszczać powietrze z zaneczyszczeń mechanicznych ale i po to aby po przez własciwe dla siebie opory przepływu wytworzyć w gaźniku odpowiednie podcisnienie. Ale do tego potrzebna jest szczelność całego układu a brak takich elementów jak uszczelki i zaslepki (na które mało kto zwraca uwagę) pracę całego tego układu zaburza.
I potem sie ludzie dziwią ze jednemu 2.0 V pali 12 litrów przy emeryckiej jeździe a drugiemu 2,3 V mieści sie w 10. :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-18 21:46:44 /


toz zawsze bylo wiadomo ze wiekszy silnik pali mniej :)

Mysza liil (EM) / 2010-09-19 12:18:39 /