logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Wersje dziobaków i ich identyfikacja?

Wersje dziobaków i ich identyfikacja?

Od dłuższego czasu się zastanawiam czy mój egzemplarz to nie czasem wersja GT, czy tylko ktoś go kiedyś próbował wystylizować na taką.

1. Czy może mi ktoś powiedzieć czym charakteryzowały się wersje GT?
z tego co udało mi się wyczytać to GT ma listwę FORD na tylnej i fotele kubełkowe to mam ale jak to się ma do reszty są jakieś jeszcze szczegóły.

2. Czy motor 1600 GT również ma coś co pozwoli to jednoznacznie określić?

PS. Jeżeli chodzi o tabliczkę z góry mówię że ten akurat fragment mam mocno nieczytelny a drugiej wyposażeniowej po prostu nie mam stąd moje pytanie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-12 15:59:03 /


Po pierwsze wersja GT a silnik GT to dwie różne rzeczy ....

Jeśli popatrzysz na folder z 74 roku ze strony

http://www.capri.pl/image/folders/taunus/mk1-d-1974-01/13

To zauważysz , że wcale nie było wersji GT tylko Taunus, Taunus L, Taunus XL i Taunus GXL ... te dwie ostatnie w serii posiadały np. winylowy dach, kły zderzaków, uchylne tylne okienka , podgrzewana tylna szyba czy reflektory H4 ... z tych opcji jedynie kły zderzaków i dach winylowy były niedostępne dla wersji Taunus i Taunus L ....



Jeśli chodzi o GT - to napewno występowały przed liftem w wersjach ze skośną deską - wtedy miały 4 dodatkowe zegary w konsoli środkowej, fotele "lotnicze", obrotomierz , licznik przebiegu dziennego , konsolę środkową z podłokietnikiem , obszywaną skórą kierownicę (z ośmioma kółeczkami w srebrnej zaślepce), czy obszytą skórą gałkę zmiany biegów....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-12 16:40:49 /


ja mam GT '71 właściwie kompletne i udokumentowane. Podstawa to całe czarne wnętrze, łącznie z podsufitką, beż żadnych pseudo drewienek, z boczkami i tylną kanapą z modelu L. A reszta, to co MikeB4 pisał.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-12 18:09:41 /


> Podstawa to całe czarne wnętrze, łącznie z podsufitką,

Nooo niekoniecznie :)

Konar / 2010-09-12 18:12:54 /


Nooo niekoniecznie jest to GT ;)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-12 18:19:48 /


Ten wzór tapicerki to tylko GT :)

Konar / 2010-09-12 18:24:31 /


Przyznam, że nie widziałem nigdy GT w brązach, co oczywiście nie wyklucza ich istnienia ;D Taką sztandarową wersję przed liftingiem tu sobie można oblookać http://www.capri.pl/library/folders/taunus/mk1-ch-1972-12

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-12 18:34:22 /


gdzies juz chyba byla linkowana:

http://taunus.xl.free.fr/frames_gb.htm

Sporo opisów wersji wyposazenia itp.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-12 19:27:24 /


Co najfajniejsze:) amatora coupeta tam nawet jest:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-12 19:34:26 /


OK dzięki. To wychodzi na to że mój havana blue to po prostu XL.

A wracając jeszcze do silnika kent vs pinto czym te motory się różnią po czym można rozkminić jaki się posiada?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-12 21:18:06 /


Z tego co wiem, Kenty mają wydech po prawej stronie ( patrząc sprzed maski ) a dolot po lewej stronie, a Pinto na odwrót. To tak między innymi ;)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-12 21:22:02 /


Kent ma obudowę rozrządu na dole bloku i bardzo małą pokrywkę zaworów --- nie ma kółka na pasek rozrządu u góry ..... i w głowicy ma poziomo umieszczoną pokrywkę termostatu ....... pinto ma pionowo ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-12 22:14:24 /


Kent to maleńki motorek z napędzanym łańcuchowo wałkiem rozrządu ukrytym w bloku, a Pinto to monstrualne żelastwo z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym gumowym paskiem zębatym. Niemal wszystkie rzędowe 4-cylindrówki Forda (Kent, Valencia, CVH, Zetec, DOHC) mają wydech po stronie kierowcy (auta LHD, czyli na kontynent), a jedynie Pinto, Lima i Sigma mają po tej stronie dolot, zaś wydech leci wzdłuż prawego boku auta (strona pasażera w wersji LHD).
Fabrycznie Kent nigdy nie był montowany w Taunusie - tylko w Capri, Escorcie, Corsairze i Cortinie. Ale Polak potrafi....
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-12 22:21:20 /


Wszystko mi mówi że ja mam GT. Silnik już nie jest orginalny, sprawdzałem po numerach ale w środku jest czarna podsufitka i ogółem to czarno wszędzie. A o co chodzi z listwą z tyłu?? chodzi o taką czarną?? bo ja mam inaczej. Konar a gdzie można dostać taki materiał??

Morel Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-13 12:05:36 /


Obawiam, się że już nigdzie :)

Konar / 2010-09-13 12:31:57 /


Szafa ... ale gdzie "tam" jest moja qupeta?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-09-13 12:39:21 /


Na "tej" stronce jest taki pod temat
Visiteur
tam jest Europe:) i tam na samym dole, są zdjęcia Twojej Cupy:) podpisanej jako Mirek.... więc może za poprzedniego właściciela tam trafiła...

http://taunus.xl.free.fr/visit_m1.htm
sam dół strony

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-13 17:21:50 /