Witam.Mam do kupienia escorta mk 2 z czarnym dachem 2d.Moje pytanie dotyczy uzytecznosci tego samochodu w kjs,.Chodzi mi o to czy mam szanse po przerobkach oczywiscie(odciazenie i lekkie wzmocnienie)z cieniasami sporting.Ciekaw jestem tez jak ma sie usterkowosc tego silnika(nie wiem czy to gt czy l) i jak wyglada dostep do czesci i ogolna usterkowosc calego auta.Czy da sie do tej skrzyni wsadzic 2.0 r4 pinto?Ogolnie bylbym wdzieczny za wszelkie wiadomosci na temat tego wozu.
Sorry ze tu pytam ale na polskich stronach nic nie znalazlem.
PS czy to ze ma czarny winylowy dach oznacza ze to gt,nie ma obrotomierza.
Pozdrawiam.
Przemek S. / 2004-06-12 17:43:51 /
Dach winylowy [nawet czarny :)] nie oznacza dokładnie nic - był opcją w każdej wersji za wyjątkiem Populara. Jesli nie ma obrotomierza, to nie jest Sport, Ghia, Mexico, Harrier ani RS. Może być L albo GL, jako że oznaczenie GT nie istniało w MkII.
Jesli ma Kenta z dolnym wałkiem, to wazy zwykle jakieś 820-840 kg, czyli tyle samo co cienias, a ma tylny napęd, a więc z silnikiem 940 i 1100cc przegrywasz, ale 1.3 i 1.6 objeżdżają cienkiego jak chcą.
Częsci [w skali Europy] dostepne łatwiej niż do Capri MkI, ale gorzej niż do MkII. Bardzo często są wspólne z Capri, a w innych przypadkach zdecydowanie od Caprikowych tańsze. W Polsce jest gorzej, bo Eskorciarze zupełnie nie są zorganizowani - w przeciwieństwie do Caprikowców :).
Skrzynia z wersji 940 i 1.1 wytrzyma motor 1.6 - nawet podkręcony do 90-100 PS, skrzynia z 1.3 i 1.6 wytrzymuje podobno 2-litrówki do 140PS. A w tunel wchodzi zarówno N-9 z 2.8i, jak i MT-75 ze Sierry DOHC.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-06-12 18:30:03 /
"Sorry ze tu pytam ale na polskich stronach nic nie znalazlem" A capri.pl to jaka jest strona?? Rumuńska?! :-P Uważam że to forum najodpowiedniejsze miejsce na uzyskanie odpowiedzi na to pytanko! Niestety ja Ci w tej kwesti pomóc nie mogę :-( Ale trzymam za Ciebie mocno kciuki aby udało Ci sięosiągnąc cel i żebyś pobił wszystkich w plastikowych cieniasach. Pozdro!!
Dzieki! Mam jeszcze pytanko jak odroznic silnik 1.3 gt od zwyklego?W dziobaku mam 2.0 pinto wiec jak cos moge wrzucic do niego bo taunus jeszcze postoi.Jeszcze jedno:dlaczego wiekszosc escortow ma okragle przednie swiatla(ten ma akurat prostokatne)?
Dzieki i pozdrawiam.
Przemek S. / 2004-06-12 18:49:53 /
prostokątne miała wersja GL
PS daj mi na niego namairy ja takiego szukam :D pleeees:D
Obiecuje, ze jak go nie kupie to dam Ci namiar,facet ma jeszcze jednego sedana 4d,ktory ma taka galge zmainy biegow jak dziobak gt.
Przemek S. / 2004-06-12 19:03:08 /
Prostokątne [a w zasadzie kwadratowe] mają GL i Ghia oraz L w modelu 79 i 80 - reszta ma okragłe. Ghia ma ciemne szyby, welurową tapicerkę i drewniane wstawki. Silnik najprościej poznać z numeru :) - zewnętrznie od 940 do 1600 są identyczne. Ale jeśli ma dwuprzelotowy gaźnik, to jest tylko albo 1.6 albo 1.3 Ghia. 1.3 L/GL i wszystkie 940/1100 mają jednoprzelot.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-06-12 19:19:50 /
przez tyle alt auto mogło przejśc juz pare transformacji mniej lub bardziej zaawansowanych wieć wsumie trudno po gaźniku stwierdzić jaka to wersja pozdr
gt350ta piszesz o tym z dzisiejszej autogieldy??? :)
bo ktos ma 2 do sprzedania jeden 2-d drogi 4-d po 1200zl/szt....:D
Zakrzak! / 2004-06-12 21:20:34 /
był też 1.1 z dwuprzelotem ! przynajmniej taki opisują w książce którą wertowałem przed momentem ...... "obsługa samochodów importowanych" wydana w 1983 r.
MikeB4 / 2004-06-13 01:00:24 /
Dzieki zakrzak!Teraz na pewno go kupie bo mialem jeszcze kredyt zalatwic w banku a to trwa,jeszcze raz dzieki!
Przemek S. / 2004-06-13 15:51:15 /
Silnik 1.3 GT od zwykłego można odróżnić po:
- kodzie typu silnika (nie mylić z numerem silnika) - powinien być J3,
- gaźniku dwugardzielowym Weber i kolektorze wydechowym rurowym (nie żeliwnym),
- wałku rozrządu, zaworach, tłokach i innych takich.
Jeśli chodzi o liczne transformacje, o których pisze Maciek P.: w sumie, jeśli silnik był fabrycznie nie-GT, ale wszystkie części rózniące te silniki ma od GT, to właściwie można by go traktować jako GT, nie?
Rafał L. / 2004-06-14 14:51:53 /
Pytasz o możliwość objechania kilku cieniasów.....
Ok! na lużnym będziesz miał szanse, ale na asfalcie jak trafi Ci się kumaty gość w seju to z tym motorem w Escorcie nie masz szans.
Przyjdzie zima wtedy im pokażesz.!!!:)))
Ja wiem jak to wygląda z zewnątrz- wydaje się czasami że ci goście z 900-tkami pod maską pełzają w tempie żółwia.
Ale kiedy wsiądziesz i spróbujesz pojechać na kręciołku tak jak oni to okazuje się że wykręcenie podobnego czasu graniczy niemal z cudem.
Na KJS-ach widziałem już baaardzo wiele.
Podobał mi się szczególnie jeden klimat-co prawda nie na popularce ale blisko,blisko
Zlot aut po tunningu we Wrocku 2 lata temu.....
Próba sportowa-prosta z 4-ma szykanami, nawrót i z powrotem to samo
Auta po 200 koników, pełno dresów itp....i gdzieś na końcu niepozorny rajdowy sej......
Powiem tyle-objechał ich na tej typowo kjs-owej próbie na 4 sekundy mając przecież tylko około 65 koni!!!
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-06-15 17:44:25 /
Hmm..
Będzie ciężko objechać dobrego Seja.
Znam kilka takich aut, bo sam jeźdzę w KJS'ach.
Mają np. silniki 1.2 16V z Punto podkręcone do 100 KM i do tego zeszperowaną 6-stopniową skrzynię.
Poza tym moc to nie wszystko. Liczy się zawias, a do Seja zdecydowanie Escort nie dostaje. Nie te lata, nie ta konstrukcja.
Dobrze zestrojony Bilstein i taki SC/CC naprawde fajnie jeździ.
Jest dodatkowo mniejszy i krótszy, a przez to bardziej zwrotny.
No tak...ale przyjdzie zima i jak gość w Escorcie będzie kumaty i zaspawa sobie most to stawiam 20 bagsów że objedzie mocnego seja!!!
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-06-15 18:10:20 /
wątpie - escort ma dość lekki tył ..... i bedzie latał dupą na boki jak szalony
MikeB4 / 2004-06-16 02:39:30 /