Oki moje możliwości racjonalnego wytłumaczenia tej sytuacji się skończyły. Zatem czas zapytać się Was mądre i głupie głowy: ;)
PROBLEM:
silnior 2.0dohc, od początku zakupu w aucie silnior miał za wysokie obroty, normą było 1500...jakiś czas temu spokojnie jadąc i zatrzymując się na światłach stwierdził, że je sobie podniesie do 3000 i utrzyma na tym poziomie. No i fajnie. Problem pojawił się raz, drugi itd ...
Po pałowaniu na SO trochę się sytuacja uspokoiła. Potem auto w kratkę stało i jeździło. (więcej stało niż jeździło). ;)
Ostatnio po odstaniu ok 2 miechów, podłączyłem aku, auto odpaliło od kopa, 1500 obrotów i gra po jakis 2 minutach 3000 obrotów... i sytuacja powtarzała się po każdym zgaszeniu i odpaleniu...
Spoko loko. Nadejszły czarniejsze chwile wczoraj autko miało pójść pod młotek i ja wiem że Fordy mają dusze itd, ale kurna bez przesady!!! Nagle nie chce odpalić, kręci jak szalone, ale dupa nic. Ciepły czy zimny wpływu to nie miało. Po ok 1h sprawdzaniu styków, bezpieczników itd nic. Zniechęcony czarną magią postanowiłem odpalić raz jeszcze. Zagadał!!!!
Ale nastąpiły pewne zmiany w jego charakterze, już nie ma za wysokich obrotów tylko ma prawidłowe obroty!!! Podczas jazdy idzie tak jak szedł wcześniej. Natomiast jak zgasimy go gdy ma 900-1100 obrotów to sytuacja z odpaleniem lub jego brakiem się powtarza, gdy odbije mu w czapkę i ma za wysokie jak kiedyś odpala od kopa.
Styki-sprawdzone
Pompa paliwa-działa
Iskra-jest
Filtry-przetrzepane
Przepływomierz jak wyczytałem może być odpowiedzialny za te obroty, ale auto by wtedy odpalało prawda? Lub choć zagadało.
I tu pytanie WTF?!?!?!?!
SKUN_3M / 2010-08-12 10:30:52 /
DOHC nie ma przepływki, sprawdź CPWK i EBJ
Konar / 2010-08-12 10:53:03 /
Głupia sugestia może ale sprawdź, czy komp jest od DOHC. Coż niecoś wiemy już o pracy silnika na innych kompach i objawy bywają niewytłumaczalne a po wymianie kompa na właściwy, jak ręką odjął.
Za wolne obroty odpowiada silnik krokowy podłączony rurą do kolektora, jak rura będzie uszkodzona to silnik wejdzie na obroty.
Kody możesz zczytać ale nie powiem jak bo sam tego nie robiłem.
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-12 11:11:25 /
konar co do do cholery za skróty :D ?
SKUN_3M / 2010-08-12 11:21:53 /
Czujnik Położenia Wału Korbowego
Elektrozawór Biegu Jałowego
dodałbym jeszcze: TSA (czujnik położenia przepustnicy). I przede wszystki zczytać kody z kompa.
Kornik / 2010-08-12 11:28:21 /
taaam szybko nie znaczy dobrze: miało być TPS-a
Kornik / 2010-08-12 11:28:59 /
Albo zapodać głośno TSA i też będzie zajebiście ;D
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-12 11:45:13 /
bedzie wiecej sily do pchania ;)
TPS i EBJ to podstawa. Potem MAP sensor.
Mysza liil (EM) / 2010-08-12 18:34:20 /
dobra fajne skróty :D
to teraz wrzuce fote spod analogicznej maski i proszę o wskazanie co gdzie i jak sie dobrać ;D
SKUN_3M / 2010-08-12 19:52:28 /
TPS-a masz między kuchenką gazową a kolektorem.
EBJ-a masz na rurze wychodzącej z puchy filtra powietrza
CPWK nie widać :-)
Kornik / 2010-08-12 20:10:49 /
cpwk - czujnik połozenia wału masz nad rozrusznikiem, koło filtra oleju, odezwij sie do cinka, brał ode mnie wszytkie graty od DOHC i jest tam czujnik poł wału, moduł, TPS też chyba, jak nie to jeden jeszcze mam
mateush (proko) 3M / 2010-08-12 20:33:19 /
Ja bym powiedział że to czujnik obrotów wału a nie położenia raczej tak ku ścisłości.
CRUISER / 2010-08-13 00:23:30 /
A ja bym powiedzial, ze polozenia. Przez 'brakujący ząb'...
Mysza liil (EM) / 2010-08-13 08:26:31 /
Skun sprawdz czy nie spadła ci taka gumowa rurka łaczaca zaworek "olejowy?" z rurka metalowa :) Patrzac od przodu jest z prawej strony za kolektorem. Jak mi fruwały obroty i palił na 2 gary to pomogło :)
Cinekas 3M / 2010-08-13 16:00:23 /
"brakujący ząb" oznacza 1 obrót a już po za nim nie wiadomo gdzie się wał znajduje więc czujnik wskazuje obroty raczej.
CRUISER / 2010-08-13 21:35:38 /
Jednak jest to czujnik położenia wału. Wycięcie wskazuje GMP a resztę położeń komputer jest w stanie wyliczyć po ilości impulsów od brakującego zęba :]
Gdyby to był czujnik obrotów to wystarczył by 1 ząb.
Trójkąt / 2010-08-13 22:36:11 /
Komputer jest w stanie wyliczyc czy faktycznie wylicza? Czy komputer faktycznie wykorzystuje informację o położeniu wału ? Większość samochodów (w tym nawet te bardzo nowoczesne) ma tylko czujniki obrotów wałka rozrządu i wału korbowego, przeważnie sa to nawet 2 identyczne czujniki. Po co w starym fordzie czujnik POŁOŻENIA wału ?
CRUISER / 2010-08-14 02:03:36 /
Do wyliczenia kąta zapłonu w DOHC oraz do realizacji zapłonu w układach z EDIS.
Mysza liil (EM) / 2010-08-14 09:40:24 /
Cruiser, pliiiiss.... Po co silnikowi dwa czujniki obrotów????
Oba są czujnikami położenia do realizacji zapłonu i wtrysku.
granadziarz_3M / 2010-08-14 23:01:48 /
A jednak,przeważnie są 2 czujniki obrotów :)
CRUISER / 2010-08-15 22:56:58 /
Ale się uparł :)
Są solenoidy indukcyjne które liczą owszem obroty, ale w przypadku tak skonstruowanego wieńca głównym zadaniem CPWK jest określenie GMP. Bez tego przecież moduł sterujący nie miał by żadnego odniesienia do momentu zapłonu.
A jeśli uważasz, że w takim DOHC nie jest do niczego potrzebne określenie GMP, a ten czujnik jest tylko czujnikiem dla obrotomierza, to spróbuj go wymontować i wtedy odpalić silnik :)
gryziu liil (EM) / 2010-08-16 08:45:42 /
zmieniając trochę temat: ciekawe czy SKUN wyleczył w końcu Ścierwo :)
Kornik / 2010-08-16 09:16:50 /
jeszcze nie wyleczył :( ale to ze wzgledu na brak czasu by sie do niego zabrać...
SKUN_3M / 2010-08-16 13:33:02 /
podpinając sie do wątku odnosnie dohca odpala jezdzi lecz poczas dania gazu autko sie dławi i niekreci do konca na obrotach dopiero za drugim razem jest ok,ruszyc gwałtownie z miejsca daje wiele do zyczenia tak jest na benie i na lpg , autko ma nowy cały uklad wydechowy swiece kable pompe paliwa sonde lambda autko to scorupa znajomego który nie daje juz rady z pomysłami prosba o recepte.pozd Rafi
Łukasz 33 radom / 2011-03-03 11:13:44 /
Kopułka i palec? Tylko nie aluminiowy EPS :)
Konar / 2011-03-03 11:41:13 /
Można też spróbować zaglądnąć do filtra powietrza;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-03 18:59:55 /
nowiutki filtr powietrza
Łukasz 33 radom / 2011-03-03 20:52:27 /
ja tez mialem prbem przez jakis czas z praca mojego DOHCa 8v, bylo tak ze chodzil jakby na nie wszystkich garach, strzelal marchewy z wydechu, srednio z moca bylo, wymienilem wtryski, kable kopulke palec swiece i inne pewnie o czym juz nie pamietam, a wszystko dlatego ze na cewce jedna z wtyczek trzymala sie na gumce co ja oslania ale luzna byla przy styku metalowego "gwintu" na cewce i metalowej czesci wtyczki, kombinerkami scisnąłem tą tyczke zeby zmiejszyc jej srednice i jak ręką odjął :D
mateush (proko) 3M / 2011-03-03 22:17:25 /
wiec kolega zalozyl nowiutką kopułke ( ale nie wiem dokladnie jaką) nowiutki palec i dalej to samo płynnie dopiero zbiera sie za 2 daniem gazu na paliwie troszki lepiej lecz nadal nie to co powinno byc jest aha przewody WN tez nowe .Rafi
Łukasz 33 radom / 2011-03-10 08:32:06 /