Poszukuje info na temat głowic /silników 2,8 w wersji amerykańskiej.
Znalazłem coś takiego i mnie zaintrygowało (info w tekście pod 2.8)
"The European version used a "siamesed" two-port exhaust manifold, similar to the one used on the V4, while the American version used three-port heads"
źródło:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine
Amerykańskij 2.8 osiągał mordercze 112 koni.
Te super-mega-trójwyjściowe głowice tak go odprężały, żeby mógł jeździć na ichniej benzynie :D
Konar / 2010-07-16 01:58:25 /
Nie tylko głowice odprężają. Ostatnio jak patrzyłem na tłoki w stanach, to mają takie miski wybrane z denka tłoka, że wróbel by się zmieścił do środka.
m.kozlowski / 2010-07-16 09:42:38 /
Maly mial jakies dziwne 2.8 z trzema wydechami z glowicy i jezdzilo to calkiem calkiem
pmx (wiewior;) / 2010-07-16 12:40:11 /
.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-07-16 22:11:30 /
o to już coś, a gdzie można je zdobyć ? Za oceanem, czy bliżej też ?
Ciężko,szukaj na niemieckim ebayu silników 2,8 z mustanga.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-07-17 16:13:27 /
jakie roczniki
Chyba wszystkie 2.8V6 z Mustanga to będzie to o czym myślisz. O ile ktoś nie podmienił silnika na motor z Granady na przykład :D
Konar / 2010-07-17 23:57:32 /
Dokładnie --- było również kilka amerykańskich Capri z takimi silnikami w Polsce.... jedną Mk1 nawet miałem okazję kupić ... części z drugiej kupiłem od Popcia ;-)
MikeB4 / 2010-07-18 00:02:15 /
szkoda że nie głowice, ale dobrze trop się zawęża
roczniki 80-90
miałem jednego odkupionego ze złomu zbitego w Niemczech ale niestety serce było 2,3 (głowice z zaworami od 2,4 i wałek od Michała z Solca oraz gaźniki od Stich'a leżą na półce aż żal d(...) ściska ).
A w tle 2,8 z odpowiednimi głowicami po obróbce i wąsami , więc szukam te 10-15KM , może u kogoś leżą.
jak już szukasz tych głowic, to od razu zakup w komplecie kolektor ssący i wydechowe bo europejskie nie siądą, chyba, że już masz offenhausera i stąd poszukiwania. Generalnie pomijając rzadkość, to ślepa uliczka, mocy z tego nie ma, trudno cokolwiek dostać, bez sensu.
pzdr
jutro się odezwę jak masz czas do południa podjadę i mi wytłuszczysz ok?
albo zapytam jeszcze co jest dalej ku górze nad głowicami ?jak były zasilane te silniki?
kolektor pod gaźnik, ale kanały ma inaczej rozłożone niż w zwykłym 2.8 - raczej niekupowalny
Konar / 2010-07-18 01:53:23 /
może ktoś ma foto ,
dążę do tego że k-jet odpada przy tych głowicach...:(
mam dół
mam górę
tylko środek nie pasuje
a takie kolektory się teraz szyje...
MC75, tu masz link do amerykańskich kolektorów z rysunkami:
http://www.taunus.pl/index.php?alias=forum&fsID=6&tmID=11198
A co do sensowności... Musisz później splanować głowice porządnie żeby odzyskać europejski stopień sprężania (2,8 usa 115PS, 2,8 eur 136PS). Z tym wiąże się planowanie kolektora ssącego żeby zszedł niżej jak głowice. Amerykański rozrząd również jest przesunięty w dół i silniki te są hiperwolnoobrotowe.
A jak jeszcze chcesz szukać tego to szukaj Aerostara, Rangera, 2,8. Tego chyba najwięcej na nasz rynek poszło.
granadziarz_3M / 2010-07-18 12:24:49 /
Dzięki za info
czyli faktycznie ślepy zaułek.
pierwsze 2.8 z k-jetami stosowane w Granadach 76-77 tez mialy trzy wyloty wydechow a nie byly odprezone, tylko ciezko cos takiego znalezc
camaro / 2010-08-08 23:18:52 /
Z tego co pamiętam to obstawiam że je masz Camaro:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-08-09 17:33:52 /
Jedna sprawa tylko,
Czy produkowano K-Jet pod te głowice.
Co dalej z rozrządem ?
Chyba był tylko gaźnik i max 130KM.
Żeby jeszcze 130 -- to miało ledwie 108 KM ;-))))
135 KM ma europejskie gaźnikowe 2.8 v6 .......... K-jeta do wersji USA nie było , a K-jet założony na taki silnik mu wcale nie pomoże - z samego założenia K-jeta nie robi się dodatkowych koni ..... za to był jak już zauważono bardzo fajny kolektor offenhauser na czteroprzelotowy gaźnik (np. holley) ... wtedy z małymi i większymi zabiegami przy głowicach pewnie jest do osiągnięcia 180 KM :-)
MikeB4 / 2010-08-12 02:27:04 /
byly do tego k-jety
te silniki montowano w Granadach 76-77
sam wtrysk byl taki sam jak pozniejsze 2.8i ale kolektor ssacy byl inny
mialo to 150KM, nie mylic z amerykanskimi odprezonymi padakami
zalaczam fotke, jasne ze taki mam ;)
camaro / 2010-08-17 23:16:03 /
Czyli stary K-jet trzeba koniecznie w komplecie z głowicami kupować ?? Kurde....
MikeB4 / 2010-08-17 23:28:04 /
Świetnie !
Dowierciłem się .
O to chodziło.
Szacunek.
Camaro, a od czego ten k-jet? Bo miska jakas odwrotna..., jak w M-series
Mysza liil (EM) / 2010-10-18 08:21:44 /