logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » jak wyjąć bębenek z klamki ?

jak wyjąć bębenek z klamki ?

Wczoraj wpadłem w szał polerowania i pierwsze co mi wpadło w rękę to klamka od Capcia. Mam tylko problem z wyjęciem bębenka (tego mechanizmu gdzie wkłada się kluczyk). Może mnie ktoś uświadomić jak to się robi? :-)

ps. z czego wykonane sa klamki?

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-08 11:42:40 /


Klamki są ze ZnAl-u. Bębenek zdejmuje się po wyciągnięciu kołka trzymającego całość, który znajduje się z tyłu zamka - właściwie to nie kołek tylko kawałek sprężystej blaszki zwinięty w rurkę przechodzący na wylot przez średnicę zamka. Trzeba to wybić - wycisnąć - odwiercić. Zapewne będzie mocno wrośnięte.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-08 11:50:49 /


robiłem to dawno temu i w mkI, taunusowym oraz paru innych markach, jak jest w mkII/III nie wiem, ale:
przeważnie są zabezpieczane od strony rygla śrubką (trzymającą rygielek-dźwigienkę), rzadziej jakimś pierścionkiem, czy kołeczkiem (też od strony rygla).
Aby wyjąć wkładkę, należy włożyć kluczyk, przekręcić i delikatnie wyciągać całą wkładkę wraz z bębenkiem.
Uwaga na wypadające zapadki i sprężynki!

Miłego składania potem ;)

pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-08 11:54:54 /


jeśli jest jak mówi MK, to jest to kołek sprężysty.
Wrosnąć nie powinien, ale i kupić nowy w sklepie metalowym powinno się dać.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-08 11:57:39 /


Ten kołeczek zawsze łatwo jest wybić gwoździkiem o tej samej średnicy z uciętym na płasko ostrzem. Wiele razy tak robiłem i nigdy nie było problemu.

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-08 12:07:58 /


jeszcze latwiej niz gwozdzikiem jest wybijakiem odpowiedniej srednicy :)

prawda ze czesto sa zapieczone, ale jak chwycisz ten cylinderek w imadlo i bedziesz mial pasujacy wybijak to powinno pojsc latwo

nie spodziewaj sie jednak zbyt wiele po polerowaniu ZnAl-u, bedzie sie blyszczal ale na szaro i moze miec nierownomierny kolor, ciemniejsze plamy

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-08 12:17:51 /


spolerowałem tyle na ile pozwolił mi wystający bebenek. Wyszło miodnie :-) Nie wiem czy były czymś malowane.... Najpierw zeszła jakas kolorowa warstwa, potem się coś błyszczało, pod tym było cos w kolorze miedzi a dopiero pod tą ostatnią warstwą coś co już się nie odbarwiało.Sądząc po wczorajszych eksperymentach nie powinno być problemu z "lustrem" :-)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-08 12:24:42 /


sadzac po opisie polerowales klamki od Mk2
najpierw byl chrom(tylko czemu kolorowy?), pozniej nikiel, miedz a na koncu ZnAl

klamki od Mk3 sa malowane na czarno

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-08 13:24:31 /


Ni prościej było zadzwonić do starego ziomka i spytać czy przypadkiem nie ma takich klamek w chromie ?

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-08 14:03:05 /


Znalazłem w garażu czarne klamki. Chce założyć moje zamki. Przez jedyną dziurencje widze tylko dwa pierścienie, których narazie nie udało mi się ruszyć. A Wy pisaliście te lata temu o wybijaniu czegoś. Znaczy gdzie tłuc

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-15 17:00:32 /


Może coś pomoże...

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-15 17:17:53 /


aahhaaaaa. No pomoże, pomoże. dzięki. Jakoś tego drugiego otworka mój ograniczony umysł nie zarejestrował :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-15 17:31:12 /