Panowie,
wywaliło mi uszczelke pod pompą wody (silnik 2,0 R4). Przymierzam się do jej wymiany. Może doradzicie mi czy w trakcie wymiany mogę natrafić na jakieś szczególne trudności, na co zwrócić większą uwagę i o czym pamiętać ?
harnaś / 2002-02-25 17:08:40 /
Raczej nic trudnego tam nie znajdziesz. Zeby bylo wygodniej mozesz sobie najpierw odkrecic wiatrak (opisane tutaj: http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i.php) - pamietajac ze skubaniec ma lewy gwint. pozniej spuszczasz sobie wode z chlodnicy, odlanczasz dwie rurki od pompy, sciagasz pasek od altelnatora, odkecasz prostytutke (tzn. pompe :), czyscisz pozostalosci po starej uszczelce, zakladasz nowa, skladasz wszystko do kupy i gotowe. Jak nie masz nowej uszczelki mozesz sobie to poskladac na silikon (tylko pozniej troszke ciezko sie to czysci :). Ja pare razy sciagalem pompe bez zdejmowania wiatraka, ale musialem dodatkowo odkrecic termostat bo nie bylo jak podejsc z kluczem. Aha i jeszcze trzeba pozniej nalac wody do chlodnicy :)
Powodzenia.
Jedrek / 2002-02-25 20:00:09 /