J/W.
Da się?
Nie chcę otwierać polemiki, czy warto, czy się kalkuluje, etc. Interesuje mnie czysto techniczna strona zagadnienia.
Czy da się wyciąć dziurę i do niej założyć klapę i resztę klamotów, czy dachy się różnią?
Dachy są zupełnie inne. Najprościej zmienić dachy. Dach z szybrem ma dwie warstwy i do tego odpływy. Wg mnie szkoda zachodu. Tak głupi pomysł trzeba skilować w zarodku.
Ja w moim 2.8i wolałbym gdyby szybra oryginalnego nie było od nowosci.
Same kłopoty przez niego.
Konrad Szyperski / 2010-06-26 20:12:24 /
klejem do szyb sobie zasmaruj =]
Najpierw wytnij se tę dziure, potem bedziesz smarował klejem.
Mysza liil (EM) / 2010-06-26 22:01:44 /
Da się to wyciąć, pozaginać , wstawić kasetę i poprzeczki .... ale koszt byłby spory a operacja trudna ... przy wycinaniu otworów dachy lubią sobie pofalować ...
Są trzy powody z których mogą ciec szybry --- brak zamiennych uszczelek szybra i uszkodzona stara, dziury w samej kasecie lub luźne węże odprowadzające wodę do progów słupkami ...
Tutaj wstawiałem taką prostszą kasetę z uchylnym szklanym dachem - efekt całkiem fajny ....
MikeB4 / 2010-06-26 23:26:37 /
ja tez nie polecil bym szybra bo seme klopoty (glownie rdza na wzmocnieniach) a na dobra sprawe i tak rzadko kiedy sie z tego korzysta w naszych realiach a cyrkulacji powietrza w aucie wcale lepszej nie ma niz przy otwartych bocznych nawiewach
Co do dachów z kasetą w którą wsuwa się panel to są bardziej skomplikowane - zwróć uwagę na zagięcia na krawędziach i samą kasetę która mocowana jest do dachu -- między dachem a nią są dodatkowe poprzeczki w dachu które wzmacniają jego konstrukcję
Niestety po latach korozja robi swoje...
Ja mam otwierane dachy w trzech autach i bardzo sobie chwalę latem , nie ma hałasu a wentylacja jest - można spokojnie jechać setką i rozmawiać.... Ten wsuwany do dachu jest nawet bardziej cichy niż ten tylko uchylny ;-) Tak czy siak do auta bez szybra jego wstawienie to kosztowna opcja --- najprościej i najbezpieczniej wstawić cały nowy dach na słupkach ...
MikeB4 / 2010-06-26 23:39:34 /
za montowanie szybra do auta które go nie miało powinni łapy ucinać, weź i zamontuj sobie klimę, efekt 100x lepszy, auta nie poniszczysz, a montaż łatwiejszy niż montowanie fabrycznej 'kasety' szyber-dachu
jak przespawasz samą kasete to pościąga cały dach przy spawaniu i będziesz miał gór i doliny,a w takim przypadku zostaje ci palnik gazowy i punktowanie na gorąco całego dachu żeby to wyprowadzić,lepszą opcja jest dach z całymi słupkami,ale tak czy inaczej nie opłacalna inwestycja,klima taniej wyjdzie i bez ingerencji w samą budę.
mam szyber w garbusie i korzystam, więc wiem czego szukam.
jeśli przespawanie kasety odpada, to jak wyglada operacja przekładki dachu?
Coś dla Mniśka........ W sam raz......
Konrad Szyperski / 2010-06-27 11:54:33 /
tniesz na słupkach w jednym i w drugim w tym samym miejscu,powiedzmy w połowie i przekładasz,migomat w rączkę i heja ze spawaniem :)
po kij spawac powertejpem można, albo jak ma byc mocniejsze to kropelką
no tak można drewniane kołki powbijać w profil słupka,dębowe najlepiej :D
Kasety się nie spawa do dachu więc nie ma możliwości pokrzywienia ;-) Kasetę się do dachu przykleja i dokręca do poprzeczek
Jedyne miejsce w którym spawa się kasetę to te zagięte w dół blachy w otworze szybra (tam było fabrycznie zgrzane). Ewentualnie do wzmocnień poprzecznych - nigdy bezpośrednio do dachu.
MikeB4 / 2010-06-27 12:27:43 /
no tak ale w bazowym dachu bez szybra nie ma tego kołnierza wywiniętego do środka,wiec trzeba wyciąć do okoła dawcy i przespawać
A czemu nie wyciąć mniej i zagiąć fartuch. Trudne, pracochłonne ale raczej wykonalne:)
Szafa !G.O.P! / 2010-06-27 12:48:20 /
Szafo, czyli samo zagadnienie sensu stricte nie jest całkowicie abstrakcyjne?
Przecież pisałem o tym samym co Szafa ;-)) wyciąć mniejszy otwór i zaginać ...
Raul - całkiem niewykonalne to nie jest --- ale powiedzmy sobie jasno - pracochłonne i trudne do wykonania. W skali trudności 1-100 przespawanie całego dachu na słupkach to 10 a wstawianie kasety żeby wyglądało po ludzku 80-90 :-)))
MikeB4 / 2010-06-27 14:35:49 /
Ratunku!!!!!! Zlitujcie się, a Raul zamiast wymyślać jakieś sztuczne problemy to pospawaj najpierw granadę tak, żeby się nie złamała i żeby nie było na niej grama rdzy, a potem jak już będziesz miał za dużo zer na koncie to zajmij się szyberdachem. Najprościej to kup auto z fabrycznym szybrem. Na pewno będzie z 3 razy taniej niż operacja wymiany dachu i jak jebniesz w drzewo to nie złoży się jak domek z kart.
Raul, serio powiem Ci tak. Sam kiedys chciałem dodać swojemu Taunusowi taki larytasik jak szyber. Wszystko obmyślane pi razy drzwi plus okno. Szyber ugadany tylko robić:) ale odpuściłem. Bude do granady z szybrem oryginalnym dorwiesz bezproblemowo. Zrobić szyber, tak żeby to dobrze wyszło to serio nie takie chop siup. Odpuść tak jak ja odpuściłem. Gra nie warta świeczki. lepiej szukac Granady z szyber i sie bawic w przekładki wszystkiego, tylko nie szybra:)
Szafa !G.O.P! / 2010-06-27 15:10:07 /
Mike, Szafa - zaginanie blachy wokół otworu = pogięcie płaszczyzny dachu.
Brawo też za pomysl spawania słupków metodą "tnij i bzykaj". Przecież słupek to więcej blach i nie jest to takie proste. Trzeba odwijać zewnętrzne blachy, spawać środkowe, potem owijać to zewnętrzną blachą i spawać jeszcze raz. To jest jedyna szansa wymiany dachu.
Mysza liil (EM) / 2010-06-27 15:16:02 /
Raul jak chcesz to możesz ode mnie niedrogo zanabyć to :
JoKo 3M_U / 2010-06-27 15:55:21 /
osobno w kartonie mam całą resztę fabrycznego szyberdachu. (tylko stelaż z podsufitką mi się już sprzedał)
JoKo 3M_U / 2010-06-27 15:56:42 /
mam klamoty, razem z budom i resztom =]
a, czekaj, nie załapałem..
sugerujesz przeróbkę na granadę MKIIb coupe?
ups , ja bardziej nie załapałem :P
JoKo 3M_U / 2010-06-27 16:11:12 /
Ja powiem może tak: najprościej i najlepiej było by przeprowadzić tą operację wymieniając dach na słupkach, ale słupki trzeba ciąć jak najbliżej pola numerowego...
A ta cała powyższa dygresja to dla osób, które nie mają co robić w garażu i wymyślają sobie problemy :)
gryziu liil (EM) / 2010-06-27 20:36:38 /
Operacja wymiany dachu, z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy po takiej operacji, jest skazana na porażkę. Słupki w granadzie są 3 warstwowe. Jak chcecie pospawać środkową warstwę? Jedyna sensowna możliwość to zakup samochodu z szybrem. Sam chciałem go mieć i czekałem/szukałem dotąd aż się pojawił/znalazł samochód spełniający również to kryterium.
Jeśli już koniecznie chcesz wstawiać szyber to proponuje taki szklany, bo to jest wykonalne.
Szyberdachy miałem we wszystkich swoich fordach i żaden mi nie ciekł, i nie sprawiał problemów. Szyber jest problemem jak samochód już nie jest delikatnie mówiąc "pierwszej świeżości"
Moim zdaniem odpuść sobie. Wyjdzie to na dobre Tobie i Granadzie;)
ja wstawiałem kasetę od m124 nie było to proste ale jaki efekt
http://www.capri.pl/image/car/1885/2791/116429
t o m a s z / 2010-07-02 23:43:10 /
Ale ten dach tak wysoko, ze go nikt nie widzi ;)
Curtis_Capri / 2010-07-02 23:50:26 /
"Słupki w granadzie są 3 warstwowe. Jak chcecie pospawać środkową warstwę?"
No widzisz Nebel, otóż da się i to wcale nie takie trudne. Za wytrzymałość takiego przekładanego na słupkach dachu też daję sobie głowę uciąć.
Zdjęcia, które Mike wkleił to Golf MkI GTI. Zdejmowaliśmy w nim kieszeń szybra aby wygonić rudego. Cel osiągnięty ale kosztem fal na dachu, które powstały na skutek piaskowania krawędzi szybra.
Gięcie krawędzi wokół otworu także jak Mysza bystrze zauważył spowoduje uszkodzenie promienia krzywizny w tym miejscu. Nie jest to niewykonalne ale to by było nawet dla mnie spore wyzwanie a czasem jakąś blacharkę zrobię ;)
Po mojemu to najlepiej szukaj budy z szybrem, jak nie to przeszczep dachu, a jak jeszcze nie to dopiero wtedy zabawa z przeszczepem kieszeni.
A wogóle to bez sensu pomysł, klima załatwi temat.
zapek??? !G.O.P! / 2010-07-03 00:00:44 /
problem polega na tym, że koszty utrzymania granady w moim konkretnie przypadku naprawdę muszą być skandalicznie niskie.
mam czarną - i w moim mniemaniu czarna ma bude w porządku. Jak patrzę w pracy na samochody które przyjeżdżają, i to o połowę młodsze, to dochodzę do wniosku, że jak już wyprowadzę na prostą wszystko co naburaczył poprzedni właściciel, to mam budę na następne kilkanaście lat.
jest też druga buda, ta z szybrem, która jest właściwie u kresu życia. Przynajmniej ja nie jestem w stanie wyobrazić sobie ogromu pieniondzów, jakie trzeba w nią włożyć.
Jesli dałoby sie przełożyć ten dach bez bólu - zrobie to.
Jeśli nie - trudno. I tyle.
Raul, nie ma rzeczy nie możliwych.
Weź te białą granadę na części, albo coś, pewnie drogo nie będzie, sprzedasz z niej troche gratów i cześć kasy wróci.
Jakbym miał kase, granadę, chciał szyber, to bym bez namysłu większego jechał z tym zestawem do Katowic ;)
Pozdr.
Curtis_Capri / 2010-07-03 16:37:40 /
to i ja moze cos dodam chciaz moze juz ten szyber siedzi lub odpusciles
Jest bardzo proste rozwiazanie zeby szyber posadzic tak jak ja to zrobilem dawno temu tylko ja mialem tauna juz z szybrem ale wywalilem to cale ustrojstwo oryginalne i zostawilem tylko wzmocnienie to co zaraz za otworem jest i dorobilem z plaskownikow mocowania. Szyber kompletny byl od escorta chyba 93 rok to byl. Ladny szklany uchylany do gory i otwierany. otwor w dachu oczywiscie pasuje moglby byc moze ciasniejszy i jakie 0,5mm lub mniej. oczywiscie wszystko dzialalo odprowadzenia z przodu troche ciasno do slupkow mialy.
Co niektorzy to widziali ale to bylo jakies 5 lub 6 lat temu.
wygladalo tak jak na zdjeciu i nic nie cieklo a faje wentylowalo wnetrze i nie bylo przy tym glosno
na wiosne 2011 bede robil blache w swoim taunim i tego wynalazku nie zabraknie bo mam takowy zestaw gotowy do zamontowania i jeszcze drugi w zapasie a jak ktos bedzie zainteresowany zeby sobie cos takiego sprawic pisac na priv
jest tez inna mozliwosc i ja taka wybiore. trzeba poszukac dachu od escorta najlepiej z szyberdachem i wyciac tak ok 15cm od rantow otworu i wstawic do tauna. bedzie pasowac jak ta lala i mocowan nie trzeba dorabiac tylko na tyl trzeba cos wymyslic zeby nie odpadlo
w razie czego chetnie pomoge a na wiosne bede dodawal na bierzaco fotki z prac
Baytek / 2010-12-05 22:44:26 /
Z całym szacunkiem, ale naprawdę trzeba mieć nasrane w głowie, żeby do auta bez szybra ładować takie szklane gówno. Wiele bym dał, żeby mój caprik tego ch%$#@a nie miał.
zaspawaj :]
ale takie jak ja mam to mikeB4 kiedys odnalazl ze we fordzie wkladali, i nie cieknie
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-06 00:05:42 /
Mi to wygląda na szklaną płytę w miejsce fabrycznego panela szybra .... tak czy siak - efekt taki sobie ....
Ja mam w Taunusie oryginalny szyber blaszany i sobie chwalę - chociaz nie ma opcji odchylania tylko wsuwanie w tylną część dachu
MikeB4 / 2010-12-06 00:19:05 /
Zawsze można kupić ścierkę z szybrem fabrycznym i jeździć nią, jak czujemy potrzebę dziury w dachu. Niedrogie są, a urządzenie całkiem zacne. Wyjdzie prościej i taniej, a spokój Dredziocha bezcenny... ;-)
radzieckii / 2010-12-06 12:01:35 /
lub zakupić escorta cabrio
A ja się cieszę bo nie mam szybra i nie chcę mieć:)
Szyberdach prędzej czy później oznacza problemy.
.STICH. / 2010-12-06 21:09:22 /
ja kupilem z szybrem i problemem.
Posiadanie samochodu oznacza problemy - jakby na to nie patrzeć...
posiadanie czegokolwiek oznacza problemy
.STICH. / 2010-12-08 23:12:48 /
nieposiadanie czegokolwiek to tez problem ;)