logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Wymiana symeringu w moście.

Wymiana symeringu w moście.

Natknołem się na następujący problem. Cieknie mi most w tym miejscu gdzie przychodziwał. W związku z tym iż mam most na wierzchu postanowiłem go wymienić. Odkręciłem śrube mocującą ten tależ do którego przykręca się wał. Jak teraz wydostać symering z tamtąd? Symering wygląda tak jakby był montowany od wewnatrz. Czy musze rozbierać cały most? Postaram się wieczorem cyknąć pare fotak i dokładnie pokazać o co mi chodzi.
Pozdrowienia!

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-07 14:25:32 /


No to uwazaj teraz z dokrecaniem tej nakretki od flanszy walu, nie mozesz jej dociagac na sile, bo zgnieciesz lozyska stozkowe ataku. Dokrecac trzeba powoli kasujac luz, a wogole to nalezaloby zalozyc nowa tulejke ktora sciskajac sie ustala dystans. Simmering powinien sie dac wymienic od zewnatrz, moze tylko tak wyglada bo jest w metalowej okowce??

Mysza liil (EM) / 2004-06-07 14:38:28 /


Zrób nacięcie na nakrętce i ataku, odkręcając licz obroty. Wymień simmering. Dokręć tą samą ilością obrotów. Powinno być dobrze.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-07 15:05:07 /


Zimmering da się wydłubać od zewnątrz,nakrętka powinna być zamontowana nowa i dokręcona dynamometrem.(Nową nakrętkę kupiłem jakiś czas temu od Camaro, niewiem czy aktualnie je posiada).Momentu nie posiadam w tej chwili.Ale podał mi go równierz Camaro.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-07 17:06:07 /


porzadnie robi sie to tak:
-nowy simmering
-nowa nakretka

mierzysz delikatnym dynamometrem opor krecenia ataku, powinno byc okolo 1,8Nm
rozbierasz to, wymieniasz simmering i delikatnie dokrecasz mierzac opor, trzeba ustawic nieco wiecej bo nowy simmering stawia wiekszy opor (okolo 0,3Nm wiecej)
jesli uda sie tak ustawic to ok, jesli przekroczysz te wartosci to trzeba wymienic tuleje rozprezna na ataku, wtedy dokrecasz 100-120Nm

mozna tez na skroty, dokrecic od razu 100-120 i liczyc na to ze bedzie dobrze
mosty maja to do siebie ze nie lubia napraw a czesto ich potrzebuja :(

nakretki, tuleje i simmeringi mam

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-07 19:06:41 /


To ja się (jak zwykle) dokleję.

Zrobiłem to samo ale w moście od Scorpio (to do repliki :> ). Odkręciłem i zdjąłem flanszę nie domyślając się konsekwencji. Czy w takim moście też będę miał problem z dokręceniem ? I jeżeli tak, to jakim momentem ?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-07 21:27:40 /


Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Teraz rozjaśniło mi to sytuacje :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-07 21:52:49 /