logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » późno gasnąca lampka ciśnienia oleju

późno gasnąca lampka ciśnienia oleju

akurat nie w fordzie a w kombi e36 1.6, silnik ma 194 000km, jest w dobrej kondycji na syntetyku, pali od dotknięcia, chodzi równo, nie dymi itd... jak jest zimny lampka cisnienia oleju gaśnie po jakiś 3-5 sek, jak ciepły gaśnie od razu... co może być przyczyna pompa oleju ? czujnik ciśnienia ?

może ktoś ma jakieś pomysły =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 22:30:59 /


Zimny= gesty olej, za czym pompa zassie przemieli i poda wszędzie dalej trochę czasu upływa ;)

Ciepły= olej rzadki prawie tak jak woda, wiec pompa nie ma problemu ;)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 22:41:12 /


Zaworek zwrotny smarowania głowicy-nie mam w głowie tera gdzie on się znajduje (napewno na magistrali głównej "góry";)
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 22:41:44 /


W filtrze oleju jest zaworek zapobiegajacy splywaniu oleum do miski w czasie postoju.
Jezeli sie uszkodzi, to nie zapobiega i taki wlasnie jest efekt.
Zmien filtr.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-23 00:44:55 /


Tak, tyle że ten zawór to zawór bocznikujący filtr, jak się otwiera oznacza to, że filtr jest już kosmicznie zaciśniety jakimś gó.... a to dopiero początek zabawy. Zmień filtr a jak pomoże to spuść oliwe i zdejmij miskę, może się okazać, że leży tam jakaś część silnika w proszku, np ślizgacze...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-23 01:06:19 /


problem polega na tym że filtr jest nowy i olej też... a silnik chodzi idealnie, nie ma wahań obrotów , nie kopci nie smrodzi, nie jeździł na gazie

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-23 09:19:38 /


skoro nie kasujecie tego wątku, to zmieńcie chociaż tytuł, bo mi źle...

Mysza liil (EM) / 2010-06-23 11:09:15 /


mysza co sie czepiasz, pisałem ten wątek po 14h w robocie. uważam że tytuł jest całkiem śmieszny :) czuje że masz jakiś uraz do bmw :) ja tez mam ale kombi jest na prawde fajne za ta kase. Pajak kupił takie samo tylko w dieslu =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-23 11:49:03 /


Nowy filtr nie oznacza że jest dobry. Jeśli wcześniej było ok to zmień filtr i sprawdź.
Jeśli to nie pomoże to zamiast czujnika można wkręcić manometr i sprawdzić jak naprawdę ciśnienie się zachowuje. Czujnik i kontrolka nie są zbyt dokładnymi wskaźnikami.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-23 12:03:47 /


Primo:
miałem nie odzywać się, kliknąłem nawet na czerwoną strzałkę. Nic nie usprawiedliwia tego wątku. Też mam eXX ale o swoich problemach piszę na innym forum. Jest ich sporo, z czego przynajmniej dwa dobre merytorycznie (XXX klub i XXX autoklub).
secundo:
tam jest wkład filtra oleju. Po wyjęciu tegoż filtra otwiera się otworek spuszczający olej z puszki do miski. Zatykany jest (nie wiem jak konkretnie w M40/42/43-B18) bądź przez cypek na jednym z dekli filtra, bądź przez urządzenie w samej puszce. Jeżeli jest to cypek, to po to w zestawie filtra jest mały o-ring, żeby na niego nałożyć. Jak nie nałożysz (uszkodzisz przy wkładaniu), to część ciśnienia będzie uciekała do miski, a i po postoju też wszystko z filtra spłynie do miski. Jeżeli zaś jest to mechanizm w obudowie, to wystarczy 2-3mm za krótki filtr (a bo prawie taki sam, a bo pasuje od innego... - znasz ignorancję sprzedawców) żeby efekt był jak wyżej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-23 12:32:40 /


I Granadziarz pozamiatał. Koniec.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-23 13:06:24 /


Wątek jest zamknięty, brak możliwości jego kontynuacji.