akurat nie w fordzie a w kombi e36 1.6, silnik ma 194 000km, jest w dobrej kondycji na syntetyku, pali od dotknięcia, chodzi równo, nie dymi itd... jak jest zimny lampka cisnienia oleju gaśnie po jakiś 3-5 sek, jak ciepły gaśnie od razu... co może być przyczyna pompa oleju ? czujnik ciśnienia ?
może ktoś ma jakieś pomysły =]
Pospiech / 2010-06-22 22:30:59 /
Zimny= gesty olej, za czym pompa zassie przemieli i poda wszędzie dalej trochę czasu upływa ;)
Ciepły= olej rzadki prawie tak jak woda, wiec pompa nie ma problemu ;)
PiotrekGran / 2010-06-22 22:41:12 /
Zaworek zwrotny smarowania głowicy-nie mam w głowie tera gdzie on się znajduje (napewno na magistrali głównej "góry";)
pzdr.
markokrk / 2010-06-22 22:41:44 /
W filtrze oleju jest zaworek zapobiegajacy splywaniu oleum do miski w czasie postoju.
Jezeli sie uszkodzi, to nie zapobiega i taki wlasnie jest efekt.
Zmien filtr.
pmx (wiewior;) / 2010-06-23 00:44:55 /
Tak, tyle że ten zawór to zawór bocznikujący filtr, jak się otwiera oznacza to, że filtr jest już kosmicznie zaciśniety jakimś gó.... a to dopiero początek zabawy. Zmień filtr a jak pomoże to spuść oliwe i zdejmij miskę, może się okazać, że leży tam jakaś część silnika w proszku, np ślizgacze...
zapek??? !G.O.P! / 2010-06-23 01:06:19 /
problem polega na tym że filtr jest nowy i olej też... a silnik chodzi idealnie, nie ma wahań obrotów , nie kopci nie smrodzi, nie jeździł na gazie
Pospiech / 2010-06-23 09:19:38 /
skoro nie kasujecie tego wątku, to zmieńcie chociaż tytuł, bo mi źle...
Mysza liil (EM) / 2010-06-23 11:09:15 /
mysza co sie czepiasz, pisałem ten wątek po 14h w robocie. uważam że tytuł jest całkiem śmieszny :) czuje że masz jakiś uraz do bmw :) ja tez mam ale kombi jest na prawde fajne za ta kase. Pajak kupił takie samo tylko w dieslu =]
Pospiech / 2010-06-23 11:49:03 /
Nowy filtr nie oznacza że jest dobry. Jeśli wcześniej było ok to zmień filtr i sprawdź.
Jeśli to nie pomoże to zamiast czujnika można wkręcić manometr i sprawdzić jak naprawdę ciśnienie się zachowuje. Czujnik i kontrolka nie są zbyt dokładnymi wskaźnikami.
Trójkąt / 2010-06-23 12:03:47 /
Primo:
miałem nie odzywać się, kliknąłem nawet na czerwoną strzałkę. Nic nie usprawiedliwia tego wątku. Też mam eXX ale o swoich problemach piszę na innym forum. Jest ich sporo, z czego przynajmniej dwa dobre merytorycznie (XXX klub i XXX autoklub).
secundo:
tam jest wkład filtra oleju. Po wyjęciu tegoż filtra otwiera się otworek spuszczający olej z puszki do miski. Zatykany jest (nie wiem jak konkretnie w M40/42/43-B18) bądź przez cypek na jednym z dekli filtra, bądź przez urządzenie w samej puszce. Jeżeli jest to cypek, to po to w zestawie filtra jest mały o-ring, żeby na niego nałożyć. Jak nie nałożysz (uszkodzisz przy wkładaniu), to część ciśnienia będzie uciekała do miski, a i po postoju też wszystko z filtra spłynie do miski. Jeżeli zaś jest to mechanizm w obudowie, to wystarczy 2-3mm za krótki filtr (a bo prawie taki sam, a bo pasuje od innego... - znasz ignorancję sprzedawców) żeby efekt był jak wyżej.
granadziarz_3M / 2010-06-23 12:32:40 /
I Granadziarz pozamiatał. Koniec.
m.kozlowski / 2010-06-23 13:06:24 /
Wątek jest zamknięty, brak możliwości jego kontynuacji.