Witam.
Proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu i usunięciu problemu z ASB.
Objawy:
Nie rusza na przełożeniu "D" Jakbym luz wrzucił.
Do prędkości ok.90km/h na "D" po prostu nie "ciągnie". Na wybieraku muszę ustawić 1 lub 2 lub 3. Biegi do 3 wchodzą bez żadnych poślizgów, szarpań. Tak samo wsteczny.
Teraz jazda wygląda tak, że wbijam 3, rozpędzam się powyżej 90 i dopiero przerzucam na "D". Konwerter się blikuje i 4 też wchodzi bo widzę po obrotach.
Olej wymieniony na dedykowany, filtr też. Zapach i kolor obecnie (jakieś 1000km od wymiany)
Pilne bo auto będzie teraz codziennie intensywniej eksploatowane:(..
PzDr
Zauważyłem jeszcze coś.
Po ściągnięciu bardziej taśmy OD na biegu "D" chce jechać, ale tak jakoś ospale - za to nie da rady jechać na "1" i "R". Teraz odpuściłem. Slizga się nadal, ale rusza już z "D", jest za to strasznie mułowaty
Pomysła?
PzDr
Dopiero się uczę tych automatów ale taką publikację dopadłem:
http://automat.pl/atgroup/a4ld/index.html
Wejdź w "Sterowanie" i dalej w "sekwencje". Tam podane są aktualne działania jakie podejmuje automatyka w poszczególnych położeniach shiftera i na poszczególnych biegach.
zapek??? !G.O.P! / 2010-06-08 03:05:50 /
Zauważ, że to co różni działanie skrzyni w poz. D od innych pozycji to załączenie sprzęgła 4 biegu overdrive. Kiedy wrzucisz na manualne 3 to napęd przekazują tarczki tego sprzęgła. Taśma overdrive powoduje jedynie zapięcie nadbiegu. Kiedy ją dociągasz to jakbyś wymuszał skrzyni pracę na czwórce ale tylko "jakby".
Nie znam się ;P Jeszcze.
zapek??? !G.O.P! / 2010-06-08 03:16:49 /
nie dokrecaj tasmy na oko bo spalisz sprzeglo i nie bedziesz mial R
jak dokrecisz na max to stracisz tez biegi do przodu, bedziesz palowal by ruszyc i tarczki zdewastuja kosz.
sprawdzone
Kriss_MustangII / 2010-06-08 08:18:56 /
Nie, no na tyle to ja wiem.
Jest ustawione katalogowo. Max i później 2 obroty odpuściłem.
Aktualnie jeżdżę niestety półautomatem... Ruszam z ustawieniem na "3" a później powyżej 80km/h przekładam na "D". Coś mi mówi, że albo uszczelka pod płytą szlag trafił, albo tłoczek się zaciera..... w jednym i drugim przypadku czeka mnie robota.....
O ile jest to tylko to - gorzej jak padło coś głębiej, bo zwalanie skrzyni mnie destrukcyjnie do życia nastawia.....
PzDr
Zrypało się przednie sprzęgło jednokierunkowe.
A moja skrzynia po pełnej pietyzmu operacji składania i montażu, nie działa. Jak to Mysza raz napisał: "masz Ci los" ;P
Działa wsteczny i wyłącznie pierwszy bieg. Nie działa prędkościomierz. Wydaje mi się, że wogóle skrzynia nie dostaje sterowania na wyższe biegi. Wygląda, że ciulnik prędkości jest walnięty i IBM nie wie czy wrzucić następny bieg czy nie... Taka jest teraz teoria ;) Dziwne jedynie, że nie rusza wogóle z D... Ma ktoś inszą teorię? A4LDE.
zapek??? !G.O.P! / 2010-06-10 03:35:17 /
Może żeś za mocno płytę sterujacą przykręcił i tłoczki blokuje?
PzDr
Ajbiem do trzeciego biegu wlacznie nie potrzebny.
Mysza liil (EM) / 2010-06-10 07:37:07 /
Potrzebny Myszko, to BOB.
zapek??? !G.O.P! / 2010-06-10 11:02:41 /
Płytę przykręciłem mocno śrubokrętem z nasadką czyli koło 15-17Nm zależy od obiadu.
zapek??? !G.O.P! / 2010-06-10 11:04:32 /
Ach, BOB, no to nie jest A4LDE :) tylko 4R44
Mysza liil (EM) / 2010-06-10 14:00:30 /
Mam podobne problemy w swoim codziennym dupowozie, skorupie 2.0 dohc z '94, z tą jednak różnicą, że moje truchło jest w stanie ruszyć na "D", ale tak do 60 - 80 km/h nie jest w stanie zdecydować się na jakim biegu ma jechać.. Na 3 jest ok.. Moje pytanie brzmi czy macie jakieś schematy sterowania tej skrzynki, bo automat.pl nie działa tak jak kiedyś, a chciałbym co nieco posprawdzać póki jeszcze kręcą się koła...
val-demar / 2010-10-27 19:16:56 /
nie moge nigdzie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, co mówi skrzyni że rozpedziła już truchło do 80km/h??
fordofil / 2011-08-25 20:58:34 /
VSS ten na lince prędkościomierza przy skrzyni ?
w a4ld na lince?
Mysza liil (EM) / 2011-08-25 22:46:42 /
tak, a4ld z linką.
fordofil / 2011-08-26 12:42:22 /